Kaksi OM646 (200 vs 220cdi) -rail-paine-erot suuret tyhjäkäynnillä-UUDET TESTIKUVAT RAIL-PAINEISTA
Kaksi OM646 (200 vs 220cdi) -rail-paine-erot suuret tyhjäkäynnillä-UUDET TESTIKUVAT RAIL-PAINEISTA
Eli seurasin Starilla kahta S204 -mallia, joissa OM646, toinen 200 cdi ja toinen 220 cdi. Johtuuko erot tuosta perustehoerosta, joka tehtaalta määritelty?
Tässä tulokset ja, mikäli joukossa sattuisi olemaan paikalla diagnooseihin perehtyneitä henkilöitä, niin analysointi kiinnostaa.
Rail-paine (tyhjäkäynti) 200 CDI: 230 bar 220 CDI: 270 bar
Molemmissa moottoreissa oikea käyntilämpö. 200 CDI on ajettu 330 tkm ja 220 CDI on 497 tkm ajettu.
Huomio kiinnittyi suureen rail-paine-eroon tyhjäkäynnillä. Molemmat keskimäärin tavoiterajojen sisällä eli 210-280 bar, mutta 220 CDI käyttää välillä yli eli 282 bar maksimissaan. Perusero kuitenkin 40 bar noiden koneiden tyhjäkäynti rail-paineissa. Osaisiko joku selittää tähän mahdollista syytä?
Tässä tulokset ja, mikäli joukossa sattuisi olemaan paikalla diagnooseihin perehtyneitä henkilöitä, niin analysointi kiinnostaa.
Rail-paine (tyhjäkäynti) 200 CDI: 230 bar 220 CDI: 270 bar
Molemmissa moottoreissa oikea käyntilämpö. 200 CDI on ajettu 330 tkm ja 220 CDI on 497 tkm ajettu.
Huomio kiinnittyi suureen rail-paine-eroon tyhjäkäynnillä. Molemmat keskimäärin tavoiterajojen sisällä eli 210-280 bar, mutta 220 CDI käyttää välillä yli eli 282 bar maksimissaan. Perusero kuitenkin 40 bar noiden koneiden tyhjäkäynti rail-paineissa. Osaisiko joku selittää tähän mahdollista syytä?
Viimeksi muokannut kardaani, Ke 20.11.2024 07:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kaksi OM646 (200 vs 220cdi) -rail-paine-erot suuret tyhjäkäynnillä
Miksi asia kiinnostaa?
Onko jompikumpi vikatilassa?
Jos ei niin kannattaako asiaan polttaa ruutia?
Eri versioiden välillä on eroja ohjelmissa ja jopa raudassa, suuttimet voivat olla erilaiset samoin ahdin ym.
Onko jompikumpi vikatilassa?
Jos ei niin kannattaako asiaan polttaa ruutia?
Eri versioiden välillä on eroja ohjelmissa ja jopa raudassa, suuttimet voivat olla erilaiset samoin ahdin ym.
Re: Kaksi OM646 (200 vs 220cdi) -rail-paine-erot suuret tyhjäkäynnillä
enempi pa-vuotoa toisessa, joko ruiskuissa tai säädinventtiileissä. Katsoitko paljonko oli ruiskutusmäärä moelmmissa?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Kaksi OM646 (200 vs 220cdi) -rail-paine-erot suuret tyhjäkäynnillä
Alempipaineisessa oli 9,5 mg ja ylempi rail-paineisessa 9,9 mg.
Tyhjäkäyntikierrosluku alempipaineisessa 790 rpm ja alempipaineisessa 880 rpm.
Aiempaan vastaukseen liittyen.....alempipaineinen on sammunut pari-kolme kertaa jarrua vasten hidastettaessa juuri ennen pysähdystä. Nyt ei ole uusinut.....viimeksi 2 viikkoa sitten. Isompipaineisessa rajussa kiihdytyksessä saattaa heittää vikatilaan. Silloin vikakoodina on liian suuri rail-paine. Ei ole mikään ongelma, kun nollaantuu auton sammutuksella ja sama ilmiö on satunnaisesti ilmennyt viiden vuoden aikana ja siinä on menty n. 270 tkm lisää kilsoja välillä 230 tkm- 500 tkm
-
- Mersumies
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Kaksi OM646 (200 vs 220cdi) -rail-paine-erot suuret tyhjäkäynnillä
Vaihdoin vuosia sitten toisenmerkkiseen commonrail-dieseliin (1600bar) korkeapainepumpun (turhaan) ja siinä uudessa peruskorjatussa starttipaineet olivat 20 - 30bar alemmat.
Toimii kuitenkin ihan hyvin, yli 100tkm ajettu nyt.
Re: Kaksi OM646 (200 vs 220cdi) -rail-paine-erot suuret tyhjäkäynnillä
No niin, nyt voi käyttää jo paukkuja. Viikon sisään kyseinen auto meni ylämäessä vikatilaan, kun kiihdytti ja vaihde vaihtui pienemmälle. Sammutus poisti vikatilaan. Star kertoi rail-paineen ylittyneen.
Kyseinen auto on myös kaksi kertaa sammunut kolmen viikon sisään hidastettaessa vauhti milloin ihan pienessä nopeudessa.
Voiko määränsäätö vaikuttaa tyhjäkäynnillä sammumisen lisäksi rail-paineen ylitykseen kiihdytystilanteissa?
Re: Kaksi OM646 (200 vs 220cdi) -rail-paine-erot suuret tyhjäkäynnillä
voi tietenkin vaikuttaa, jos säätö takertelee. Meneekö määränsäätimen testissä paineet kuinka lähelle raja-arvoja?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Kaksi OM646 (200 vs 220cdi) -rail-paine-erot suuret tyhjäkäynnillä
Railpainesäädin voi myös tahmata, penkissä huomasin yhden vanhan säätimen jäävän jumiin liian korkealle paineelle vaikka pyyntiä pienensi.
Tosin penkissä ollut kisko ja säädin oli osa kasasta mikä oli ollut varastossa vuosia että saattoi olla paskaa säätimessä.
Korjaantui toisella käytetyllä säätimellä.
Yhdessä koneessa oli säädin aavistuksen löysällä eikä nostanut paineita ihan normaalisti. Korjaantui kiristämällä säädin kiskoon tiukemmin. Vedin vaan isolla avaimella gudntight
Tosin penkissä ollut kisko ja säädin oli osa kasasta mikä oli ollut varastossa vuosia että saattoi olla paskaa säätimessä.
Korjaantui toisella käytetyllä säätimellä.
Yhdessä koneessa oli säädin aavistuksen löysällä eikä nostanut paineita ihan normaalisti. Korjaantui kiristämällä säädin kiskoon tiukemmin. Vedin vaan isolla avaimella gudntight
Re: Kaksi OM646 (200 vs 220cdi) -rail-paine-erot suuret tyhjäkäynnillä
Liitteenä kaksi testitulosta peräjälkeen tehtyinä. Tämä oli testi, jossa kone nosti itse kierroksia. Oliko kyseessä oikea testi? Kuvaajat olivat poikkeavia, vaikka vain 10 minuuttia testien välissä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Kaksi OM646 (200 vs 220cdi) -rail-paine-erot suuret tyhjäkäynnillä-UUDET TESTIKUVAT RAIL-PAINEISTA
Se ei tuosta ikkunasta suoraan selviä mitä komponenttia tuossa testataan, mutta jos käy läpi nuo komponentit niin tulee se testattua
Tuossa jälkimmäisessä ei näy niitä punaisia rajaviivojakaan? Joskus ääränsäädin aiheutanut ongelmia vaikka itse testi mennyt rimaa hipoen läpi. Tosiaan lämpötila voi hyvinkin vaikuttaa kuinka seíellä joku vuotaa tai takertelee.

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01