Tänään huomasin selvästi sellasen rahinan oikealle käännettäessä. Tarkistin asian menemällä parkkiin ja kääntämällä rattia molempiin ääripäihin ja monta kertaa. Ääni kuului kun käänsin rattia, eli mikä siellä voipi tuolla tavalla rahista. Onko joku osa elämänsä ehtoo puolella?
Ääni on samanlainen kuin siellä lokarissa olisi lunta ja rengas rahisee sitä vasten, mutta kun en löytänyt mitään lunta sieltä mihin rengas olisi voinut ottaa kiinni.
Ei se kyl ohjaustehostimen ääni oo, meinaan on nimittäin ihan eri kuuloinen ääni kuin mitä ohjaustehostimesta lähtee ja vielä kun tälläista ääntä ei ole aiemmin ilmennyt. Pikkusen kun kääntää rattia niin kuuluu ja ajossa kuuluu. Siis se on ihan kun olisi jäätä jossain ja rengas hankaa siihen kiinni, mut en kyl mitää jäätä löytäny tai sit se jää on nii siel jossai uumenissa ettei meikän silmät sinne nää
Mut mikä voisi olla sellanen osa joka rikkoontuessaan tuopi tällaisen äänen esille
Nii ajattelin tossa samaa et vois viedä sen sulamaan, jospa se ois vaan se lumi siellä jossai uumenissa. Pittää sitte itkee lisää jos se sen jälkee jatkuu
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Sulamaan vaan. Käy äkkiä vielä kuin meikäläiselle takavuosina: Kojelaudan sisältä kuului mielestäni räminää("auto" Daihatsu charade -90 ), no eikun kojelauta atomeiksi ja kaikki ruuvit persemomenttiin ja johtosarjat + torvet nippusiteillä tiukalle. Rojut nippuun, koeajolle, ja räminä jatkuu. Hetken mielijohteesta nappasin virtalukosta riippuvasta avainnipusta kiinni, ja kas! Räminä loppui! Hivenen ketutti.
Jep sulamassa oli, mut ääni on vielä mukana Siis se on vaimeampi ääni kuin mitä oli eilen et varmaan siellä oli osittain lunta mut ei se ääni kokonaan hävinny. Välillä kuuluu kolina ja välillä rahisemista. Hankala se on selittää mut toivottavasti tosta saa selvän
Toi laakeri voi kyl olla menossa siellon nimittäin pieni välys siinä renkaassa, mut voiko se aiheuttaa sellasta rahisevaa ääntä käännettäessä ja kolinaa kun auto on liikenteessä. Se ajossa tapahtuva kolina kuulostaa ihan ku jokin hakkaisi johonkin kiinni.
Itellä kuulu kanssa rahinaa kääntäessä, ja vika löyty apusimpukasta. Kumit oli kovettunu ja puslat ruosteessa. Korjaussarja ei ole kovin kallis ja on helppo vaihtaa. Muista vaan käyttää liukastetta että menee puslat pohjaan asti.
Heikki kirjoitti:Itellä kuulu kanssa rahinaa kääntäessä, ja vika löyty apusimpukasta. Kumit oli kovettunu ja puslat ruosteessa. Korjaussarja ei ole kovin kallis ja on helppo vaihtaa. Muista vaan käyttää liukastetta että menee puslat pohjaan asti.
joo toi kuulostaa samalta ongelmalta ku mulla pitää katella tuossa viikonloppuna kun saan tallin. Paljonko muuten maksaa osat siihen, noin suunnilleen.
Tuon kuuloiset oireet aikoinaan tuli kondikseen pallonivelen vaihdolla. Yllättävän kova narina sieltä kuluneesta pallonivelestä kuuluikin. Voisko sama olla tuossakin vaivana?
virgil kirjoitti:Tuon kuuloiset oireet aikoinaan tuli kondikseen pallonivelen vaihdolla. Yllättävän kova narina sieltä kuluneesta pallonivelestä kuuluikin. Voisko sama olla tuossakin vaivana?
Kyllä siitä kuuluu itseasiassa sellanen todella vaivaava narina. Et voi olla sekin kyseessä. Pitääpi minun ottaa toi kaveri, joka on autokorjaaja, sit avuks viikonloppuna nii se voi sen pallonivelen tutkia. Se ymmärtää paremmin ku mä, mut oireet on viissiin samat ku sulla oli.
Vielä pallonivelen vaihdosta, jos siihen hommaan ryhdytte, niin täältä Mersuforumista löytyy läjäpäin ohjeita ja kokemuksia, joista oli paljon apua. Tee vaikka haku "pallonivelen" niin alkaa löytyä osviittaa.
Tekohengityksenä on neuvottu ruiskuttamaan pallonivelen kumin läpi ohutta öljyä injektioruiskulla + neulalla, se on väliaikainen ratkaisu, mutta ehkä narina hetkeksi loppuu.
virgil kirjoitti:Vielä pallonivelen vaihdosta, jos siihen hommaan ryhdytte, niin täältä Mersuforumista löytyy läjäpäin ohjeita ja kokemuksia, joista oli paljon apua. Tee vaikka haku "pallonivelen" niin alkaa löytyä osviittaa.
Tekohengityksenä on neuvottu ruiskuttamaan pallonivelen kumin läpi ohutta öljyä injektioruiskulla + neulalla, se on väliaikainen ratkaisu, mutta ehkä narina hetkeksi loppuu.
Kysyisin vielä että onko vaarallista ajaa ny tolla autolla jos siitä on alapallo menny. Meinaan ääni on iha ku sikaa tapettas nii ajattelin kysyä vaan et onko sil sit turvallista ajaa ?
epk kirjoitti:no jos tarpeeksi kulunut alapallo, niin voi lähteä pesästään irti, eli alatukivarsi lähteä omille matkoilleen, näinkin on siis käynyt....
Niin, se narina ei välttämättä tarkoita että alapallo olisi kulunut kovin paljon.
Vaan vaikea sitä on täältäkäsin todeta, epk:n varoitus on aiheellinen.
Pasi M:n kuvassa on tainnut joku tehdä samanlaisen pikakorjauksen kuin allekirjoittanut eli "kiristänyt" pallon vasaralla. Kesti pari kuukautta ja lopputulos vastaava kuin kuvassa. Älä kokeile kotona.
Taijan muuten maanantaina viedä iha paikalliseen tähtihuoltoon Jorma Niiraselle. En taija ite ruetakaan tekemään tota remonttia
Varmaan on parempi jos joku jolla on kokemusta tekee ton korjauksen. Aika pahaa jäkee alapallon irtoominen kyl tekee, siinä ei mee pelkästää vaihtoon alapallonivel