Mikä olisi hyvä polttoaineletku
Mikä olisi hyvä polttoaineletku
Nyt tarvittaisiin mb 250 ce vm 70 laadukasta polttoaineletkua, mielellään mustaa
Re: Mikä olisi hyvä polttoaineletku
salhydro myy varmasti priimat ja testatut letkut kullekin polttoainetyypille.
Re: Mikä olisi hyvä polttoaineletku
Kiitos vinkistä
Re: Mikä olisi hyvä polttoaineletku
Ei ole kokemusta salhydrosta, mutta monet autotarvikeliikkeiden myymät letkut ovat olleet suoraan sanottuna paskaa. Jotkut ovat hapertuneet rikki alle vuodessa, ja auto jäänyt sen takia tielle. Tulipaloja ei ole tiedossani. Vielä. Sillä, onko letku komeasti päällystetty jollakin metallipunoksella, ei ole käytännössä mitään tekemistä itse letkun laadun ja kestävyyden kanssa.
Omien kokemusten pohjalta sanoisin, että kaikki CE- ja NMMA-vaatimukset täyttävät venekäyttöön tarkoitetut kiinteän asennuksen polttoaineletkut, kuten esim. r.i.na hyväksytyt ja vastaavat ISO 7840 Marine A1-polttoaineletkut kestävät taatusti vuosikausia ilman ongelmia. Ovat sitten paksua tavaraa ja läpäisseet mm. 2 minuutin tulenkeston mittaavan testin.
Kunnon letku maksaa enemmän, mutta se vähä mitä autoon voi mennä, niin sillä ei mielestäni voi, eikä saa olla tässä tapauksessa merkitystä.
Omien kokemusten pohjalta sanoisin, että kaikki CE- ja NMMA-vaatimukset täyttävät venekäyttöön tarkoitetut kiinteän asennuksen polttoaineletkut, kuten esim. r.i.na hyväksytyt ja vastaavat ISO 7840 Marine A1-polttoaineletkut kestävät taatusti vuosikausia ilman ongelmia. Ovat sitten paksua tavaraa ja läpäisseet mm. 2 minuutin tulenkeston mittaavan testin.
Kunnon letku maksaa enemmän, mutta se vähä mitä autoon voi mennä, niin sillä ei mielestäni voi, eikä saa olla tässä tapauksessa merkitystä.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
-
- Mersumies
- Viestit: 2659
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Mikä olisi hyvä polttoaineletku
Motonetistakin saattaa saada ihan kunnon tavaraa joka kestää etanoli/biodiesel -polttoaineet.Karel kirjoitti: ↑Ke 11.09.2024 22:38 Ei ole kokemusta salhydrosta, mutta monet autotarvikeliikkeiden myymät letkut ovat olleet suoraan sanottuna paskaa. Jotkut ovat hapertuneet rikki alle vuodessa, ja auto jäänyt sen takia tielle. Tulipaloja ei ole tiedossani. Vielä. Sillä, onko letku komeasti päällystetty jollakin metallipunoksella, ei ole käytännössä mitään tekemistä itse letkun laadun ja kestävyyden kanssa.
Omien kokemusten pohjalta sanoisin, että kaikki CE- ja NMMA-vaatimukset täyttävät venekäyttöön tarkoitetut kiinteän asennuksen polttoaineletkut, kuten esim. r.i.na hyväksytyt ja vastaavat ISO 7840 Marine A1-polttoaineletkut kestävät taatusti vuosikausia ilman ongelmia. Ovat sitten paksua tavaraa ja läpäisseet mm. 2 minuutin tulenkeston mittaavan testin.
Kunnon letku maksaa enemmän, mutta se vähä mitä autoon voi mennä, niin sillä ei mielestäni voi, eikä saa olla tässä tapauksessa merkitystä.
https://www.motonet.fi/tuote/gates-polt ... ct=45-8139
En tiedä onko samaa mitä ostin vuosia sitten, silloin letkussa luki Gates Barricade Fuel Injection Hose.
https://www.gates.com/us/en/fluid-power ... 00003.html
Re: Mikä olisi hyvä polttoaineletku
Saattaa saada. Ja kestää minkä kestää. Noiden myyntipuheiden varaan en laske nykyään enää mitään. Nähty ja koettu on.E200kompressor kirjoitti: ↑Ke 11.09.2024 23:41Motonetistakin saattaa saada ihan kunnon tavaraa joka kestää etanoli/biodiesel -polttoaineet.Karel kirjoitti: ↑Ke 11.09.2024 22:38 Ei ole kokemusta salhydrosta, mutta monet autotarvikeliikkeiden myymät letkut ovat olleet suoraan sanottuna paskaa. Jotkut ovat hapertuneet rikki alle vuodessa, ja auto jäänyt sen takia tielle. Tulipaloja ei ole tiedossani. Vielä. Sillä, onko letku komeasti päällystetty jollakin metallipunoksella, ei ole käytännössä mitään tekemistä itse letkun laadun ja kestävyyden kanssa.
Omien kokemusten pohjalta sanoisin, että kaikki CE- ja NMMA-vaatimukset täyttävät venekäyttöön tarkoitetut kiinteän asennuksen polttoaineletkut, kuten esim. r.i.na hyväksytyt ja vastaavat ISO 7840 Marine A1-polttoaineletkut kestävät taatusti vuosikausia ilman ongelmia. Ovat sitten paksua tavaraa ja läpäisseet mm. 2 minuutin tulenkeston mittaavan testin.
Kunnon letku maksaa enemmän, mutta se vähä mitä autoon voi mennä, niin sillä ei mielestäni voi, eikä saa olla tässä tapauksessa merkitystä.
https://www.motonet.fi/tuote/gates-polt ... ct=45-8139
En tiedä onko samaa mitä ostin vuosia sitten, silloin letkussa luki Gates Barricade Fuel Injection Hose.
https://www.gates.com/us/en/fluid-power ... 00003.html
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Mikä olisi hyvä polttoaineletku
Cohline 2190 on etanolinkestävää.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Mikä olisi hyvä polttoaineletku
Ei kannata aina luottaa siihen, että mikä on "etanolinkestävä" olisi jotenkin muutenkin hyvä. Ei ole. Valitettavasti etanolin tai alkoholin kestäväksi mainostetut eivät monesti pidemmän päälle kestä sitäkään. Täällä on nytkin romukopassa läjäpäin "alkoholinkestäviä" kivikovaksi menneitä muutaman vuoden ikäisiä letkunjämiä.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Mikä olisi hyvä polttoaineletku
juurikin näin, sama kuin tapaus kuin kiinalaiset lyö CE-merkintää minne huvittaa, tai että comma tulostaa öljypurkin kylkeen sopivuutta mersun automaattilaatikkoon. Tai että ostat jollekki polttoaine tyypille sopivaa letkua jonka valmistaja mainostaa sopivan, kuitenkin viikon jälkeen sama letku täysin purkkaa...
Re: Mikä olisi hyvä polttoaineletku
Okay. Jotain merkkikohtaisia letkuja kun olen tilannut niin ovat ollet Cohlinen, en muista tuliko marmorilta vai netistä, ja oliko tyyppi 2190.Karel kirjoitti: ↑To 12.09.2024 00:43 Ei kannata aina luottaa siihen, että mikä on "etanolinkestävä" olisi jotenkin muutenkin hyvä. Ei ole. Valitettavasti etanolin tai alkoholin kestäväksi mainostetut eivät monesti pidemmän päälle kestä sitäkään. Täällä on nytkin romukopassa läjäpäin "alkoholinkestäviä" kivikovaksi menneitä muutaman vuoden ikäisiä letkunjämiä.
AM Works Lappeenrannassa tekee mm etanoliruiskujärjestelmiä siis suutinkiskoja jne "yleisiä raileja" ja kertoi että tuo kestää etanolia. Myös ulkopinta eli sen voi upottaa tankkiin.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Mikä olisi hyvä polttoaineletku
Muistakaa myös että hiiliharjalaturi tuottaa ympärilleen otsoonia, joka myös haurastuttaa tiettyjä letkutyyppejä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Mikä olisi hyvä polttoaineletku
Tuossa tietoa polttoaineletkuista...
https://www.koneviesti.fi/huolto-ja-tek ... 451f942171
https://www.koneviesti.fi/huolto-ja-tek ... 451f942171