w211 mikä peräöljy?
Re: w211 mikä peräöljy?
Kaikilta voiteluaine "merkeiltä" saa sopivia öljyjä, helposti ostettavissa.
Tiedättehän miksi mersu ja muut merkit myy voiteluaineita ja hinta vähintään puolet enemmän. Helpon voiton takia.
Tiedättehän miksi mersu ja muut merkit myy voiteluaineita ja hinta vähintään puolet enemmän. Helpon voiton takia.
Näköjään. Ei voi ammattilaisiin luottaa tässäkään asiassa.en yleensä luota, mutta tämän kerran erehdyin sen tekemään. Merkkiliikkeen epäusko kasvaa entisestään.
Just semmosta. Mb logoilla. Pitäskö hän hartikaisen vaihtaa selviin tyyppeihin. Katsoi vielä rekkarilla varmasti oikean öjyn.Sprinter99 kirjoitti: ↑Pe 14.05.2021 18:29 Aika paha
Motonetis on just tuo Comman, Febin 235.10 ainoa oikea manuaaliin noin -95 jälkeen, mutta ne on noin 10€ litra.
Muut Motonetin myymät öljyt mersuun kannattaa jättää hyllyyn.
Voiko olla että asiakaspalvelu on ollu juovuksis tai tietokone rikki ?
MB 235.10 on kermaliköörin väristä. Minkä väristä tuo oli?
15tkm nyt ajeltu, pakko vaihtaa peräöljy vielä.
Pitänee muuttaa e Suomeen takaisin, että Mersu hommstkin hoituu merkillä. Veholla.
-
- Vakiokalustoa
-
- Vakiokalustoa
w212 facelift mikä peräöljy?
235.7 ja 75w-85 (fe) peräöljy lieni suositus W212 Facelift V6 perään?
Sähköisestä ohjekirjasta en vaihteisto- ja peräöljyn suosituksia löytänyt, muut kyllä lasinpesunesteitä myöden.
Peräöljyä ei varmaan vielä tarvitse tyhjäyspropun kautta täyttää
Sähköisestä ohjekirjasta en vaihteisto- ja peräöljyn suosituksia löytänyt, muut kyllä lasinpesunesteitä myöden.
Peräöljyä ei varmaan vielä tarvitse tyhjäyspropun kautta täyttää

Re: w212 facelift mikä peräöljy?
Onko kellään tietoa mikä on varaosanumeroltaan, magneetilla varustettu tyhjäystulppa?
Nostetaas tätäkin hiukan, nyt voi vastata ylläolevaan. Laakeroin siis perän uudelleen 445tkm kohdalla, auto on w211 280cdi 4matic.
viewtopic.php?t=202349
Ajattelin että laitetaan edellisistä huomioista huolimatta suositeltua 235.7:aa, siis 75W-85. Perä oli hiljainen, eka öljynvaihto 470tkm ja toinen 535tkm. Molemmissa meni fuchs:n 75W-85 öljyä. Tänä kesänä taas sama öljy 620tkm ja öljynvaihdon jälkeen ilmaantui lämpimällä kelillä selvä ujellus moottorijarrulla n. 90...80km/h. Öljynvaihtojen yhteydessä en oo huomannu metallihilettä öljyssä. Nyt mulla on kolme vaihtoehtoa:
- Tein perän laakeroinnin väärin (mahdollista mutta eikö sen ois pitäny olla huono aiemmin?)
- Sisään menneet laakerit oli huonot (mahdollista mutta ihan nimekkäitä laakereita oli)
- Tuo uusi 235.7 ei ole vanhan 235.7 (85W-90) veroista (mä olen vieläkin tätä mieltä, nyt on koe tehty)
Nyt kysymyksenä onkin: Onko joku ajanut jollain mersulla (mielellään 211 tai vanhempi) pidempään (vaikka >300tkm) tuolla ohkasella peräöljyllä ilman ulinoita? Mä olen ymmärtäny että perän pitäis kestää reilusti enemmän kuin 200tkm - jopa sillä orkkiksella ekolaakerilla tämä perä kesti yli 400tkm, tosin vanhalla (85W-90) 235.7:lla.
Toinen kysymys: Onko tämä perä pelastettavissa millään helpolla toimenpiteellä vai koko homma uusiks? Nyt ajettu 4tkm ulvonnan säestyksellä.
mikael
W211 korissa käytin aina Mobilin täyssynteettistä, oliko 75w-90. Sillä ei ollut ongelmia.mikaelT kirjoitti: ↑Su 25.08.2024 13:24Nostetaas tätäkin hiukan, nyt voi vastata ylläolevaan. Laakeroin siis perän uudelleen 445tkm kohdalla, auto on w211 280cdi 4matic.
viewtopic.php?t=202349
Ajattelin että laitetaan edellisistä huomioista huolimatta suositeltua 235.7:aa, siis 75W-85. Perä oli hiljainen, eka öljynvaihto 470tkm ja toinen 535tkm. Molemmissa meni fuchs:n 75W-85 öljyä. Tänä kesänä taas sama öljy 620tkm ja öljynvaihdon jälkeen ilmaantui lämpimällä kelillä selvä ujellus moottorijarrulla n. 90...80km/h. Öljynvaihtojen yhteydessä en oo huomannu metallihilettä öljyssä. Nyt mulla on kolme vaihtoehtoa:
- Tein perän laakeroinnin väärin (mahdollista mutta eikö sen ois pitäny olla huono aiemmin?)
- Sisään menneet laakerit oli huonot (mahdollista mutta ihan nimekkäitä laakereita oli)
- Tuo uusi 235.7 ei ole vanhan 235.7 (85W-90) veroista (mä olen vieläkin tätä mieltä, nyt on koe tehty)
Nyt kysymyksenä onkin: Onko joku ajanut jollain mersulla (mielellään 211 tai vanhempi) pidempään (vaikka >300tkm) tuolla ohkasella peräöljyllä ilman ulinoita? Mä olen ymmärtäny että perän pitäis kestää reilusti enemmän kuin 200tkm - jopa sillä orkkiksella ekolaakerilla tämä perä kesti yli 400tkm, tosin vanhalla (85W-90) 235.7:lla.
Toinen kysymys: Onko tämä perä pelastettavissa millään helpolla toimenpiteellä vai koko homma uusiks? Nyt ajettu 4tkm ulvonnan säestyksellä.
Sitten kerran erehdyin laittamaan " asiantuntija suosituksesta" parempaa 75w-140 täyssynteettistä, sen jälkeen alkoi pieni ääntely, taisi olla juuri 80-90km/h nopeuksilla. Näitä öljyjä en vaihtanut pois, joten en tiedä lähtikö ääni öljyjen mukana vai ei.
Siksipä en jatkossa laita kuin mersun suosituksen mukaista.
Tiedä sitten auttaisiko magneettiproppu kestävyydessä, ei rauta pyörisi perässä. Yksi proppu tuli tilattua w212:seen, täytyy katsoa se seuraavassa öljynvaihdossa. Hankalasti saatavilla nykyään, kun ei merkkiliikkeessäkään ollut hyllyssä. W212 öljynä käyttänyt Sintopoid Fe, ohutta öljyä on. Mutta toisaalta viime talven -34c pakkasilla sanoisin että pyöri kevyemmin. Lisäksi x-1r:ää mukana, joka lienee peräöljyssä tosin kohtuu turhaa.
Mulla on w211 tällä hetkellä perässä 100tkm ajetut 75w90NS Redlinet. Ihan tietoisesti laitoin sinne "väärät" öljyt. Perä pyörii äänettömästi kohta 600tkm ajetussa autossa ja kaupan päällisenä aiemmin hikoillut stefakin lopetti hikoilunsa viimeisimmän öljynvaihdon jälkeen. Muutenkin redlinet ovat aiemmissa laitteissa esimerkiksi hiljentänyt voimansiirron sivuääniä ja parantanut manuaalilaatikon toimintaa.
Hieman lienee mennyt jo vaihtoväli yli, mutta en ole jaksanut stressata asiasta, kun kyseessä on kohtalaisen loppuun ajettu auto. Voisi kyllä ihan tutkimusmielessä vielä yhden öljynvaihdon suorittaa, ja katsoa miltä öljy näyttää paljon ajetussa autossa, jossa normaali öljynvaihtoväli mennyt yli.
Hieman lienee mennyt jo vaihtoväli yli, mutta en ole jaksanut stressata asiasta, kun kyseessä on kohtalaisen loppuun ajettu auto. Voisi kyllä ihan tutkimusmielessä vielä yhden öljynvaihdon suorittaa, ja katsoa miltä öljy näyttää paljon ajetussa autossa, jossa normaali öljynvaihtoväli mennyt yli.
Nyt on peräöljyt vaihdettu merkkihuollossa. Auto 2015 E350 takaveto. Ajettu 250tkm.
Tuotekoodi: MA001989330309
Tuotenimi: FE-HYPOIDIÖLJY 85W-85 MB 235.7 S
Hinta alv 0%: 82,87€/ltr
Halusin vaihdattaa kun ei kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan. Että näin, taisin laittaa enkat hinnan suhteen
ja auton tyyppi oli W212
Halusin vaihdattaa kun ei kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan. Että näin, taisin laittaa enkat hinnan suhteen

ja auton tyyppi oli W212
Mahtaako olla Fuchs Sintopoid Fe 75w-85, toki mersuöljy voi olla mitä vain vaatimukset täyttävää?Wille350 kirjoitti: ↑La 09.11.2024 14:44 Nyt on peräöljyt vaihdettu merkkihuollossa. Auto 2015 E350 takaveto. Ajettu 250tkm.
ja auton tyyppi oli W212
Fuchs virossa varmaan halvinta n.11.50€/L alv.25.5%.
Fuchs lienee w212 aikaan ollut "alkuperäinen" öljytoimittaja mersulle.
Sanoisin että peräöljyn vaihto kuuluu huolto-ohjelmaan W212 korissa, kts. esim.: AP35.00-P-3501CMG
Auton mukana tulleen huoltovihon mukaan 50tkm/kolmen vuoden välein mutta vain lukolliset perät(koodi 481) tai AMG Performance Package (koodi P30). Nämä löysi huoltomieskin päätteeltään. No nyt on kuitenkin öljyt vaihdettu:) joskin kallein vaihto mun autoilun historiassa.