R129 SL500 1998 Ilmastoinnin jäätyminen???

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
c55amg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 25.08.2011 04:45

R129 SL500 1998 Ilmastoinnin jäätyminen???

Viesti Kirjoittaja c55amg »

Moro
Mulla on ollut pitkään R129 (eli ilmeisesti W124 lähisukulainen monilta teknisiltä osin).
Automaatti-lmastointi lakkaa tämän tästä puhaltamasta kylmää, eli kenno kai jäätyy.
Kun laittaa ilmastointlaitteen kokonaan pois päältä joksikin aikaa niin taas puhaltaa, mutta pitempään käyttäessä taas puhallus loppuu.
Onko tämä jokin tyyppivika
Luin jostain että ilmanvirtausnittauksen anturi olisi kennon väärällä puolella, eli ei kennon takana vaan ns. tulopuolella.
Onko kyseessä sittenkin jokin aivan muu vika?
Kiitos jo valmiiksi jos joku tietää paremmin

Terveisin Jyri
Raumalainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 21.09.2023 21:38

Re: R129 SL500 1998 Ilmastoinnin jäätyminen???

Viesti Kirjoittaja Raumalainen »

Jos vaikka käyttää kylmäkonehuollossa alkuun, tyhjäksi ja typellä painekoe. Sen jälkeen kaasun ja öljyn oikea täytös vaakaamalla. Lopuksi katsoa huoltosarjasta että käydessä paineet kunnolliset.
Tuolla poistuu 90% ongelma. (kuulostaa ylitäytöltä noin lennosta)

Tuon toimenpiteen jälkeen vasta alka tutkimaan komponentti tasolla.
08 Clk 220
Jürgen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 505
Liittynyt: Su 05.06.2022 19:04

Re: R129 SL500 1998 Ilmastoinnin jäätyminen???

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Lakkaako se vain puhaltamasta kylmää, vaiko lakkaa puhaltamasta kokonaan vaikka puhallin huutaa täysillä?
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 603
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: R129 SL500 1998 Ilmastoinnin jäätyminen???

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Höyrystinkennon jälkeen on anturi, joka kytkee kompressorin pois jos lämpötila kennon jälkeen on liian alhainen (=kenno jäätyy). Jos tosiaan puhallin käy mutta ilmaa ei juurikaan tule, voi kenno olla jäässä. Jos puhallusta tulee mutta se ei ole vaadittavan kylmää, on vika jossain muualla.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Vastaa Viestiin