Päästöt1.PNG
Tässäpä hitupönttöjen poistajille mietittävää Päästöt-manipulaatio
Päästöt-manipulaatio
Tässäpä hitupönttöjen poistajille mietittävää
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Mersumies
- Viestit: 2446
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Päästöt-manipulaatio
https://www.hs.fi/talous/art-2000010416823.html
Auton tehojen muuttamisen valvonta tiukentuu kesäkuun alussa, ja leväperäinen ”päästömanipulaatio” voi tulla kalliiksi.
Ajoneuvolain muutos linjaa, että myyjän – käytännössä moottoreita säätävien yritysten – pitää osoittaa täyttävän päästösäädökset ja määräykset.
Suomessa on lukuisia pajoja, jotka muokkaavat autojen tehoja ja päästöjärjestelmiä. Tarkoituksena on yleensä saada lisää tehoja tai pienentää kulutusta. Monen firman verkkosivuilla vastuuta vieritetään kuluttajalle, sillä muutoksen jälkeen auto voi olla laiton liikenteeseen.
"Nykyisenlainen toiminta, jossa muutoksia on tehty ja tarjottu kuluttajille ilman osoituksia ja selvityksiä päästötasoista tai palveluita on myyty ’ei tieliikennekäyttöön’ ilmoituksella ajoneuvoihin, joiden tiedot löytyvät liikenneasioiden rekisteristä, ei voi siis enää kesäkuussa jatkua", toteaa tiedotteessa Liikenne- ja viestintäviraston tarkastaja Kaarle Röyttä.
Autoja saa yhä virittää, mutta myyjän pitää osoittaa noudattavansa määräyksiä. Loppupeleissä kyse on ympäristöstä, jotta liikenteessä ei olisi viranomaisten seulan välttäneitä päästöpommeja.
Virasto mainitsee yhtenä esimerkkinä EGR-venttiilin, eli käytännössä sen kopeloimisen.
EGR tarkoittaa pakokaasujen takaisinkierrätystä, eli osa kaasuista voidaan käyttää moottorissa uudelleen sen sijaan, että ne puskettaisiin taivaalle. Se on tapa vähentää päästöjä etenkin dieselautoissa.
Päästöjen osalta muutoksista pitää saada hyväksytyn asiantuntijan tai tutkimuslaitoksen selvitys tai tyyppihyväksyntätodistus. Kotimaisen korjaamon tai katsastajan päästömittaustodistus ei riitä.
Jos manipulaatiota tarjoaa tiskin alta, virasto voi määrätä suurimmillaan 30 000 euron seuraamusmaksun.
Mitä tapahtuu ennän kesäkuuta tehdyille muutoksille?
"Jos tiedät, että autoosi on tehty ohjelmallisia muutoksia tai siitä on poistettu päästöjärjestelmäkomponentteja, varmista ajoneuvon liikennekelpoisuus esimerkiksi valmistajan edustajalta", neuvoo Röyttä.
Jos haluaa pitää muutokset, Röytän mukaan kannattaa konsultoida katsastusasemia. Moni paja myös tarjoaa poisohjelmointia, eli muutokset peruutetaan.
Muutettujen ajoneuvojen käyttöä liikenteessä valvoo poliisi, Rajavartiolaitos ja Tulli.
Luvattoman auton omistajalle tai haltijalle viranomaiset voivat määrätä 300–30 000 euron liikennevirhemaksun.
Haitarin korkein pääty on varattu raskaalle liikenteelle, jossa vilunkipelillä haetaan säästöjä: kun dieseliä ahmivasta rekasta poistetaan päästölaitteet, polttoaineen kulutus voi laskea ja apulaitteita ei tarvitse huoltaa.
Tavallisen henkilöauton kuljettajalle voi napsahtaa korkeimmillaan tonnin maksu.
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: Päästöt-manipulaatio
Vaikka mitenpäin tätä asiaa vatvoisi niin ei se muuksi muutu, petos mikä petos. Ihmeen kauan on annettukin mellastaa näiden ihan niinkuin millään ei olis mitään väliä
Re: Päästöt-manipulaatio
Mitenhän näkyy Mersussa Tuikutus leimalla kun EGR on laitettu kiinni? Miten ne alkaa esim. EGR tutkimaan?
Re: Päästöt-manipulaatio
Ei mitenkään
Re: Päästöt-manipulaatio
Tuota mietin kanssa että huomataanko leimalla egr :n puute( tulpatut imusarjat) ja softamuutos. Päästöt kuitenkin konttorilla ok.
Auto 280cdi w211
Auto 280cdi w211
Re: Päästöt-manipulaatio
Riippuu miten ohjelma on tehty, jos huiskittu vaan vikakoodeja pois niin kiinni jää jos aletaan yhtään obd2 piuhaa tökkimään kiinni. Egr readiness test fail, tulee jos self test ei mene läpi.
Re: Päästöt-manipulaatio
Ite käyttelen maksuleimalla
Re: Päästöt-manipulaatio
Ei ne päästöt ok ole jos egr poistettu jne vaan se on ohjelmallisesti manipuloitu niin että tulos kelpaa katsastukseen eli selkeä päästöhuijaus
ja sitä tällä uudella systeemillä nyt halutaan kitkeä.
ja sitä tällä uudella systeemillä nyt halutaan kitkeä.
Re: Päästöt-manipulaatio
Oikein tehdyllä ohjelmalla kaikki näyttää olevan kunnossa, auton perse ei ole noessa eikä mikään järjestelmistä ole pois käytöstä. Kaikki siis diagnostiikan mukaan toimii.
Kyse on silloin siitä miten aikovat asiaa valvoa, kun mitään näkyvää ei ole tehty. Älkää luulko että yhtäkkiä katsureista tulee koodareita jotka tuntevat jokaikisen auton ohjelmiston tai edes saisivat ohjelmia auki luettavaan muotoon.
Koulutus laahaa perässä vähintään 5-6 vuotta ennen kuin otetaan ohjelmaan. Uusia valvontaan kehitettyjä laitteita tarvitsee tehdä. Can signaaleja voi syöttää ulos mitkä näyttävät hyväksyttävältä melko helposti.
Ja poliisi valvoo? Millä resursseilla? Koska viimeksi on joku ajanut ratsiaan missä on edes puhallutettu? Edellisestä kerrasta on 7-8v että siltä pohjalta sitten miettimään.
Viranomaisilla on paljon parempaakin tekemistä kuin valvoa muutamaa prosenttia mahdollisesti tuunatuista autoista.
Kyse on silloin siitä miten aikovat asiaa valvoa, kun mitään näkyvää ei ole tehty. Älkää luulko että yhtäkkiä katsureista tulee koodareita jotka tuntevat jokaikisen auton ohjelmiston tai edes saisivat ohjelmia auki luettavaan muotoon.
Koulutus laahaa perässä vähintään 5-6 vuotta ennen kuin otetaan ohjelmaan. Uusia valvontaan kehitettyjä laitteita tarvitsee tehdä. Can signaaleja voi syöttää ulos mitkä näyttävät hyväksyttävältä melko helposti.
Ja poliisi valvoo? Millä resursseilla? Koska viimeksi on joku ajanut ratsiaan missä on edes puhallutettu? Edellisestä kerrasta on 7-8v että siltä pohjalta sitten miettimään.
Viranomaisilla on paljon parempaakin tekemistä kuin valvoa muutamaa prosenttia mahdollisesti tuunatuista autoista.
-
- Mersumies
- Viestit: 2889
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Päästöt-manipulaatio
Varmaan kannattaa kokeilla tuurilla kauanko menee ennenkuin kärähtää
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Päästöt-manipulaatio
Millaisiahan mahtavat olla noin yleisellä tasolla optimointi softat sellaisilla toimijoilla joilla valmis ohjelmia moneen autoon, esim Englannissa tehtyä valmis ohjelmaa monessa paikassa? Jos vaikkapa vaan tehon optimointi ja egr poisto, niin mahtaako olla näistä toimenpiteistä aiheutuneita vikakoodeja jotka näkyisi ihan obd koodinlukijalla?
Re: Päästöt-manipulaatio
Kaikille Euro 5 / 6 autoille tulee todennäköisesti katsastuksessa 50-70 euron lisäkustannus joka kerta, kun tutkitaan päästöhuijauksia tavalla x.
Vaikkei mitään selville saataisikaan. Oikeus ja kohtuus että autoilu maksaa
Vaikkei mitään selville saataisikaan. Oikeus ja kohtuus että autoilu maksaa
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2889
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Päästöt-manipulaatio
Kovin isona yllätyksenä tämä ei voinut kenellekään tulla, onhan tästä varoiteltu jo pitkään.
Aina löytyy vaan heitä, jotka eivät ymmärrä ja sisäistä miksi nämä päästörajat on säädetty, vaan pitävät niitä henkilökohtaisena vittuiluna. Jos niiden laitteiden kunnossapito on ylivoimainen tehtävä, niin sitten sellainen auto missä niitä ei ole.
Jos näitä päästötajoja ei olisi vaan mentäisiin vaikka 80-90 lukujen nokivasaroiden tasolla, niin ei olisi hääviä. Se nyt vaan tuntuu olevan, että mitään kehitystä ei tapahdu, jos lainsäädäntö ei pakota.
Aina löytyy vaan heitä, jotka eivät ymmärrä ja sisäistä miksi nämä päästörajat on säädetty, vaan pitävät niitä henkilökohtaisena vittuiluna. Jos niiden laitteiden kunnossapito on ylivoimainen tehtävä, niin sitten sellainen auto missä niitä ei ole.
Jos näitä päästötajoja ei olisi vaan mentäisiin vaikka 80-90 lukujen nokivasaroiden tasolla, niin ei olisi hääviä. Se nyt vaan tuntuu olevan, että mitään kehitystä ei tapahdu, jos lainsäädäntö ei pakota.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 2446
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Päästöt-manipulaatio
Tuosta syystä meillä käytössä on ja pysyy Euro3 ja Euro4.tahtoomersun kirjoitti: ↑Ke 15.05.2024 17:02 Kovin isona yllätyksenä tämä ei voinut kenellekään tulla, onhan tästä varoiteltu jo pitkään.
Aina löytyy vaan heitä, jotka eivät ymmärrä ja sisäistä miksi nämä päästörajat on säädetty, vaan pitävät niitä henkilökohtaisena vittuiluna. Jos niiden laitteiden kunnossapito on ylivoimainen tehtävä, niin sitten sellainen auto missä niitä ei ole.
Jos näitä päästötajoja ei olisi vaan mentäisiin vaikka 80-90 lukujen nokivasaroiden tasolla, niin ei olisi hääviä. Se nyt vaan tuntuu olevan, että mitään kehitystä ei tapahdu, jos lainsäädäntö ei pakota.
Re: Päästöt-manipulaatio
Eipä kai täällä(kään) suuri yleisö mitenkään erityisesti ole päästöjen perässä? Se yleisö löytyy enemmänkin tiktok-videoista rullailemasta hiiltä ja paukuttelemasta.
Arvostelun alla on enemmänkin pölijät virkamiesaikaansaannokset.
Yleinen motivaatio lipsua valmistajan laitteesta N tai M on varmaankin kahtalainen: joko se ei alun perinkään toimi, varsinkaan täällä pohjolassa, tai sitten se sabotoi auton nopeammin entiseksi.
Esitetty 'valvonta' on ainakin toistaiseksi pelkkää höttöä, ja sisältää melkoisena riskinä mahdollisuuden johtua ihan puhtaasta auton viallisuudesta oikeusmurhan uhriksi.
Ylimääräistä valvontaa ei niinikään maksa mikään talouden ulkopuolinen valvontapankki, vaan autoilijat itse. Kaikki autoilijat.
Arvostelun alla on enemmänkin pölijät virkamiesaikaansaannokset.
Yleinen motivaatio lipsua valmistajan laitteesta N tai M on varmaankin kahtalainen: joko se ei alun perinkään toimi, varsinkaan täällä pohjolassa, tai sitten se sabotoi auton nopeammin entiseksi.
Esitetty 'valvonta' on ainakin toistaiseksi pelkkää höttöä, ja sisältää melkoisena riskinä mahdollisuuden johtua ihan puhtaasta auton viallisuudesta oikeusmurhan uhriksi.
Ylimääräistä valvontaa ei niinikään maksa mikään talouden ulkopuolinen valvontapankki, vaan autoilijat itse. Kaikki autoilijat.
Re: Päästöt-manipulaatio
Tuolta vuoden 2021 lausuntopyynnön vastauksista selviää hyvin että kyllä se "Nokiperse tuning" on yksi tärkeä lakimuutoksen aikaansaaja, eikä pelkästään suomalainen sellainen. Se alkuperäinen sylttytehdas on kuitenkin myös autotehtaat itse - tyyppihyväksyntämittausten manipulaatioskandaalin takia EU tilasi selvityksen jossa tuli sapiskaa päästörajojen ylittymisestä ja todellisten päästöjen seurannan puutteellisuudesta niin EU:lle kun jäsenmaillekin ja siitä varmaan on tullut tämä synnintunto ja toiminnan tarve.
Niin niitä kommentteja:
"Mittaustemme mukaan diesel-auto, josta DPF-suodatin on poistettu, aiheuttaa 100...1000-kertaiset pienhiukkaspäästöt verrattuna ajoneuvoon, jossa suodatin on kunnossa." - Tampereen yliopisto
"15% ajoneuvoista ylitti TH-rajaa vastaavan päästön 400% tai enemmän – jopa 1000-kertaisesti." - Belgialainen tutkimus
"Autoista yli 10%:ssa partikkelisuodatin oli joko viallinen tai puuttui. Samassa tutkimuksessa todettiin myös, että 10% ajoneuvoista tuotti 90% pakokaasujen hiukkaspäästöistä." - Belgialainen tutkimus
Jos se törkein 10% saadaan kiinni ja se auttaa 90% niin hommahan on silloin melko lailla kunnolla. Menee tietysti myös ne kunnolliset toimijat siinä mukana jotka ei enää voi ottaa kiinnijäämisen riskiä.
Niin niitä kommentteja:
"Mittaustemme mukaan diesel-auto, josta DPF-suodatin on poistettu, aiheuttaa 100...1000-kertaiset pienhiukkaspäästöt verrattuna ajoneuvoon, jossa suodatin on kunnossa." - Tampereen yliopisto
"15% ajoneuvoista ylitti TH-rajaa vastaavan päästön 400% tai enemmän – jopa 1000-kertaisesti." - Belgialainen tutkimus
"Autoista yli 10%:ssa partikkelisuodatin oli joko viallinen tai puuttui. Samassa tutkimuksessa todettiin myös, että 10% ajoneuvoista tuotti 90% pakokaasujen hiukkaspäästöistä." - Belgialainen tutkimus
Jos se törkein 10% saadaan kiinni ja se auttaa 90% niin hommahan on silloin melko lailla kunnolla. Menee tietysti myös ne kunnolliset toimijat siinä mukana jotka ei enää voi ottaa kiinnijäämisen riskiä.
Re: Päästöt-manipulaatio
Vanhat bensakuutoset / kasit lienee pahimpia saastuttajia. Niiden bensarosvojen perässä jos joutuu hetken ajamaan niin jo on nenä tukossa tavan tallaajalla. Joutaisivat kieltää kokonaan liikenteestä
wiimax.fi
Re: Päästöt-manipulaatio
Mutta sitä ei taida edes EU uskaltaa tehdä. "Sori, teidän Plymouth Valiant 170 cid slant six on nyt sitten käynnistyskiellossa. Ikuisesti" t. katsastusmies.
Tulis ihan toisenlainen Rockabilly Rebel
Viimeksi muokannut jysi, To 16.05.2024 00:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Päästöt-manipulaatio
Nyt pitää muistaa että bensa autot tuottaa kovin erilaiset päästöt kun diisselit. Jos bensa autosta ottaa katalysaattorin pois, voi saada hiukan hengitystä parannettua, mut päästömittari ei tykkää. Tää keissi koskee enemmänkin just niitä hiukkaspäästöjä, joista tossa edellä olikin jo asiaa. Eli vaikka "korkkaa" sen dbf pöntön, ei sitä savutusmittarilla huomaa. Ei huomaa perässä ajajakaan... Se on sitte itselle hiukan epäselvää että mikä on se lopputulos, eli miten päästöt lisääntyy. Urea on sitte vielä asia erikseen. Jos muistelee esim. noita viimme vuosituhannen diisseleitä nii joha nillä kulu sitä löpöä kaksinkertanen määrä vähintään verrattuna tän päivän laitteisiin. Ja tehoa siitä huolimatta vaan kolmas osa, joten johonkinhan siitä jotain jälelle täyty jäädä...
Re: Päästöt-manipulaatio
Nämä 100-1000 kertaiset hiukkas päästöt on silkkaa paskaa. Vanha om647 säädettynä ja k arvo 0.06 ilman mitään hiukkas pönttöä.
Katti paikoillaan ja ilmaa tarpeeksi.
Varmaan ovat mittailleet just noita portugal ja german tuning nokiperse säätöjä.
Kunnolla säädettynä ei tule 100 kertaiset päästöt verratuna dpf ja ilman. Ja ihan vaan sivuhuomautuksena tampereen yliopistolla ei edes ole pussitestiä ja labraa missä asiaa voisi edes mitata luotettavasti.
Katti paikoillaan ja ilmaa tarpeeksi.
Varmaan ovat mittailleet just noita portugal ja german tuning nokiperse säätöjä.
Kunnolla säädettynä ei tule 100 kertaiset päästöt verratuna dpf ja ilman. Ja ihan vaan sivuhuomautuksena tampereen yliopistolla ei edes ole pussitestiä ja labraa missä asiaa voisi edes mitata luotettavasti.
Re: Päästöt-manipulaatio
No ei se nyt noin ole.MJPfin kirjoitti: ↑Ke 15.05.2024 22:06 Nämä 100-1000 kertaiset hiukkas päästöt on silkkaa paskaa. Vanha om647 säädettynä ja k arvo 0.06 ilman mitään hiukkas pönttöä.
Katti paikoillaan ja ilmaa tarpeeksi.
Varmaan ovat mittailleet just noita portugal ja german tuning nokiperse säätöjä.
Kunnolla säädettynä ei tule 100 kertaiset päästöt verratuna dpf ja ilman. Ja ihan vaan sivuhuomautuksena tampereen yliopistolla ei edes ole pussitestiä ja labraa missä asiaa voisi edes mitata luotettavasti.
Katsastuksessa tehtävä hiukkaspäästömittaus tehdään optisella mittalaitteella, jolla ei pystytä mittaamaan niitä kaikkein haitallisimpia pienhiukkasia. Vanhat, ilman hiukkassuodattimia olevat dieselit toimivat kyllä hyvin suurina pienhiukkaslähteinä, kuten toimivat myös uudemmat dieselit, jos niistä on hiukkassuodatin poistettu.
Hiukkassuodattimen poisto dieselistä, johon se on alunperin asennettu, on ympäristön kannalta hyvin haitallinen teko.
Pienhiukkasten mittaamisessa pussitesti on ihan turha. Pienhiukkaset pystytään helposti mittaamaan reaaliaikaisella mittalaitteella, joka on, yllätys yllätys, kehitetty nykyisessä Tampereen yliopistossa (ent. Teknillinen korkeakoulu).
Jos mies puhuu, eikä yksikään nainen ole kuulemassa, niin onko mies silti väärässä?
-
- Mersumies
- Viestit: 2446
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Päästöt-manipulaatio
Vielä paljon pahempi ja koko valtakunnan laajuinen ongelma on ruohonleikkurit joiden tekniikka on suoraan sivuventtiilikoneista 1930 - 1940- luvuilta.
Voin haistaa silmät sidottuina ja korvat tulpattuina naapurin ruohonleikkurin vaikka matkaa kertyy sata metriä jos tuulenvire on sieltä suunnilta.
Jonkun tutkimuksen mukaan tunnin ruohonleikkuu aiheuttaa päästöjä saman verran kuin uudehkolla autolla ajo Etelä-Suomesta Lappiin.
https://yle.fi/a/3-5745639Ruohonleikkurin ja moottorisahan päästöt suuret
Pienet työkoneet kuten ruohonleikkurit, jyrsimet ja moottorisahat ovat pienestä koostaan huolimatta huomattavia ilmansaasteiden lähteitä, kertoo Maa ja elintarviketalouden tutkimuskeskus MTT. Haittoja voi kuitenkin vähentää hyvällä huollolla ja käytöllä.
26.4.2005 11:10
•
Päivitetty 29.10.2008 1:37
Suomessa oli vuonna 2003 arviolta miljoona ruohonleikkuria ja yli 350 000 moottorisahaa. Niiden häkäpäästöt olivat noin 13 prosenttia ja hiilivetypäästöt noin 15 prosenttia henkilöautoliikenteen vastaavista päästöistä. Lisäksi pienmoottorit tuottavat paljon hiilidioksidia, koska hyötysuhde on huono. Käytännössä tämä näkyy suurena polttoaineen kulutuksena. MTT:n selvityksen mukaan tunnin työ moottorisahalla vastaa noin 2 000 kilometrin ajoa vuoden 2003 mallisella henkilöautolla. Ruohonleikkurin tunnin käyttö vastaa 900 kilometrin autoilua. Alle 19 kilowatin neli- ja kaksitahtisten moottorien pakokaasuissa on runsaasti haitallisia aineita, koska perustekniikka on yksinkertaista ja vanhaa. Pakokaasuissa on hiilimonoksidia sekä paljon eri hiilivetyjä, joissa on syöpää ja hermosto-oireita aiheuttavia ominaisuuksia. Myös bensiinimoottorien hiukkasten on todettu olevan aiemmin uskottua haitallisempia pienen kokonsa vuoksi, MTT kertoo. Lisäksi pienmoottorien pakokaasut tulevat lähelle käyttäjää, mikä lisää altistumista. Haittoja voi itse vähentää
Re: Päästöt-manipulaatio
Tää on just tätä, vetäkää kaikki päästöt nollaan ja lopettakaa kaikki tekeminen.
Lakatkaa kaikki olemasta niin kiina ja intia voi työtää muutaman kymmenen minuuttia enemmän paskaa taivaalle.
En todellakaan ole dpf poistojen kannalla mutta tää maailman parantaminen meidän päästöjen poistamisella on turhaa.
Ainoa mitä saa aikaan on suomen kilpailukyvyn alasajon ja tehtyä kehitysmaan tästä kaikella viherpiiperöinnillä.
Kannattaa ennemmin vähän miettiä mitä sieltä kaupasta kantaa kotiin, tai antaa hameväen kantaa. Se ihana muoviin paketoitu söpö purkki mikä heitetään kuukauden päästä roskiin on tuottanut varmasti enemmän päästöjä kuin nurmikon leikkuu.
Samoin se iluuri mikä tarvitsee vaihtaa joka puolivuosi koska uusi malli on tullut jne. KAIKKI raahataan kiinasta ja tehdään halvimmalla mahdollisella energialla siellä vähät välittämästä mitä päästöjä tulee.
Mut joo huudetaan täällä kurkku suorana että kielletään meillä kaikki päästöt, niin saatte hyvän mielen kaikki hipit.
Ai niin jos se sivuventtiilikoneen käry häiritsee kun se käy niin paksulla, kannattaa laittaa puolet e85 sinne tankkiin. Seos menee aika lähelle optimaalista eikä haise yhtään ja on itsessään jo pieni ekoteko.
Lakatkaa kaikki olemasta niin kiina ja intia voi työtää muutaman kymmenen minuuttia enemmän paskaa taivaalle.
En todellakaan ole dpf poistojen kannalla mutta tää maailman parantaminen meidän päästöjen poistamisella on turhaa.
Ainoa mitä saa aikaan on suomen kilpailukyvyn alasajon ja tehtyä kehitysmaan tästä kaikella viherpiiperöinnillä.
Kannattaa ennemmin vähän miettiä mitä sieltä kaupasta kantaa kotiin, tai antaa hameväen kantaa. Se ihana muoviin paketoitu söpö purkki mikä heitetään kuukauden päästä roskiin on tuottanut varmasti enemmän päästöjä kuin nurmikon leikkuu.
Samoin se iluuri mikä tarvitsee vaihtaa joka puolivuosi koska uusi malli on tullut jne. KAIKKI raahataan kiinasta ja tehdään halvimmalla mahdollisella energialla siellä vähät välittämästä mitä päästöjä tulee.
Mut joo huudetaan täällä kurkku suorana että kielletään meillä kaikki päästöt, niin saatte hyvän mielen kaikki hipit.
Ai niin jos se sivuventtiilikoneen käry häiritsee kun se käy niin paksulla, kannattaa laittaa puolet e85 sinne tankkiin. Seos menee aika lähelle optimaalista eikä haise yhtään ja on itsessään jo pieni ekoteko.
Re: Päästöt-manipulaatio
Hyvä huomio, nämä myös kieltolistalleVielä paljon pahempi ja koko valtakunnan laajuinen ongelma on ruohonleikkurit joiden tekniikka on suoraan sivuventtiilikoneista 1930 - 1940- luvuilta.
Meneehän stigassa kuitenkin kesän aikana polttoainetta ainakin yhtä paljon kuin veekasin 0-100 km/h täyskaasukiihdytyksessä, ja leikkureita on joka torpassa toisin kuin niitä bensarosvoja.
Meille tuli akkutrimmeri noin 10 vuotta sitten ja jokunen vuosi sen jälkeen akkuruohonleikkuri, mukavan hiljaisia ja helppokäyttöisiä eikä hankintahinta päätä huimaa, suosittelen.
Päästöasioiden painoarvo oli hankintaa tehdessä tasan 0, oikein hävettää
wiimax.fi
Re: Päästöt-manipulaatio
Joo tämä asia kyllä olikin aika nostaa esille kun selvästikään kaikki ei ole olleet edes tietoisia siitä että näitä aletaan seurata.
Kohtuus ja oikeudenmukaisuus ei tietenkään ole avainsanoja enää siinä kohtaa kun aletaan tutkia asiaa viranomaisten toimesta.
Veikkaan että penalttia on tulossa yhdelle jos toisellekin.
Pitää ottaa huomioon se tosiseikka että täällä se viherpesu on tehtävä jos se jossakin tehdään koska Intia + muut vastaavat ei sitä tule tekemään tämän pallon pyörimisaikana vaan siellä joka mökin katolla käy mustaa savua työntävä agri tai parikin kun niillä ei ole toimivaa sähköverkkoa eikä taida tullakaan. Eläköön vihreä siirtymä (ajan itsekin 350cdi:llä jota kuitenkaan ei ole peukaloitu)
Kohtuus ja oikeudenmukaisuus ei tietenkään ole avainsanoja enää siinä kohtaa kun aletaan tutkia asiaa viranomaisten toimesta.
Veikkaan että penalttia on tulossa yhdelle jos toisellekin.
Pitää ottaa huomioon se tosiseikka että täällä se viherpesu on tehtävä jos se jossakin tehdään koska Intia + muut vastaavat ei sitä tule tekemään tämän pallon pyörimisaikana vaan siellä joka mökin katolla käy mustaa savua työntävä agri tai parikin kun niillä ei ole toimivaa sähköverkkoa eikä taida tullakaan. Eläköön vihreä siirtymä (ajan itsekin 350cdi:llä jota kuitenkaan ei ole peukaloitu)
Re: Päästöt-manipulaatio
Pienhiukkaspäästöt aiheuttavat tutkitusti huomattavan määrän ennenaikaisia kuolemia Euroopasssa ja Suomessa, joten tässä kohtaa vastustaminen vaikuttaa ideologiselta, eikä tutkittuun tietoon perustuvalta. Tässä ei ole kyse Intiasta ja Kiinasta, vaan paikallisemmasta ongelmasta. Faktoihin perustuen on aiheellista yrittää estää esimerkiksi hiukkassuodattimien poistot. SCR-systeemin osalta on p:stä, että sääntelyllä puututaan loppukäyttäjiin eikä autoteollisuutta/maahantuojia/myyjiä saateta vastuuseen siitä, että valmistetaan SCR-järjestelmiä, jotka rikkoutuvat Suomen olosuhteissa ja omistajalle jää tonnien kulut korjauksistan. Meille ei enää tule tämän vuoksi nykyaikaisia dieseleitä.MJPfin kirjoitti: ↑To 16.05.2024 06:38 Tää on just tätä, vetäkää kaikki päästöt nollaan ja lopettakaa kaikki tekeminen.
Lakatkaa kaikki olemasta niin kiina ja intia voi työtää muutaman kymmenen minuuttia enemmän paskaa taivaalle.
En todellakaan ole dpf poistojen kannalla mutta tää maailman parantaminen meidän päästöjen poistamisella on turhaa.
Ainoa mitä saa aikaan on suomen kilpailukyvyn alasajon ja tehtyä kehitysmaan tästä kaikella viherpiiperöinnillä.
Kannattaa ennemmin vähän miettiä mitä sieltä kaupasta kantaa kotiin, tai antaa hameväen kantaa. Se ihana muoviin paketoitu söpö purkki mikä heitetään kuukauden päästä roskiin on tuottanut varmasti enemmän päästöjä kuin nurmikon leikkuu.
Samoin se iluuri mikä tarvitsee vaihtaa joka puolivuosi koska uusi malli on tullut jne. KAIKKI raahataan kiinasta ja tehdään halvimmalla mahdollisella energialla siellä vähät välittämästä mitä päästöjä tulee.
Mut joo huudetaan täällä kurkku suorana että kielletään meillä kaikki päästöt, niin saatte hyvän mielen kaikki hipit.
Ai niin jos se sivuventtiilikoneen käry häiritsee kun se käy niin paksulla, kannattaa laittaa puolet e85 sinne tankkiin. Seos menee aika lähelle optimaalista eikä haise yhtään ja on itsessään jo pieni ekoteko.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
-
- Mersumies
- Viestit: 2889
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Päästöt-manipulaatio
Kuinkahan nuo hiukkaspäästöt leviävät, vai jäävätkö enemmän paikalliseksi ongelmaksi, eli hegittelevätkö intia- ja kiinalaiset omat paskansa?
Joka tapauksessa Kiinan ja Intian päästöjen käyttäminen verukkeena siihen, että täällä ei kannata tehdä mitään on hölmöä.
Joka tapauksessa Kiinan ja Intian päästöjen käyttäminen verukkeena siihen, että täällä ei kannata tehdä mitään on hölmöä.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Päästöt-manipulaatio
Tästä keskustelusta tuli muuten mieleeni että paljonkohan nuo mopot, skootterit ja kevarit tuottaa päästöjä, millä nuoriso rällää keväästä syksyyn. Järkyttävän melusaasteen perusteella niitä ei ole saanut kiellettyä niin saisikohan ilmansaasteen perusteella ja nuorisolle hiljaiset sähkärit alle Enemmän niillä vehkeillä kesässä rällätään kuitenkin kuin ruohonleikkureilla ja moottorisahoilla.dealer kirjoitti: ↑To 16.05.2024 06:51Hyvä huomio, nämä myös kieltolistalleVielä paljon pahempi ja koko valtakunnan laajuinen ongelma on ruohonleikkurit joiden tekniikka on suoraan sivuventtiilikoneista 1930 - 1940- luvuilta.
Meneehän stigassa kuitenkin kesän aikana polttoainetta ainakin yhtä paljon kuin veekasin 0-100 km/h täyskaasukiihdytyksessä, ja leikkureita on joka torpassa toisin kuin niitä bensarosvoja.
Meille tuli akkutrimmeri noin 10 vuotta sitten ja jokunen vuosi sen jälkeen akkuruohonleikkuri, mukavan hiljaisia ja helppokäyttöisiä eikä hankintahinta päätä huimaa, suosittelen.
Päästöasioiden painoarvo oli hankintaa tehdessä tasan 0, oikein hävettää
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850