Kuvan kaltaiset vanteet olis vailla uutta kirkasta pintaa eli pitäis tehä diamond cut..
Antakaa hyvät suositukset sorvarista tai fiksarista lahti ja pk seudulta.. pari rosoa puolissa ja kanttari-ihottumaa löytyy kahdesta muuten niin hienosta vanteesta.
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:
kaikkosenmike kirjoitti:Kuvan kaltaiset vanteet olis vailla uutta kirkasta pintaa eli pitäis tehä diamond cut..
Antakaa hyvät suositukset sorvarista tai fiksarista lahti ja pk seudulta.. pari rosoa puolissa ja kanttari-ihottumaa löytyy kahdesta muuten niin hienosta vanteesta.
tekivät virhetömän vantten sellaisesta vanteest mitä kuminujjalla koputelijat ei suostuneet ottamaan työnalle
mahdotomana hommana(pysty,sivuheittoa, halkeeman korjaus)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Ainut kellä suomessa taitaa olla asiakastilauksiin suunniteltu Diamond cut laite on Rimfixillä. Mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin eivät ole vielä laittaneet "linjaa" toimimaan kun on ollut kiirettä.
EVO X kirjoitti:Ainut kellä suomessa taitaa olla asiakastilauksiin suunniteltu Diamond cut laite on Rimfixillä. Mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin eivät ole vielä laittaneet "linjaa" toimimaan kun on ollut kiirettä.
Sama käsitys, minäkin olen sinne jo puoli vuotta jonottanut. Ei sitten etuilla! Mutta laittakaahan muutkin painetta että saisivat sorvin käyntiin.
EVO X kirjoitti:Ainut kellä suomessa taitaa olla asiakastilauksiin suunniteltu Diamond cut laite on Rimfixillä. Mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin eivät ole vielä laittaneet "linjaa" toimimaan kun on ollut kiirettä.
Sama käsitys, minäkin olen sinne jo puoli vuotta jonottanut. Ei sitten etuilla! Mutta laittakaahan muutkin painetta että saisivat sorvin käyntiin.
Itsellä ei ole mitään tarvetta Diamond cutille nyt tällähetkellä, mutta kovasti kiinnostaa mikä sen hinnaksi tulee? Eli infoa vaan kunhan saatte teetettyä.
RH kirjoitti:No ei huano .
Melkoisen rivon näköinen tuo lähtökohta. Asiallista käsityön jälkeä .
Paljonkos meni aikaa?
Taishan noihin kahteen vanteeseen upota joku 6-7h yhteensä ennenku löyty oikeimmat välineet minkä jälki vastasi alkuperäistä lähimmäksi, syvimmät rosot muotoilin mahdollisimman loivaksi ne otti aikaa..
Porakone+120 laikka osoittautui parhaaksi kehiin ja lakkasin 2k lakalla.
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:
Nyt kolmen vuoden väsytystaistelun jälkeen sain Rimfixiltä vastauksen että "ei onnistu" eivätkä tiedä diamond cut tekijää Suomessa. Nyt olis hyvät vinkit erittäin tervetulleita! Kaipa tuo osaavalta (CNC?)koneistajalta onnistuu myös, mutta isommat tekijät ei ala tollaisten kanssa askartelemaan.
Onko esim. Ruotsi/Viro tekijöitä tiedossa? Autolle jo maalausaika varattuna, niin tämäkin pitäisi saada kohta hoidettua...
Kyllä toi onnistuu, olen muutamia joskus tehnyt. Hinta vaan on sellainen että itkua ja hammasten kiristelyä tulee jos ei ole syvät taskut.
Jokainen vanne pitää mitata ja kellottaa käsin kun kellään ei ole noista cad kuvia kuitenkaan. Pelkän ohjelman tekoon menee helposti päivä pari kun manuaalisti mittaa ja koordinaatteja tekee koneelle.
Nopeammin sorvaa umpi jöötistä vanteen.
Diamond cut on ollut hauska juttu Suomessa. Viimeisen 3 vuoden aikana olen käynnyt läpi ties kuinka monta pajaa, jotka mainostavat omaavansa Diamond Cut välineet. Loppupeleissä ei ole ketää saanut tekemään vanteita. Mulla vanteet on ollut tekemättä mutta nyt viimein löytyi paja jolta se onnistuu. Vanne Velho Vantaalla ja Järvelässä hoitaa tuon homman. Myös kaikki muut työt asiaan liittyen. Ihan vaan vinkiksi.
Ei haitannut ihmettelen vain tarvetta kaivaa 2v vanha ketju esiin ja vastata siihen. Ja lähinnä vanteiden oikomiseen vielä liittyen kun diamond cut oli se ongelma mitä kukaan ei suostu tekemään.