Ilmamassa anturi koodattava ???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Ilmamassa anturi koodattava ???

Viesti Kirjoittaja HMK »

Syttyi moottorin häiriövalo mittaristoon, Icarsoft näytti MAF anturissa vika. Ei vaikuttanut muuten millään tavalla auton toimintaan, veti normaalisti ja otti kierroksia normaalisti.

Tilasin Hellan valmistavan anturin, speksien mukaan juuri tuohon malliin sopiva, mutta häiriövalo syttyi vikakoodien poistosta huolimatta. Muutaman lyhyen ajon jälkeen autosta hävisi tehot, palasi hetkeksi kun kuittasi vikakoodit. Mutta ajamisesta ei tullut mitään Hellan anturilla. Vaihdoin entisen anturin takaisin ja auto toimi taas normaalisti vaikka vika valo paloi edelleen huolimatta vika koodien poistosta.

Kyseessä on GLK 220 cdi vm.2012 facelift start/stop toiminnolla. Kone om651.

Kysymys kuuluu: pitääkö Hellan ilmamassa anturi koodata autokohtaiseksi ???? Entinen oli Continentalin valmistama ja lienee alkuperäinen.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 960
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: Ilmamassa anturi koodattava ???

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Ei tarvi koodausta. (Tarkistin vielä WIS:stä). Olikohan se Hella nyt varmasti oikealla osakoodilla? Mitä vikakoodeja se anto?

Ootko tarkistanu ne koodit parts informationista että varmasti oli se Hella oikea? Nopeesti vilkasin niin kolmea eri MAF:ia löytyy. Start/Stopissa ja ei Start/Stopissa on eri ja sit vielä iän mukaankin on eri.

Veikkaan että se sun koodis pitäis olla A6450900048.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Ilmamassa anturi koodattava ???

Viesti Kirjoittaja HMK »

Joo tuo numerosarja on alkuperäinen koodi. MAF:in tilasin auton rekkarin mukaan ja eihän se ole oikea osa. Vaikka speksien mukaan on start/stop toiminnalla ja euro versio.
OEM numerolla hakiessa antoi kyllä Hellan, mutta eri numerolla......Tyhmyydestä taas sakotetaan. No Autodocille lähtee sitten paluu postia. Kiitoksia vinkistä.

PS. Että minä lämmöllä muistelen w123 Mersun aikoja, kaikissa malleissa oli samat varaosat, joskin moottoreissa ja voimansiirrossa hieman eroja. Riitti kun tilasi esim. 123:sen jarruosat niin ne sattui heti sopivat. Ei tarvinnut etsiä VIN numeroita yms yms...
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Jürgen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 387
Liittynyt: Su 05.06.2022 19:04

Re: Ilmamassa anturi koodattava ???

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Miksiköhän minua ei lainkaan ihmetytä kun on kyse Autodocin soveltuvuuksista :eh:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17302
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Ilmamassa anturi koodattava ???

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jokohan lie nuo "testerit" osaa oikeasti olla väittämättä OM651 ilmamassamittaria vialliseksi vaikka ongelma ei ole siellä päinkään ?
wiimax.fi
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Ilmamassa anturi koodattava ???

Viesti Kirjoittaja HMK »

Vika mahdollisuuksia voi olla muuallakin. Tuoreemmalla starillla pitäs ehtiä käymään kun oma star riittää vain vuoteen 2011.
Mutta vastusmittarilla mitatessa pinnien 2 ja 3 välillä pitäisi olla vastusta, mutta mittari ei värähdäkkään. Joten jotain häikkää sen perusteella anturissa on.

Tulo johdot on mitattu ja on kunnossa. Jääkö vika anturiin kyllä selviää kun saan ennen pääsiäistä kokeiltua alkuperäisellä mutta käytetyllä anturilla, jossa on 645 alkuinen numerosarja.

Sikäli mielenkiintoista kun tilaa tarvikkeena auton rekkarin mukaan niin tarjotaan 651 alkuisella numerosarjalla, ja pitäisi moottorityypin mukaan olla käypä osa, mutta eipä käykkään. Soveltuu kyllä mm. E 212 ja C 204, mutta ei näemmä X204:jään vaikka on sama kone. Tiedä näistä sitten....
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Ilmamassa anturi koodattava ???

Viesti Kirjoittaja HMK »

Näköjään tarvitsee koodauksen MAF:in vaihdossa. Vaihdettiin käytetty Continentalin anturi paikalleen ja vikavalo paloi edelleen vaikka vikakoodi nollattiin. Kaveri kytki Starin kiinni, nollasi vanhat arvot ja ajoi uudet arvot sisään moottorin käydessä. Siihen loppui häiriö valon palaminen.
Asentajan mukaan uudemmat Mersut vaativat töpselissä käynnin jo pelkästään ilmansuodattimen vaihdon takia. Menee pasmat sekaisin kun kone hengittääkin paremmin kuin ennen....
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6297
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ilmamassa anturi koodattava ???

Viesti Kirjoittaja MiHe »

No MAFfin ja suodattimen vaihdon voi jo kertoa W211 ikäisellekin, en muista oliko väykyssä...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin