MB 230 CLK compressor ahtimen öljynvaihto
MB 230 CLK compressor ahtimen öljynvaihto
Eli auto 2002 vuosimallia ja 208.348 koneella. Kompressorista ja sen öljyistä olisi kysyttävää.
Minkä mallinen ahdin tuossa on ?
Ilmeisesti ahtimen öljyihin ei tehdas anna huoltoväliä, mutta mitä suosittelette, pitäisikö vaihdella?
Öljyn laatu ja määrä ?
Muuta huomioitavaa?
Minkä mallinen ahdin tuossa on ?
Ilmeisesti ahtimen öljyihin ei tehdas anna huoltoväliä, mutta mitä suosittelette, pitäisikö vaihdella?
Öljyn laatu ja määrä ?
Muuta huomioitavaa?
Re: MB 230 CLK compressor ahtimen öljynvaihto
Tuo 208.348 taitaa olla auton malli. Moottorin tyyppi on 111 (2,3 l) tai 272 (1,8 l). Valmistenumerolla VIN saisi lisää tietoa asiasta.mesujusa kirjoitti: ↑La 04.02.2023 20:32 Eli auto 2002 vuosimallia ja 208.348 koneella. Kompressorista ja sen öljyistä olisi kysyttävää.
Minkä mallinen ahdin tuossa on ?
Ilmeisesti ahtimen öljyihin ei tehdas anna huoltoväliä, mutta mitä suosittelette, pitäisikö vaihdella?
Öljyn laatu ja määrä ?
Muuta huomioitavaa?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: MB 230 CLK compressor ahtimen öljynvaihto
tehas ei anna huoltoväliä, mutta olisi varmaan parempi aina joskus vaihtaa. Ebaysta ainakin lyytyy öljynvaihtoon sopivia settejä, mutta sopiva öljylaatu varmasti löytyy täältä
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: MB 230 CLK compressor ahtimen öljynvaihto
208.348 = 111.982tomant kirjoitti: ↑La 04.02.2023 22:01Tuo 208.348 taitaa olla auton malli. Moottorin tyyppi on 111 (2,3 l) tai 272 (1,8 l). Valmistenumerolla VIN saisi lisää tietoa asiasta.mesujusa kirjoitti: ↑La 04.02.2023 20:32 Eli auto 2002 vuosimallia ja 208.348 koneella. Kompressorista ja sen öljyistä olisi kysyttävää.
Minkä mallinen ahdin tuossa on ?
Ilmeisesti ahtimen öljyihin ei tehdas anna huoltoväliä, mutta mitä suosittelette, pitäisikö vaihdella?
Öljyn laatu ja määrä ?
Muuta huomioitavaa?
tomant
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: MB 230 CLK compressor ahtimen öljynvaihto
Kiitos tiedoista. Joo, korjataan että kone on 111 (2,3l). Onko mitään ideaa, mikä olisi tarpeellinen öljynvaihtoväli. Autolla on ajettu vain 90 000. Ahdin Eaton ???
Re: MB 230 CLK compressor ahtimen öljynvaihto
Erittäin vaikea arvioida.
Kuten todettu, Mersulla ei ole mitään vaihtoväliä näille.
Ajotapa merkitsee hurjasti.
Itse kun harrastan rata-ajoa, olen todennut että kuuumuus (kova ajo) saa öljyt tummumaan ainakin todella nopeasti.
Jos on vedetty autobaanalla tunti huippunopeutta joka päivä vuoden ajan, hieman kärjistäen toki, ovat vaihdon tarpeessa.
Jos taas tuo 90tkm on kerätty taajamarajoituksilla kaupassa käyden, saattaa olla vielä ok (Jos siis öljyt ei olisi 30v vanhat).
Ihme horinaa taas, mutta oma sääntö on 100tkm välein, kovassa ajossa huomattavasti useammin.
Sun öljyt on varmaankin erittäin vanhat, vaihda pois jo iän puolesta jos autosta välität.
Helppo homma, vaikeinta on öljyn hankinta, perus ruuvaamista vaihto.
Omiin Eatoneihin lopetin jossain vaiheessa ulkomailta öljyn tilaamisen, ja aloin käyttää ATF III-öljyjä (merkkitiskiltä aivan sikakallista se orkkis).
Omalla vastuulla, mutta minä en ole huomannut mitään oireita.
Eaton-ahtimissa se öljy voitelee ahtimen keulassa tasan kahta kuulalaakeria, ei mitään muuta; vaikea keksiä miksi automaattivaihteistoöljy vaahtoamattomana ja kuumuutta kestävänä ei toimisi näissäkin...
Ohuempaa se alkuperäinen kyllä on, että varmaan extreme-käytössä voi kuumeta enemmän. En ole mittaillut.
Laakerit maksaa pari kymppiä, että ihan sama vaikka vaihtaa joskus jos öljyn takia kuluu.
Kuten todettu, Mersulla ei ole mitään vaihtoväliä näille.
Ajotapa merkitsee hurjasti.
Itse kun harrastan rata-ajoa, olen todennut että kuuumuus (kova ajo) saa öljyt tummumaan ainakin todella nopeasti.
Jos on vedetty autobaanalla tunti huippunopeutta joka päivä vuoden ajan, hieman kärjistäen toki, ovat vaihdon tarpeessa.
Jos taas tuo 90tkm on kerätty taajamarajoituksilla kaupassa käyden, saattaa olla vielä ok (Jos siis öljyt ei olisi 30v vanhat).
Ihme horinaa taas, mutta oma sääntö on 100tkm välein, kovassa ajossa huomattavasti useammin.
Sun öljyt on varmaankin erittäin vanhat, vaihda pois jo iän puolesta jos autosta välität.
Helppo homma, vaikeinta on öljyn hankinta, perus ruuvaamista vaihto.
Omiin Eatoneihin lopetin jossain vaiheessa ulkomailta öljyn tilaamisen, ja aloin käyttää ATF III-öljyjä (merkkitiskiltä aivan sikakallista se orkkis).
Omalla vastuulla, mutta minä en ole huomannut mitään oireita.
Eaton-ahtimissa se öljy voitelee ahtimen keulassa tasan kahta kuulalaakeria, ei mitään muuta; vaikea keksiä miksi automaattivaihteistoöljy vaahtoamattomana ja kuumuutta kestävänä ei toimisi näissäkin...
Ohuempaa se alkuperäinen kyllä on, että varmaan extreme-käytössä voi kuumeta enemmän. En ole mittaillut.
Laakerit maksaa pari kymppiä, että ihan sama vaikka vaihtaa joskus jos öljyn takia kuluu.
Re: MB 230 CLK compressor ahtimen öljynvaihto
Kiitos tiedosta. Ja varmistus vielä tekniseen suoritukseen. Oliko näin, että tyhjennysproppua ei alla ole. Eli yläkautta imuletkulla öljy pois ja saman verran tilalle. Letkulla ei saa kuin 2/3 määrästä pois. Vaihtaa sitten vaikka useammin niin pääsee vanhat pois.
Re: MB 230 CLK compressor ahtimen öljynvaihto
Jostain muistan lukeneeni että Eaton suosittelee 160 000 km välein vaihtoa. Helpoiten tuntuu saavan AC Delco merkin alta öljypullon.(Samaa ahdinta käyttää myös GM)
- SLK 200K Final Edition 2004
ex. SLK 200K 2001
ex. SLK 200K 2001
Re: MB 230 CLK compressor ahtimen öljynvaihto
80-100tkm on vaihtoväli, öljysetit maksaa 30€ nurkilla ruiskuineen, joten voi vaihdella vaikka joka vuosi jos siltä tuntuu
Esim https://www.jaguar-spirit.com/gb/superc ... l_syringes
Esim https://www.jaguar-spirit.com/gb/superc ... l_syringes
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1325
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: MB 230 CLK compressor ahtimen öljynvaihto
Tuo likin tuote on sitten esteripohjainen voiteluaine, ja selaisena ihan muuta kuin ATF, joka on voiteluaineena melko vaatimaton.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: MB 230 CLK compressor ahtimen öljynvaihto
Tuota mobil valmistetta löytyy esim https://www.kanair.fi/product/16/mobil-jet-oil-ii
Vähän isommassa purkissa, jos on tarvetta moiselle
Vähän isommassa purkissa, jos on tarvetta moiselle
Re: MB 230 CLK compressor ahtimen öljynvaihto
Tuosta öljyn määrästä vielä kysymys, reiän alareunaan vai mistä tietää oikean määrän.
Re: MB 230 CLK compressor ahtimen öljynvaihto
Aion vaihdattaa omaani M271 kompuraan kun auto menee merkkiliikkeeseen ensi viikolla muun homman takia. Öljypullon ostin sieltä viime remontin ja huollon yhteydessä. 129 euroa ja risat.
A000989620110
A000989620110
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224