Starttimoottorin irroitus W203
Starttimoottorin irroitus W203
Pitäisi ottaa startti alapuolelta irti että pääsisi asentamaan Calixin lohkolämmittimen paikalleen. Auto on 2001 sportcoupe C180. Ongelma on että en tahdo saada startin ylempää ruuvia irti. (kaksihan niitä ruuveja on?...) Mikä ihmeavain siihen tarvitaan? Eihän tuonne mahdu mikään!
Muitakin vinkkejä kaivataan, esimerkiksi mistä tuon sisätilalämmittimen johdon sisään?
Muitakin vinkkejä kaivataan, esimerkiksi mistä tuon sisätilalämmittimen johdon sisään?
Kyllä sen ylemmänkin pultin saa auki samankokoisella torxilla kuin alemman, mutta vaatii pitkiä kapeita jatkoja ja nivelen, jotka työnnetään vaihdelaatikon ja rungon välistä starttiin päin. Näin ainakin automaattivaihteisessa sedan mallissa. Mutta varsinainen ongelma lämmittimen asentamisessa on sen propun irroittaminen moottorin kyljestä. Siinähän on sellainen mutterin muotoon prässätty tulppa, jonka kulmat on niin pyöreät ja mitat niin omituiset ettei tahdo lähteä tavallisella hylsyllä. Aiheesta löytyy haulla asiaa. Yksi konsti on lyödä alhaaltapäin tulpan reuna pitkällä terävällä raudalla irti plokista ja koputella pikkuhiljaa auki. Jotkut asentavat lämmittimen turbon puolelle. (väärä puoli, liian kuuma, mutta näin on omassani tehty ja toimii). Sinne on kuitenkin helpompi asentaa.
W203CDI
- laineracing
- Mersumies
Re: Starttimoottorin irroitus W203
Hei itselläni startin irroitus vaiheessa sähköisen lisälämmittimen räpeltämisen takia. Sain molemmat pultit irti vaihteiston puolelta mutta startti ei liikahdakkaan. Edes pieni vasaralla naputtelu startin juureen ei irroita sitä. Pitääkö virtakaapelit irroittaa startista ennenkuin lähtee irti vai onko minulla jokin piilopultti irroittamatta?
-
- Vakiokalustoa
Terve
Kun itse vaihdoin startin niin otin johdot irti vielä kun startti oli kiinni ja sen jälkeen irroitin sen moottorista pitkillä räikän jatkopalloilla
vaihdelaatikon takaa , ja silloin se irtosi hyvin. Voi olla että johdot kannattelee sitä sen verran että ei pääse irtoamaan.
Kun itse vaihdoin startin niin otin johdot irti vielä kun startti oli kiinni ja sen jälkeen irroitin sen moottorista pitkillä räikän jatkopalloilla
vaihdelaatikon takaa , ja silloin se irtosi hyvin. Voi olla että johdot kannattelee sitä sen verran että ei pääse irtoamaan.
Okei yritän irroittaa johdot ja kokeilla auttaako se.
Startin virtajohdot irti eikä mitään. Tuntuu että lähtee moottori paikoiltaan ennenkuin startti irtoaa. Kun startista heiluttaa koko systeemi heiluu. Tuntuu että se on hapettunut paikalleen kiinni. Olisiko kenelläkään vinkkejä irroittamiseen.
No ei se startti ole ikinä ollut noissa yhtään kiinni sen jälkeen kun ruuvit on irti, että vähän ihmetyttää kyllä ?
wiimax.fi
Ihmeelliseltä vaikuttaa.
Kuinkas se auto on siihen nosturille, pukeille vai lattialle saatu? Alunperin piti laittaa sitä lämppäriä?
Voisko olla rattaat yhdessä jos starttaus jäänyt kesken?
Vaihdelaatikon häntää tullut laskettua myös että mahtuu väliin työkalut.
Kuinkas se auto on siihen nosturille, pukeille vai lattialle saatu? Alunperin piti laittaa sitä lämppäriä?
Voisko olla rattaat yhdessä jos starttaus jäänyt kesken?
Vaihdelaatikon häntää tullut laskettua myös että mahtuu väliin työkalut.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Onhan varmasti oikeat pultit löysätty? Kuten edellä mainittu, ei näissä ole startit olleet ikinä lujassa pulttien irroituksen jälkeen.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Nostin laatikon hännän takaisin ylös ja tarkistin että olin varmasti irroittanut oikeat pultit. Varmistin asian vielä toisesta vaihteistosta joka minulla on ja olen varma että oikeat pultit on irti. Startti ei liikahda mihinkään. Viimeksi kun autoa starttasin niin annoin käydä normaalisti eli en usko että ratas olisi jumissa. Startti tulisi irroittaa jotta saisin lämppärin virtajohdon irti. Pääsen lämppärin virtajohdon pulttiin kiinni vaikka startti on paikallaan mutta asento on niin hankala että pultista meinaa mennä kierteet. En uskalla yrittää enää ennenkuin olen saanut startin irti ja lisää tilaa. Oheisessa kuvassa on kuva startista. Kysyisin vain mikä tuo musta vanne startin juuressa on kun näyttää epämääräiseltä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.