S211 om642 rail paine alhainen.
S211 om642 rail paine alhainen.
Moro!
Ostin tuossa jokunen kk sitten tuommoisen s211 nelikon (polttoainesuodatin tukossa,muuten tosi hyvä)
Nyt on tapeltu senverran että on pakko kysästä foorumilaisilta josko löytyis apuja.
Eli koodiksi antaa 2047-001 rail putken valvonta määränsäädön venttiilin kautta rail putken paine on liian pieni.
Menee vikatilaan 3-4 vaihteen välissä kun kierroksia on reilut 3 tonnia.
Kylmemmällä moottorilla menee helpommin vikatilaan ja lähes poikkeuksetta sammuu kun vedätetään täysiä,lämpösenä ei sammu.
Täysin lämpösellä moottorilla koodiksi tulee 2051-001 railputken paineenvalvonta paineensäätimen kautta Rail paine liian pieni.
-polttoainesuodatin vaihettu
-määränsäädin uus(ei bosch?)
-paineensäädin lainattu toimivasta vastaavasta moottorista
-paine anturi lainattu toimivasta vastaavasta moottorista
-matalakierto mitattu. Litrat hyvät,paine 3bar??
-lambda käytetty irti ja putsattu(parani kyyti hetkeksi,mutta meni vikatilaan silti)
- 4 suuttimessa oli 34ml/min ohivuoto,sekin lainattu toisesta autosta.(muissa oli hämmästyttävän vähän vuotoa)
-Ahtopuolen tiiveys tarkastettu.
Autossa oli _kuulemma_ tuikun ohjelma,palautettiin vakioksi ja kylmällä moottorilla teki tuota sammumista sillointällöin,lämpösellä en saanut vikatilaan vaikka kuinka poljin.
Autosta on kokoajan puuttunut alavääntö,on siis täysin onneton. Laitettiin celtikin ohjelma tilalle ja sama railpainesekoilu jatkuu.
EGR poistettu
DPF poistettu
Läpät poistettu. Läppien poisto ei ole toisessa autossa vaikuttanut alavääntöön noin raskaasti,myöskin se on ollut kokoajan yhtä huono,olen siis tietoinen tästä seikasta.
-
Edellisenä omistajana ollut teini on raiskannut autoa oikein kunnolla,eikä se ole huoltojakaan nähnyt pitkään aikaan,mutta jospa tuon sais viellä pelastettua.
Olen koittanu kahlata noita vastaavia ongelmia läpi mutta ei oikein löydy mitään sellaista mitä ei olis kokeiltu jo.
MB 320 om642 vm-07. Ajettu 390tkm
Starilla tehty oikeastaan kaikki testit eikä mitään hälyyttävää löydy
Ostin tuossa jokunen kk sitten tuommoisen s211 nelikon (polttoainesuodatin tukossa,muuten tosi hyvä)
Nyt on tapeltu senverran että on pakko kysästä foorumilaisilta josko löytyis apuja.
Eli koodiksi antaa 2047-001 rail putken valvonta määränsäädön venttiilin kautta rail putken paine on liian pieni.
Menee vikatilaan 3-4 vaihteen välissä kun kierroksia on reilut 3 tonnia.
Kylmemmällä moottorilla menee helpommin vikatilaan ja lähes poikkeuksetta sammuu kun vedätetään täysiä,lämpösenä ei sammu.
Täysin lämpösellä moottorilla koodiksi tulee 2051-001 railputken paineenvalvonta paineensäätimen kautta Rail paine liian pieni.
-polttoainesuodatin vaihettu
-määränsäädin uus(ei bosch?)
-paineensäädin lainattu toimivasta vastaavasta moottorista
-paine anturi lainattu toimivasta vastaavasta moottorista
-matalakierto mitattu. Litrat hyvät,paine 3bar??
-lambda käytetty irti ja putsattu(parani kyyti hetkeksi,mutta meni vikatilaan silti)
- 4 suuttimessa oli 34ml/min ohivuoto,sekin lainattu toisesta autosta.(muissa oli hämmästyttävän vähän vuotoa)
-Ahtopuolen tiiveys tarkastettu.
Autossa oli _kuulemma_ tuikun ohjelma,palautettiin vakioksi ja kylmällä moottorilla teki tuota sammumista sillointällöin,lämpösellä en saanut vikatilaan vaikka kuinka poljin.
Autosta on kokoajan puuttunut alavääntö,on siis täysin onneton. Laitettiin celtikin ohjelma tilalle ja sama railpainesekoilu jatkuu.
EGR poistettu
DPF poistettu
Läpät poistettu. Läppien poisto ei ole toisessa autossa vaikuttanut alavääntöön noin raskaasti,myöskin se on ollut kokoajan yhtä huono,olen siis tietoinen tästä seikasta.
-
Edellisenä omistajana ollut teini on raiskannut autoa oikein kunnolla,eikä se ole huoltojakaan nähnyt pitkään aikaan,mutta jospa tuon sais viellä pelastettua.
Olen koittanu kahlata noita vastaavia ongelmia läpi mutta ei oikein löydy mitään sellaista mitä ei olis kokeiltu jo.
MB 320 om642 vm-07. Ajettu 390tkm
Starilla tehty oikeastaan kaikki testit eikä mitään hälyyttävää löydy
Re: S211 om642 rail paine alhainen.
Ainiin! Käytin paluupuolen liittimiä auki kun katsoin noi ohivuodot. Pääseekö se suuttimen läpi vetämään ilmaa kun paluupuolen aukikäytön jälkeen ei meinannu lähte millään käymään. Eka tartti meni ihan loppuun asti ennenkun lähti. 2sylinterin o rengas jäi vuotamaan helvetin vähän ja taas noin 15 minuutin seisomisen jälkeen oli pitkä vieteri. O renkaan kun uusi niin lähtee hyvin käymään.
Onko painepuolella jotain takaiskua minkä pitäs estää löpön poispääsy pumpunkautta?
Onko painepuolella jotain takaiskua minkä pitäs estää löpön poispääsy pumpunkautta?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: S211 om642 rail paine alhainen.
Älä sahaa vaan käännä avain pari kertaa hehku asentoon niin sähkö pumppu ilmaa systeemin sitten pitäisi lähteä normisti käyntiin jos sahaminen johtuu ilmasta
Mökkillä
'
'
Re: S211 om642 rail paine alhainen.
Kiitos vastauksesta! Ei auta kun vuoto on korkeapainepuolella. Ei ainakaan tässä
Re: S211 om642 rail paine alhainen. Syy selvis
Vika löyty muutaman kuukauden painin jälkeen.
Syynä rail paineen alhaisuuteen oli matalakiertopuolella,kp pumpun alla olevassa siirtopumpun ylipaineventtiilissä. Siellä pieni hiekanjyvänen jätti venttiilin puoliks auki.
Tehkää huollot aikanaan hyvät ihmiset!
Syynä rail paineen alhaisuuteen oli matalakiertopuolella,kp pumpun alla olevassa siirtopumpun ylipaineventtiilissä. Siellä pieni hiekanjyvänen jätti venttiilin puoliks auki.
Tehkää huollot aikanaan hyvät ihmiset!
Re: S211 om642 rail paine alhainen. Syy selvis
Nyt on minulle outo komponentti...siirtopumppu on tankissa ja ylipaineventtiili railiputkessa. Kp pumpun kyljessä on kiinni määränsaadinventtiili, se on itseasiassa kuin kuristin pumpun siäänvirtaukseen...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S211 om642 rail paine alhainen. Syy selvis
Siinä määränsäätimen vieressä,pohjalevyssä jossa kp pumppu on kiinni,löytyy toi matalapaineen ylipaineventtiili. Se päästää siirtopumpun paineen tankkiin jos nousee liian kovaksi.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: S211 om642 rail paine alhainen. Syy selvis
Hyvä että toimii
Eli vika ei sitten kuitenkaan ollut korkeapainepuolella,
no selkeä homma jos ainetta tule paineistettavaksi ei painetta tule
hiekan jyvä niin kannatta alkaa homailemaan muita osia jo valmiiksi tuskin meinaan on ainoa paikka
missä santaa on pyörinyt
Mökkillä
'
'
Re: S211 om642 rail paine alhainen.
Hiekkaa polttoainelinjassa
Taitaa olla likaisilla kannuilla kuskattu polttoainetta jos kerran suodatinkin oli tukossa. Suodattimestahan ei kyllä pitäisi eteenpäin enää roskia päästä ellei nyt ole kokeiltu ohittaa suodatinta vian etsinnässä...
Taitaa olla likaisilla kannuilla kuskattu polttoainetta jos kerran suodatinkin oli tukossa. Suodattimestahan ei kyllä pitäisi eteenpäin enää roskia päästä ellei nyt ole kokeiltu ohittaa suodatinta vian etsinnässä...
Re: S211 om642 rail paine alhainen.
Joskus sitä santaa voi tulla aseman pistoolista, ne kun välillä pyörii maassa ja kaiken maailman kurasiirtimiä tankkaillaan. Itse yleensä kurkkaan onko pistoolin pää kurassa ennen kuin työnnän omaan autoon.
-
- Mersumies
- Viestit: 2446
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22