Yleensä en kovin tarkkaile, kuinka tasaisesti ajelen. Kulutus kieppuu siinä 9-9.5 litran nurkilla sekalaisessa ajossa. Mielestäni aivan liian paljon! Maantiellä "tarkkaamalla" saa menemään piirun alle 8 litran. Edelleen liikaa..
Autolla ajettu vajaa 320 tkm (Saksan tuontia, mutta luotan tuohon lukemaan), öljynä käytän Mobil Rallyformulaa, vaihtoväli noin 10 tkm. Ilmanputsari vaihdettu viime öljyn vaihdossa. Ei liiemmin savuta. K-arvoa en nyt muista, katsastuslappu syyskuulta on hanskalokerossa, oisko ollut jotain 1.5:n pintaan..
Noihin tehoihin. Innostuin toissapäivänä töissä lukemaan MauriH:n Superturbon ketjua. Välillä oli hymy korvissa jo pelkästä kuvittelusta, mitä se kyyti mahtaakaan olla

Meni siinä koko kallisarvoinen työpäivä lueskellessa

On pitempään jo tehnyt mieli teettää jotain tuolle pumpulle. Tarkoitus olisi siis teettää pumpulle säätöä sen verran, että sais tuon kulutuslukeman pienemmäksi, lisäksi tietysti lisää tehoja, ettei ole aina toisten jaloissa. Huipputehosta ei niin väliä, kunhan saisi käyttöalueelle enempi vääntöä. Edellinen auto oli 90 hp Seat Cordoba TDI, joka kevyenä autona oli suorastaan tykki tuohon nykyiseen verrattuna.. Se kun väänsi saman minkä nykyinen, mutta jo pari tuhatta kiekkaa aiemmin...
Turbotuskin kiinnostaisi, mutta sen aika ei ole vielä, pitäisi ensin saada rahaa sukanvarteen vaimolta piiloon

Tässä vaiheessa lähtökohtana olisi siis lähinnä pumpun säätöä.. Yksi tuttu Ylöjärveltä on kovasti suositellut Mynädieseliä, on itse käyttänyt siellä useamman mersunsa jo säädöissä.. Ja enkä tätä nykyä Mynän suomia mahdollisuuksia yhtään epäilekään

Mutta onko järkeä tuhlata Mynän resursseja tällaiseen pikkunäpertelyyn

Löytyykö lähempää taitavaa tekijää??