S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Toi herääminen/välitön kaasuvaste on kyllä hieno ominaisuus. Herääkö toi tuplaturbo vakiona kuinka? Itellä toi softattu 200cdi(646) ja se on kyllä vähän heikko heräileen.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Kyllä se vakionakin kohtuullisen hyvin herää mutta nyt herääminen on kyllä uskomattoman hyvää.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Jos päivittäis tätä välillä.
Auto ollut about päivittäin ajossa ja toimii kuten kuuluu, ei se ahdin varmaan ihan huonosti ole puntitettu.
Suuttimien koodaus on edelleen tekemättä, tosin tuntuu olevan aika mitäänsanomaton vaikutus sillä. Moottori käy nätisti, vetää hyvin ja polttoainetta menee sen mitä ennenkin. Neidin ajossa 5.8-6.5 satasella sekalaista ajoa. Kaikki menee mitä tankkiin laittaa edelleen.
Seuraava offensiivi on saada toi C63 lukkoperä ja vetarit alle, pitää ensin opiskella miten saa lootan perävälityksen vaihdettua ennen kuin vaihtaa perän.
Sit keväämmällä uutta ohjelmaa tekemään ja penkkiin viimein.
Auto ollut about päivittäin ajossa ja toimii kuten kuuluu, ei se ahdin varmaan ihan huonosti ole puntitettu.
Suuttimien koodaus on edelleen tekemättä, tosin tuntuu olevan aika mitäänsanomaton vaikutus sillä. Moottori käy nätisti, vetää hyvin ja polttoainetta menee sen mitä ennenkin. Neidin ajossa 5.8-6.5 satasella sekalaista ajoa. Kaikki menee mitä tankkiin laittaa edelleen.
Seuraava offensiivi on saada toi C63 lukkoperä ja vetarit alle, pitää ensin opiskella miten saa lootan perävälityksen vaihdettua ennen kuin vaihtaa perän.
Sit keväämmällä uutta ohjelmaa tekemään ja penkkiin viimein.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
onko missään muussa 212 mallissa lukkoperää ns vakiona.
W212 E350cdi
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Ei, muuta kun noissa amg teho versioissa ja niissäkin se on valittavissa oleva optio. Aika moni tyhmänä jättää sen pois.
Suurin osa on avoperällä.
Suurin osa on avoperällä.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Oliko tää 7G vai 7G+? Eikös niissä mee välitys ihan samalla tavalla coding stringiä muuttamalla kuin 5G
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Plussa, juu varmaan menee mutta en ole testannut miten se toimii. Vediamolle tarvii seedkey laskurin jos suoraan muuttaa.
Saisko xentryllä koodauksen sopivaksi niin en tiedä. Ei ole tullut tota sorkittua kun ei ole ollut tarvetta.
Saa opastaa kuka noita on uudempia sorkkinut.
Saisko xentryllä koodauksen sopivaksi niin en tiedä. Ei ole tullut tota sorkittua kun ei ole ollut tarvetta.
Saa opastaa kuka noita on uudempia sorkkinut.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Joko miettinyt laatikon softan muutosta samaantapaan mitä vanhemmissaMJPfin kirjoitti: ↑Ke 25.01.2023 20:00 Plussa, juu varmaan menee mutta en ole testannut miten se toimii. Vediamolle tarvii seedkey laskurin jos suoraan muuttaa.
Saisko xentryllä koodauksen sopivaksi niin en tiedä. Ei ole tullut tota sorkittua kun ei ole ollut tarvetta.
Saa opastaa kuka noita on uudempia sorkkinut.
joku sopiva työkalu millä lukee/kirjotta sen jos ei löydy,
testerikin sen lukee jonnekin tilapäisesti muistiin,
kaivella se paikka ja "lainata" sitä sieltä voisi olla konsti,
tai hetkeksi kiinni vanhempaan autoon mihin toimii kehitys tasot,
Eli nyt on tullut se hetki mistä oli jossain tuolla jo aiemin juttua,
se kelle on sattunut jäämään risa vgs nurkkin voisi sen lahjoitta tutkimus käytöön,
joku(koskaan ko firmasta kuullutkaan)
näyttä myyvän laskuri lisenssiäkoodeille
https://www.ikatech.fi/tuotteet.html?id=11/851421
Mökkillä
'
'
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Aika hintava kun sen saa tekijältä 1100€ mut silti vöhännturhan hintava muutamaan käyttökertaan.
Pitää vähän tutkia tota loota hommaa ajan kanssa, ei ole tullut hetkeen perehdyttyä siihen lainkaan.
Pitää vähän tutkia tota loota hommaa ajan kanssa, ei ole tullut hetkeen perehdyttyä siihen lainkaan.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Nyt pitäisi olla tarvittavat laskurit ym hallussa että saa perävälityksen ym vaihdettua, pitänee testailla viikonloppuna koodailuja ja varmaan tutustua vediamon ihmeelliseen maailmaan tarkemmin.
Jos näyttää siltä että saa bitit oikeaan jonoon niin eiköhän se perä tuosta kevään kuluessa vaihdu lukolliseen.
Jos näyttää siltä että saa bitit oikeaan jonoon niin eiköhän se perä tuosta kevään kuluessa vaihdu lukolliseen.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Oli sopiva hetki aikaa tutustua Vediamon ihmeelliseen maailmaan, uhriksi joutui värinäytöllinen mittaristo. Pöydällä systeemi kiinni pass through obd mokkulalla can väylässä.
Orkkis softa oli toi papyruksen värinen
Vaihdoin tilalle uudemman FL version softan, vähän modernimpi ilme tuli testi mittaristoon.
Tää oli vaan ihan harjoittelua ja testailua lootan koodausta varten, näkee että homma toimii ja pystyy ohjelmoimaan tarvittaessa.
Seuraavaksi pitää testailla eri vaihto moodeja lootaan mitä se vaikuttaa vaihtamistapahtumaan, ja se hemmetin start stop last mode käyttöön.
Edit: lisätään vielä linkki YT videoon jossa rallilontoolla selitän vähän mitä tehdään. https://youtu.be/MUKeLCKrOJA
Orkkis softa oli toi papyruksen värinen
Vaihdoin tilalle uudemman FL version softan, vähän modernimpi ilme tuli testi mittaristoon.
Tää oli vaan ihan harjoittelua ja testailua lootan koodausta varten, näkee että homma toimii ja pystyy ohjelmoimaan tarvittaessa.
Seuraavaksi pitää testailla eri vaihto moodeja lootaan mitä se vaikuttaa vaihtamistapahtumaan, ja se hemmetin start stop last mode käyttöön.
Edit: lisätään vielä linkki YT videoon jossa rallilontoolla selitän vähän mitä tehdään. https://youtu.be/MUKeLCKrOJA
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
No niin alkaahan se hiljalleen 7G tottelemaan jotain komentoja.
Koodasin amg moodiin ja Agility vaihto moden lootaan. Heti tuntuisi vaihtavan säpäkämmin manuaali modessa. Vielä paineita ja vaihtokarttoja testailla sen ~20 mitä koodauksesta saa tehtyä.
Varmaan löytyy joku mieleinen kuten C63 kartta valikoimista.
Katsotaan saako jotain vikatiloja aikaan kun koodausta tökkii.
Siellä se A nyt möllöttää että näki jotain konkreettista tapahtuneen.
Koodasin amg moodiin ja Agility vaihto moden lootaan. Heti tuntuisi vaihtavan säpäkämmin manuaali modessa. Vielä paineita ja vaihtokarttoja testailla sen ~20 mitä koodauksesta saa tehtyä.
Varmaan löytyy joku mieleinen kuten C63 kartta valikoimista.
Katsotaan saako jotain vikatiloja aikaan kun koodausta tökkii.
Siellä se A nyt möllöttää että näki jotain konkreettista tapahtuneen.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Saako muuten prefaceliftin mittaristoon näkyviin tuon sinun mittaristossa olevan öljyn- ja jäähdytinnesteen lämpötilan ohjelmistopäivityksellä vai vaatiiko jotain muuta?
Nykyinen näkymä tämä siis tällainen
Nykyinen näkymä tämä siis tällainen
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Saa amg menun siihenkin aktivoitua.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Lumi ja muut kiireet hidastanut softan tökkimistä, mutta jotain valmista on kokeiltavaksi kunhan auto ehtii päivän olemaa pihassa. Koittaa esp toimintaa paimentaa ja paria muuta muuttujaa kokeilla josko saisi ulosmitattua sen mitä suuttimista lähtee vakio pumpulla.
Yksi kartta ilmeisesti vielä jarrutteli menoa mutta se selviää kun pääsee koittamaan viimeistä versiota.
Yksi kartta ilmeisesti vielä jarrutteli menoa mutta se selviää kun pääsee koittamaan viimeistä versiota.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Näistä mittaristonvaihto projekteista innostuneena hankin kanssa romuttamolta harjoituskappaleen, ja netistä tietenkin tarpeellisia ohjeita+tiedostoja, mutta ihan kaikkea ei ole löytynyt.MJPfin kirjoitti: ↑La 04.02.2023 21:16 Oli sopiva hetki aikaa tutustua Vediamon ihmeelliseen maailmaan, uhriksi joutui värinäytöllinen mittaristo. Pöydällä systeemi kiinni pass through obd mokkulalla can väylässä.
kuva pois
Orkkis softa oli toi papyruksen värinen
kuva pois
Vaihdoin tilalle uudemman FL version softan, vähän modernimpi ilme tuli testi mittaristoon.
kuva pois
Tää oli vaan ihan harjoittelua ja testailua lootan koodausta varten, näkee että homma toimii ja pystyy ohjelmoimaan tarvittaessa.
Seuraavaksi pitää testailla eri vaihto moodeja lootaan mitä se vaikuttaa vaihtamistapahtumaan, ja se hemmetin start stop last mode käyttöön.
Edit: lisätään vielä linkki YT videoon jossa rallilontoolla selitän vähän mitä tehdään. https://youtu.be/MUKeLCKrOJA
Mistä esimerkiksi selviää mitkä cff tiedostot sopivat ecuun jotta väriteemaa saa vaihdettua? MJPilot/Fin videosta esim. katselin että kaikki viisi taidettiin vaihtaa, netistä löysin melkein omaa vastaavaan w204 mittaristoon listan cff:stä joissa oli vain yksi tiedosto eri jne. SWFinder osaa antaa listan cff:stä mutta niitäkin on monia eri versioita. Jos valkkaan väärät niin saako alkuperäiset palautettu ja koitettua uudelleen?
Sitten tietenkin ensimmäiseksi testasin ostettua mittaristoa autoon että se toimii, ja sain jopa toimiin niin kuin pitää, mutta nyt pitää jatkaa testailua työpöydällä kunnes saan mittariston virginoitua. Se ei kuitenkaan herää kun laitan liittimen 1. ja 4. pinniin virtaa, pitääkö sille antaa vielä muutakin? CAN high ja low piuhan saan vasta tänään tehtyä kun saan vastuksen hankittua. Riittääkö se virran kanssa?
Sitten on vielä vähän opettelua manuaalikoodauksen kanssa, löytämäni seedkey laskurit ei anna oikeita koodeja ilmeisesti. Tulee vain nelinumeroinen koodi. No eeprommeri on tulossa jos mikää muu ei auta
Lisäys: Pystyykö w212 malliin vaihtaan sen viisi ympyräisen mittariston tilalle kolmiympyräisen
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
No niin aika paljon kysymyksiä mutta katsotaampa.
Eli tosiaan ne kaikki viisi tarvitset että väri vaihtuu, siinä kun vaihdetaan koko softa uudempaan.
Osan vaan vaihtaa niin se ei buuttaa välttämättä lainkaan.
Alkuperäiset kannattaa olla tallessa niin pitäisi onnistua palautus.
Itse en orkkiksia edes lukenut kun tuo mittaristo on 20€ testi uhri maailmalta.
Seedkey laskuri antaa vastauksen valitun dll filun mukaan yleensä oikean mittaisena.
Kannattaa kokeilla esim samoja koodeja mitä esim amazing road käyttää videolla, jos laskuri antaa saman vastauksen kuin videolla niin vika ei pitäisi olla laskurissa. Jos taas antaa jotakin muuta niin laskuri ei toimi.
Mittaristo tarvitsee sen can herätteen ennen kuin tulee mitään näkyviin. Muuten vain kello menee ympäri että näkee mittariston saavan virtaa.
Pystyy vaihtamaan uudemman 3 tauluisen mittariston, koodailuja joutuu muuttamaan että kaikki toimii oikein. Ja joutuu eprommista kopioimaan sen neljä ekaa riviä että kilometrit on samat kuin vanhassa. Tai vaihtoehtoisesti virgin ja tuo virtalukolta kilometrit.
Eli tosiaan ne kaikki viisi tarvitset että väri vaihtuu, siinä kun vaihdetaan koko softa uudempaan.
Osan vaan vaihtaa niin se ei buuttaa välttämättä lainkaan.
Alkuperäiset kannattaa olla tallessa niin pitäisi onnistua palautus.
Itse en orkkiksia edes lukenut kun tuo mittaristo on 20€ testi uhri maailmalta.
Seedkey laskuri antaa vastauksen valitun dll filun mukaan yleensä oikean mittaisena.
Kannattaa kokeilla esim samoja koodeja mitä esim amazing road käyttää videolla, jos laskuri antaa saman vastauksen kuin videolla niin vika ei pitäisi olla laskurissa. Jos taas antaa jotakin muuta niin laskuri ei toimi.
Mittaristo tarvitsee sen can herätteen ennen kuin tulee mitään näkyviin. Muuten vain kello menee ympäri että näkee mittariston saavan virtaa.
Pystyy vaihtamaan uudemman 3 tauluisen mittariston, koodailuja joutuu muuttamaan että kaikki toimii oikein. Ja joutuu eprommista kopioimaan sen neljä ekaa riviä että kilometrit on samat kuin vanhassa. Tai vaihtoehtoisesti virgin ja tuo virtalukolta kilometrit.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Mutta miten ne viisi valitaan? SWFinder antaa listan missä on 19 vaihtoehtoa, ja vaikka jotain viiteitä versionumerosta saakin, ei se välttämättä kerro oikeita cff:iä.
Esim tuossa on nykyiset versiot ja yksi cff jossa on sama versionumero ei olekaan valittuna
Joo harrastushan tämä on eikä edes kalleinta mitä mersuharrastukseen tuleeAlkuperäiset kannattaa olla tallessa niin pitäisi onnistua palautus.
Itse en orkkiksia edes lukenut kun tuo mittaristo on 20€ testi uhri maailmalta.
Juuri noin olen tehnyt ja saanut oikeat tuloksen muiden ecujen laskuissa, mutta ic_204 ei anna kuin neljä numeroaSeedkey laskuri antaa vastauksen valitun dll filun mukaan yleensä oikean mittaisena.
Kannattaa kokeilla esim samoja koodeja mitä esim amazing road käyttää videolla, jos laskuri antaa saman vastauksen kuin videolla niin vika ei pitäisi olla laskurissa. Jos taas antaa jotakin muuta niin laskuri ei toimi.
Laskurissa on viisi vaihtoehtoa ic_204:lle ja kaikissa avain on nelimerkkinen. Leveliä ei saa muutettua, se on aina viisi (tai saa mutta sitten avain on aina 00 00 00 00 00 00 00 00). Itse asiassa en nyt äkkiä löytänyt netistä yhtään esimerkkiä jossa olisi käytetty mittariston kanssa tätä laskuria vaan Skgt-laskuria jossa syötetään sw0 seedin lisäksi. Mutta muissa kuin ic_204 laskuissa toi toimii ihan oikein. Pitää tutkia olisiko jossain eri dll:iä tai muuta korjausta
No joo, pitää se can piuha kasata ja yrittää uudelleen. Mutta ensin pitää saada toi ecu auki. Kiitos vastauksista, taas pääsee eteenpäinMittaristo tarvitsee sen can herätteen ennen kuin tulee mitään näkyviin. Muuten vain kello menee ympäri että näkee mittariston saavan virtaa.
Pystyy vaihtamaan uudemman 3 tauluisen mittariston, koodailuja joutuu muuttamaan että kaikki toimii oikein. Ja joutuu eprommista kopioimaan sen neljä ekaa riviä että kilometrit on samat kuin vanhassa. Tai vaihtoehtoisesti virgin ja tuo virtalukolta kilometrit.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Eipä ole hetkeen tullut päiviteltyä tätä. Ohjelma vaihtui taasen jossain kohtaa ja nyt alkaa olemaan pumppua vaille, ainakin siirtopumpoua.
Täydessä vedossa jos yhtään pidempään vedättää tulee vikatila, syöttöpaine tankilta lähtee tippumaan ja siitä häiriö.
Ihan täydellä tankilla ei tule mutta alle puolen tankin herkästi.
Taitaa loppua kapasiteetti pumpusta tai sitten se on muuten vaan väsynyt.
Täydessä vedossa jos yhtään pidempään vedättää tulee vikatila, syöttöpaine tankilta lähtee tippumaan ja siitä häiriö.
Ihan täydellä tankilla ei tule mutta alle puolen tankin herkästi.
Taitaa loppua kapasiteetti pumpusta tai sitten se on muuten vaan väsynyt.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Voisko mode siirtää tän vitjan projektit osioon, näyttää enemmän projektilta kun etenee niin hitaasti.
Sit itse asiaan, mistähän löytyisi W205 C63 E-diff kytkentäkaavio?
Bemarin vastaavaan M-diff löytyy mutta mersuun en löytänyt. Pitäisi alkaa väsäämään ohjainta perään että saisi sen joskus alle.
Sit itse asiaan, mistähän löytyisi W205 C63 E-diff kytkentäkaavio?
Bemarin vastaavaan M-diff löytyy mutta mersuun en löytänyt. Pitäisi alkaa väsäämään ohjainta perään että saisi sen joskus alle.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Meinaat jotain tarkempaa signaali/toimintakuvausta kuin WIS:in ulkoinen sähkökytkentä?MJPfin kirjoitti: ↑Su 22.10.2023 12:06 Voisko mode siirtää tän vitjan projektit osioon, näyttää enemmän projektilta kun etenee niin hitaasti.
Sit itse asiaan, mistähän löytyisi W205 C63 E-diff kytkentäkaavio?
Bemarin vastaavaan M-diff löytyy mutta mersuun en löytänyt. Pitäisi alkaa väsäämään ohjainta perään että saisi sen joskus alle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Kiitän, toi riittää tähän hätään. Ei ole yhtään tullut WISiä käytetty ä ja ennollut edes varma löytyykö sieltä ilman VINiä mitään.