STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
ostin c4 doip version sillä pääsee vanhoihinkin httwin ja ihan uusiinki tosin mulla toppaa tohon 2020 ku softa on se kaikki toimii siitä välistä softaa päivittämällä saa sit uudemmatin kaveri sai semmoisen version mistä puuttuu joitain komponenttejä sisältä ja ei toimi kaikissa ja langaton toimii hienosti vähän joutui ite konffaan läppäriä että sai toimiin ostin kovon ja starin ei ollu halvin mut ei kalleinkaan,,,,
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Hei ! Kysymys Staari tietäjille ?? Topiikissa juttuu niin paljon ettei jaksa kaikkee selata. Voiko Starilla selvittää auton oikeet ajokilometrit ?? Onko Stareissa erilaisia versioita joista esim. em. ominaisuus puuttuu. Mistä tietää millä kaikki toiminnot hoituu ?
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Se riippuu minkä ikäinen auto ja miten hyvin tehty kilometrikorjaus. Jo Keski-ikäisissäkin autoissa (esim. W211) kilometrejä tallentuu useisiin yksiköihin, ja ihan uudemmissa jopa avaimeen (tällaisenkin tiedon hiljan löysin - tätä kun aina kysellään kun jossain muissa merkeissä kai näin on jo tehty aiemmin). Ja ei, starilla ei pääse näkemään kilometrejä kuin parista paikasta, ja tietysti huoltohistoriaa (sähköisen huoltohistorianhan voi kysyä virallisisakin reittejä). Mutta jos käytössä on nykyaikainen 'ohjelmistopaketti' koronaviruksen synnyinseudulta niin siinä on mukana softat millä pääsee ainakin hieman pidemmälle. Mutta jos siis tekijä tietää missä kilometrit ovat ja omistaa riittävän määrän tarvittavia laitteita ja osaamista niin kaikkihan voidaan muttaa vastaamaan toisiaan. Ja taroitushakuinen huijari laittaa Can filtterin väylään heti kun auton ostaa uutena tms. sitten myydessä vaihdetaan vielä kuluneet osat kuten penkki/polkimet ja tehdään mukava muutos välirahaan.miskap kirjoitti: ↑La 29.01.2022 22:24 Hei ! Kysymys Staari tietäjille ?? Topiikissa juttuu niin paljon ettei jaksa kaikkee selata. Voiko Starilla selvittää auton oikeet ajokilometrit ?? Onko Stareissa erilaisia versioita joista esim. em. ominaisuus puuttuu. Mistä tietää millä kaikki toiminnot hoituu ?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
c3 + w906
Sanokaas että onko asetuksissa vai missä vikaa kun c3 starilla ei saa kuin älyttömällä tuurilla yhteyden w906 sprinteriin.
Kaikki vanhemmat rintterit, vitot, väykyt, s-sarjalaiset menee mutta tuo w906 on aina ollut ongelma.
Joskus voi tunnnin yrittämisen jälkeen päästä käsiksi kaikkiin ohjainlaitteisiin mutta seuraavana päivänä taas ei puhettakaan.
Minkälaisia asetuksia sarjaportille pitäis olla, tai mitå muut olette käyttäneet näissä vanhoissa c3+ t30 paketeissa?
D630 on uudemmat softat mutta se on aina herjannut jotain softavikaa kun yrittää w906 sisään .
Kaikki vanhemmat rintterit, vitot, väykyt, s-sarjalaiset menee mutta tuo w906 on aina ollut ongelma.
Joskus voi tunnnin yrittämisen jälkeen päästä käsiksi kaikkiin ohjainlaitteisiin mutta seuraavana päivänä taas ei puhettakaan.
Minkälaisia asetuksia sarjaportille pitäis olla, tai mitå muut olette käyttäneet näissä vanhoissa c3+ t30 paketeissa?
D630 on uudemmat softat mutta se on aina herjannut jotain softavikaa kun yrittää w906 sisään .
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: c3 + w906
Onko noissa vanhemmissa rinttereissä ja muissa kuitenkin OBD-portillisia autoja vai onko kaikki vanhemmat K-linjoilla? Oletko ajanut muksin itsetestiä ongelman esiintyessä?Jolle kirjoitti: ↑Su 30.01.2022 23:51 Sanokaas että onko asetuksissa vai missä vikaa kun c3 starilla ei saa kuin älyttömällä tuurilla yhteyden w906 sprinteriin.
Kaikki vanhemmat rintterit, vitot, väykyt, s-sarjalaiset menee mutta tuo w906 on aina ollut ongelma.
Joskus voi tunnnin yrittämisen jälkeen päästä käsiksi kaikkiin ohjainlaitteisiin mutta seuraavana päivänä taas ei puhettakaan.
Minkälaisia asetuksia sarjaportille pitäis olla, tai mitå muut olette käyttäneet näissä vanhoissa c3+ t30 paketeissa?
D630 on uudemmat softat mutta se on aina herjannut jotain softavikaa kun yrittää w906 sisään .
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Kiitos vastuksesta ! Oma 320 CDI -03. Missähän noissa Stareissa näkyy kilsat josta vois päätellä että mitkä on oikein ? Onko noissa c3 ja c4:ssa näitä ominaisuuksia ? Vai pitäiskö olla joku uudempi versio ? Toki merkkikorjaamossa näkee historian mutta eipä taida viittii viedä sinne vikakoodien yms. lukuun. Aikoinaan E39 bemarin huollossa tuli aina 180€ maksua vikakoodien luvusta.MiHe kirjoitti: ↑Su 30.01.2022 09:12Se riippuu minkä ikäinen auto ja miten hyvin tehty kilometrikorjaus. Jo Keski-ikäisissäkin autoissa (esim. W211) kilometrejä tallentuu useisiin yksiköihin, ja ihan uudemmissa jopa avaimeen (tällaisenkin tiedon hiljan löysin - tätä kun aina kysellään kun jossain muissa merkeissä kai näin on jo tehty aiemmin). Ja ei, starilla ei pääse näkemään kilometrejä kuin parista paikasta, ja tietysti huoltohistoriaa (sähköisen huoltohistorianhan voi kysyä virallisisakin reittejä). Mutta jos käytössä on nykyaikainen 'ohjelmistopaketti' koronaviruksen synnyinseudulta niin siinä on mukana softat millä pääsee ainakin hieman pidemmälle. Mutta jos siis tekijä tietää missä kilometrit ovat ja omistaa riittävän määrän tarvittavia laitteita ja osaamista niin kaikkihan voidaan muttaa vastaamaan toisiaan. Ja taroitushakuinen huijari laittaa Can filtterin väylään heti kun auton ostaa uutena tms. sitten myydessä vaihdetaan vielä kuluneet osat kuten penkki/polkimet ja tehdään mukava muutos välirahaan.miskap kirjoitti: ↑La 29.01.2022 22:24 Hei ! Kysymys Staari tietäjille ?? Topiikissa juttuu niin paljon ettei jaksa kaikkee selata. Voiko Starilla selvittää auton oikeet ajokilometrit ?? Onko Stareissa erilaisia versioita joista esim. em. ominaisuus puuttuu. Mistä tietää millä kaikki toiminnot hoituu ?
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Ei ole purkista kiinni.miskap kirjoitti: ↑Ma 31.01.2022 11:17
Kiitos vastuksesta ! Oma 320 CDI -03. Missähän noissa Stareissa näkyy kilsat josta vois päätellä että mitkä on oikein ? Onko noissa c3 ja c4:ssa näitä ominaisuuksia ? Vai pitäiskö olla joku uudempi versio ? Toki merkkikorjaamossa näkee historian mutta eipä taida viittii viedä sinne vikakoodien yms. lukuun. Aikoinaan E39 bemarin huollossa tuli aina 180€ maksua vikakoodien luvusta.
Lukaise tuo, sinne olen asiasta kirjoittanut W211:n osalta viewtopic.php?f=2&t=128433&p=1292149
Ja kuten sanottu, 'star' (eli nyt DAS) ei löydä W211 listasta noista kuin osan, mutta Vediamolla löytyy enemmän. Ja sitä softaa taas ei sieltä virallisella huoltamolla käytetä.
Ei W211:n ikäisen auton kilometreista enää kauhesti kannata stressata/välittää...
sen huoltohistorian (olkoon alkuperäinen tai uudelleen kirjoitettu) on helppo ja nopea tarkistaa samalla jos haluat käyttää vikakoodien luvussa jollain foorumilaisella. Monasti historialoki voi olla jo niin täynnä että sitä on jo senkin takia pitänyt nollailla näillä ikäluokilla.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Kiitos MiHe kommentista ! Näinpä eipä noilla oikeilla kilsoilla juuri merkitystä ole noin vanhassa ajoneuvossa joka on kunnoltaan kuitenkin jo ehtoopuolella. Ihan vaan mielenkiinnosta tiedustelen mitä tietoo ja mistä, autoista on saatavilla. -03 vuoden BMW:stä sai tiedot jo avaimesta. Edellyttäen että oli kunnossa. Omassani ei saatu merkkihuollossakaan tietoja ulos. Vaikka vehje oli ollut BMW dealerin esittelyautona ??
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Hommasin juuri tuollasen star c3:n (käytetty laite läppäreineen suomesta),koitin sitä tossa just w203:n vikakoodien lukua varten,toimii ok,seuraavaksi sitte lämpimikseen sl500 129.067:n mutta DAS herjaa, että väärä kaapeli,on usa malli ja siinnä on obd pistoke (my1997),eli onkos kellään tietoa tarviiko toi nyt sitten sen 38 pistokkeen vai olisko muualla vikaa?
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
129 kuuluu star'illa testata konehuoneen liittimeltä vaikka OBD-pistoke löytyisikin.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
nonnih se oli selevä vastaus,ostin ton laitteen ja en sitä kaapelia saanu,pitääpi jostakin tilata sitten
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
PassThru Openport ja xentry
Läppäri on reilu 10 vuotta vanha ja toimii aika hitaasti.
Onko tietoa millaisia tehoja/ komponentteja kannattaa läppäriltä hakea että saa ohjelmistot toimimaan sulavasti?
Onko tietoa millaisia tehoja/ komponentteja kannattaa läppäriltä hakea että saa ohjelmistot toimimaan sulavasti?
w124 250D
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
Re: PassThru Openport ja xentry
Sulava on niin suhteellista. Riippuu siitäkin onko tarkoitus ajaa jotain vanhempaa XP softapakettia vai pitääkö pyörittää uudempaa WIN10:llä.
Jos vanha IBM T30 XP:llä on tahmea niin vanha yleisesti käytetty Dell D630 SSD kovolla on aika sulava varsinkin vähän vanhemmilla WIN7 softilla. Noita vanhoja läppäreitä ei helpolla enää edes löydä, joku i5 prossulla on todennäköisesti jo riittävän sulava vaikka vaikea arvioida toisen mieltymyksiä ja vaatimuksia.
Siinä vaiheessa kun käyttis on päällä ja sovellus startattu niin erot itse diagnoosin aikana on kohtuu pieniä.
Re: PassThru Openport ja xentry
Tässä on w10 ja prosessorina Intel Core 2 duo cpu p8400, ram muistia 6gb sekä kovalevy vielä HDD-mallinen.DBFI kirjoitti: ↑Su 06.02.2022 18:52Sulava on niin suhteellista. Riippuu siitäkin onko tarkoitus ajaa jotain vanhempaa XP softapakettia vai pitääkö pyörittää uudempaa WIN10:llä.
Jos vanha IBM T30 XP:llä on tahmea niin vanha yleisesti käytetty Dell D630 SSD kovolla on aika sulava varsinkin vähän vanhemmilla WIN7 softilla. Noita vanhoja läppäreitä ei helpolla enää edes löydä, joku i5 prossulla on todennäköisesti jo riittävän sulava vaikka vaikea arvioida toisen mieltymyksiä ja vaatimuksia.
Siinä vaiheessa kun käyttis on päällä ja sovellus startattu niin erot itse diagnoosin aikana on kohtuu pieniä.
DAS:ia käyttäessä junttaa prosessorin ihan maksimeille ja ohjelma meinaa välissä kaatua.
Ei paljoa vaatisi että olisi parempi mutta tekisi mieli saada kerralla kuntoon. Onko mitään suosituksia prosessorien sarjoista mitä ollut käytössä ja todettu hyväksi?
w124 250D
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
w126 380
W201 2.0L
w209 270 Cdi
w211 220 Cdi
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Ainakin Thinkpad L490:llä jossa i5-8265U pyörii Win10 ja Xentry 2021 ongelmitta, miksei millä tahansa muullakin alle 5v vanhalla i5:lla. SSD kannattaa tietysti olla.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ke 09.02.2022 17:53
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Ostin hetki sitten kiina Xentry c4 09/2021. En pääse DAS:in tai Xentryn puolelta lukemaan W906 moottorinohjainlaitteen vikakoodeja. DAS kyselee sytytysvirtaa eikä päästä eteenpäin ja Xentry tyssää virheilmoitukseen: The data are faulty. Tapahtuu vain Sprinter III -13 ja uudempi. W447, W221, W906 vm12 toimii DAS ja xentry moitteettomasti. Onko hajua missä voisi olla vikaa?
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Asenna xentry uudelleen. Tuohon saattaa olla kyllä fixikin mhh:n puolella olemassa. 2019 versioon ei ollut, joutui asentamaan uusiksi.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: PassThru Openport ja xentry
Prosessorilla itsellään ei niinkään ole merkitystä. Itse ajelen xentryä amd ryzen 3500U prosessorilla varustetulla läppärillä. Jos käytössä on C4, niin tärkeää on valita läppäri sellaisella wlan kortilla, jossa on mahdollista tehdä "hotspot".rame kirjoitti: ↑Su 06.02.2022 19:04Tässä on w10 ja prosessorina Intel Core 2 duo cpu p8400, ram muistia 6gb sekä kovalevy vielä HDD-mallinen.DBFI kirjoitti: ↑Su 06.02.2022 18:52Sulava on niin suhteellista. Riippuu siitäkin onko tarkoitus ajaa jotain vanhempaa XP softapakettia vai pitääkö pyörittää uudempaa WIN10:llä.
Jos vanha IBM T30 XP:llä on tahmea niin vanha yleisesti käytetty Dell D630 SSD kovolla on aika sulava varsinkin vähän vanhemmilla WIN7 softilla. Noita vanhoja läppäreitä ei helpolla enää edes löydä, joku i5 prossulla on todennäköisesti jo riittävän sulava vaikka vaikea arvioida toisen mieltymyksiä ja vaatimuksia.
Siinä vaiheessa kun käyttis on päällä ja sovellus startattu niin erot itse diagnoosin aikana on kohtuu pieniä.
DAS:ia käyttäessä junttaa prosessorin ihan maksimeille ja ohjelma meinaa välissä kaatua.
Ei paljoa vaatisi että olisi parempi mutta tekisi mieli saada kerralla kuntoon. Onko mitään suosituksia prosessorien sarjoista mitä ollut käytössä ja todettu hyväksi?
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Kaverin stari lainassa, ei löydy Das:sta w204. Tarkoituksena muuttaa vin numero abs-moduulille. Yritin etsiä tietoa millä sen saa näkymään siellä, mutta tietämys näistä heikkoa. Auttakaa miestä mäessä!
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Googleen taikasanat "No Password in Special Function" ja "Enable DAS Prototype"
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Vito 120 vm. 08 ei pääse Star C3:lla kiinni moottorinohjainlaitteeseen. DAS antaa yhteydenotossa huomautuksen "Epäuskottava moottoriversio tunnistettu" ja "Tiedonsiirrossa ohjainlaitteen 'polttomoottori' kanssa on toimintahäiriö". Ei ole itselle aikaisemmin tullut tällaista vastaan, joten voikohan vika olla autossa vai Starissa? Muihin ohjainlaitteisiin kyllä pääsi kiinni, mutta moottorinohjainlaitteen kohdalla oli pikatestissä huutomerkki, eikä muutakaan kautta siihen saanut yhteyttä.
- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Tänne nyt kyselyä onko tullut vastaan xentry passthru 12/21 ettei onnistu 7G plus yksittäisen vaihteen adaptointi? Vihreällä alueella oltaessa vaihteen vaihto ei rekisteröidy eikä pc anna äänimerkkiä. Resetointi kyllä onnistui sitten mukisematta. Myös vanhemmalla xentryllä ei onnistunut adaptointi. Auto w212 350 cdi.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Mitenkäs sen developer moden saa xentryyn käyttöön? Ilmeisesti LAN id pitää syöttää keygeniin?
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Tarkoitatko Xentryä vai (Xentry) DAS:ia? LAN ID on DAS:ille, app-id ja HW-ID Xentrylle.
Veikkaan että sinulla on jo DAS developer mode tuettuna eli DAS lisenssi laskettuna developer mode keygenillä. 99.999% foorumilaisten ohjelmista toimii tuolla lisenssillä.
Xentryn puolella taas keygen ei juuri auta.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Ongelmana siis on se ettei anna laittaa w204 käytettyä abs/esp-moduulia kun herjaa tietysti vin-numeroita kun ei mätsää. Dassilla päästiin pitkälle mutta sitten jäätiin jumiin siihen kun kysyy syötä ohjainlaiteohjelmoinnin peruste. Ei hajuakaan mitä tohon pitäisi pistää. Jos koittaa sillä toisella eli syöttää manuaalisesti tiedot tökkää homma heti siihen kun purkki ei ole tyhjä vaan siellä on jo toisen auton vin-numero talletettuna.DBFI kirjoitti: ↑Pe 25.02.2022 20:19Tarkoitatko Xentryä vai (Xentry) DAS:ia? LAN ID on DAS:ille, app-id ja HW-ID Xentrylle.
Veikkaan että sinulla on jo DAS developer mode tuettuna eli DAS lisenssi laskettuna developer mode keygenillä. 99.999% foorumilaisten ohjelmista toimii tuolla lisenssillä.
Xentryn puolella taas keygen ei juuri auta.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Moi,
Uskaltaako täällä kysyä mitään klooneista?
T.
Jyrki
Uskaltaako täällä kysyä mitään klooneista?
T.
Jyrki
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Riippunee kysymyksen asettelusta
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Kunhan ei halua myydä eikä ostaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Lähestyinkin Miheä yv:llä
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01