Onkohan minulla muita vaihtoehtoja korjaukselle? Tai onko jollain tietoa mistä kyseiset osat saisi huokeammin?
Kiitos vastauksista etukäteen.
Oliskohan ohjauslaite vaurioitunut? Ei siinä auta muuta kuin ottaa koko valaisin syliin, irrottaa ohjainlaite, sitten pelti ohjauslaitteesta irti että näkee onko piirikorttiin päässyt vettä - todennäköisesti on. Sitten hankkimaan jostain "uusi" ohjainlaite. Melkee parempi ostaa käytettynä vastaavanlaisesta mallista niin ei tuu kauheasti ongelmia koodauksen kanssa.Kinkkelaade kirjoitti: ↑Ti 16.11.2021 14:25 Morot. Pääs kosteus kyseisiin umpioihin sisään ja sit heitti parkit/päivävalot sekä vilkku pelaamasta. Noh umpiot on silmin nähden kuivanneet. korjaukseksi tarjottiin uutta umpiota sekä molemmat ohjainlaitteet. Eli hintaa tulisi halvan henkilöauton verran korjaukselle.![]()
Onkohan minulla muita vaihtoehtoja korjaukselle? Tai onko jollain tietoa mistä kyseiset osat saisi huokeammin?
joo ohjainlaite on varmasti vaurioitunut. ja käsittääkseni koodaamaan joutuu vaikka samallaisen samallaisesta mallista löytää, mutta sekään ei ole ongelma. jos jollain on tiedossa ohjainlaitteet niin voisin vaikka ostaakkin. koodattua saan kuitenkin paikallisella pajalla. en vain itse ole löytänyt ohjainlaitetta tai oikeastaan en tiedä millä osanumerolla tai nimellä hakisi.amatoori kirjoitti: ↑Ti 16.11.2021 14:28Oliskohan ohjauslaite vaurioitunut? Ei siinä auta muuta kuin ottaa koko valaisin syliin, irrottaa ohjainlaite, sitten pelti ohjauslaitteesta irti että näkee onko piirikorttiin päässyt vettä - todennäköisesti on. Sitten hankkimaan jostain "uusi" ohjainlaite. Melkee parempi ostaa käytettynä vastaavanlaisesta mallista niin ei tuu kauheasti ongelmia koodauksen kanssa.Kinkkelaade kirjoitti: ↑Ti 16.11.2021 14:25 Morot. Pääs kosteus kyseisiin umpioihin sisään ja sit heitti parkit/päivävalot sekä vilkku pelaamasta. Noh umpiot on silmin nähden kuivanneet. korjaukseksi tarjottiin uutta umpiota sekä molemmat ohjainlaitteet. Eli hintaa tulisi halvan henkilöauton verran korjaukselle.![]()
Heitä autos VIN niin tsekataa koodi sille.Kinkkelaade kirjoitti: ↑Ti 16.11.2021 19:16 joo ohjainlaite on varmasti vaurioitunut. ja käsittääkseni koodaamaan joutuu vaikka samallaisen samallaisesta mallista löytää, mutta sekään ei ole ongelma. jos jollain on tiedossa ohjainlaitteet niin voisin vaikka ostaakkin. koodattua saan kuitenkin paikallisella pajalla. en vain itse ole löytänyt ohjainlaitetta tai oikeastaan en tiedä millä osanumerolla tai nimellä hakisi.![]()
Toki myyvät, ei ne Hellatkaan maksa kuin 1000-2000€/kpl + ohjausboksit.
WDD2132051A420372amatoori kirjoitti: ↑Ti 16.11.2021 20:53Heitä autos VIN niin tsekataa koodi sille.Kinkkelaade kirjoitti: ↑Ti 16.11.2021 19:16 joo ohjainlaite on varmasti vaurioitunut. ja käsittääkseni koodaamaan joutuu vaikka samallaisen samallaisesta mallista löytää, mutta sekään ei ole ongelma. jos jollain on tiedossa ohjainlaitteet niin voisin vaikka ostaakkin. koodattua saan kuitenkin paikallisella pajalla. en vain itse ole löytänyt ohjainlaitetta tai oikeastaan en tiedä millä osanumerolla tai nimellä hakisi.![]()
Kiitti näistä! Uskallankohan vain vanhalla umpiolla kasata uuden ohjainlaitteet vai uskonko merkkikorjaamoa että umpiokin pitää vaihtaa?
Nopeasti ku katoin ebaytä niin reilulla parissa satkulla sais uudet ohjaimet. Taidan purkaa ja kurkata mistä vesi on voinut päästä sisään, mutta luulen että ainakin toinen ohjainlaite on aivan entinen kun ei enää edes yritä laittaa parkkeja päälle eikä suuntavilkku anna herjaa vaikka ei toimikkaan. Ei anna enää herjaa kuin vain kääntyvistä valoista. Mutta kuhan nyt saan aikaseksi tilata ne ohjaimet niin alan purkamaan umpiot.EVO X kirjoitti: ↑Ke 17.11.2021 21:32 Ehkä ihan ensimmäisenä jos ottais ne ohjausboksit auki ja kuivaa ne jos siellä on vettä. Edellisessä W204:ssa ILS:n boksissa oli ihan reippaasti vettä ja heikosti toimi. Purku ja kuivaus niin sen jälkeen toimi aivan täydellisesti eikä koskaan tuon jälkeen tullut ongelmia. Tuossa kumminkin puhutaan suht tyyriistä palikoista niin ehkä se kannattaa ainakin pois sulkea.