Kyllä, 500E:hän se siinä. Mikähän autossa lienee vikana, kun se on ollut tosi kauan myymättä? Ei pyyntikään nyt originaali-500E:stä ole ihan mahdoton. Onko kukaan foorumilaisista käynyt katsomassa? Hinta muistaakseni on tipahtanut jo lähes kymppitonnilla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Juu E-sarjan lippulaiva se on eli ihan tehtaalta lähtenyt.
En tiedä kuitenkaan kannattaako sitä sanoa W124:ksi...sen verran erilaista on peltiosatkin korissa (oliko vaan takaluukku yhteensopiva normi 124:n kanssa?) ja sitten tietysti kaikki muutkin osat tekniikanpuolella eri planeetalta.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Petri M. kirjoitti:sen verran erilaista on peltiosatkin korissa (oliko vaan takaluukku yhteensopiva normi 124:n kanssa?) ja sitten tietysti kaikki muutkin osat tekniikanpuolella eri planeetalta.
Mielestäni siinä on takaluukun lisäksi ovet, konepelti ja katto ihan normi-W124:n tapaisia. Ei noista kuvista juuri nää, että ulottuuko takakaarien pullistus takaoviin, Waxenbergerin tapaan .
On meinaan aika miehekkään näköinen tuo ko. W124 takaapäin kuvattuna, kun näkyy nuo etulokarien levitykset.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Komee on ja vielä komeempi kun näkee auton luonnossa, ja erityisesti kuulee
Vajaa vuosi sitten oltiin eukon kanssa viikko Kanarialla ja viikonaikana näin valehtelematta 5-10 eri 500E:tä. Suurin osa ihan alkuperäisen näköisiä mutta muutamaan vaihdettu 18" vanteet. Taitaa olla vakiona nahkasisusta ja kattoluukku/ilmastointi? Aika kuuman näkönen tollanen musta nahka etelän lämmössä mutta kai ilmastointi hoitaa asian? Äänet oli aika miehekkäät kun muutaman kerran näin kun tollanen lähti kenkimään liikenne valoista. Onkos noi muuten kaikki vielä automaatteja?
Petri M. kirjoitti:Juu E-sarjan lippulaiva se on eli ihan tehtaalta lähtenyt.
En tiedä kuitenkaan kannattaako sitä sanoa W124:ksi...sen verran erilaista on peltiosatkin korissa (oliko vaan takaluukku yhteensopiva normi 124:n kanssa?) ja sitten tietysti kaikki muutkin osat tekniikanpuolella eri planeetalta.
Sen verran jos punnerretaan pilkkua niin autohan on Porschen tehtaalla koottu....
Timo L. kirjoitti:Kyllä, 500E:hän se siinä. Mikähän autossa lienee vikana, kun se on ollut tosi kauan myymättä? Ei pyyntikään nyt originaali-500E:stä ole ihan mahdoton. Onko kukaan foorumilaisista käynyt katsomassa? Hinta muistaakseni on tipahtanut jo lähes kymppitonnilla.
Eipä tuo mikään älytön hinta ole, mutta tuollaisen auton käyttökustannukset aina bensiinkulutuksesta ja vakuutuksista varaosiin ja huoltoihin saakka pitänevät ostajat varpaillaan Siinä on äkkiä palanut meikäläisen Mersun hinta pelkästään ylläpitokuluihin
BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
tuli aiheesta mieleen seuraavaa..samanikäiseen kupeeseen 5 litran motti?
mahtuuko pellin alle? tommosta en oo koskaan konevaihtona nähnyt ainakaan...sois aika kiva
-kaba ,
BMW 328i cabrio -97.
ex. 230ce -90. 330tkm, "Catherine is gone"
Pitääkin ehdotella eräälle W123 200D:n omistajalle, jos vaikka vaihtais tuohon kun on värikin niin sama...
kaba kirjoitti:tuli aiheesta mieleen seuraavaa..samanikäiseen kupeeseen 5 litran motti?
mahtuuko pellin alle? tommosta en oo koskaan konevaihtona nähnyt ainakaan...sois aika kiva
Kyllä neliovinen 500E taksikeltaisena olis vielä kivempi! Ei välttämättä nätein mahdollinen, mutta kiva!
Vähän ollaan meinattu äiskän Audin tilalle tuollaista, tai sitten 420:stä. Vm. kuitenkin joku 94-95. E420 kuluttaa vain 0.3 litraa enemmän satasella kaupunkiajossa kuin E320. E500:n kulutuksesta minulla ei ole mitään tietoa.
Aika kuuman näkönen tollanen musta nahka etelän lämmössä mutta kai ilmastointi hoitaa asian?
Mustat on nahat tuossa meidän 320:ssa. Ilmastointi toimii aivan loistavasti. Ei viime viikkojen helteilläkään ollut mitään ongelmia. Muutamassa sekunnissa käynnistyksestä saavutettiin haluttu lämpö (ts. viileys) ohjaamoon. En sitten tiedä miten musta kori vaikuttaa käytännössä, oma auto kun on hopean värinen. Kyllä ne siellä Etelässä varmaan hyvin pärjäävät. Automaattejahan nuo Viissataset ovat.
Kellään muuten tarkempaa tietoa näiden W124:sten suorituskyvystä? Vähän ristiriitaista tietoa olen kuullut esim. E500:n kiihtyvyydestä. Jossain sanotaan että 5 sek, jossain 6 sek 0-100km/h. E420 taitaa olla sitten jotakuinkin 6,5 ja E320 7,5 sekuntia? Automaatillahan tuo kiihtyvyys on ilmoitettu paremmaksi kuin manuaalilla.
Configuration Water Cooled V8
Displacement 4973 cc / 303.5 cu in
Valvetrain DOHC 4 valves / cylinder
Power 243.1 kw / 326 bhp @ 5700 rpm
Weight 1749 kg / 3856 lbs
Length 4740 mm / 186.6 in
Width 1880 mm / 74.0in
Height 1422 mm / 56.0 in
Torque 354 nm / 261.1 ft lbs @ 4900 rpm
Wheelbase 2799 mm / 110.2 in
kaba kirjoitti:tuli aiheesta mieleen seuraavaa..samanikäiseen kupeeseen 5 litran motti?
mahtuuko pellin alle? tommosta en oo koskaan konevaihtona nähnyt ainakaan...sois aika kiva
Miksei menisi? Sama autohan se on . Suomesta en tosin yhtään tiedä tällästä tapausta mutta mobile.de:ssä oli myytävänä 300ce 24v 5.0 ja tuttavalla ruotsissa vastaavasti 300ce muutettu 500ce:ksi
Että siitä vaan...
Ja niille jotka miettii 400E (/420E) ja 500E väliltä niin... hehheh.
Jürgen Hubbert mm. tokaisi taannoin että 500E (w124) on ehkä Mercedeksen lähihistorian mielettömin (siis positiivisessa mielessä) auto... Niin että älkää edes miettikö mitään välimalleja. Ei se siitä parista isosta setelistä ole kuitenkaan kiinni. Tai sitten...
PS. älkääkä ihmetelkö näitä välimalleja tässä viivan alapuolella.