Vesiselvästi tekee aika iso promillemääräisen (jopa prosentuaalinen) ero... no mikä on varsinainen virhe itse laskennassa, toki eri asia.
CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Vesiselvästi tekee aika iso promillemääräisen (jopa prosentuaalinen) ero... no mikä on varsinainen virhe itse laskennassa, toki eri asia.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kyllä sille on korjauksensa myös. Sieltä se löytyy kun kaivaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No niin onkin. Kannattais pitää turpansa kiinni joskus.
Ja sitten korjaukselle on lukuisia rajoja. Alkaa sattua päähän, niin sakemannilogiikkaa.
Tästä nyt seuraa luonnollisesti kysymys, kumpaa se oikein käyttää?
Ja sitten korjaukselle on lukuisia rajoja. Alkaa sattua päähän, niin sakemannilogiikkaa.
Tästä nyt seuraa luonnollisesti kysymys, kumpaa se oikein käyttää?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onhan siinä perkaamista, eiköhän tuo tiheys kartta ole käytössä laskennalle, kun määrät on mm3 mitä käytetään ja mitkä näkyvät starissa.
Siis tuo korjattu tiheys.
Siis tuo korjattu tiheys.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No se on tietenkin jossain sekin, mutta siitä olen varsin vakuuttunut, että jos yleistesteri näyttää jotain ja jollain yksiköllä, niin eipä sieltä CAN-väylästä tule kuin lukuarvo. Ei ole yksikköä perässä. Star saattaa sen oikeasti tietää, yleistesteri ei.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Sellaista olen otse ollut huomaavinani, että suutinkartta on aina mm^3
Jos paineohjattu, niin loppukin mm^3
Jos taa ilmamassa/lmbda, niin suutinkarttaa lukuunottamatta kaikki muu on väännetty mg.si.
Mielestäni sillekkin oli bittinsä sille valinnalle, mutten nyt millään muista, missä. Jotenkin sellainen aavistus olisi, että aivan alussa.
Sellaista olen otse ollut huomaavinani, että suutinkartta on aina mm^3
Jos paineohjattu, niin loppukin mm^3
Jos taa ilmamassa/lmbda, niin suutinkarttaa lukuunottamatta kaikki muu on väännetty mg.si.
Mielestäni sillekkin oli bittinsä sille valinnalle, mutten nyt millään muista, missä. Jotenkin sellainen aavistus olisi, että aivan alussa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Toi aavistus antaa jo vähän suuntaa, kiitos.
Mukavaa nähdä vähän muidenkin tonkimisia, eikä aina vaan omia ruudun kaappauksia olssista. Tietoa ei ole koskaan liikaa, se tästä tekee harrastamisen arvoisen homman, mielenkiinto ei lopu heti kesken kun ei ole liian helppoa.
Siinä sivussa saa sitten autoa vähän pirteämmäksi tai jotain muita juttuja muutettua mitä mieli tekee muuttaa tai parantaa.
Mukavaa nähdä vähän muidenkin tonkimisia, eikä aina vaan omia ruudun kaappauksia olssista. Tietoa ei ole koskaan liikaa, se tästä tekee harrastamisen arvoisen homman, mielenkiinto ei lopu heti kesken kun ei ole liian helppoa.
Siinä sivussa saa sitten autoa vähän pirteämmäksi tai jotain muita juttuja muutettua mitä mieli tekee muuttaa tai parantaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No aika loogistahan se olisi laskennan kannalta jos se varsinkin suutinkartassa on tilavuutena kun sitä vähän enemmän ajattelee. Ja kyllähän se tässä on niin muuallakin sikäli kuin tiedän. Damos vaan hämäävästi antaa usein molemmat, tyyliin valitse näistä.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Kun vielä metin asiaa, niin taitaapi dieseleissä jopa mennä niin, että Boschilaiset lukuunottamatta uusinta MD ohjainta mm^3
Delphiläiset mg.
Kun vielä metin asiaa, niin taitaapi dieseleissä jopa mennä niin, että Boschilaiset lukuunottamatta uusinta MD ohjainta mm^3
Delphiläiset mg.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mistä selviää mikä autossa oleva Delphin versio on , siis esim. crd3.10 ?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Testerillä tai ecu moottorin suojan alla ni siinä on tarra.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko kellään ideaa miksi OM642 nostaa ahtopaineen niin hitaasti? Ja hitaalla tarkoitan nyt niin hidasta että täysi ahto toteutuu vasta 3-4 vaihteen jälkeen täyskaasuvedossa. Vaihde kerrallaan se nousee ja ehkä vitosella paikaltaan siellä on täydet paineet.
EGR tuosta on poistettu käytöstä. Ja se pakopaineen säätöpiiri on helkutin monimutkainen. Jotenkin tulee mieleen liittyykö se siihen.
EGR tuosta on poistettu käytöstä. Ja se pakopaineen säätöpiiri on helkutin monimutkainen. Jotenkin tulee mieleen liittyykö se siihen.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Ei saa tulpata sieltä takaa.
Pakopaineanturille pitää tulla oikea pakopainetieto.
Muuten ei ahdin toimi kunnolla.
Ei saa tulpata sieltä takaa.
Pakopaineanturille pitää tulla oikea pakopainetieto.
Muuten ei ahdin toimi kunnolla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei ole tulpattu takaa vaan edestä. Katsoin vanhoja CAN-loggauksia ja tuli vähän liioiteltua aiemmin, kyllä nelosvaihteella jo on täydet paineet, kolmonen juuri pääsee lopusta pyydetylle tasolle.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Loggaa se ahto ja syöttö mitä sallii esim 2 vaihteella johkin jyrkkään mäkeen. Etsi sillä tiedolla binääristä, jos löytyy jotain mielenkiintoista.
Tällä etsin joskus yhdestä autosta rajoja ja löysinkin. Rajoitti vaihtella syöttöä, eikä ahtoa tullut.
Tällä etsin joskus yhdestä autosta rajoja ja löysinkin. Rajoitti vaihtella syöttöä, eikä ahtoa tullut.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kyllä kai se pitää taas alkaa etsiä lisää parametreja CAN-loggerin tiedostoista. On tuo * niin kamala loggerina.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Siinä lukee BOCH! Luulin, että nämä on Delphin ruiskuilla?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
w204 on delphi.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Erikoista, että GLK.hon on laittettu Boshilainen.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Näköjään vaan 2.2l on delphi.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuo GLK on juurikin 2150cc OM651
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Malleja mihin kaikkin muista
mutta muistin mukaan joihinkin on tehtaan toimesta vaihdettu
Luc... delphin tilalle bosch
mutta muistin mukaan joihinkin on tehtaan toimesta vaihdettu
Luc... delphin tilalle bosch
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kummat lienevät paremmat toimimaan / kestämään ja kummasta saa enemmän tehoa pelkällä ohjelmalla?
Tietenkin taitaa olla mahdoton sanoa tutkimatta ensin auto testerillä tehoista, kun ei tiedä onko tuossa ne isommat 250:sen suuttimet vai normaalit 220:sen.
Tietenkin taitaa olla mahdoton sanoa tutkimatta ensin auto testerillä tehoista, kun ei tiedä onko tuossa ne isommat 250:sen suuttimet vai normaalit 220:sen.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
paha sanoa kun Boschin systeemi, kato numero.
Delphiläisen 250 suutin on 6510702887
Delphiläisen 250 suutin on 6510702887
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Om651,ssä on aina Delphin kommonrail pumppu.
Boschin ohjelma on helpompi ja suuttimet hiukan paremmat kestävyydeltään.
Tehoeroa ei valmistajien välillä oikeastaan ole ja jos onkin, niin se on delphin hyväksi.
Om651,ssä on aina Delphin kommonrail pumppu.
Boschin ohjelma on helpompi ja suuttimet hiukan paremmat kestävyydeltään.
Tehoeroa ei valmistajien välillä oikeastaan ole ja jos onkin, niin se on delphin hyväksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko se koodi siinä suuttimessa, kun en pääse nyt katsomaan, kun auto on toisaalla?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Suuttimen päällä se on.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ok. Kiitos. Pyydän ajomiestä katsomaan sen valmiiksi.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mistä Rauman lähistöltä kannattaisi ohjelmointia kysellä W203, OM646, autoon?
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuikun softaa saa meidän firman jälleenmyyjältä Euran Autohuollosta.
044-0760422