S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Elikkäs otsikon mukainen 220cdi AMG sport paketilla ja styling paketilla tuli hommattua vanhan 211 tilalle.
Parin päivän ajon jälkeen hyvät fiilikset autosta, mukava ja hiljainen. Ja puhditon vanhan jälkeen, mutta tähän puututaan aikanaan.
Ils valot vaikuttaa kivalta varusteelta, mukava kun valokeila seuraa rattia ja muutenkin valoa on kivasti tien leveydellä.
Äänentoisto on ihan ok verrattuna vanhempaan eemeliin.
Ja musta kattoverhoilu, vihdoinkin auto missä ei kaikki paska näy katossa jos jotakin vähemmän puhdasta kuljetettavaa siihen sattuu osumaan.
Hyvä fiilis loppui Loviisassa autohuollossa öljynvaihdossa kun näkymä oli tämä.
Jostain koneen kylkeä pitkin tulee öljyä.
Yhteys liikkeeseen ja auto korjaamolle, että sen puoleen ei tarvi omia sormia liata.
Nyt sitten ajellaan puimurilla jonka sain liikkeestä tilalle huollon ajaksi.
Vuodoksi on kuulemma paljastunut öljynjäähdytin. Vaihtoehtojahan ei montaa ole om651 kohdalla jos imusarjan alta tulee. Ö-jäähdytin, ketjunkiristin tai venttiilikoppa ja joissain alkupään koneissa huokoisia valussa (harvinaista) Joskus imusarja halki ja huohotin öljyä turbosta puhaltaa sitten sieltä.
En tiedä mitä muuta amg sport paketti pitää sisällään kuin isommat jarrut, Esp pois kytkennän ja M moodiin vaihteistossa?
Autoon vaihtuu Audio 50 tilalle Command ja mittaristoon päivitän amg menun kunhan saan auton takaisin.
Laitan tähän ketjuun jatkeeksi noita muutoksia ja mitä muuta tekniikkaa tulee räpellettyä.
Parin päivän ajon jälkeen hyvät fiilikset autosta, mukava ja hiljainen. Ja puhditon vanhan jälkeen, mutta tähän puututaan aikanaan.
Ils valot vaikuttaa kivalta varusteelta, mukava kun valokeila seuraa rattia ja muutenkin valoa on kivasti tien leveydellä.
Äänentoisto on ihan ok verrattuna vanhempaan eemeliin.
Ja musta kattoverhoilu, vihdoinkin auto missä ei kaikki paska näy katossa jos jotakin vähemmän puhdasta kuljetettavaa siihen sattuu osumaan.
Hyvä fiilis loppui Loviisassa autohuollossa öljynvaihdossa kun näkymä oli tämä.
Jostain koneen kylkeä pitkin tulee öljyä.
Yhteys liikkeeseen ja auto korjaamolle, että sen puoleen ei tarvi omia sormia liata.
Nyt sitten ajellaan puimurilla jonka sain liikkeestä tilalle huollon ajaksi.
Vuodoksi on kuulemma paljastunut öljynjäähdytin. Vaihtoehtojahan ei montaa ole om651 kohdalla jos imusarjan alta tulee. Ö-jäähdytin, ketjunkiristin tai venttiilikoppa ja joissain alkupään koneissa huokoisia valussa (harvinaista) Joskus imusarja halki ja huohotin öljyä turbosta puhaltaa sitten sieltä.
En tiedä mitä muuta amg sport paketti pitää sisällään kuin isommat jarrut, Esp pois kytkennän ja M moodiin vaihteistossa?
Autoon vaihtuu Audio 50 tilalle Command ja mittaristoon päivitän amg menun kunhan saan auton takaisin.
Laitan tähän ketjuun jatkeeksi noita muutoksia ja mitä muuta tekniikkaa tulee räpellettyä.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Eikös tämän voi siirtää projekti puolelle?
Tämä tuskin jää pelkästään yhden öljynvuodon ihmettelyksi mitä aikaisempia juttujasi ja edesottamuksiasi seurannut
Tämä tuskin jää pelkästään yhden öljynvuodon ihmettelyksi mitä aikaisempia juttujasi ja edesottamuksiasi seurannut
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
No mietin pitkään et tekniikka vai projekti. Mut projektit tuppaa enemmän seisomaan tallissa, joten tekniikka puolelle tökkäsin säikeen. Mode siirtää jos katsoo aiheelliseksi.
Väliin pieni offtopic... Bemari ei ole mersu, ei sitten millään, ainakaan tuo coupen ajettavuus ei ole omaan makuun yhtään. Ratissa on keskialueella ihmeellinen "pykälä / tyhjä" kohta. Vaikea selittää mutta tuntuu kuin etupyörät ois kiinni ratissa simpukka ohjauksella missä löysää.
Mutta se puimurista tää on mersuforum
Kyllähän tuo Eemeli tulee jotain huomiota saamaan osakseen, varmaan ahtimia pitää kytistellä mitä ne on syönyt. Pitänee hommata käytetty ahdinpaketti maailmalta. Pakopaineet kuuleman mukaan on aika huimat noissa tupla ahdin malleissa. Ei hyvä, se tekee pumppaushäviöitä ja niistä me emme tykkää.
Ecu tuli jo kloonia varten, että ei käyttis jää seisomaan jos orkkis syystä taikka toisesta himmenee.
Väliin pieni offtopic... Bemari ei ole mersu, ei sitten millään, ainakaan tuo coupen ajettavuus ei ole omaan makuun yhtään. Ratissa on keskialueella ihmeellinen "pykälä / tyhjä" kohta. Vaikea selittää mutta tuntuu kuin etupyörät ois kiinni ratissa simpukka ohjauksella missä löysää.
Mutta se puimurista tää on mersuforum
Kyllähän tuo Eemeli tulee jotain huomiota saamaan osakseen, varmaan ahtimia pitää kytistellä mitä ne on syönyt. Pitänee hommata käytetty ahdinpaketti maailmalta. Pakopaineet kuuleman mukaan on aika huimat noissa tupla ahdin malleissa. Ei hyvä, se tekee pumppaushäviöitä ja niistä me emme tykkää.
Ecu tuli jo kloonia varten, että ei käyttis jää seisomaan jos orkkis syystä taikka toisesta himmenee.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
.
Bemaria on niin monella alustalla, M-sarjalaisten alustat , sekä adaptiiviset, säätyvät alustat. Nämä kyllä vastavat mitä tahansa Mersun alustaa.
Lähes aina toimiva alusta pilataan madalluksella, sekä soveltumattomilla renkailla ja iskareilla. Tämä on vielä enemmän bemarin ongelma.
Jos tarkoitat tuplaturbolla sellaista kombinaatiota, jossa pieni ahdin herättää suuremman, niin aika helposti saa pakopaineet kuriin, oikean kokoisilla valinnoilla. Vakiokoonpanossa on nimenomaan haluttu pakopainetta, pakokaasun kierrätyksen vuoksi.
Bemaria on niin monella alustalla, M-sarjalaisten alustat , sekä adaptiiviset, säätyvät alustat. Nämä kyllä vastavat mitä tahansa Mersun alustaa.
Lähes aina toimiva alusta pilataan madalluksella, sekä soveltumattomilla renkailla ja iskareilla. Tämä on vielä enemmän bemarin ongelma.
Jos tarkoitat tuplaturbolla sellaista kombinaatiota, jossa pieni ahdin herättää suuremman, niin aika helposti saa pakopaineet kuriin, oikean kokoisilla valinnoilla. Vakiokoonpanossa on nimenomaan haluttu pakopainetta, pakokaasun kierrätyksen vuoksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
No juu on tietty ja vertaan pikkuautoa E mersuun. Tää kyseinen ei nyt ollut omaan makuun, olen hyviäkin ajanut. Ehkä oletin enemmän pari kolme vuotta nuoremmalta bemarilta vs mersu.
Vähän arvelinkin että saaste pohjalta enimmäkseen tuo ahdin paketti on tuonne valittu, eikä se huono ole missään kohtaa mutta se pakopaine on turhaa jos kierrätystä ei kauheasti haluta.
Käytetty Command saapui maailmalta ja näyttö on kamala mitä jo osasin odottaa kuvien perusteella. No hinta oli halpa että en valita. Näyttö tuli lähinnä kyytiläisenä kun se ei ole kelvannut kelleen.
Näytöstä on heijastamaton pinnoite raapiintunut ja näytössä on ollut joku imukuppi kiinni kivasti joten pinnoite lähtee mäkeen.
Keittiöstä löytyi keraamisenlieden hinkkaus töhnää ja hutasin kevyesti puoli ruutua. Pari pientä naarmuakin on mutta en anna niiden häiritä.
Edit: koko ruutu hinkutettuna, pari jälkeä siinä tosiaan on mut jos toimii niin ihan sama.
Vähän arvelinkin että saaste pohjalta enimmäkseen tuo ahdin paketti on tuonne valittu, eikä se huono ole missään kohtaa mutta se pakopaine on turhaa jos kierrätystä ei kauheasti haluta.
Käytetty Command saapui maailmalta ja näyttö on kamala mitä jo osasin odottaa kuvien perusteella. No hinta oli halpa että en valita. Näyttö tuli lähinnä kyytiläisenä kun se ei ole kelvannut kelleen.
Näytöstä on heijastamaton pinnoite raapiintunut ja näytössä on ollut joku imukuppi kiinni kivasti joten pinnoite lähtee mäkeen.
Keittiöstä löytyi keraamisenlieden hinkkaus töhnää ja hutasin kevyesti puoli ruutua. Pari pientä naarmuakin on mutta en anna niiden häiritä.
Edit: koko ruutu hinkutettuna, pari jälkeä siinä tosiaan on mut jos toimii niin ihan sama.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Kylläpä sait näytön siistiksi. Mitenkähän se oli saatu tuollaiseen kuntoon. Hirvittää vaan kun mersukin on siirtynyt kosketusnäyttöihin, minkähänlaisessa kunnossa ne on muutaman viikon käytön jälkeen.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Kiitos, yllätyin vähän itsekin miten siisti siitä tuli.
Veikkaan että väärällä aineella pyyhkäisty, toi pinnoite ei kestä oikein mitään kemikaaleja. Emäkset on iso nou nou. Heti menee sameaksi ja tulee viiruja.
Veikkaan että väärällä aineella pyyhkäisty, toi pinnoite ei kestä oikein mitään kemikaaleja. Emäkset on iso nou nou. Heti menee sameaksi ja tulee viiruja.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Otin Comandin kannen auki kurkatakseni paljonko pölyä koneistoon on kertynyt. Yllättävän siisti oli sisältä. Sain kaupanpäälle ainakin jonkun Dj Nitro teknohumppa levyn.
Saas nähdä kun saa autoon ja virrat päälle onko pinossa jotain muitakin lättyjä
Saa käyttää varmaan maalitauluna moisia lätysköjä, ei osu omaan musiikkimakuun lähellekkään.
Saas nähdä kun saa autoon ja virrat päälle onko pinossa jotain muitakin lättyjä
Saa käyttää varmaan maalitauluna moisia lätysköjä, ei osu omaan musiikkimakuun lähellekkään.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
No niin vihdoin on taas auto alla ja sai puimurin luovuttaa pois.
Lohjan Kamux hoiti kyllä mallikkaasti homman, ei mitään moittimista heidän toiminnassaan.
Comandin kilkkeet on saapunut kuten toinen ecu. Hommat pyörähtää käyntiin kunhan ehdi tekemään.
Lohjan Kamux hoiti kyllä mallikkaasti homman, ei mitään moittimista heidän toiminnassaan.
Comandin kilkkeet on saapunut kuten toinen ecu. Hommat pyörähtää käyntiin kunhan ehdi tekemään.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Mankka vaihdettu ja toimii. BT audio piti aktivoida huolto menusta eikä tunnista biisejä, ko ääni kuuluu joka on pääasia.
Makasiinissa oli kolme lättyä jotain nais vokalisti teknohumppaa. Pari oli hillitympää ja yksi jotain HC transe kamaa. Vähän kuin kuuntelisi vanhaa modeemia tai C64 kasettiasemaan tarkoitettua nauhaa stereoista.
Näytössä on pieni virhe keskellä missä naarmu on, pari valkoista pikseliä, en anna sen häiritä ainakaan heti.
Ero mankkojen liittimissä, Comandissa ollut peruutuskamera ja yökamera.
Makasiinissa oli kolme lättyä jotain nais vokalisti teknohumppaa. Pari oli hillitympää ja yksi jotain HC transe kamaa. Vähän kuin kuuntelisi vanhaa modeemia tai C64 kasettiasemaan tarkoitettua nauhaa stereoista.
Näytössä on pieni virhe keskellä missä naarmu on, pari valkoista pikseliä, en anna sen häiritä ainakaan heti.
Ero mankkojen liittimissä, Comandissa ollut peruutuskamera ja yökamera.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
mulla olis priima ahdin paketti samanlaisesta , nakkaa yv jos kiinnostaa .
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Priima on yleensä arvokas, ja olisi sääli särkeä sitä osiin kun huonon voi purkaa ihan surutta.
Kiitos tarjouksesta siitä huolimatta.
Tarkoitus on jossain kohtaa päivitellä matalapaine ahdinta isommilla ropelleilla, saisi pakopaineita vähän kuriin kun egr ei kiinnosta kauheasti.
Kiitos tarjouksesta siitä huolimatta.
Tarkoitus on jossain kohtaa päivitellä matalapaine ahdinta isommilla ropelleilla, saisi pakopaineita vähän kuriin kun egr ei kiinnosta kauheasti.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Nyt on taas mittaristoa käpälöity, amg menu ja nyt toimii kaikki esp ja hehku lamput oikein.
Ainoa pikku puutos koodauksessa, se toimii 3 osaisessa mittaristossa, mutta 5 tauluisessa kello ei kulje mihinkään.
No aina ei voi voittaa. Pitää kokeilla jos seedkey laskuri toimii niin sais vediamolla tökittyä bittejä oikeeseen jonoon.
Kello näyttää nyt toistaiseksi tuota samaa aikaa kunnes löydän oikeat bitit mitkä pitää olla päällä.
Ainoa pikku puutos koodauksessa, se toimii 3 osaisessa mittaristossa, mutta 5 tauluisessa kello ei kulje mihinkään.
No aina ei voi voittaa. Pitää kokeilla jos seedkey laskuri toimii niin sais vediamolla tökittyä bittejä oikeeseen jonoon.
Kello näyttää nyt toistaiseksi tuota samaa aikaa kunnes löydän oikeat bitit mitkä pitää olla päällä.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Jep nyt toimii kaikki merkkivalot oikein ja kello käy taas.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Tämähän vaikuttaa mielenkiintoiselta. Oletko jo saanut ahdinasiaan ratkaisua? Ja minkälaiset suuttimet on tulossa?
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Suuttimet saa olla vakiot toistaiseksi, ne taitaa loppua samoilla paikkeilla kuin pumppu. Ja sen päivittäminen on jo sitten työläämpi operaatio, pitää hommata vakio pumppu ja katsoa oisko siellä tilaa stroukata sitä yhtään. Jos on mahdollista niin sitten mietitään suuttimia uudelleen.
Ahdin asia on hoidossa, käyn hakemassa turun suunnalta paketin vakio ahtimia, pitää katsoa mitä ropelleja sinne sitten laittaa.
Haluan tuon järjettömän pakopaineen poikkeen ja siitä saisi jonkin verran hyvää kun saa tavaran pihalle koneesta.
Ahdin asia on hoidossa, käyn hakemassa turun suunnalta paketin vakio ahtimia, pitää katsoa mitä ropelleja sinne sitten laittaa.
Haluan tuon järjettömän pakopaineen poikkeen ja siitä saisi jonkin verran hyvää kun saa tavaran pihalle koneesta.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Vähän dopingia tuosta ruutasta niin tulee lisää tehoja?
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Jotain sellaista
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Mikä ohjainlaite versio sulla on, meinaan crd x.xx ja ohjelmaa käytät tohon lukemiseen?
"Tietoni perustuu vahvasti olettamukseen"
S210 280 4Matic -98
Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
S210 280 4Matic -98
Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Ktag Tricore boot mode,
Delphi CRD3.40
HW:6519040301
SWupg:6519037329
Delphi CRD3.40
HW:6519040301
SWupg:6519037329
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Voi vitt... sielä on jo joku softa. Vähän ujohko mutta on kuitenkin. Lähinnä vakio 250 arvoissa about, himpun alle.
Joutuu askartelemaan enemmän että saa sen tuntumaan ei niin mopolta.
Joutuu askartelemaan enemmän että saa sen tuntumaan ei niin mopolta.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Vähäksi aikaa 200cdi mallin tehot kunnon siirappi kaasu polkimella,
(vaikka se tehon alennus on kyllä pahasti väärä uskoista touhua)
ja sitten joku semmoinen mikä antaa jossain kohdin kaikki kerralla
muulin potkuna että tuntuu tehokaamallat kuin on
(vaikka se tehon alennus on kyllä pahasti väärä uskoista touhua)
ja sitten joku semmoinen mikä antaa jossain kohdin kaikki kerralla
muulin potkuna että tuntuu tehokaamallat kuin on
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Eihän sitä nyt tuollaiseen harhaoppien hommiin lähetä. Pitää vaan kaivaa lisää voimaa.
Tutkin vähän moottoreiden eroja ja löytyi paria eri suutinta
95-125kw: A6510700587 A6510703087 ja muutama muu numero
Ja 150kw: A6510702887 löysin äkkiä vain tällä numerolla.
No nuo 150kw suuttimet sitten lähti tilaukseen.
Tutkin vähän moottoreiden eroja ja löytyi paria eri suutinta
95-125kw: A6510700587 A6510703087 ja muutama muu numero
Ja 150kw: A6510702887 löysin äkkiä vain tällä numerolla.
No nuo 150kw suuttimet sitten lähti tilaukseen.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Nyt ois softaa peukaloitu, ja voi hemmetti että oli egr virtausta nostettu verrattuna velipojan ohjelmaan. Melkein tuplattu egr kartassa virtaus. Oiskohan huijaus päivitys tehtynä, oli muutakin muutoksia.
Lisäksi se jonkun tekemä softa," torque reduction " arvoa nostettu öljyn lämmölle melkein 100Nm et haluttu vääntöä pois jos öljyt yhtään lämpenee. Ja "Main torque limit" jäänyt huomaamatta, että ei ihme kun tuntui laiskahkolta.
Muuten kyllä about ajatuksella tehty ohjelma, eikä mitää räjäytä autosi mallisia prosentteja sinne ja tänne ratkaisuja. Missä lie tehty.
Tovin sai damosin kanssa penkoa tuota, on se niin erilainen taas Boschin vastaavaan.
Kuvatus karttojen kirjoittamisesta, tein pöydällä kun johdot oli vielä kiinni, menisihän tuo portistakin mut ulkona on kylmä ja kaikkea.
Lisäksi se jonkun tekemä softa," torque reduction " arvoa nostettu öljyn lämmölle melkein 100Nm et haluttu vääntöä pois jos öljyt yhtään lämpenee. Ja "Main torque limit" jäänyt huomaamatta, että ei ihme kun tuntui laiskahkolta.
Muuten kyllä about ajatuksella tehty ohjelma, eikä mitää räjäytä autosi mallisia prosentteja sinne ja tänne ratkaisuja. Missä lie tehty.
Tovin sai damosin kanssa penkoa tuota, on se niin erilainen taas Boschin vastaavaan.
Kuvatus karttojen kirjoittamisesta, tein pöydällä kun johdot oli vielä kiinni, menisihän tuo portistakin mut ulkona on kylmä ja kaikkea.
Re: S212 220cdi 2012 näpelöintiä.
Johan on perkele, auto roikassa ja piti lähteä liikenteeseen. Auto käyntiin ja kävi ehkä 10 sec ja sammui. Ei uudelleen käyntiin, venasin tovin ja taas kävi jonkun sekunnin.
Jotain mätää kloonissa tai jotain muuta?
No piti vaihtaa vakio takas mutta se helvetin lukitus klipsu hajosi pakkasessa kaikesta varovaisuudesta huolimatta.
Pitänee hetki syvähengitellä ja pitää etäpäivä.
Eilen kävi ihan ok, tosin ei ollut näin kylmä.
Jaetaan nyt tänne sitten nämä hyvät ja huonot kokemukset.
Jotain mätää kloonissa tai jotain muuta?
No piti vaihtaa vakio takas mutta se helvetin lukitus klipsu hajosi pakkasessa kaikesta varovaisuudesta huolimatta.
Pitänee hetki syvähengitellä ja pitää etäpäivä.
Eilen kävi ihan ok, tosin ei ollut näin kylmä.
Jaetaan nyt tänne sitten nämä hyvät ja huonot kokemukset.