W 124 Täristää edelleen....
Kyllä sitä pykälää on ihan reippaasti ristikko ikään kuin naksahtaa/lukittuu siihen keskikohtaan...
eli varmaan ristikko vaihtoon...
En oo ikinä vaihtanu ristikkoa, mutta eiköhän se ole kerta ensimmäinenkin....
Siinä tukimisysteemin pulteissahan on sellainen ~sentin säätövara, onko sillä mitään merkitystä mihin kohtaan reikää ne 2 pultta kiristää?
eli varmaan ristikko vaihtoon...
En oo ikinä vaihtanu ristikkoa, mutta eiköhän se ole kerta ensimmäinenkin....
Siinä tukimisysteemin pulteissahan on sellainen ~sentin säätövara, onko sillä mitään merkitystä mihin kohtaan reikää ne 2 pultta kiristää?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Täytyy vaihtaa tuo ristikko viikolla...
Pitääkö sen kumin olla "tiukalla" johonkin suuntaan vai? Ite laitois sen vaan kohdalleen ja kiristin siihen sen kummemmin sitä liikuttelematta...
Voiko tuollainen ristikon kuitenkin suhteellisen pieni pykälä aiheuttaa tuollaisen jurinan/tärinän? Meineen että ei sitä ristikko hampaat irvessä tarvi laidasta laitaan väännellä, mutta selvä pykälä kuitenkin tuntuu...
Pitääkö sen kumin olla "tiukalla" johonkin suuntaan vai? Ite laitois sen vaan kohdalleen ja kiristin siihen sen kummemmin sitä liikuttelematta...
Voiko tuollainen ristikon kuitenkin suhteellisen pieni pykälä aiheuttaa tuollaisen jurinan/tärinän? Meineen että ei sitä ristikko hampaat irvessä tarvi laidasta laitaan väännellä, mutta selvä pykälä kuitenkin tuntuu...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Voi, ja todennäköisesti aiheuttaakin.Jube kirjoitti:Voiko tuollainen ristikon kuitenkin suhteellisen pieni pykälä aiheuttaa tuollaisen jurinan/tärinän? Meineen että ei sitä ristikko hampaat irvessä tarvi laidasta laitaan väännellä, mutta selvä pykälä kuitenkin tuntuu...
Ainakin omassa jyristi, kun oli pieni "pykälä" ristikossa.
Naputtelemalla ristikon laakereita hieman löysemmälle pykälä hävisi ja tärinäkin loppui.
Joskus voisi vaihtaa, kun uusi on hyllyssä

-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Nyt kyllä heräs munkin mielenkiinto. Itelläkin on jonkin sorttista tärinää.Viime talvena oli kardaani käsissä ja tuntui kanssa pieni takertelu ristinivelessä mutta laitoin vaan kiinni takas kun arvelin ettei siitä haittaakaan ole. Se pykälä tuntui vaan toiseen suuntaan taivuttaessa.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Ristikko YRITETTY vaihtaa
Tulos: KARDAANI VI**IKSI
No hain ruuskasen mersukorjaamusta vantaalta uuden kardaanin (loppupätkän) ja laitoin kiinni ja tärinä ri kun jatkuu!
Uudessakin kardaanissa on pieni pykälä ristikossa, mutta ruuskanen sanoi ettei se aiheuta tärinää ja uskon häntä ku on kuitenki vuosikymmenet vain mersuja laittanut...
MISSÄ VIKA
Ruuskanen epäili vetoniveltä/niveliä... Eturättiäkään ei ole vielä vaihdettu, mutta tärinä tulee todella selvästi ihan takaa!
Onko tuola kardaanin etupäässä rätin lisäksi jokin värinänvaimennin....?
Ps. Jos olette vaihtaneet itse ristikoita niin tahtoisin kuulla, että miten?


No hain ruuskasen mersukorjaamusta vantaalta uuden kardaanin (loppupätkän) ja laitoin kiinni ja tärinä ri kun jatkuu!
Uudessakin kardaanissa on pieni pykälä ristikossa, mutta ruuskanen sanoi ettei se aiheuta tärinää ja uskon häntä ku on kuitenki vuosikymmenet vain mersuja laittanut...
MISSÄ VIKA



Ruuskanen epäili vetoniveltä/niveliä... Eturättiäkään ei ole vielä vaihdettu, mutta tärinä tulee todella selvästi ihan takaa!
Onko tuola kardaanin etupäässä rätin lisäksi jokin värinänvaimennin....?
Ps. Jos olette vaihtaneet itse ristikoita niin tahtoisin kuulla, että miten?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jos takajarru jumittaa, se aiheuttaa tärinää.
Tärinä, oikeastaan vapina, tuntuu normaaliajossa.
Jarruttaminen ei täristä tällaisessa tapauksessa.
Kokeile ajaa niin että takajarrupalat on väännelty riittävän kauas levystä, jarruttamatta tai jarruletkut tukittuna taakse.
ÄLÄ kuitenkaan aja ojaan / kolaria neuvoistani johtuen...
Tärinä, oikeastaan vapina, tuntuu normaaliajossa.
Jarruttaminen ei täristä tällaisessa tapauksessa.
Kokeile ajaa niin että takajarrupalat on väännelty riittävän kauas levystä, jarruttamatta tai jarruletkut tukittuna taakse.
ÄLÄ kuitenkaan aja ojaan / kolaria neuvoistani johtuen...
wiimax.fi
kokeilen tätä huomenna....
Jos otan satulat irti va köytän nippusiteellä alatukivarsiin ja pumppaan palat yhteen niin eikö ke silleen onnistu (palat on uudet) eli männät ri varmaan pullahda tuolloin ulos?
osaako dealer antaa vinkkejä miten tuon ristikon OLISI VOINUT vaihtaa onnistuneesti?
Ei ollu näet ihan perinteinen sokilla lukittu ristikko
Jos otan satulat irti va köytän nippusiteellä alatukivarsiin ja pumppaan palat yhteen niin eikö ke silleen onnistu (palat on uudet) eli männät ri varmaan pullahda tuolloin ulos?
osaako dealer antaa vinkkejä miten tuon ristikon OLISI VOINUT vaihtaa onnistuneesti?
Ei ollu näet ihan perinteinen sokilla lukittu ristikko

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jos ei löydy vikaa muualta (esim. niistä jarrulevyistä), suosittelen edelleen koko kardaanin (etu- ja takapätkä) viemistä Ko-Met:ille Espoon Juvanmalmille. Ovat kunnostelleet ja tasapainotelleet lukemattomia mersun kardaaneja.
(ei, en saa provikkaa...)
(ei, en saa provikkaa...)
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Tervehdys kaikille,
ajattelin tänne rekisteröityä kun löytyy noita - Diesel - juttuja. Itsellä diesel bemarissa esiintyi rasittavaa tärinää kiihdyttäessä. Kannatinlaakeri ja ristikot tuli kaikki käytyä läpi eikä mistään löytynyt vikaa.
Tulipa sitten ahaa elämys; kardaani kun on kahdesta osasta, niin edellinen omistaja ilmeisesti kannatinlaakeria vaihtaessaan kasannut paketin (boorit) väärään ajentoon. Ristikot olivat n. 45 astetta väärin toisiinsa nähden. Laitoin ristikot linjaan ja tämän operaation jälkeen on mennyt täristelemättä.
Enempää mersua tuntematta tämä voisi olla yksi syy tärinöihin?
ajattelin tänne rekisteröityä kun löytyy noita - Diesel - juttuja. Itsellä diesel bemarissa esiintyi rasittavaa tärinää kiihdyttäessä. Kannatinlaakeri ja ristikot tuli kaikki käytyä läpi eikä mistään löytynyt vikaa.
Tulipa sitten ahaa elämys; kardaani kun on kahdesta osasta, niin edellinen omistaja ilmeisesti kannatinlaakeria vaihtaessaan kasannut paketin (boorit) väärään ajentoon. Ristikot olivat n. 45 astetta väärin toisiinsa nähden. Laitoin ristikot linjaan ja tämän operaation jälkeen on mennyt täristelemättä.

Enempää mersua tuntematta tämä voisi olla yksi syy tärinöihin?
Täristää täälläkin
Itselläni on W124 TE -89 ja samanlainen ongelma mutta mikä tekee sen mielenkiintoiseksi on se, että tärinä alkaa mökille mennessä moottoritiellä aina samassa kohtaa. Muistin kuitenkin vuosien takaa armeijan ajoilta traktorikurssin ohjeen ja pysäytin auton ja huomasin oikean takavanteen olevan kuuma. Armeijan opeilla peruutin pari metriä ja taas kulki kuin tyhjää vain. Eli mikä toimii valmetissa saattaa toimia myös mersussa.
Jos etupätkä ja takapätkä ovat "eriparia", niin varmasti täryyttää.Jube kirjoitti:Ristikko YRITETTY vaihtaaTulos: KARDAANI VI**IKSI
![]()
No hain ruuskasen mersukorjaamusta vantaalta uuden kardaanin (loppupätkän) ja laitoin kiinni ja tärinä ri kun jatkuu!
Uudessakin kardaanissa on pieni pykälä ristikossa, mutta ruuskanen sanoi ettei se aiheuta tärinää ja uskon häntä ku on kuitenki vuosikymmenet vain mersuja laittanut...
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Mersussa on vain yksi ristikko. Kardaanin molemmissa päissä on rättinivelet.dieselsix kirjoitti:Tulipa sitten ahaa elämys; kardaani kun on kahdesta osasta, niin edellinen omistaja ilmeisesti kannatinlaakeria vaihtaessaan kasannut paketin (boorit) väärään ajentoon. Ristikot olivat n. 45 astetta väärin toisiinsa nähden. Laitoin ristikot linjaan ja tämän operaation jälkeen on mennyt täristelemättä.![]()
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Miten voiko se kardaani ihan vaan htäkkiä mennä epätasapainoon?paloviita kirjoitti:Jos ei löydy vikaa muualta (esim. niistä jarrulevyistä), suosittelen edelleen koko kardaanin (etu- ja takapätkä) viemistä Ko-Met:ille Espoon Juvanmalmille. Ovat kunnostelleet ja tasapainotelleet lukemattomia mersun kardaaneja.
(ei, en saa provikkaa...)
Niin ja nyt etu ja takapätkä on eriparia ja täristää just samalla lailla ku ennenkin...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ei luulisi menevän itsellään epätasapainoon. Itselleni vaihdoin aikanaan etupätkän vähän ajetusta kolariautosta (kylkikolari, kardaani päällisin puolin kuin uusi) ja tärinän syyksi osoittautui epätasapainossa oleva akseli. Tärinä poistui täysin kun tasapainotetiin yhdessä molemmat pätkät. Aiemmin olen tasapainottamalla saanut kuntoon 123:n kardaanin.
Ristikon, kannatinlaakerin, kumilimppujen ja epätasapainon lisäksi potentiaalinen tärinän aiheuttaja on väljä silmälaakeri kardaanin vaihdelaatikon puoleisessa päässä.
Jos vika ei löydy muualta, esim. jarruista, voisi säästää hermoja jos laittaa (tai laitattaa) kardaanin kerralla kuntoon.
Ristikon, kannatinlaakerin, kumilimppujen ja epätasapainon lisäksi potentiaalinen tärinän aiheuttaja on väljä silmälaakeri kardaanin vaihdelaatikon puoleisessa päässä.
Jos vika ei löydy muualta, esim. jarruista, voisi säästää hermoja jos laittaa (tai laitattaa) kardaanin kerralla kuntoon.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Jos vikaa ei löydy taka-akselin puolelta niin sitte laitankin nuo rättinivelet uusiksi ja tukikumi ja laakeri tulikin jo laitettua...
Miten se silmälaakerin vaihtaminen tapahtuu laatikon päähän?
Edelleen kaivataan kokemuksia jos joku on yrittänyt tai jopa vaihtanut ristikon mersun kardaaniin?
Niin ja oliko siellä laatikon päässä sen rätin lisäksi joku "värinänvaimennin"?
Miten se silmälaakerin vaihtaminen tapahtuu laatikon päähän?
Edelleen kaivataan kokemuksia jos joku on yrittänyt tai jopa vaihtanut ristikon mersun kardaaniin?
Niin ja oliko siellä laatikon päässä sen rätin lisäksi joku "värinänvaimennin"?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Mulla w123 täristi ja tuntui tulevan takapäästä. Minun tapauksessa epäilin kardaanin takapään rättiniveltä. Sitten takaa alkoi kuulumaan jo kolinaa vapaalla rullatessa. No mulla vika oli kuluneessa vetoakselissa.
Nyt mulla on pientä tärinää kun höllää kaasua vaihde päällä. Ja kun painaa kaasua niin tärinä katoaa. Mutta tää on pieni ongelma, kun ei haittaa paljon ajossa. Mulla on kyllä kulunut takarätti, mut en uskalla kardaania turhaa aukoa ettei se rupea vaan täristämään oikeasti.
Aikoinaan auto ei täristänyt lainkaan, mutta kun kardaanin keskikumi repsotti niin pitihän kaikki laittaa kuntoon vaikka mitään oireita ei ollut. Kumi ja laakeri vaihdettiin-tulos oli karmea tärinä koko autossa. Eli kardaanin etu ja takapätkä eivät olleet enää oikeassa boorissa. Tämä 5-vaiht. on yllättävän tarkka kardaanin oikeasta asennuksesta. Kardaanin tasapainotushan on pienestä kiinni-katsokaa vaikka kardaanissa olevia tasapainoituspaloja,ovat aika pieniä. Kyllähän renkaatkin täristää, eikä sekään ole suurista epätasapainoista kiinni. Mielestäni auton tärinä on kaikista inhottavin vika mitä autossa voi olla. Ne ei ole vaan helppo aina selvittää, mutta kun rauhassa käy läpi eri paikat niin on todella palkitsevaa, kun vian saa korjattua.
Kyllä kardaanin värinä pitää tuntua myös vaihdekepissä, jos ei tunnu niin sit vikaa pitäs lähtee lähestymään esim. vetoakseleiden suunnasta.
Nyt mulla on pientä tärinää kun höllää kaasua vaihde päällä. Ja kun painaa kaasua niin tärinä katoaa. Mutta tää on pieni ongelma, kun ei haittaa paljon ajossa. Mulla on kyllä kulunut takarätti, mut en uskalla kardaania turhaa aukoa ettei se rupea vaan täristämään oikeasti.
Aikoinaan auto ei täristänyt lainkaan, mutta kun kardaanin keskikumi repsotti niin pitihän kaikki laittaa kuntoon vaikka mitään oireita ei ollut. Kumi ja laakeri vaihdettiin-tulos oli karmea tärinä koko autossa. Eli kardaanin etu ja takapätkä eivät olleet enää oikeassa boorissa. Tämä 5-vaiht. on yllättävän tarkka kardaanin oikeasta asennuksesta. Kardaanin tasapainotushan on pienestä kiinni-katsokaa vaikka kardaanissa olevia tasapainoituspaloja,ovat aika pieniä. Kyllähän renkaatkin täristää, eikä sekään ole suurista epätasapainoista kiinni. Mielestäni auton tärinä on kaikista inhottavin vika mitä autossa voi olla. Ne ei ole vaan helppo aina selvittää, mutta kun rauhassa käy läpi eri paikat niin on todella palkitsevaa, kun vian saa korjattua.
Kyllä kardaanin värinä pitää tuntua myös vaihdekepissä, jos ei tunnu niin sit vikaa pitäs lähtee lähestymään esim. vetoakseleiden suunnasta.
Hep!
Mulla kardaanit lähtevät irti toisistaan ja menevät takaisin toisiinsa ilman sen tukilaakerin etupuolella olevan ison mutterin avaamista... Onko normaalia?
Niin ja pitääkö etu ja takakardaanin boorit olla jossain tietyssä asennossa toisiinsa nähden?
Mulla kardaanit lähtevät irti toisistaan ja menevät takaisin toisiinsa ilman sen tukilaakerin etupuolella olevan ison mutterin avaamista... Onko normaalia?
Niin ja pitääkö etu ja takakardaanin boorit olla jossain tietyssä asennossa toisiinsa nähden?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tuota tuota... Voiko vika olla siinä, että kardaanit eivät ole oikeassa asennossa? Mitä tapahtuu jos ne ovat "väärässä" asennossa?
Ne menee toisiinsa silleen tiukasti jollain esim. puupalikalla koputtelemalla...
Ne menee toisiinsa silleen tiukasti jollain esim. puupalikalla koputtelemalla...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
..
Jos kardaaninpätkät ovat eriparia tai väärässä asennossa toisiinsa nähden tai molempia yhtäaikaa, niin täristää niin maan pirusti. Ei tartte olla kuin kahden uran verran pielessä, niin jo täristää.
Jos kardaani on likainen (yleensä massattu toiselta reunaa) niin johan täristää taas. Eli kardaanin täytyy olla myös puhdas
Jos kardaani on likainen (yleensä massattu toiselta reunaa) niin johan täristää taas. Eli kardaanin täytyy olla myös puhdas

w115,123,124,126,140, 210 yms.
Re: ..
Kardaani putsattu eilen tinnerillä... Eli ei ole likainen....jarski kirjoitti:Jos kardaaninpätkät ovat eriparia tai väärässä asennossa toisiinsa nähden tai molempia yhtäaikaa, niin täristää niin maan pirusti. Ei tartte olla kuin kahden uran verran pielessä, niin jo täristää.
Jos kardaani on likainen (yleensä massattu toiselta reunaa) niin johan täristää taas. Eli kardaanin täytyy olla myös puhdas
Millaiset merkit niissä kardaaneissa on?
Ei se tosiaankaan maan perkeleesti täristä vaan ihan pikku tärinä/vapina tuntee persiissä

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Näkyyky "nypyt" ilman että löysää sen ison mutterin?dealer kirjoitti:Toisessa osassa on kaksi nyppyä ja toisessa yksi nyppy (vai oliko se ura ?).
Ne pitää tähdätä kohdakkain...
Ja onko takakardaanissa nypyt siinä boorissa vai sielä itse kardaanissa?
Täytyy nuokin laittaa kohdalleen niin on taar yksi mahdollisuus vähemmän ja testata ne jarrut ku tänään ei ehtiny....
OT: Oon jossain vaiheessa kait puonnu kärryiltä ku dealerin allekirjoitukseen on ilmestynyt MB 300D -88



Mistäs moinen innostus?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
..
Näkyy se nappula siinä etupätkässä ilman mutterin löysäämistä. On siinä "avaimenpaikan" kohdilla kardaaniputkessa. Takapätkässä merkit ovat siinä nivelhaarukassa. Merkit löytyy varmasti, kun tutkit tarkkaan..
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Jep... tuo täytyy laitta kohilleen...
Kannattaa varmaan laittaa merkit missä se on nyt, meinaan ku pätkät on eriparia niin ties mimmonen tärinä sieltä lähtee ku merkit kohilleen laittaa
Kannattaa varmaan laittaa merkit missä se on nyt, meinaan ku pätkät on eriparia niin ties mimmonen tärinä sieltä lähtee ku merkit kohilleen laittaa

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
..
kannattaa ehdottomasti merkitä kohta joo...
Viimetalvena kokeilin tasapainottaa w123:sta kardaania laittamalla klemmarin siihen. Ensimmäisellä kerralla kilisi kolikot lokeroissa 60:n vauhdissa
Toisella kertaa osui kohdalleen
Viimetalvena kokeilin tasapainottaa w123:sta kardaania laittamalla klemmarin siihen. Ensimmäisellä kerralla kilisi kolikot lokeroissa 60:n vauhdissa

Toisella kertaa osui kohdalleen

w115,123,124,126,140, 210 yms.
jeps... Täytyy kokeilla laittaa ne merkit kohillee... tai ties vaikka ois summassa sattunu
Itse ehkä kuitenkin uskon vian vielä joskus löytyvät vetarista, ku tärinä/muljuaminen tulee niin selvästi ihan auto takaosasta ja jännää ku se tuntuu hiljaisessa vauhdissa suhteessa enemmän kuin kovemmassa vauhdissa...
Ku ois toiset vetarit nii sehän ois äkkiä kokeiltu onko vika vetareissa...

Itse ehkä kuitenkin uskon vian vielä joskus löytyvät vetarista, ku tärinä/muljuaminen tulee niin selvästi ihan auto takaosasta ja jännää ku se tuntuu hiljaisessa vauhdissa suhteessa enemmän kuin kovemmassa vauhdissa...
Ku ois toiset vetarit nii sehän ois äkkiä kokeiltu onko vika vetareissa...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90