Ei ole hankala irrottaa. A-pilarin verhoukset, aurinkolipat, peili ja aurinkolippojen päällä oleva verhous ensiksi irti. Sen jälkeen pääsee irrottamaan tiivisteen ehjänä kahta meisseliä tai verhoilun irrotus työkalua käyttämällä.
W123 300TDT kunnostusta
Re: W123 300D & 300TDT projekti
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Lasin alakulmasta löytyi hitsattava kohta ja se on myös sisäpuolelta läpi.
Hitsailin kuskin lattiaan muutaman paikan tänään.
Hitsailin kuskin lattiaan muutaman paikan tänään.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Kuskin puolen saranan kotelossa oli myös pitsipeltiä niin sen joutui korjaamaan.
Ei pitäisi vettä tulla lattioille ainakaan noista kohtaa.
Ei pitäisi vettä tulla lattioille ainakaan noista kohtaa.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 300D & 300TDT projekti
oliko tässä nyt tarkoitus tehdä jonkin sortin pika elvytys/käyttö elvytys korille vai kestävä lopputulos ? semmoisen vinkin voisi antaa kun sulla näyttää monta tälläistä ns. tuplapelti saumaa olevan mitkä ruosteessa, ne täytyy ajaa auki / uusia pellit niihinkin. Sehän on niiden välistä ruosteessa joten tulee sieltä uudestaan piankin uudelleen. Tässä viimeisessä kuvassa esimerkiksi ja sama juttu etusivuvilkun takana oleva sauma ,eli se pysty sauma mikä nousee tunkin kohdasta suoraan ylös.
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Mun autossa saman näköistä hommaa mutta vaihan lattiat ja helmat kokonaan koska kaikki muu tekee vaan että ruostuu sitten jostain muualta kuitenkin.. Sama myös hitsattavien kohalta takapuoli pitää suojata myös ruostesuoja aineella/maalilla. Se useasti unohtuu, hitsisaumat rikkoo alkuperäisen suojan..
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Hiukan on edistytty tämänkin kanssa. Piti leikellä varaosa autosta muutamia paloja konehuoneeseen niin saa siistimmän tehtyä siitä.
Ennen korjausta.
Ja hiukan keskeneräisenä.
Ennen korjausta.
Ja hiukan keskeneräisenä.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Ompas jännästi ruostunut, ilmeisesti tehostin vuotanut jarrunestettä tuonne joka liuottanu maalit pois ja sitten ruostunut? Toisella puolelllahan akusta vuotava happo tekee tuon.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Tai kytkimelle menevä letku, kun se oli vaihdettu puutarhaletkun näköiseen muoviletkuun. Akun alla on myös hitsattavaa.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Kuskin puoli rupeaa olemaan lähes valmis iskaritolpasta taaksepäin.
Iskaritolpan etupuolelle on tulossa korjauspellit niin ne korjataan kunhan pellit saapuu.
Iskaritolpan etupuolelle on tulossa korjauspellit niin ne korjataan kunhan pellit saapuu.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Tuli aloiteltua v'nkärin puolta ja vakaajan kiinnityspiste menee uusiksi. Sen sain varaosa-autosta.
Runkoaisan sauma oli pullistunut niin joutui senkin korjaamaan rengaskotelosta.
Runkoaisan sauma oli pullistunut niin joutui senkin korjaamaan rengaskotelosta.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Jousikupin ja sen "iskaritornin" välissä on varmaan aika reilusti ruostetta, ne on helppo korjata. Kuppi on 8 pisteellä kiinni, 4 yläpuolella ja 4 rengaskotelon puolella, 8mm poralla vaan poraa läpi.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Huhhuh mikä työ, en ole vain minä joka teen noin suurta remonttia Kiva seurata tätä !
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Nyt rupeaa olemaan myös oikea puoli korjattu akun alta.
Helmapeltiin joutuu myös tekemään paikan kun sisäpuolelta meni ylätasosta helposti läpi ja sivulla oli myös pehmeää.
Ensi viikolla pitäisi tulla korjauspalat konehuoneeseen.
Helmapeltiin joutuu myös tekemään paikan kun sisäpuolelta meni ylätasosta helposti läpi ja sivulla oli myös pehmeää.
Ensi viikolla pitäisi tulla korjauspalat konehuoneeseen.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Kuskinpuoli rupeaa olemaan valmis hitsausten osalta.
Seuraavaksi apparin puolelle lampun alle uuttapeltiä ja helman pään korjaus.
On tarkoitus vaihtaa myös lampun ympärille pelti, kun se on vääntynyt syylärin vierestä mutkalle.
Seuraavaksi apparin puolelle lampun alle uuttapeltiä ja helman pään korjaus.
On tarkoitus vaihtaa myös lampun ympärille pelti, kun se on vääntynyt syylärin vierestä mutkalle.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 300D & 300TDT projekti
onpas sitä askaretta kehkeytynyt tähänkin yksilöön. vaikuttaa siltä se edellinen omistaja joka aikoinaan on mun farkkuun laittanut ne muoviset lokari sisälokasuojat on säästänyt minut melko paljon suuremmalta työmaalta.
tuulilasin irroitusvinkit tuossa vähän aiemmin tulivatkin tarpeeseen
tuulilasin irroitusvinkit tuossa vähän aiemmin tulivatkin tarpeeseen
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
R170 230 K
entisiä:
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
R170 230 K
entisiä:
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Juu tässä autossa ei ollut sisälokareita niin on päässyt huonoon kuntoon konehuoneesta. Varaosa autossa on lokarin sisälokasuojat ja siinä on konehuone paremmassa kunnossa, vaikka palkeista ja pohjasta ei paljoa ole jäljellä.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Kunnon ruostesuojaus on tosi tärkeä, monesti nämä on suojattu mutta koteloissa vaan sielä täälä joku kovaksi jämähtänyt vaha ja pohjassa kosteutta hautova bitumimassa. Omassa projektissa sen huomas kun etupalkkeihin, helmoihin ja takapalkkeihin oli kotelosuojan lisäksi laitettu joku litkumainen vaseliinisekoitus niin kaikka kotelot on sisäpuolelta kuin uudet. Samaten pohja oli suurimmilta osin ihan uuden näköinen painepesun jälkeen kun sielä oli joku nykyaikainen ruskea mönjä. Jos autoa ei olisi kolaroitu niin nokasta kuin takakulmasta ja sotkettu takalasin tiivistämiseen silikonia niin hommaa olis ollut huomattavasti vähemmän. Ne vakiopaikat tietysti oli ruosteessa mitkä näistä ruostuu ihan jokaisesta, varmasti suurinosa museopeleistäkin on aika huonossa kunnossa tuolta konepellin saranakotelosta jos sitä alkaa purkamaan.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Nyt rupeaa konehuone olemaan pellitetty.
Apparin puolelle pitää vaihtaa vielä lampunympärys pelti ja helmaa korjata.
Apparin puolelle pitää vaihtaa vielä lampunympärys pelti ja helmaa korjata.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Nopeeta toimintaa täällä Miten hitsaat nuo pellit, kantti kanttia vasten vai päällekkäin?
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Kantti vasten kanttia olen pyrkinyt tekemään.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Runkoaisaan joutui laittamaan pienen paikan ennen lampun kiinnityspeltiä.
Nyt taitaa olla konehuone hitsattu, jos ei löydy maalien poistossa mitään yllätyksiä.
Oikeaan helmaan joutuu laittamaan muutaman paikan ja takapäästä katson löytyykö hitsattavaa.
Nyt taitaa olla konehuone hitsattu, jos ei löydy maalien poistossa mitään yllätyksiä.
Oikeaan helmaan joutuu laittamaan muutaman paikan ja takapäästä katson löytyykö hitsattavaa.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Löytyi vielä muutamasta kohtaa hitsattavaa. Akun päällä tiivisteen alla oli heikko kohta. Kuvat ennen korjausta ja sen jälkeen.
Tässä on alempi pelti ja uusi pellin pala.
Tässä on alempi pelti ja uusi pellin pala.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Sen verran edistynyt, että paikatut kohdat sai maalin pintaan. Maaliskuussa sitten konehuoneeseen pintaväri.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Konehuoneen maalauksen valmistelut on loppusuoralla niin maalaus keltaiseksi tulee loppuviikolla.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Nyt on konehuone maalattu niin pääsee aloittamaan kasauksen.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Hieno!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Tänään sain muutaman osan paikoilleen ja massattua pyöräkotelot.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Tässä viikolla olen saanut muutamia osia siistittyä ja paikoilleen.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 300D & 300TDT projekti
Tänään tein uudet jarruputket eteen, koska olivat syöpyneet rengaskotelon puolelta. Takaputki oli uusittu aiemmin.
Konehuoneeseen laitoin myös muutamia osia paikoilleen.
Alapallot menee vaihtoon ja muutkin puslat alatukivarsiin. Vakaajan puslat ja ylätukivarret tuli jo vaihdettua. Kaasuvivun läpivientikumi tuli hankittua marmoritiskiltä, kun se oli kahdessa osassa.
Konehuoneeseen laitoin myös muutamia osia paikoilleen.
Alapallot menee vaihtoon ja muutkin puslat alatukivarsiin. Vakaajan puslat ja ylätukivarret tuli jo vaihdettua. Kaasuvivun läpivientikumi tuli hankittua marmoritiskiltä, kun se oli kahdessa osassa.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot