124 250D abs murhe
- jari36
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 28.12.2006 23:47
- Paikkakunta: Siellä mistä sattuu katon alustaa löytymän ;) pääasiassa Turku-Pori akselilla
124 250D abs murhe
124 absvalo palaa mittaristossa. Olen mitannut abs anturit.... etu anturit 960Kohmia taka 722Kohmia. Miltä arvot vaikuttavat ?
Miten yleistä on releviat ? sulake ehjä releessä !. Mitä seuraavaksi ?
Miten yleistä on releviat ? sulake ehjä releessä !. Mitä seuraavaksi ?
MB S213 200 cdi -18
Ex:
w212 200cdi -14
S211 320 cdi - 07
S210 270 cdi - 01
S124 250D - 95
w211 220 cdi - 04
w210 200cdi -99
w124 250D -93
w124 200D -88
Ex:
w212 200cdi -14
S211 320 cdi - 07
S210 270 cdi - 01
S124 250D - 95
w211 220 cdi - 04
w210 200cdi -99
w124 250D -93
w124 200D -88
Re: 124 250D abs murhe
Syttyykö valo kun auto liikkuu vai palaako ABS valo heti kun auton saa käyntiin? Anturien arvot vaikuttavat normaaleilta. Jos valo syttyy liikkeessä, pyörimisnopeuden mittaamisessa tulee jokin häikkä (anturit, lukukehät).
Alijännite sytyttää ABS valon. Onko akku ja laturi kunnossa? YJ-rele on yleinen vikaantuja, ABS yksikössä on pari relettä myös.
- jari36
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 28.12.2006 23:47
- Paikkakunta: Siellä mistä sattuu katon alustaa löytymän ;) pääasiassa Turku-Pori akselilla
Re: 124 250D abs murhe
Palaa kokoajan. Pitääpi tutkia kun pääsen auton kimppuun...ei ole oma auto !
MB S213 200 cdi -18
Ex:
w212 200cdi -14
S211 320 cdi - 07
S210 270 cdi - 01
S124 250D - 95
w211 220 cdi - 04
w210 200cdi -99
w124 250D -93
w124 200D -88
Ex:
w212 200cdi -14
S211 320 cdi - 07
S210 270 cdi - 01
S124 250D - 95
w211 220 cdi - 04
w210 200cdi -99
w124 250D -93
w124 200D -88
- jari36
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 28.12.2006 23:47
- Paikkakunta: Siellä mistä sattuu katon alustaa löytymän ;) pääasiassa Turku-Pori akselilla
Re: 124 250D abs murhe
Onko tietoa....ylijännitereleitä kun on 1 ja 2 sulakeella. Mätänetin mukaan käyvät ristiin ...Uskoisiko ?
MB S213 200 cdi -18
Ex:
w212 200cdi -14
S211 320 cdi - 07
S210 270 cdi - 01
S124 250D - 95
w211 220 cdi - 04
w210 200cdi -99
w124 250D -93
w124 200D -88
Ex:
w212 200cdi -14
S211 320 cdi - 07
S210 270 cdi - 01
S124 250D - 95
w211 220 cdi - 04
w210 200cdi -99
w124 250D -93
w124 200D -88
Re: 124 250D abs murhe
Yhden järjestelmän olen mitannut läpi koska ei ollut silloin mitään itsediagnostiikkaa, kyseessä oli 85-mallin 124. Kaiken totesin toimivaksi mittaamalla ja ohjainlaite oli rikki, sen vaihtamalla alkoi toimia heti.
Käyttöautona S205 ja kakkosbiili Skoda Fabia
Harrasteautona W124 260E
Ex:
S204 220CDI AMG-style (unelmieni auto)
W203 240
2x S124
1x W124
Harrasteautona W124 260E
Ex:
S204 220CDI AMG-style (unelmieni auto)
W203 240
2x S124
1x W124
- jari36
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 28.12.2006 23:47
- Paikkakunta: Siellä mistä sattuu katon alustaa löytymän ;) pääasiassa Turku-Pori akselilla
Re: 124 250D abs murhe
Ohjainlaite ?? kerroppa lisää.
MB S213 200 cdi -18
Ex:
w212 200cdi -14
S211 320 cdi - 07
S210 270 cdi - 01
S124 250D - 95
w211 220 cdi - 04
w210 200cdi -99
w124 250D -93
w124 200D -88
Ex:
w212 200cdi -14
S211 320 cdi - 07
S210 270 cdi - 01
S124 250D - 95
w211 220 cdi - 04
w210 200cdi -99
w124 250D -93
w124 200D -88
Re: 124 250D abs murhe
Ohjainlaite: Akun ja tulipellin välissä oleva ohjainyksikkö mitä ilmeisimmin tässä tapauksessa.
Ylijännitereleet: Ei ne miten vain käy ristiin, mutta esim. itse kun omaan 250D:hen aikanaan vaihdoin ja alkuperäisliikkeestä sen osan hain, niin siinä oli eri määrä sulakkeita kuin siinä, mikä siellä alun perin oli paikallaan. En muista varmaksi miten päin, mutta epäilenpä, että vanhassa oli yksi sulake ja uudessa kaksi. Ja muistelen, että kun mulle jostain syystä tuli jossain kohdassa myös uusi sopimaton rele, niin se ei fyysisesti sopinut paikoilleen, koska liitinpinnit olivat eri tavalla siinä.
Se muuten silloin poltteli ABS häiriövaloa ja kierroslukumittari toimi joskus ja joskus ei, kun siinä ylijännitereleessä oli vika.
Ylijännitereleet: Ei ne miten vain käy ristiin, mutta esim. itse kun omaan 250D:hen aikanaan vaihdoin ja alkuperäisliikkeestä sen osan hain, niin siinä oli eri määrä sulakkeita kuin siinä, mikä siellä alun perin oli paikallaan. En muista varmaksi miten päin, mutta epäilenpä, että vanhassa oli yksi sulake ja uudessa kaksi. Ja muistelen, että kun mulle jostain syystä tuli jossain kohdassa myös uusi sopimaton rele, niin se ei fyysisesti sopinut paikoilleen, koska liitinpinnit olivat eri tavalla siinä.
Se muuten silloin poltteli ABS häiriövaloa ja kierroslukumittari toimi joskus ja joskus ei, kun siinä ylijännitereleessä oli vika.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: 124 250D abs murhe
Jos jokin yksittäinen komponentti olisi viallinen, sammuisi valo starttauksen yhteydessä ja syttyisi heti kun järjestelmän tarkastus on havainnut sähköisen vian. Jos vika olisi mekaaninen, syttyisi valo vasta kun auto lähtee liikkeelle. Omassa vanhassa valo ei koskaan sammunut, paloi virtojen kytkemisestä lähtien. Mittasin kaikki komponentit ja lukemat oli juuri sitä mitä ohjearvoissa kuuluukin olla. Kytkentäkaaviosta tarkastin että ABS pumppuyksikkö tai ohjainlaite (joka on akun takana) voivat kytkeä vikavalon päälle, niistä tuli omat johdot lampulle. Irroitin pumppuyksikön ja jäljelle jäi enää ohjainlaite. Ei mikään yleinen vika ja purkuosa oli silloin muutaman kympin. Tästä on siis noin 10 v aikaa, mutta oire vaikuttaa aika samalta.
Käyttöautona S205 ja kakkosbiili Skoda Fabia
Harrasteautona W124 260E
Ex:
S204 220CDI AMG-style (unelmieni auto)
W203 240
2x S124
1x W124
Harrasteautona W124 260E
Ex:
S204 220CDI AMG-style (unelmieni auto)
W203 240
2x S124
1x W124
Re: 124 250D abs murhe
YJ-rele oli siinä kohtaa jo kokeiltu toisella.björn kirjoitti: ↑Pe 23.10.2020 20:47Jos jokin yksittäinen komponentti olisi viallinen, sammuisi valo starttauksen yhteydessä ja syttyisi heti kun järjestelmän tarkastus on havainnut sähköisen vian. Jos vika olisi mekaaninen, syttyisi valo vasta kun auto lähtee liikkeelle. Omassa vanhassa valo ei koskaan sammunut, paloi virtojen kytkemisestä lähtien. Mittasin kaikki komponentit ja lukemat oli juuri sitä mitä ohjearvoissa kuuluukin olla. Kytkentäkaaviosta tarkastin että ABS pumppuyksikkö tai ohjainlaite (joka on akun takana) voivat kytkeä vikavalon päälle, niistä tuli omat johdot lampulle. Irroitin pumppuyksikön ja jäljelle jäi enää ohjainlaite. Ei mikään yleinen vika ja purkuosa oli silloin muutaman kympin. Tästä on siis noin 10 v aikaa, mutta oire vaikuttaa aika samalta.
Käyttöautona S205 ja kakkosbiili Skoda Fabia
Harrasteautona W124 260E
Ex:
S204 220CDI AMG-style (unelmieni auto)
W203 240
2x S124
1x W124
Harrasteautona W124 260E
Ex:
S204 220CDI AMG-style (unelmieni auto)
W203 240
2x S124
1x W124
- jari36
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 28.12.2006 23:47
- Paikkakunta: Siellä mistä sattuu katon alustaa löytymän ;) pääasiassa Turku-Pori akselilla
Re: 124 250D abs murhe
Nyt kerettiin tutkimaan Mersua. Uusi rele ja auto kunnossa. Alkuperäinen rele 7 piikkinen 1 sulake ja uusi 9 ja 2 sulaketta. Sopii paikoilleen
MB S213 200 cdi -18
Ex:
w212 200cdi -14
S211 320 cdi - 07
S210 270 cdi - 01
S124 250D - 95
w211 220 cdi - 04
w210 200cdi -99
w124 250D -93
w124 200D -88
Ex:
w212 200cdi -14
S211 320 cdi - 07
S210 270 cdi - 01
S124 250D - 95
w211 220 cdi - 04
w210 200cdi -99
w124 250D -93
w124 200D -88
Re: 124 250D abs murhe
Jos ABS-vikavalo palaa, kannattaa katsoa releen kunto. Rele sijaitsee palopellin takana ja sen päällä/vieressä on myös ABS-sulake. Näin vaihtamalla rele vikavalo hävisi!