3.0cdi Viano menee vikatilaan
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Onko tosiaan niin että auto ei tarvi ilmamassamittarin antamaa tietoa mihinkään muuhun kuin egrään?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
.
Tarvii, mutta saa sen vaikka kokonaan pois ohjelmoitua.
Pakettiautot vaikeammat, kun h-autot
Tarvii, mutta saa sen vaikka kokonaan pois ohjelmoitua.
Pakettiautot vaikeammat, kun h-autot
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Aattelin vaan kun otin pistokkeen irti ilmamassamittarilta niin tuntui toimivan tai ainaki tehot oli kaikki käytössä
Nyt autossa on uusi ilmamassamittari paikoillaan, katsotaan pelaako vai ei
Nyt autossa on uusi ilmamassamittari paikoillaan, katsotaan pelaako vai ei
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
No eihän se tietenkään alkanu toimimaan vian luonne tosin taas muuttui, nyt tekee niin että ottaa kierroksia kyllä loppuun asti mutta tehoja ei oo... ilmamassamittarin vaihto siis taisi olla turha
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Tollanen koodi ainoana muistissa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Resetetoitko adaption? Meneekö se MAFfin testi kuitenkin läpi?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Testi menee läpi mutta mitään resetointia en ole tehnyt, miten se tehdään?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Sopeutuksista (ohjainlaite)jjk270cdi kirjoitti:Testi menee läpi mutta mitään resetointia en ole tehnyt, miten se tehdään?
Mökkillä
'
'
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Okei koitetaan tuota.. miksi auto toimi kuitenkin näin pitkään? Useamman sata kilometriä
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Resetointi auttoi ainakin hetkeksi, reilu 100 kilsaa mentiin ilman ongelmia ja usko auton kuntoon saamiseen palautui nyt toivotaan että ongelma olisi ratkaistu..
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Ei edelleenkään pelaa. Nyt koitin tehdä ohjatun egr testin niin kaasun painamisen jälkeen arvot pysyy sallituissa rajoissa mutta puolen minuutin jälkeen alkaa egr venttiili näyttää lukemaa 5 ja ilmamassa ylittää sallitun rajan. Ohjehan sanoo että 180sekuntia pitäis pysyä sallituissa rajoissa. Mitä seuraavaksi vai joko pitää luovuttaa?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Vaikuttais vähän siltä että ohjelmaa ei ole tehty oikein. Se lukema, 5, on ihan ok kun pyydetään puhdasta, mutta ei ilmamassastakaan pitäisi sitten tulla herjaa.
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Jos ohjelmassa olisi vika niin miksi auto toimi monta kuukautta ilman mitään oiretta?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Hyvä kysymys. Jotain on muuttunut. Jos EGR on tulpattu ja vakio-ohjelma, herja tulee ilmamassasta. Sitten testissä se voinee yhtä hyvin tulla, koska se ei ole normaalia toimintaa, vaan testausta. Siis myös ohjelmoidussa, koska testi ei ole normaalia ajoa. Tämä siis vain arvailua, en ole kokeillut. Mutta jos siis näin olisi, niin testi ei välttämättä enää kerro totuutta.
Se on nyt vähän kaiketi turhaa tehdä EGR-testiä, jos se on ohjelmallisesti poistettu. Jos.
Vielä turhempaa jos se on tulpattu. Nyt emme tiedä.
Se on nyt vähän kaiketi turhaa tehdä EGR-testiä, jos se on ohjelmallisesti poistettu. Jos.
Vielä turhempaa jos se on tulpattu. Nyt emme tiedä.
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Joojoo no mistä sen tietää onko poistettu?? Ainakin ilmamassan ja egr arvot muuttuu kun kaasua painelee... Täytyy kai ottaa egr-venttiili irti seuraavaksi niin näkee ainaki onko tulpattu sieltä.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Ei ole ainakaan ohjelmastajjk270cdi kirjoitti:Joojoo no mistä sen tietää onko poistettu?? Ainakin ilmamassan ja egr arvot muuttuu kun kaasua painelee... Täytyy kai ottaa egr-venttiili irti seuraavaksi niin näkee ainaki onko tulpattu sieltä.
. .
Mökkillä
'
'
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
FinlandMerceds kirjoitti:Ei ole ainakaan ohjelmastajjk270cdi kirjoitti:Joojoo no mistä sen tietää onko poistettu?? Ainakin ilmamassan ja egr arvot muuttuu kun kaasua painelee... Täytyy kai ottaa egr-venttiili irti seuraavaksi niin näkee ainaki onko tulpattu sieltä.
. .
No niin sitä vähän itekki aattelin.
Tosiaan ostohetkestä 5 kuukautta/10000km auto toimi kunnolla, niin ihmettelen että miksei aiemmin temppuillut jos egr on poistettu jollain tyylillä? No tosiaan seuraavaksi taitaa lähteä se egr tarkempaan syyniin...
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Nyt talven aikana on tehnyt niin että pitkän aikaa toimii ok ja lopultavikatilaan menee ja kun teen tuon ilmamassamittarin nolla-arvojen kalibrointi tjms. niin sen jälkeen toimik kauan. Tuo sama homma toteutunut talven aikana 3 kertaa. Nyt taas ilmojen lämmettyä alkukierroksilla tehot hukassa ja välillä vikatilaan ja tuo edellämainittu kalibroinnin kun tekee niin taas toimii hetken muuten mutta alkukierroksilla tehoton. Egr venttiili ja ilmamassamittari nyt uusittu tähän tyyliin: viewtopic.php?f=2&t=207894
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Jos on alakierroksilla tehoton,niin toimiiko ahtopaineensäädin?
Ja onko näissäkin imusarjassa läpät? Ja jos on,niin voisiko ne olla auki ja siksi viedä alaväännön?
Ja onko näissäkin imusarjassa läpät? Ja jos on,niin voisiko ne olla auki ja siksi viedä alaväännön?
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Ahtopainesäädin testattu toisesta autosta, ei ole siinä vikaa ainakaan. Kylmänä tuntuis olevan vielä huomattavasti tehottomampi alakierroksilla kuin lämpimänä
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Olisko tässä vian aiheuttaja? Mikä on tuo pieni putki joka menee/lähtee pakoputken kyljestä? Se kun näyttää olevan irti ja lisäksi yhdessä kuvassa näkyy vuotanut pakoputki, se vika kyllä tullut nyt uutena kun huomasin joku aamu kun laitoin käyntiin että jostain vuotaa joku ja auton alle vilkaisulla löytyi heti tuo vuoto ja samalla huomasin irrallaan olevan putken, mutta mikä se on ja aiheuttaako tuo mahdollisesti tätä vikaa autoon?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Mitäs on raati mieltä noista pakoputken vioista? Näytti olevan kallista palikkaa, yhteensä 2500e, taitaa lähteä käytetyt etsintään, pitäähän nuokin korjata mutta saapa nähdä korjaantuuko alkuperäinen ongelma...
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Vaikuttaa hiukkasloukulliselta vehkeeltä, ja putki on paine eroanturille menevä, varmasti sekoilee jos poikki. Toinen mahdollisuus on dpf poistettu ja ongelmat johtuu kaikki siitä ja kelvottomasta ohjelmoinnista.
Jos dpf pitäisi olla ja poistettu niin myyjään yhteys, ongelman siirto sinne.
Jos dpf pitäisi olla ja poistettu niin myyjään yhteys, ongelman siirto sinne.
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Pystynkö mistään itse näkemään onko hiukkassuodatin poistettu käytöstä? Auto ostettu jo reilut pari vuotta sitten, eli ei kehtaa enää mennä autoliikkeeseen valittamaan.MJPfin kirjoitti: ↑To 19.05.2022 09:24 Vaikuttaa hiukkasloukulliselta vehkeeltä, ja putki on paine eroanturille menevä, varmasti sekoilee jos poikki. Toinen mahdollisuus on dpf poistettu ja ongelmat johtuu kaikki siitä ja kelvottomasta ohjelmoinnista.
Jos dpf pitäisi olla ja poistettu niin myyjään yhteys, ongelman siirto sinne.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Ei sitä näe muuten kuin ottamalla pönttö irti ja kurkkaamalla sisään, mut eikös sun pidä putkea muutenkin korjailla?
Ei mitään väliä onko ostosta aikaa jos sen joku on tyhjännyt niin vastuu on myyjän jos asiasta ei ole kerrottu. Toinen asia vaan on sitten todentaa se myyjälle.
Starilla näkee kauanko edellisestä poltosta on aikaa joka mennyt hyväksytysti läpi.
Ei mitään väliä onko ostosta aikaa jos sen joku on tyhjännyt niin vastuu on myyjän jos asiasta ei ole kerrottu. Toinen asia vaan on sitten todentaa se myyjälle.
Starilla näkee kauanko edellisestä poltosta on aikaa joka mennyt hyväksytysti läpi.
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Mitenkäs ojelmassa (DPF posito) tehdään paine-eroanturin huijaus, muuttuuko lukema kierrosten mukaan? Mietine että näkisikö sitä jostain live datasta, toki tietysti kun antureiden keksinäisten lukemien oltava sallituisa rajoissa niin ohjelmassahan se on tehtävä....
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Niin tosiaan näkee sen livedatasta varmaan. Itse en pönttöjä tyhjää kun se ei ohjelmointia haittaa, niin ei ole ongelmia tullut vastaan.
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Joo kyllä seuraavana täytyy ottaa tuo hiukkassuodatin irti ja katsoa olisko se irronnut putki vielä mahdollista hitsata kiinni
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Hiukkassuodatin vaihdettu uuteen tarvikemalliseen ja nyt tuntu auto erilaiselta pienen koeajon perusteella. Katsotaan oliko tässä lopulta se ratkaisu yli vuoden piinanneeseen vikaan.
Irrotusvaiheessa meni poikki se toinenkin pikkuputki, ja melko rapsakkaa oli myös korvakkeet josta pönttö roikkuu ja muutenkin tiensä päässä. Se katilta tuleva verkkoputki myös entinen, se pitää vielä vaihtaa vai olikohan niin että joutuu vaihtamaan katin myös jos ei tuohon löydy sitten jotain jatkoa yms, mutta hyvältä vaikutti nyt muuten viinonloppuna tulee kilsoja ainaki pari sataa kilsaa joten pääsee vähän pitempään testiin, katsotaan miltä auto tuntuu
Irrotusvaiheessa meni poikki se toinenkin pikkuputki, ja melko rapsakkaa oli myös korvakkeet josta pönttö roikkuu ja muutenkin tiensä päässä. Se katilta tuleva verkkoputki myös entinen, se pitää vielä vaihtaa vai olikohan niin että joutuu vaihtamaan katin myös jos ei tuohon löydy sitten jotain jatkoa yms, mutta hyvältä vaikutti nyt muuten viinonloppuna tulee kilsoja ainaki pari sataa kilsaa joten pääsee vähän pitempään testiin, katsotaan miltä auto tuntuu
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: 3.0cdi Viano menee vikatilaan
Nyt vaihdettu pakoputkeen molemmat anturit sekä ahtopaineanturi ilmansuodattimen koteloon ja pakokaasun vastapaineen tunnistin, mutta vika edelleen sama. Ilmansuodatin koteloon heitin ensin tallin hyllyllä maanneen anturin kokeilumielessä ja se oli mallia 3bar(muistaakseni) ja oikea osa on 1,27bar niin tuolla väärällä osalla oli alkukierroksille potkua niin perkeleesti mutta muuten sitten ei ollutkaan niin toimiva kuten arvata voi. Pitäisköhän tähän autoon laittaa ihan vakio ohjelma sisään kun ei tiedä onko joskus tehty jotain vai mitähän nyt seuraavaksi?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017