Ei löydy mistään. Olen huonolla menestyksellä yrittänyt etsiä sedaniinKinnunen kirjoitti:Onko joku onnistunut löytämään AMG styling packagella varustettuun vm 2010 S212:een sopivat roiskeläpät? Olen kaivellut ebayn läpi mutta kaikissa myytävissä sama homma ettei sovellu AMG packageen.
W212 kysy & vastaa
Re: W212 kysy & vastaa
230 C 1978
Re: W212 kysy & vastaa
Ok, käydäämpä sitten hakemassa kiveniskuteippiäMarko M kirjoitti: Ei löydy mistään. Olen huonolla menestyksellä yrittänyt etsiä sedaniin
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ke 11.07.2012 19:28
Re: W212 kysy & vastaa
Itse itselleni vastaten nyt kun kävin Vehon tiskiltä kysymässä:D`Artagnan kirjoitti:Auto: W212 E300 bluetec hybrid -13
Mistä näkee mikä on navigaattorin viimeisin karttapäivitys?
Pystyykö järjestelmän päivittämään Suomen kieliseksi?
Karttapäivitys maksaa n.200€. (edelleenkään ei ole tietoa että onko siinä viimeinen versio jo sisällä?)
Järjestelmää ei kuulemma saa päivitettyä Suomeksi. (Tätä hieman kyllä ihmettelen) Onko kenelläkään täällä W212 Suomen kielistä järjestelmää?
Autolle on nyt varattu aika huomiseksi, 8.8. Veholle isompaan B-määräaikaishuoltoon. Samalla sovittiin että vaihtavat takalasin kumilistan joka oli hieman rispautunut ja laittavat eturoiskeläpät paikoilleen. Tein kuitenkin itse omassa tallissa jo nämä hommat kuntoon, niin nyt voisi olla hyvä sauma tinkiä esim. tuo karttapäivitys ilmaiseksi.
exät. W123 230 -76, W211 E320 -04, W212 200CDI -10, W212 200CDI -11, W212 300E Bluetec hybrid -13
Nykyinen: W212 250CDI -09
Nykyinen: W212 250CDI -09
Re: W212 kysy & vastaa
Minulla on S212 -14, jossa sisällä Garmin Map pilot navisydeemit (hansikaslokerossa on moduli). Tuon pystyi päivittämään karttojen osalta 89€ ja käyttöjärjestelmän päivitys oli ilmainen. Suomea puhuu, kuin myös kaikki tekstit on suomeksi.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: W212 kysy & vastaa
Omassa (entisessä) pari vuotta vanhemmassa navin valikoista näki karttaversion. Tuossa on ilmeisesti sitten erilainen systeemi.D`Artagnan kirjoitti:edelleenkään ei ole tietoa että onko siinä viimeinen versio jo sisällä?
Re: W212 kysy & vastaa
Jossain keskustelussa oli puhetta sadetunnistimen ja pyyhkijöiden säädöstä. Itsellä oli ongelmana, että pyyhkijät toimivat turhankin herkästi ja eivät tahtoneet mennä ollenkaan ”tihku” asentoon. Tämä ongelma korjaantui uusilla pyyhkijänsulilla. Nyt toimii erinomaisesti ja loogisesti.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: W212 kysy & vastaa
Mitkä polttimot on sumuvaloissa ja päiväajovaloissa? Tarkoitus olis vaihtaa ledit sinne.
Re: W212 kysy & vastaa
Osaako kukaan kertoa miten S212 "farkun" takaluukun verhous puretaan, pitäisi saada vaihdettua luukussa oleva takavalo oikealle puolen. Mitään ruuveja/tinnejä en huomannut, kun kattelin hätäseen.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Re: W212 kysy & vastaa
Googlella hakee ar72.20-p-6616es.
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q= ... pUwNVX1H0I" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q= ... pUwNVX1H0I" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W212 kysy & vastaa
Iso kiitosDBFI kirjoitti:Googlella hakee ar72.20-p-6616es.
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q= ... pUwNVX1H0I" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Re: W212 kysy & vastaa
Tuli useamman välivuoden jälkeen ostettua mersu. Tällä kertaa vähän niin kuin ”kakkosautoksi”, johon kuitenkin tulee vuodessa enemmän kilometrejä kuin tuohon ”ykkösautoon”. Auto on siis 2/2012 käyttöönotettu E 200 CDI BE sedan ilmeisesti Premium Business varusteilla. Auto on ns. suomiauto ja ensimmäiset 285tkm ollut taksissa, kilometrejä nyt 340tkm. Hinta oli mielestäni kohdallaan, kun ottaa huomioon, että auto on uskomattoman hyvässä kunnossa koriltaan ja sisustaltaan. Eli kyllä siinä varmaan jotain perää on, että mese kestää kilometrejä. Kuitenkin pari asiaa huomasin jo koeajolla, mutta pidin niitä enemmän ominaisuutena tällaiselle. Mutta nyt kun on viikon tuolla ajellut, niin muutama huomio:
-7G automaatti: toiminta ei aina ole ihan loogista. Varsinkin kylmänä tekee 1-2 ja 2-3 vaihdon vähän sillä lailla ”loikkaamalla”. Ja onko ominaisuus, että talvinopeusrajoituksilla tällainen 200D vaihtaa suht pieneenkin ylämäkeen pienemmälle? Autossa on ns. täydellinen huoltokirja, jonka mukaan laatikon öljyt on vaihdettu 122tkm ja 270tkm kohdalla.
-Ohjaus tuntuu keskialueella tahmealta/hitaalta. Aivan kuin ohjauksessa olisi välystä ja kyllä rattia voi suoraan ajaessa vähän heilutella ilman että auto vaihtaa suuntaa. Onko näistä mennyt ohjausvaihteita väljäksi?
-Muuten auto on tosi hiljainen, mutta kaupunkinopeuksissa kiihdyttäessä kuuluu sellainen jyrisevä ääni sisälle. Moottorin äänet kuuluvat kiihdyttäessä muutenkin yllättävän kovaa. Moottorin kannatinkumit vaihtoon?
-Tässä on ilmeisesti start/stop systeemi, kun on sellainen eco -teksti mittaristossa ja nappi kojelaudassa? Kertaakaan ei kuitenkaan ole sammuttanut itseään (mikä on kyllä vain hyvä), eli onko jossain vikaa? Voisiko olla jopa taksista koodattu pois toiminnasta, kuten näköjään turvavyön muistutin etupenkiltä?
-Jakoketju: mielestäni ei pidä kylmänä ylimääräistä ääntä, mutta kannattaisiko mielen rauhan takia tarkastuttaa?
-7G automaatti: toiminta ei aina ole ihan loogista. Varsinkin kylmänä tekee 1-2 ja 2-3 vaihdon vähän sillä lailla ”loikkaamalla”. Ja onko ominaisuus, että talvinopeusrajoituksilla tällainen 200D vaihtaa suht pieneenkin ylämäkeen pienemmälle? Autossa on ns. täydellinen huoltokirja, jonka mukaan laatikon öljyt on vaihdettu 122tkm ja 270tkm kohdalla.
-Ohjaus tuntuu keskialueella tahmealta/hitaalta. Aivan kuin ohjauksessa olisi välystä ja kyllä rattia voi suoraan ajaessa vähän heilutella ilman että auto vaihtaa suuntaa. Onko näistä mennyt ohjausvaihteita väljäksi?
-Muuten auto on tosi hiljainen, mutta kaupunkinopeuksissa kiihdyttäessä kuuluu sellainen jyrisevä ääni sisälle. Moottorin äänet kuuluvat kiihdyttäessä muutenkin yllättävän kovaa. Moottorin kannatinkumit vaihtoon?
-Tässä on ilmeisesti start/stop systeemi, kun on sellainen eco -teksti mittaristossa ja nappi kojelaudassa? Kertaakaan ei kuitenkaan ole sammuttanut itseään (mikä on kyllä vain hyvä), eli onko jossain vikaa? Voisiko olla jopa taksista koodattu pois toiminnasta, kuten näköjään turvavyön muistutin etupenkiltä?
-Jakoketju: mielestäni ei pidä kylmänä ylimääräistä ääntä, mutta kannattaisiko mielen rauhan takia tarkastuttaa?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W212 kysy & vastaa
ixu kirjoitti: -Tässä on ilmeisesti start/stop systeemi, kun on sellainen eco -teksti mittaristossa ja nappi kojelaudassa? Kertaakaan ei kuitenkaan ole sammuttanut itseään (mikä on kyllä vain hyvä), eli onko jossain vikaa? Voisiko olla jopa taksista koodattu pois toiminnasta, kuten näköjään turvavyön muistutin etupenkiltä?
Voi olla koodailtu poismutta toden näköisemmin joku ehdoista milloin se on toiminassa ei täyty
Mökkillä
'
'
Re: W212 kysy & vastaa
Vanha postaus, mutta tämä kysymys on minulle hyvin henkilökohtainen, koska mökille ajetaan Suomen porokolarialtteimman tieosuuden kautta ja silmissä on ollut aina sellainen vika, että pimeässä näen huonosti ja ihan pimeässä en ollenkaan.Haksa kirjoitti:Halokeenit mulla on ja on aivam perseestä. Laittakaas kuvia lisävalovirityksistä
W212 ILS xenoneilla valokuvio on tällainen:
Lisätään + NBB alpha xenon pari, eli quad xenon. Verratkaa erityisesti valokuvion leveydestä kertovaa piha-aitaa tien vasemmalla puolella noin 100 metriä auton edessä (tolppien väli on noin 50 m ja suoran päähn on 400 m):
Ulkonäkö ei mielestäni vetäjän kattovaloilla parantunut:
Valtavien kanisterien ulkonäkö ja keulan pesemisen ahtaus alkoi ahdistaa, joten muutaman talven jälkeen askartelin tällaisen turhauttavan projektin kanssa:
Ja valot päällä:
Tyylilaji oli toivomani väärää säleikköä lukuunottamatta ja näkemääkin oli suunnilleen NBB xenonin edestä, mutta Lazer Triple-R 750 valokuvio on putkimaisempi jo ilman säleikköä. Varsinainen Waterloo tuli sitten suuntaukset kohdillaan säleikkö paikalleen asennettuna, kun isotähtisen säleikön vaakarivat ilmeisesti toimivat heijastimena, joka tekee häiritsevän kirkkaan läiskän liian lähelle estäen siten kauemmas näkemisen. Tässä ilman säleikköä kuvatussakin ruudussa näkyy selvästi, että valotehoa on, koska nyt tulee 400 metrissä suoran päässä oleva mutka näkyviin kunnolla. Tämä olisi vielä kelvannut, mutta valokuvio meni rikki säleikkö paikallaan:
En lähtenyt tervaamaan säleikön ripoja, vaan annoin periksi ja vaihdoin tilalle LED-panelin perinteisellä kilpitelineasennuksella.
Tämän W-Light Comberin valoteho on niin hillitön, että W212 vakioxenonien lähivalojen valoteho oli tämän rinnalla jo ihan eri paria. Nyt on tilalla X-Visionin Genesis 600 paneli samalla asennuksella. LED ajovalojen pariksi suosittelen silti saman valaisimen Optibeam Commander versiota, jonka kylmempi värilämpötila sopii paremmin LED ajovaloihin. Tuo Genesis on 4500 K värilämpötilallaan aika lailla vakioxenonin kanssa samaa värisävyä.
Omalta osaltani arvonta on päättynyt X-Vision Genesis panelin asennuksen jälkeen. Valokuvio on NBB Xenonia lyhyempi, mikä on useimmissa käyttötilanteissa pelkästään etu. Silti valokuvio on leveä ja selvästi tasaisempi ilman huippuvalokohtia tai varjostumia, jotka NBB:n laillisen rajamailla menevää referenssilukumittauksen huolellisen blueprinttauksen vuoksi näkyvät NBB:n valokuviossa selvästi renkaan muotoisina varjostumina 300 metrissä (sattumalta ne varjostumat osuvat tarkalleen normimittauksen referenssipisteiden kohdalle, kun kilometrin mittaisen outlaw pistevalon valokuvio on tyyppihyväksytyssä versiossa levitetty sen verran, että sille saadaan myyntilupa. Hallittu valokuvio on tuon X-vision panelin erityispiirre, jolla se erottuu edukseen monista muista LED-paneleista. Valokuvio ei näytä samaan värilämpötilaan valituilla xenonpolttimoilla oikeastaan lainkaan lisävalomaiselta, vaan nokalle syttyy vain hyvin tehokkaat ja miellyttävät kaukovalot ilman mitään erityisiä korostuksia tai valkohehkuisia valokuvassa puhki palavia kohteita kun lisävalo jatkaa sata metriä lisää siitä, mihin auton omat valot yltävät. Ja tyylilaji on tämä, vaikka yllä olevassa kuvassa onkin vielä tuo vanha W-Light paneli.
Ja jos nyt joku on asentamassa halogeenivaloiseen autoonsa lisävaloja, kannattaa harkita myös X-Vision Domibar LED-panelia. Pojan S203:ssa on tuollainen paneli, ja se toimii vanhemman auton heikompien valojen parina hyvin, koska toisin kuin Genesis, joka lisää valoa vain matalana laakana kauas, Domibar (X:lla tai ilman) tukee myös auton heikkoja valoja jo lähempänä polttamatta silti etualaa puhki lumisella tiellä.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W212 kysy & vastaa
Käyttöauton vaihto alkaa olla hiljalleen edessä. Nykyisen merkin tarjoamien vaihtoehtojen puuttuminen ohjaa katselemaan jotakin muuta samantyyppistä, harrasteauton merkki vahvasti vaikuttaen. Aiemmin en ole pitänyt dieseliä vaihtoehtona mutta bensa-kutoskoneisissa w212:ssa vaihtoehtoja on valitettavan vähän.
Onko 2010...2012 E350:n dieselissä mitään miksi sitä ei kannata valita bensakutosen sijaan? Sen perusteella mitä olen viime kuukausien aikana selvitellyt ilmeisesti molemmat ovat kuitenkin vähintäänkin kohtuullisen onnistuneita tekeleitä?
Onko 2010...2012 E350:n dieselissä mitään miksi sitä ei kannata valita bensakutosen sijaan? Sen perusteella mitä olen viime kuukausien aikana selvitellyt ilmeisesti molemmat ovat kuitenkin vähintäänkin kohtuullisen onnistuneita tekeleitä?
Re: W212 kysy & vastaa
ATa kirjoitti:Käyttöauton vaihto alkaa olla hiljalleen edessä. Nykyisen merkin tarjoamien vaihtoehtojen puuttuminen ohjaa katselemaan jotakin muuta samantyyppistä, harrasteauton merkki vahvasti vaikuttaen. Aiemmin en ole pitänyt dieseliä vaihtoehtona mutta bensa-kutoskoneisissa w212:ssa vaihtoehtoja on valitettavan vähän.
Onko 2010...2012 E350:n dieselissä mitään miksi sitä ei kannata valita bensakutosen sijaan? Sen perusteella mitä olen viime kuukausien aikana selvitellyt ilmeisesti molemmat ovat kuitenkin vähintäänkin kohtuullisen onnistuneita tekeleitä?
Pelotteluthreadeja löytyy aina, tänne kun kirjoitellaan enemmän vain niistä ongelmatapauksista. Ei OM642 se 'paras kutoskone ikinä' ole, öljynlauhduttimen tiiviste, imusarjan läppämoottorin öljykylpy ja mureneva pakosarja taitaa olla niitä vikoja mitä ei muista suoraan samanlaisena löydy (esimerkiksi lauhdutin vuotaa OM651:ssäkin, eikä läppämoottori ikuinen ole ollu monessa muussakaan). Jakoketjukin venyy mutta siitä ei ole raportoitu lopputuloksena yhtä paljoa tuhoa kuin OM651:n vastavaasta vaivasta.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W212 kysy & vastaa
Kiitoksia "rohkaisusta". Asia etenikin odotettua nopeammin ja erään bensa-350:n hankinta Suomen rajojen ulkopuolelta on laitettu käyntiin. Mutta siitä sitten enemmän vaikkapa tuolla oman harresteauton keskustelussa kun kaupat on tehty...MiHe kirjoitti: Pelotteluthreadeja löytyy aina, tänne kun kirjoitellaan enemmän vain niistä ongelmatapauksista. Ei OM642 se 'paras kutoskone ikinä' ole, öljynlauhduttimen tiiviste, imusarjan läppämoottorin öljykylpy ja mureneva pakosarja taitaa olla niitä vikoja mitä ei muista suoraan samanlaisena löydy (esimerkiksi lauhdutin vuotaa OM651:ssäkin, eikä läppämoottori ikuinen ole ollu monessa muussakaan). Jakoketjukin venyy mutta siitä ei ole raportoitu lopputuloksena yhtä paljoa tuhoa kuin OM651:n vastavaasta vaivasta.
Re: W212 kysy & vastaa
Hei! Vaihteeksi taas vaihtamassa BMW -> MB, ehdolla oleva mersu on vm2013 facelift s212 cdi 220, 7g lootalla.
Onko jotain vinkkejä mitä erityisesti pitäisi tarkastaa? Autolla on ajettu 144tkm, tuotu Ruotsista.
Millähän kilsoilla tähän pitäisi olla vaihdettu vaihdelaatikon öljyt?
Onko jotain vinkkejä mitä erityisesti pitäisi tarkastaa? Autolla on ajettu 144tkm, tuotu Ruotsista.
Millähän kilsoilla tähän pitäisi olla vaihdettu vaihdelaatikon öljyt?
Re: W212 kysy & vastaa
125 tkm/5 v.beesarja kirjoitti:Hei! Vaihteeksi taas vaihtamassa BMW -> MB, ehdolla oleva mersu on vm2013 facelift s212 cdi 220, 7g lootalla.
Onko jotain vinkkejä mitä erityisesti pitäisi tarkastaa? Autolla on ajettu 144tkm, tuotu Ruotsista.
Millähän kilsoilla tähän pitäisi olla vaihdettu vaihdelaatikon öljyt?
Laatikon pitää vaihtaa ilman nykimisiä. Öljynvaihdot näihin OM651-koneisiin pitäisi tehdä mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Takailmapussit voi tuossa iässä olla vaihtokunnossa ja jos airmatic, niin tietysti sama kysymys voi olla etupäässäkin. Ilmakompuran huolto eli suodattimen vaihto, imuletkun tarkistus/vaihto, kuivaimen ryynien kuivaus/vaihto on aina ajankohtainen, koska monessa autossa se on laiminlyöty, kun ei kuulu huolto-ohjelmaan. Jakopään ei pitäisi pitää mitään ääntä, tosin ei pitäisi tuon ikäisessä olla noilla kilsoilla vaihtokunnossakaan. Koneen käyntiääni on ehjässäkin koneessa ruma. Varmista, ettei alipainepumppu pidä ääntä ja ettei koneessa ole jäähdytysnestevuotoja. Alustaltaan ja muutenkin nämä ovat yleensä huolettomia vehkeitä.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: W212 kysy & vastaa
Kiitos paljon vinkeistä. Airmaticcia ei ole mutta takana tietysti ne ilmapussit ovat.jusi kirjoitti:125 tkm/5 v.beesarja kirjoitti:Hei! Vaihteeksi taas vaihtamassa BMW -> MB, ehdolla oleva mersu on vm2013 facelift s212 cdi 220, 7g lootalla.
Onko jotain vinkkejä mitä erityisesti pitäisi tarkastaa? Autolla on ajettu 144tkm, tuotu Ruotsista.
Millähän kilsoilla tähän pitäisi olla vaihdettu vaihdelaatikon öljyt?
Laatikon pitää vaihtaa ilman nykimisiä. Öljynvaihdot näihin OM651-koneisiin pitäisi tehdä mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Takailmapussit voi tuossa iässä olla vaihtokunnossa ja jos airmatic, niin tietysti sama kysymys voi olla etupäässäkin. Ilmakompuran huolto eli suodattimen vaihto, imuletkun tarkistus/vaihto, kuivaimen ryynien kuivaus/vaihto on aina ajankohtainen, koska monessa autossa se on laiminlyöty, kun ei kuulu huolto-ohjelmaan. Jakopään ei pitäisi pitää mitään ääntä, tosin ei pitäisi tuon ikäisessä olla noilla kilsoilla vaihtokunnossakaan. Koneen käyntiääni on ehjässäkin koneessa ruma. Varmista, ettei alipainepumppu pidä ääntä ja ettei koneessa ole jäähdytysnestevuotoja. Alustaltaan ja muutenkin nämä ovat yleensä huolettomia vehkeitä.
Re: W212 kysy & vastaa
Ostin tuollaisen kaikilla avustimilla varustetun faceliftin.
Tuossa on LED ajovalot, mutta eipä ollut valoautomatiikkaa.
Mitenkä toi ajovaloautomatiikka toimii, ja saako sitä jälkiasennettua?
Tuossa on LED ajovalot, mutta eipä ollut valoautomatiikkaa.
Mitenkä toi ajovaloautomatiikka toimii, ja saako sitä jälkiasennettua?
Re: W212 kysy & vastaa
luultavasti, jos kaista-avustin löytyy (riippuu siis kamerasta). En tosin muista aiheuttivatko ledit jotain eroa normixenoneihin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W212 kysy & vastaa
Kaista-avustin löytyy.
Toimiiko ajovaloautomatiikka vain xenoneilla?
Samalla lailla noi ledit liikkuu ja pyörii, kun auton käynnistää, kuin sellaisessa autossa josta valoautomatiikka löytyy.
Mistä tuota jälkiasennusmahdollisuutta kannattaa lähteä kyselemään?
Toimiiko ajovaloautomatiikka vain xenoneilla?
Samalla lailla noi ledit liikkuu ja pyörii, kun auton käynnistää, kuin sellaisessa autossa josta valoautomatiikka löytyy.
Mistä tuota jälkiasennusmahdollisuutta kannattaa lähteä kyselemään?
Re: W212 kysy & vastaa
Toimiitoimii ledeilläkin, niillä jopa fiksummin jos multibeamit, MB-Lab ainakin pääkaupukiseudulla osaa homman.rozor kirjoitti:Kaista-avustin löytyy.
Toimiiko ajovaloautomatiikka vain xenoneilla?
Samalla lailla noi ledit liikkuu ja pyörii, kun auton käynnistää, kuin sellaisessa autossa josta valoautomatiikka löytyy.
Mistä tuota jälkiasennusmahdollisuutta kannattaa lähteä kyselemään?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W212 kysy & vastaa
Ei oo multibeameja, dynaamiset Led valot näkyy olevan vin numeron perusteella
Re: W212 kysy & vastaa
Mitä mieltä raati on Saksasta uitetun vm 2011 W212:n ruostesuojauskäsittelyn hyödyllisyydestä? Ikää siis on mutta autolla on ajettu vasta 60tkm joten toiveissa on pitää sitä itselläni pitkään. Itse olisin taipuvainen käsittelyn teetättämään mutta asia on tietysti toinen jos sillä ei tässä vaiheessa enää saavuta mitään etua.
Re: W212 kysy & vastaa
Mitä täällä sanotaan W212 mallista, hakusessa 2012-2014 bensa tai diesel, onko jokin moottorikoko/-malli mitä ei ainakaan kannata ostaa? Sedan tai coupe etsin.
Re: W212 kysy & vastaa
Moottorityypit hakuun niin löytyy pelottelutarinoita.
200CGI koneet taitaa 2012 asti olla M271 koneella (vaihtuu noilla tienoin), mikä on ehkä se huonoin bensakoneista. (muut M274 M276, M278). Jätin AMG:t pois
Dieseleista OM651 ja OMO642 omat hyvät ja huonot puolensa molemmissa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W212 kysy & vastaa
Mielipiteitä on varmaan kuin perseitä, jokaisella omansa. Moni sanoo että om651 on paska moottori. No se tarvii hyvää huoltoa ja säännöllistä öljynvaihtoa ja mielellään pakkasella lämppäriä. Näkyy olevan 5-600tkm ajettuja liikenteessä, että ei se ihan susi voi olla.
Itse tykkään, sopivan sivistynyt moottori, joku totesi että äänekäs. On se ainakin om64x sarjaa hiljaisempi.
Itse tykkään, sopivan sivistynyt moottori, joku totesi että äänekäs. On se ainakin om64x sarjaa hiljaisempi.
Re: W212 kysy & vastaa
OM651 on hieno ja hyvä moottori. Alkupään versioissa oli ongelmia mutta saanut käsityksen että vuoden 2010 puolivälin jälkeen ihan OK. Öljyistä se on tarkka niinkuin MJPfin kirjoitti. Sprintereissä näistä on alapään laakereita mennyt kait enemmänkin mutta liittynee pitkiin öljynvaihtoväleihin tai sitten ihan vaan huonoon ajoprofiiliin jossa öljy saa turhan paljon lisäaineeksi dieseliä.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: W212 kysy & vastaa
...tai kaksoisahdettu kiusataan pakukäytössä hengiltä pienillä kierroksilla ja suurella kuormituksella?
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä