
Om606 kansi höylätty, ajoitus ei täsmää
Om606 kansi höylätty, ajoitus ei täsmää
Eli, kansinahka vaihettuna, kansi höylättynä, n. 0.1mm siivu otettu pois ja mitä luultavammin aikasemminkin jo höylätty.. Nyt nakkaa ajoitus 6 astetta myöhäselle kampuralta kun on nokan merkit kohdallaan, liekkö tätä sais uudella ketjulla kohdalleen vai heitänkö kannen roskiin 

S204 -12
Re: Om606 kansi höylätty, ajoitus ei täsmää
Ilmeisesti mosallasi on samaan tapaan ajettu metrejä huomattava määrä kun samojen aiheitten kanssa painit?
Nyt kannattaa ihan ensin tarkistaa että se kampuran merkki on oikeasti yläkuolokohdassa! Ittellä se oli muistaakseni 1.5° pielessä. Eli heittokello ykkösen männänpäälle. Sitä ennen kammio irti niin pitkä varsi kelloon --> onnistuu. Merkkihän on muistaakseni kuusiokolopultilla kiinni ja sitä tosiaan voi siirtää.
Sit kun tuo merkki satavarmasti on kohdillaan ni sit ketju uusiksi. Muistaakseni 7° omasa korjaantui tuolla hommelilla. Ennen kun ketjua vaihdat ni tarkista s-pumpun käyttöratas. Vaihdoin omastani sen koskapa oli kulunut pilalle. Uusikin ketju olisi pian ollu entinen. Hyväkuntoisen rattan löytyminen ei sitten ole itsestäänselvyys. Kun tällainen mosa puretaan on se monesti todella paljon ajettu ja tuo ratas samamalla avian loppu. Ylipäätäänkin kun näillä mosilla monesti on menty ja ainakin oman käsityksen mukaan tyyliin 300t ajettuja ei juurikaan kaupan ole. Tai no ilmoitetaan kyllä mutta oikeasti eivät sitä ole. No toi on vaan mun mielipide. Uusiakin rattaita saa tai ainakin silloin olisi saanut ja hintalappu taisi olla useamman sata euroa s-pumpn käyttörattaalle.
Mikäli merkit ei nuillakaan mene kohdilleen ni sitten hommaat nokka-akselille säädettävän käyttöpyörän. Pumpunhan saa jokatapauksessa kohdilleen. Tuollaisen säädettävän käyttöpyörän n-akselille löytänee kun laittaa ostoilmoituksen vaikkapa tälle foorumille.
Nyt kannattaa ihan ensin tarkistaa että se kampuran merkki on oikeasti yläkuolokohdassa! Ittellä se oli muistaakseni 1.5° pielessä. Eli heittokello ykkösen männänpäälle. Sitä ennen kammio irti niin pitkä varsi kelloon --> onnistuu. Merkkihän on muistaakseni kuusiokolopultilla kiinni ja sitä tosiaan voi siirtää.
Sit kun tuo merkki satavarmasti on kohdillaan ni sit ketju uusiksi. Muistaakseni 7° omasa korjaantui tuolla hommelilla. Ennen kun ketjua vaihdat ni tarkista s-pumpun käyttöratas. Vaihdoin omastani sen koskapa oli kulunut pilalle. Uusikin ketju olisi pian ollu entinen. Hyväkuntoisen rattan löytyminen ei sitten ole itsestäänselvyys. Kun tällainen mosa puretaan on se monesti todella paljon ajettu ja tuo ratas samamalla avian loppu. Ylipäätäänkin kun näillä mosilla monesti on menty ja ainakin oman käsityksen mukaan tyyliin 300t ajettuja ei juurikaan kaupan ole. Tai no ilmoitetaan kyllä mutta oikeasti eivät sitä ole. No toi on vaan mun mielipide. Uusiakin rattaita saa tai ainakin silloin olisi saanut ja hintalappu taisi olla useamman sata euroa s-pumpn käyttörattaalle.
Mikäli merkit ei nuillakaan mene kohdilleen ni sitten hommaat nokka-akselille säädettävän käyttöpyörän. Pumpunhan saa jokatapauksessa kohdilleen. Tuollaisen säädettävän käyttöpyörän n-akselille löytänee kun laittaa ostoilmoituksen vaikkapa tälle foorumille.
Re: Om606 kansi höylätty, ajoitus ei täsmää
Ei tarvitse heittää kantta roskiin, ei ajoitus noin paljon heitä sen höyläämisen vuoksi. Uutta ketjua vaan kuten edellä jo neuvottiin...
wiimax.fi
Re: Om606 kansi höylätty, ajoitus ei täsmää
Moottori myytiin alle 300tkm ajettuna, mutta nuihin en kyllä usko, varmasti on puolenmillin paremmalla puolen. Pitää rueta ketju vaihtaan ja pumpun ratas tarkistaan, palataan asiaan korjaantuuko.Jari Ke kirjoitti:Ilmeisesti mosallasi on samaan tapaan ajettu metrejä huomattava määrä kun samojen aiheitten kanssa painit?
Nyt kannattaa ihan ensin tarkistaa että se kampuran merkki on oikeasti yläkuolokohdassa! Ittellä se oli muistaakseni 1.5° pielessä. Eli heittokello ykkösen männänpäälle. Sitä ennen kammio irti niin pitkä varsi kelloon --> onnistuu. Merkkihän on muistaakseni kuusiokolopultilla kiinni ja sitä tosiaan voi siirtää.
Sit kun tuo merkki satavarmasti on kohdillaan ni sit ketju uusiksi. Muistaakseni 7° omasa korjaantui tuolla hommelilla. Ennen kun ketjua vaihdat ni tarkista s-pumpun käyttöratas. Vaihdoin omastani sen koskapa oli kulunut pilalle. Uusikin ketju olisi pian ollu entinen. Hyväkuntoisen rattan löytyminen ei sitten ole itsestäänselvyys. Kun tällainen mosa puretaan on se monesti todella paljon ajettu ja tuo ratas samamalla avian loppu. Ylipäätäänkin kun näillä mosilla monesti on menty ja ainakin oman käsityksen mukaan tyyliin 300t ajettuja ei juurikaan kaupan ole. Tai no ilmoitetaan kyllä mutta oikeasti eivät sitä ole. No toi on vaan mun mielipide. Uusiakin rattaita saa tai ainakin silloin olisi saanut ja hintalappu taisi olla useamman sata euroa s-pumpn käyttörattaalle.
Mikäli merkit ei nuillakaan mene kohdilleen ni sitten hommaat nokka-akselille säädettävän käyttöpyörän. Pumpunhan saa jokatapauksessa kohdilleen. Tuollaisen säädettävän käyttöpyörän n-akselille löytänee kun laittaa ostoilmoituksen vaikkapa tälle foorumille.
S204 -12
Re: Om606 kansi höylätty, ajoitus ei täsmää
Korjaantuu se.
Satavarmaa on se ettei sunkaan ostama mosa ole ollut "vain 300t" ajettu. Arviosi yli 500t on varmaan aikalailla oikea. Mä löysinkin oman mosan historian sen mosanumeron perusteella
Sen takaa löysin kuin löysinkin WIn koodin ja sit auton rekkarin ja sit .... No joo. Ei kannata muistella. Toi moottorinumero on siinä polttoainesuotimen likellä lohkossa
Omassani on kahteenkin kertaan höylätty sekä kansi että lohko ja silti nokan merkit ja YKK oli kohdillaan ketjunvaihdon jälkeen. Se siinä tuli toisella rundilla vastaan että ihan pieni siivu otettiin kaikista männänlaesta pois ettei sieltä törmäile tai muuten kiusaa ala tekemään. Se mittahan on muutenkin aika kriittinen ja joka muuttuu jokaisella kerralla suhteessa aika paljon männän YKK:ssa kun kantta tai lohkoa höylää. Usein höyläyksiä käsittääkseni kompensoidaan myös kansitiivisteelläkin?
Satavarmaa on se ettei sunkaan ostama mosa ole ollut "vain 300t" ajettu. Arviosi yli 500t on varmaan aikalailla oikea. Mä löysinkin oman mosan historian sen mosanumeron perusteella


Omassani on kahteenkin kertaan höylätty sekä kansi että lohko ja silti nokan merkit ja YKK oli kohdillaan ketjunvaihdon jälkeen. Se siinä tuli toisella rundilla vastaan että ihan pieni siivu otettiin kaikista männänlaesta pois ettei sieltä törmäile tai muuten kiusaa ala tekemään. Se mittahan on muutenkin aika kriittinen ja joka muuttuu jokaisella kerralla suhteessa aika paljon männän YKK:ssa kun kantta tai lohkoa höylää. Usein höyläyksiä käsittääkseni kompensoidaan myös kansitiivisteelläkin?
-
- Mersumies
- Viestit: 2661
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Om606 kansi höylätty, ajoitus ei täsmää
Voisin sanoa jopa, että poikkeuksetta laitetaan paksumpi tiiviste jos tasopintoja on koneistettu. Tiivisteethän on merkitty paksuuden mukaan ja männän korkeus tasopinnasta on ilmoitettu korjaamokäsikirjassa.Jari Ke kirjoitti:Korjaantuu se.
Satavarmaa on se ettei sunkaan ostama mosa ole ollut "vain 300t" ajettu. Arviosi yli 500t on varmaan aikalailla oikea. Mä löysinkin oman mosan historian sen mosanumeron perusteellaSen takaa löysin kuin löysinkin WIn koodin ja sit auton rekkarin ja sit .... No joo. Ei kannata muistella. Toi moottorinumero on siinä polttoainesuotimen likellä lohkossa
![]()
Omassani on kahteenkin kertaan höylätty sekä kansi että lohko ja silti nokan merkit ja YKK oli kohdillaan ketjunvaihdon jälkeen. Se siinä tuli toisella rundilla vastaan että ihan pieni siivu otettiin kaikista männänlaesta pois ettei sieltä törmäile tai muuten kiusaa ala tekemään. Se mittahan on muutenkin aika kriittinen ja joka muuttuu jokaisella kerralla suhteessa aika paljon männän YKK:ssa kun kantta tai lohkoa höylää. Usein höyläyksiä käsittääkseni kompensoidaan myös kansitiivisteelläkin?
Tosin joskus saattaa tiivisteen paksuus loppua kesken jos valmiiksi on sieltä paksummasta päästä.
Re: Om606 kansi höylätty, ajoitus ei täsmää
Jakoketju vaihdettu, ajoitus täsmää, kaikki ok
Ketjuksi tuli alkuperänen IWIS ja niittaamalla tuli laitettua, mersun omalla niittaustyökalulla
Ketjuksi tuli alkuperänen IWIS ja niittaamalla tuli laitettua, mersun omalla niittaustyökalulla
S204 -12