Iltaa foorumin väelle. Aikaa on taas vierähtänyt ja maailman tilanne siinä samassa perkelöitynyt viime kerrasta. Ei tämä korona tunnu tähän auton tekemiseen muuten vaikuttavan kun sen niemölleriltä tilatun palkin osalta, josta ei meinaa kuulua mitään. Tässä viikonloppuna tuli ostettua pari w123 korista elimenluovuttajaa (240D ja 300D), mistä toista tuli jo hyödynnettyä. Kunhan nuo loput lumet sulaa niin saa ne käydä ihan pihaan asti hakemassa.
S202 kirjoitti:Miten meinaat käsitellä noi korjatut kohdat? Itse poistin pohjasta tuon pvc-massan kokonaan, mutta jälkeenpäin ajateltuna sen olis voinut jättää mutta siinä pitää huomioida muutamia juttuja jos haluaa hyvän lopputuloksen. 3M merkillä on sellainen alumiinisissa pusseissa oleva ruiskutettava 2k polyuretaanipinnoite jolle oma ruiskunsa, joka saattais toimia tuon pvc:n kanssa hyvin yhteen. Mutta sitä en oo testannut ja se on kallista. Sitten on noita 1k ruiskutettavia massoja, wurthin tuote näyttäis tällä hetkellä parhaimmalta mutta ne ei oikein näytä tarttuvan pvc:hen vaikka sen karhentais. Oot kuitenkin tehny noita paikkoja vähän tavallista tarkemmalla tyylillä niin aattelin että haluat myös alkuperäisen tyylisen pintakäsittelyn.
Pintakäsittelyä ei ole vielä sen tarkemmin mietitty kun että jollain aineella yrittää tuohon vanhaan häivyttää.
Sitten muutamia kuvia taas korjauksista
Vakaajan läpivienti tehtynä.
Sitten pääsikin siirtymään apukuskin puolelle ja saa osittain kyllä sanojaan perua että ei se niin hyvä ollutkaan kuin luuli mutta silti parempi kun kuskin puoli.
Tuota alkuperäistä jälkeä kun on tullut harrastettua niin tämmöinen tuli ihan kokeeksi tehtyä.

Joku oli jo joskus ajansaatossa runkoaisan korjaillut mutta tein uusiksi kun ei oikein miellyttänyt silmää.
Ennen
Jälkeen
Sitten pompataan takaisin kuskin puolelle minne nuo ostetut elimenluovuttajat liittyy.
Kuskin puolen runkoaisa aukesi sitten tähän tyyliin ja samalla.lähti tuon tukitangon korvakon sisempi osa irti.
Sitten tulikin vietettyä pari päivää kylmässä hallissa nollakelissä autoa purkaen. Ensiksi kaikki pyöräntuennan hilut pois ja sitten irrottamaan korvakkoa pistehitseistä. Hieman oli ahdas paikka purkaa mutta asiaa helpotti se että joku oli jo ajan saatossa vaihdelaatikon irroittanut. Ja lopulta kikkare oman tallin lattialla.
Viilapenkkiin hetkeksi tuo iso kikkare kiinni ja pistehitsit auki niin sai tuon sisemmän osan sieltä irti. Huomattavasti helpompi tapa korjata näin kun tuosta entisestä olisi saanut noin 80% vaihtaa.
