CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Kauan hain vanhaa jenkkiä puuhasteluautoksi, ja päädyinkin Mersuun pitkästä aikaa.
Halvalla kun sain.
Ohjelmassa seuraa talven kestävä kunnostus, joka alkaa ABC-alustan kunnostamisella/huoltamisella. Etupää on autossa tontissa kiinni, mutta mistään ei näyttäisi kuitenkaan vuotavan, joten vikaa lähden etsimään venttiiliboksin ja solenoidien likaisuudesta. Eihän sitä tiedä vaikka selviän pelkällä pesulla, tiivisteillä, suotimella ja uusilla öljyillä.
Seuraavana on sitten öljynlauhduttimen vaihto edessä. Itse ajattelin tehdä ja ostaa vaikkapa tarvittavat erikoistyökalut sitä mukaa, kuin niitä tarvitsee. Ovatpahan sitten olemassa, jos tarvitsee vaikka lainata kavereille.
Maalipinta autossa on virheetön - paitsi, että väri on väärä - hopean harmaa. Sisusta on melkoisen siisti ja musta. Kaikki tuntuu pelaavan, mutta apumiehenpuolen pikkuikkuna ei liikahda ovea avatessa, niinkuin kuskin puolella tekee. Luulisin, että on rikki. Jäi kokeilematta liikkuuko napistakaan; se olisi helpompi korjata, jos olisi johdossa vikaa tai moottorissa. Ne pirun mikrokytkimet ovat sellaisia, että mielelläni en niistä lähde vikoja etsimään ja säätämään.
Halvalla kun sain.
Ohjelmassa seuraa talven kestävä kunnostus, joka alkaa ABC-alustan kunnostamisella/huoltamisella. Etupää on autossa tontissa kiinni, mutta mistään ei näyttäisi kuitenkaan vuotavan, joten vikaa lähden etsimään venttiiliboksin ja solenoidien likaisuudesta. Eihän sitä tiedä vaikka selviän pelkällä pesulla, tiivisteillä, suotimella ja uusilla öljyillä.
Seuraavana on sitten öljynlauhduttimen vaihto edessä. Itse ajattelin tehdä ja ostaa vaikkapa tarvittavat erikoistyökalut sitä mukaa, kuin niitä tarvitsee. Ovatpahan sitten olemassa, jos tarvitsee vaikka lainata kavereille.
Maalipinta autossa on virheetön - paitsi, että väri on väärä - hopean harmaa. Sisusta on melkoisen siisti ja musta. Kaikki tuntuu pelaavan, mutta apumiehenpuolen pikkuikkuna ei liikahda ovea avatessa, niinkuin kuskin puolella tekee. Luulisin, että on rikki. Jäi kokeilematta liikkuuko napistakaan; se olisi helpompi korjata, jos olisi johdossa vikaa tai moottorissa. Ne pirun mikrokytkimet ovat sellaisia, että mielelläni en niistä lähde vikoja etsimään ja säätämään.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Tervetuloa foorumin V12-klubiin! Muita jäseniä ei lisäksemme taidakaan tällä hetkellä olla
Kuvia kehiin!
Odotan kiinnostuksella juttua tuosta moottorista ja ABC-alustasta. Molemmat kun ovat oman autoni vastaavien suoria seuraajia, joskaan varsinkin moottori ei taida olla oikein mitään sukua edeltäjälleen. Tuo 3-venttiilinen vapari SOHC M137 olikin tuotannoltaan melkoisen lyhytikäinen outolintu M120:n ja tuplaturbo-M275:n välissä.
Kuvia kehiin!
Odotan kiinnostuksella juttua tuosta moottorista ja ABC-alustasta. Molemmat kun ovat oman autoni vastaavien suoria seuraajia, joskaan varsinkin moottori ei taida olla oikein mitään sukua edeltäjälleen. Tuo 3-venttiilinen vapari SOHC M137 olikin tuotannoltaan melkoisen lyhytikäinen outolintu M120:n ja tuplaturbo-M275:n välissä.
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 798
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Otan osaa tuskaasi!
Tyyppimerkintähän on C215 ja sitä ei ole koskaan saanutkaan käsittääkseni muulla kuin ABC-alustalla eli miksi huutaa väärää mallia ja ABC-alustaa heti otsikossa?
Tyyppimerkintähän on C215 ja sitä ei ole koskaan saanutkaan käsittääkseni muulla kuin ABC-alustalla eli miksi huutaa väärää mallia ja ABC-alustaa heti otsikossa?
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Kooklaten löytyi "W215 Mercedes" -osumia 50% enemmän kuin "C215 Mercedes" -haulla löytyi. S-Sarjalaisissa yksi kiinnostavista asioista on ABC-alusta, joten eiköhän tuo ole hyvä tuoda esille otsikossa - kun se ei ammattilaisia kuitenkaan häiritse.
Mersun ABC-alustan sielunelämään on nyt tutustuttu; ilmeisen hyvä systeemi toimiessaan. Toiminnat vain tässä yksilössä eivät ole kaikilta osin sallitun rajoissa.
Tilasin Starin Lontoosta ja nyt odotellaan sen saapumista. Suotimia tilasin myös alustaan. Ajattelin purkaa venttiiliyksiköt pois ja puhdistaa ne sekä vaihtaa öljyt pariin kertaan. O-renkaat on tarkoitus hakea solenoideihin mallin mukaan Tiivistekeskukselta; tarvinnee keskustella heidän kanssaan tarkkaan O-renkaiden materiaalista. ensin kuitenkin. Kaitpa heiltä löytyy samaa materiaalia, mitä Mersultakin myydään....?
Alustan laiton jälkeen alkaa sitten koneen laittaminen.
https://drive.google.com/open?id=1KwUQa ... mU3_7Z_Ytl
Mersun ABC-alustan sielunelämään on nyt tutustuttu; ilmeisen hyvä systeemi toimiessaan. Toiminnat vain tässä yksilössä eivät ole kaikilta osin sallitun rajoissa.
Tilasin Starin Lontoosta ja nyt odotellaan sen saapumista. Suotimia tilasin myös alustaan. Ajattelin purkaa venttiiliyksiköt pois ja puhdistaa ne sekä vaihtaa öljyt pariin kertaan. O-renkaat on tarkoitus hakea solenoideihin mallin mukaan Tiivistekeskukselta; tarvinnee keskustella heidän kanssaan tarkkaan O-renkaiden materiaalista. ensin kuitenkin. Kaitpa heiltä löytyy samaa materiaalia, mitä Mersultakin myydään....?
Alustan laiton jälkeen alkaa sitten koneen laittaminen.
https://drive.google.com/open?id=1KwUQa ... mU3_7Z_Ytl
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Anteeksi että häiritsen ketjua, mutta en malta olla sanomatta, että nimimerkki "Panzerwagen" kuuluu eittämättä kerhoon. Häneltä löytyy mukava suora: 600 SE, 600 SL ja S 600 Coupe. Kaikki priimakuntoisia .juusmo kirjoitti:Tervetuloa foorumin V12-klubiin! Muita jäseniä ei lisäksemme taidakaan tällä hetkellä olla
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
der Panzerwagen? Joko vaatimaton herrasmies tai sitten menee kaikki aika noiden autojen tulppien vaihtoon kun ei ole kauheasti kerinnyt foorumille kirjoittelemaan näihin V12-threadeihin. Taitaa kalustosta päätellen olla molemmista kyse.
Työkaveri olisi sanonut että kumma kun ei enempää noita ole hankkinut kun sentään kolme jo on...
Työkaveri olisi sanonut että kumma kun ei enempää noita ole hankkinut kun sentään kolme jo on...
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Joo, hänellä on kalusto hyvässä kunnossa...DBFI kirjoitti:der Panzerwagen? Joko vaatimaton herrasmies tai sitten menee kaikki aika noiden autojen tulppien vaihtoon kun ei ole kauheasti kerinnyt foorumille kirjoittelemaan näihin V12-threadeihin. Taitaa kalustosta päätellen olla molemmista kyse.
Työkaveri olisi sanonut että kumma kun ei enempää noita ole hankkinut kun sentään kolme jo on...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Itse joskus kirjailin tuollaisia tietoja O-renkaista, jos noista mitään iloa on: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3#p1101533" onclick="window.open(this.href);return false;Chili kirjoitti:O-renkaat on tarkoitus hakea solenoideihin mallin mukaan Tiivistekeskukselta; tarvinnee keskustella heidän kanssaan tarkkaan O-renkaiden materiaalista. ensin kuitenkin. Kaitpa heiltä löytyy samaa materiaalia, mitä Mersultakin myydään....?
Alkuperäisen materiaalin joku raportoi olevan Vitonia, en tiedä pitääkö paikkansa. Kuitenkin löytämäni speksit vitonille eivät luvanneet sille riittävää pakkaskestoa suomen olosuhteisiin, kesäautossa tietenkin riittäisi vähempikin. Valitsin siis arvalla materiaaliksi tuon NBR90 kun sille ETRAn spekseissä luvattiin parempi pakkaskesto kuin vitonille. Näyttää kyllä vaihtelevan sekin valmistajasta riippuen, että tiedä tuosta sitten. Kai siellä mikä vaan aikansa kestää eikä loputtomasti mikään.
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Ihan aktiivijäsenestä ei kuitenkaan voi puhua, kun edellinen postaus on ihan tuossa juuri 5,5 vuotta sitten tehty...Timo L. kirjoitti:Anteeksi että häiritsen ketjua, mutta en malta olla sanomatta, että nimimerkki "Panzerwagen" kuuluu eittämättä kerhoon. Häneltä löytyy mukava suora: 600 SE, 600 SL ja S 600 Coupe. Kaikki priimakuntoisia .juusmo kirjoitti:Tervetuloa foorumin V12-klubiin! Muita jäseniä ei lisäksemme taidakaan tällä hetkellä olla
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Nyt kun asiaan päästiin niin saattaahan panzerwagen "aktivistikin" olla vaikka ei sillälailla ole postaillut kun muut täysmoottorimiehet. Tainnut viimeksi pari viikkoa sitten käydä juusmon tarinoita lukemassa, kukapa ei kävisi.
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
M_M kirjoitti:Itse joskus kirjailin tuollaisia tietoja O-renkaista, jos noista mitään iloa on: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3#p1101533" onclick="window.open(this.href);return false;Chili kirjoitti:O-renkaat on tarkoitus hakea solenoideihin mallin mukaan Tiivistekeskukselta; tarvinnee keskustella heidän kanssaan tarkkaan O-renkaiden materiaalista. ensin kuitenkin. Kaitpa heiltä löytyy samaa materiaalia, mitä Mersultakin myydään....?
Alkuperäisen materiaalin joku raportoi olevan Vitonia, en tiedä pitääkö paikkansa. Kuitenkin löytämäni speksit vitonille eivät luvanneet sille riittävää pakkaskestoa suomen olosuhteisiin, kesäautossa tietenkin riittäisi vähempikin. Valitsin siis arvalla materiaaliksi tuon NBR90 kun sille ETRAn spekseissä luvattiin parempi pakkaskesto kuin vitonille. Näyttää kyllä vaihtelevan sekin valmistajasta riippuen, että tiedä tuosta sitten. Kai siellä mikä vaan aikansa kestää eikä loputtomasti mikään.
Kiitods tästä vinkistä; siitä on jatkettava Tiivistekeskuksen kanssa!
Eilen tutkin ja valokuvasin iskarit - ei ollut yhtään vuotoja, mutta edessä oli molemmat iskunvaimentimien suojukset yläpäästään irti, kun auto oli pukeilla. Uusia saa näemmä 40 eur hintaan helposti.
Onko tuossa ABC:ssä joku korjauslukitusasento, niinkuin on esim. Audin ilmajousituksessa? Ja jos on, niin mitenkähän se lukitaan?
" onclick="window.open(this.href);return false;
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Eipä tunnu tulevan vastauksi kysymyksiin. Nyt on ensimmäinen venttiilipaketti kunnostettu ja paikoillaan. Taidan peruskunnostaa sen takapäänkin venttiilipaketin ja vaihtaa sitten vasta öljyt. Ja ehkä vaihtaa ne vielä toisenkin kerran.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Molemat kun on kunnossa niin voi sitten olla hetken niiden puolesta huoleti jos siis ei mutta ole kuin vuotavat o rinkulat,Chili kirjoitti:Eipä tunnu tulevan vastauksi kysymyksiin. Nyt on ensimmäinen venttiilipaketti kunnostettu ja paikoillaan. Taidan peruskunnostaa sen takapäänkin venttiilipaketin ja vaihtaa sitten vasta öljyt. Ja ehkä vaihtaa ne vielä toisenkin kerran.
Ulko muistista huonost selaisesta niin kyllä se jotenkin itsensä jumitta kun vaikkapa yhtä kulmaa nostaa
myös testerin mittaus arvois tais olla tila häirö lukitus
Mökkillä
'
'
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Vaikka m137 on aika vaatimaton 367 tehollaa, se tulee sieltä ulos ihan eri lailla kuin vaikkapa m113 ja 306 tapauksessa. Kulkuhalut eri luokkaa. Ei niitä sylintereitä ole siellä turhaan. Ja onhan m137 aina leputus jolla menee ässä 9 litraa sataselle ja allekin. Tosin on leputuksessa omat ongelmatkin.
m137/275 puolapaketit 1250eur kipale ja niitä menee. Samalla siliconituttien ja tulppien vaihto käytännössä pakko, muu olisi silkkaa hulluutta.
ABC alusta on kertakaikkisen mainio. Mutta vaatii että huolletaankin. Suodattimia ei vissiin saa kuin tiukempia nykyään olikos vanha 10 ja uus 3 micronia. Saksasta ostin jotain 13 eur kpl mersun paketissa mutta toimitusaika oli nuukailijalle kuukausi. Suomessa maksavat muistaakseni 70eur. Öljyä (pentosin chf 11s) alustaan sai mikäs se keltainen putiikki on... mekonemen tjsp 200eur satsi. ABC pumppu on kallis ja halvempaa vaihdella öljyä ja suotimia kun pumppua. Puhtaus abc huollossa erittäin tärkeää.
Hieno autohan se tämäkin mutta m275 ois kyllä 215 ja 220 koriseen paras moottori. Hopeahan sopii hopeanuoleen - nopeahuoleen
m137/275 puolapaketit 1250eur kipale ja niitä menee. Samalla siliconituttien ja tulppien vaihto käytännössä pakko, muu olisi silkkaa hulluutta.
ABC alusta on kertakaikkisen mainio. Mutta vaatii että huolletaankin. Suodattimia ei vissiin saa kuin tiukempia nykyään olikos vanha 10 ja uus 3 micronia. Saksasta ostin jotain 13 eur kpl mersun paketissa mutta toimitusaika oli nuukailijalle kuukausi. Suomessa maksavat muistaakseni 70eur. Öljyä (pentosin chf 11s) alustaan sai mikäs se keltainen putiikki on... mekonemen tjsp 200eur satsi. ABC pumppu on kallis ja halvempaa vaihdella öljyä ja suotimia kun pumppua. Puhtaus abc huollossa erittäin tärkeää.
Hieno autohan se tämäkin mutta m275 ois kyllä 215 ja 220 koriseen paras moottori. Hopeahan sopii hopeanuoleen - nopeahuoleen
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Odotatko vastauksia täältä foorumilta vai sieltä Lontoosta? Lontoosta pitäisi tulla kaikkiin auton huoltoon/korjaamiseen liittyviin kysymyksiin vastaukset. Sen takia ehkä foorumilla hiljaista.Chili kirjoitti:Eipä tunnu tulevan vastauksi kysymyksiin. Nyt on ensimmäinen venttiilipaketti kunnostettu ja paikoillaan. Taidan peruskunnostaa sen takapäänkin venttiilipaketin ja vaihtaa sitten vasta öljyt. Ja ehkä vaihtaa ne vielä toisenkin kerran.
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Nyt on takanakin uusittu ABC-alustan solenoidien O-renkaat ja venttiililohko puhdistettu. Öljy näkyy olevan melkoisen likaista, mustaa. Uusi öljy on vihreää väriltään. Öljynvaihtoa en vielä tehnyt; auto on pukeilla ja teen ensin siinä tarpeellisia huoltoja. Jarrulevyt ja -palat on tilattu.
Tänään otin etuosan muovikuoret pois renkaista keulan kautta toiselle puolelle eturenkaaseen. Helppo irrotella, kun ei ole paikat ruosteessa ollenkaan! Japanissa ei taida olla ruostetta.
Etulamput otin pöydälle ja purin ne molemmat: Yllätys oli, että varaosanumerot ovat samat kuin eurooppalaisissa oikeanpuolen liikenteessä olevissa autoissa. Purkaessani ihmettelin, että koska löytyy osa, joka olisi vaihdettava Japanin vasemmanpuoleisesta liikenteestä oikeanpuoleiseen liikenteeseen ajovaloja muutettaessa. Yllättäen sellaista osaa ei löytynyt. Lopulta keksin käyttöä mustalle vivulle Xenon-projektorin vieressä: Siitä vaihtuu kääntämällä vasemmanpuoleinen liikenne oikeanpuoleiseksi sormenkäänteessä!
" onclick="window.open(this.href);return false;
Tänään otin etuosan muovikuoret pois renkaista keulan kautta toiselle puolelle eturenkaaseen. Helppo irrotella, kun ei ole paikat ruosteessa ollenkaan! Japanissa ei taida olla ruostetta.
Etulamput otin pöydälle ja purin ne molemmat: Yllätys oli, että varaosanumerot ovat samat kuin eurooppalaisissa oikeanpuolen liikenteessä olevissa autoissa. Purkaessani ihmettelin, että koska löytyy osa, joka olisi vaihdettava Japanin vasemmanpuoleisesta liikenteestä oikeanpuoleiseen liikenteeseen ajovaloja muutettaessa. Yllättäen sellaista osaa ei löytynyt. Lopulta keksin käyttöä mustalle vivulle Xenon-projektorin vieressä: Siitä vaihtuu kääntämällä vasemmanpuoleinen liikenne oikeanpuoleiseksi sormenkäänteessä!
" onclick="window.open(this.href);return false;
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Työ ohejeen mukaan öljyä ei vaihdet... vaan suodatettaan....Chili kirjoitti:Nyt on takanakin uusittu ABC-alustan solenoidien O-renkaat ja venttiililohko puhdistettu. Öljy näkyy olevan melkoisen likaista, mustaa. Uusi öljy on vihreää väriltään. Öljynvaihtoa en vielä tehnyt; auto on pukeilla ja teen ensin siinä tarpeellisia huoltoja. Jarrulevyt ja -palat on tilattu.
Tänään otin etuosan muovikuoret pois renkaista keulan kautta toiselle puolelle eturenkaaseen. Helppo irrotella, kun ei ole paikat ruosteessa ollenkaan! Japanissa ei taida olla ruostetta.
Etulamput otin pöydälle ja purin ne molemmat: Yllätys oli, että varaosanumerot ovat samat kuin eurooppalaisissa oikeanpuolen liikenteessä olevissa autoissa. Purkaessani ihmettelin, että koska löytyy osa, joka olisi vaihdettava Japanin vasemmanpuoleisesta liikenteestä oikeanpuoleiseen liikenteeseen ajovaloja muutettaessa. Yllättäen sellaista osaa ei löytynyt. Lopulta keksin käyttöä mustalle vivulle Xenon-projektorin vieressä: Siitä vaihtuu kääntämällä vasemmanpuoleinen liikenne oikeanpuoleiseksi sormenkäänteessä!
" onclick="window.open(this.href);return false;
itsekin kyllä nähnnyt monesti tuota ohjetta jätetyn noudatamatta eihän se öljy siitä sudatamisesta paranen epäpuhtaudet ehkä lähtee
Mökkillä
'
'
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Tehdas taitaa suositella jenkeissä ABC-öljyjen vaihtoa 30.000 km välein nykyisin. Ei tosin alkuun suositellut.
Viimeksi muokannut Chili, Ti 24.12.2019 09:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Itse laittaisin sinne sen tiukimman suodattimen ja ajelisin vähä ja sit vaihtaisin litkut ja uus suodatin ja ajelisin vähän ja taas uus suodatin. Halvimmillaan se orkkis suodatin on genuinepartsista 13eurublaa ollu.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Kaksi suodatinta on jo hyllyssä. Suodattimen hinta ei kovin merkittävä ole - ABC-öljyyn kun menee samalla se 130 euroa.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Joulunpyhinä kiillottelin ajovalojen lasit - muovilasit.
Tuli tehtyä ja todettua sekin, että lakkabensa ei sovi noille muovilasille. Tuli ikäänkuin palovammoja - vaaleita valumajälkiä laseihin. Luulin olevani fiksu ja pesin ensimmäisen lasin siäpuolelta lakkabensalla. Tuli huono jälki.
Vesihiomalla ensin 1500:lla ja sitten 2000:lla karkeudella sain ne melko hyvään kuosiin. Pitää vielä katsoa huomenna päivänvalossa, onko hiontaa jatkettava vielä syvemmälle, vai joko palojäljet läksivät riittävän hyvin.
Toisen lasi tulikin sitten hyvään kuntoon - ei tarvitse ostaa niitä mistää, kun ei löytynytkään. Uusia ostaisin, jos joku löytää paikan, mistä niitä saa.
https://drive.google.com/open?id=1kSR2S ... L9UJ6UXO0x
Ja tässä palojäljet ennen niiden hiontaa. Lasi oli tässä vaiheessa jo kertaalleen hiottu ja käsitelty. :https://drive.google.com/open?id=1jpMSZ ... iefF4rspnQ
Ja tässä ensimmäinen hiottuina rinnallaan toinen alkuperäisenä, kellastuneena. https://drive.google.com/open?id=1jp3H2 ... E7mEHIABeB
Tuli tehtyä ja todettua sekin, että lakkabensa ei sovi noille muovilasille. Tuli ikäänkuin palovammoja - vaaleita valumajälkiä laseihin. Luulin olevani fiksu ja pesin ensimmäisen lasin siäpuolelta lakkabensalla. Tuli huono jälki.
Vesihiomalla ensin 1500:lla ja sitten 2000:lla karkeudella sain ne melko hyvään kuosiin. Pitää vielä katsoa huomenna päivänvalossa, onko hiontaa jatkettava vielä syvemmälle, vai joko palojäljet läksivät riittävän hyvin.
Toisen lasi tulikin sitten hyvään kuntoon - ei tarvitse ostaa niitä mistää, kun ei löytynytkään. Uusia ostaisin, jos joku löytää paikan, mistä niitä saa.
https://drive.google.com/open?id=1kSR2S ... L9UJ6UXO0x
Ja tässä palojäljet ennen niiden hiontaa. Lasi oli tässä vaiheessa jo kertaalleen hiottu ja käsitelty. :https://drive.google.com/open?id=1jpMSZ ... iefF4rspnQ
Ja tässä ensimmäinen hiottuina rinnallaan toinen alkuperäisenä, kellastuneena. https://drive.google.com/open?id=1jp3H2 ... E7mEHIABeB
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Etu tukivarret vaihtoon ja raidetangon päät samalla, ja jarrulevyt ja jarrupalat sekä laakerien puhdistus ja rasvaus.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
ABS syteemi on nyt käyty läpi ja uutta osaakin vaihdettu, sekä tiivisteet.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Kävin tallilla: lattialle oli ilmaantunut 10 cm pitkä siisti, pintakäsitelty jousi. Hetken päästä bongasin murtunern muovitapinkin lattialta. Piti ihan netistä katsoa, että mistä se jousi ja se muovitappi olivat itsestään irronneet. Konepellin avaamisen apujousihan siinä oli. Pelti ollut pystyssä syksystä asti koskemattomana ja nyt oli muovi murtunut. 12 eur postikuluineen Latviasta.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Nyt on leikitty SRARin, XENTRYN, WISin ja EPCn kanssa.
Täytyy sanoa, että Mersu on panostanut kovasti tietotekniikkaan kunnossapidon suhteen!
Muutama etappi vielä ja kannet ovat irti.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Täytyy sanoa, että Mersu on panostanut kovasti tietotekniikkaan kunnossapidon suhteen!
Muutama etappi vielä ja kannet ovat irti.
" onclick="window.open(this.href);return false;
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Mikäs kansiremppaan ajoi?
Tästä tulikin yhtäkkiä entistä kiinnostavampi aihe itselle, kun tuli tuossa viikonloppuna hankittua toiselta foorumilaiselta 01 CL55...
Tästä tulikin yhtäkkiä entistä kiinnostavampi aihe itselle, kun tuli tuossa viikonloppuna hankittua toiselta foorumilaiselta 01 CL55...
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Kurahaara, eli kansien puristuksissa oleva öljynjäähdytin vuotaa ulos öljyä - tyyppivika. Netistä löytyy: V12 oil cooler leak.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Pakosarjat on niin hankala irrottaa kannesta, että päätin irtottaa pakoputket pakosarjasta. Siellä näkyykin olevan ihan reiät lämpökilvissä juuri sitä varten. Kyllä Mersun tehtaalla osataan!
Mitähän nuo kannet painavat nokka-akseleineen - jaksaako niitä nostella käsivoimin?
Mitähän nuo kannet painavat nokka-akseleineen - jaksaako niitä nostella käsivoimin?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Kyllä ne hyvin jaksaa tukeva ote ja nostaa pois,Chili kirjoitti:Pakosarjat on niin hankala irrottaa kannesta, että päätin irtottaa pakoputket pakosarjasta. Siellä näkyykin olevan ihan reiät lämpökilvissä juuri sitä varten. Kyllä Mersun tehtaalla osataan!
Mitähän nuo kannet painavat nokka-akseleineen - jaksaako niitä nostella käsivoimin?
jotain mattoa suojaksi että voi laskea varovasti välillä ja vaihtaa otetta
Mökkillä
'
'
Re: CL 600 W215 ABC-alustalla ja 360 hp on nyt tallissa
Nokka-akselin hammaspyörät on nyt irti. Huomenna kannenpultit....
https://drive.google.com/file/d/1BJcin3 ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1BJcin3 ... p=drivesdk
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein