Jarruputket pitäisi vaihtaa otsikonmukaiseen autoon. Ikinä aiemmin tehnyt en ole.
Kumpaako tarvitaan 5mm vaiko 10mm, joita Autodoc tarjoaa kieppinä? Ja tarjolla on myös muttereita kiristinkauluksineen. Kannattaako ostaa muutama tai koko setti oheen?
Jarrunesteen tyhjäys järjestelmästä: jakopisteeltä auki konetilasta, vaiko jokaiselta akselinpäältä erikseen? Mikäpä on fiksuinta?
Tmyller kirjoitti:Jarruputket pitäisi vaihtaa otsikonmukaiseen autoon. Ikinä aiemmin tehnyt en ole.
Kumpaako tarvitaan 5mm vaiko 10mm, joita Autodoc tarjoaa kieppinä? Ja tarjolla on myös muttereita kiristinkauluksineen. Kannattaako ostaa muutama tai koko setti oheen?
Jarrunesteen tyhjäys järjestelmästä: jakopisteeltä auki konetilasta, vaiko jokaiselta akselinpäältä erikseen? Mikäpä on fiksuinta?
Vastaan c) eli 4,75mm.
Tuo on ainakin se yleisin jarruputkien koko ollut ties kuinka kauan.
Vastaavasti 10mm jarruputkista en ole henkilöautossa ikinä kuullut.
Jarrunestekin valuu alaspäin eli alimmasta kohdasta. Ja sinulla on erikoistyökalu päitten tekoon..?
Tmyller kirjoitti:Jarruputket pitäisi vaihtaa otsikonmukaiseen autoon. Ikinä aiemmin tehnyt en ole.
Kumpaako tarvitaan 5mm vaiko 10mm, joita Autodoc tarjoaa kieppinä? Ja tarjolla on myös muttereita kiristinkauluksineen. Kannattaako ostaa muutama tai koko setti oheen?
Jarrunesteen tyhjäys järjestelmästä: jakopisteeltä auki konetilasta, vaiko jokaiselta akselinpäältä erikseen? Mikäpä on fiksuinta?
Vastaan c) eli 4,75mm.
Tuo on ainakin se yleisin jarruputkien koko ollut ties kuinka kauan.
Vastaavasti 10mm jarruputkista en ole henkilöautossa ikinä kuullut.
Jarrunestekin valuu alaspäin eli alimmasta kohdasta. Ja sinulla on erikoistyökalu päitten tekoon..?
Kiitos vastauksesta. Epäilin myös että yksi vaihtoehto oli toisaalla mainittu 4,75mm.
Ei ole pääntekokalua, mutta pitänee hommata ennen kuin työhön ryhtyy.
Tmyller kirjoitti:Jarruputket pitäisi vaihtaa otsikonmukaiseen autoon. Ikinä aiemmin tehnyt en ole.
Kumpaako tarvitaan 5mm vaiko 10mm, joita Autodoc tarjoaa kieppinä? Ja tarjolla on myös muttereita kiristinkauluksineen. Kannattaako ostaa muutama tai koko setti oheen?
Jarrunesteen tyhjäys järjestelmästä: jakopisteeltä auki konetilasta, vaiko jokaiselta akselinpäältä erikseen? Mikäpä on fiksuinta?
Vastaan c) eli 4,75mm.
Tuo on ainakin se yleisin jarruputkien koko ollut ties kuinka kauan.
Vastaavasti 10mm jarruputkista en ole henkilöautossa ikinä kuullut.
Jarrunestekin valuu alaspäin eli alimmasta kohdasta. Ja sinulla on erikoistyökalu päitten tekoon..?
Kiitos vastauksesta. Epäilin myös että yksi vaihtoehto oli toisaalla mainittu 4,75mm.
Ei ole pääntekokalua, mutta pitänee hommata ennen kuin työhön ryhtyy.
Niitä jarruputkityökaluja on monenlaisia ja joitakin myydään vaikkei niillä saa oikein mitään tehtyä.
Voi olla hyvä idea kuuklailla käyttäjäkokemuksia ennen ostoa.
Bilteman yhden käden puristin toimii. Niillä perusmalleillahan saa tehtyä vaan sen kaksoiskartion jossa pää painetaan kaksinkerroin Y:n muotoiseksi, vai saako kaikista halvimmalla edes muutakuin levitettyä sen pään. Tuolla bilteman vekottimella saa tehtyä kartion tai sen pallopään mikä mersussa, niin 1/4 teräsputkeenkin(tai 6mm jos niitä palikkoja vähän hioo), huonommille on turha tarjota terästä tai edes kuparinikkeliä.