Hjälppen: W126 alustan kohennusvihjettä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Hjälppen: W126 alustan kohennusvihjettä?

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Dodii, kun tallissa odottavat uudet Misukat ensi kevättä ja tuoreet renkaat saattaisivat ansaita myös pientä kohennusta alustarakenteisiin, on talvi-iltojen iloksi suunnitteleilla pikku projektia :roll: .

Kiesihän on kolunnut kotomaan kinttupolkuja kolmisen satkua ja taitaa olla niin, notta kaikki iskarit ja takajouset ovat vielä originaalit. Tosin mitään ihme oireita tai vikaa ei käytöksessä ole, mutta tavan mukaan ja ajan mittaan kaikkeen tottuu huomaamattaan. Uudet palikat pohjassa saattavat siis tuoda aivan uusia ulottuvuuksia ajettavuuteen :) .

Iskari- ja jousipolitiikka on reilassa, oikeat osat saa heti hyllystä. Vaan nyt on tunnustettava, ettei W126:n alustaa ole aikaisemmin tullut pengottua sen tarkemmin :oops: . W124:n vastaavasta rempasta ja osatarpeestahan on forumilla jo ansiokas ketju, mutta tässä tapauksessa 124/126 alustahankkeet ovat yhtä kaukana toisistaan kuin Jäätteenmäki ja pääministerin virka :shock:

Mitähän hilua tuonne pitäisi varautua laittamaan, kun periaatteena on että tehdään kunnolla, kun paikat ovat kerran auki ja potilas pukilla (yleensä se on kylläkin gyn.tri. tai lis. :twisted: )
Raidetangon päät on vaihdettu, palloista en tiedä, mutta eivät kolaja ja hyvät olivat leimalla ainakin vielä tammikuussa. Vaan minkälaisia puslia, heloja, varsia, limppuja jne. tuolla on, siis kulutusosiin lukeutuvia?

Jos pientä osaluettelon poikasta tähänkin kohtaan löytyisi, niin olisi vallan sievä laatia puutelista ja budjetti hommelin miettimiseksi. Samoin jos listalla ilmenee tilausta vaativia palikoita, niin näin voisi varmistaa osien läsnäolon, kun niitä aikanaan tarvitaan.

Tack!
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Hohhoi. Eipä muuten näytä paljoa olevan, mitä Motonetin sivua katselin. Ja miksipä en katselisi, kun sekä KL-varaosien että Merteilin sivuilta löytyy valikoimaa vaan pienempiin/uudempiin korimalleihin.... :shock:

Lähinnä kai korin ei-toivottuja liikkeitä hallitsevat nuo kallistuksenvakaimien kumit ja rajoittimet, jotka ehkä itse pistäisin uusiksi.
Sattuipa silmään myös ylätukivarsien helasarjat -- olisiko tässä sitten yksi salattu syy veuloon käytökseen. Kaikki aina vatvovat alapalloja, samaan aikaan kun yläpallotilanne ja muut ylemmät vipstaakit saavat rehottaa vapaasti!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Hjälppen: W126 alustan kohennusvihjettä?

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Jukka N. kirjoitti:Dodii, kun tallissa odottavat uudet Misukat ensi kevättä ja tuoreet renkaat saattaisivat ansaita myös pientä kohennusta alustarakenteisiin, on talvi-iltojen iloksi suunnitteleilla pikku projektia :roll: .

Kiesihän on kolunnut kotomaan kinttupolkuja kolmisen satkua ja taitaa olla niin, notta kaikki iskarit ja takajouset ovat vielä originaalit. Tosin mitään ihme oireita tai vikaa ei käytöksessä ole, mutta tavan mukaan ja ajan mittaan kaikkeen tottuu huomaamattaan. Uudet palikat pohjassa saattavat siis tuoda aivan uusia ulottuvuuksia ajettavuuteen :) .

Iskari- ja jousipolitiikka on reilassa, oikeat osat saa heti hyllystä. Vaan nyt on tunnustettava, ettei W126:n alustaa ole aikaisemmin tullut pengottua sen tarkemmin :oops: . W124:n vastaavasta rempasta ja osatarpeestahan on forumilla jo ansiokas ketju, mutta tässä tapauksessa 124/126 alustahankkeet ovat yhtä kaukana toisistaan kuin Jäätteenmäki ja pääministerin virka :shock:

Mitähän hilua tuonne pitäisi varautua laittamaan, kun periaatteena on että tehdään kunnolla, kun paikat ovat kerran auki ja potilas pukilla (yleensä se on kylläkin gyn.tri. tai lis. :twisted: )
Raidetangon päät on vaihdettu, palloista en tiedä, mutta eivät kolaja ja hyvät olivat leimalla ainakin vielä tammikuussa. Vaan minkälaisia puslia, heloja, varsia, limppuja jne. tuolla on, siis kulutusosiin lukeutuvia?

Jos pientä osaluettelon poikasta tähänkin kohtaan löytyisi, niin olisi vallan sievä laatia puutelista ja budjetti hommelin miettimiseksi. Samoin jos listalla ilmenee tilausta vaativia palikoita, niin näin voisi varmistaa osien läsnäolon, kun niitä aikanaan tarvitaan.

Tack!
Iskareitte ja jousien lisäksi vaihtaisin taakse kallistuksen vakaajan puslat ja koiranluut.
Katsastusmies huomaa muut viat.

Itsellä olis edessä ohjausken iskarin uusiminen, se tihkuttaa vähän öljyä ja rattiin tuntuu montut välillä iskevän aikalailla.
juuso
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 170
Liittynyt: Ma 23.06.2003 15:49

Apurungon ja (kolmio)tukivarren puslat

Viesti Kirjoittaja juuso »

Olettekos kuulleet, että joku olisi vaihtanut näitä otsikossa mainittuja. Tarkoitan kolmiotukivarrella sitä "alatukivartta", muutahan siellä ei olekaan-mikä lienee oikea nimi sille.
On vähän isompi homma tietty, kun pitää pudottaa koko "takakelkka" alas korista. Liekö nämä koskaan menevät rikki? Tukivarsien kumejahan ei voi vaihtaa kai, jollei irroita apurunkoa? Kumisarja apurungon ja korin väliin: noin 80EUR; kolmiotukivarren kumit noin 15...20 per puoli?

Onkos näin, että taka-akselisto olisi erilainen eri koneiden kohdalla (kysyn näin varovasti, kun näyttää olevan näitä vääriä käsityksiä meikäläisellä :wink: ): isommissa malleissa olisi pyöränripustus erilainen kuin "pikkukoneissa", ja silloin myös kallistuksenvakain systeemi olisi erilainen?
Unelmilla on tapana toteutua...
Avatar
JussiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ti 08.04.2003 14:32
Paikkakunta: Uusikaupunki ja Nli

Viesti Kirjoittaja JussiS »

jahhaa. Itselläni oli melkoinen ylläri keväällä katsastuksessa, kun tarkastaja polki oikein kunnolla takajarrujen kohdalla dynamomometrissä. Kuului aikamoinen kajahdus ja odottelin, että auto ajetaan pukille. Heti pukilleajon jälkeen minulle selvisi, mitä oli tapahtunut. Vasen alatukivarsi takaa oli poikki melkein puoleleenväliin asti alhaalta katsoen. Soitin Vehoon ja kysyin osan hintaa ; 1875 E. Paniikki iski. Ei tarvinnut onneksi hakea Vehosta ko. osaa. Ajattelinkin vastaisuudessa tehdä aina rikosilmoitukesn havaitessani suola-auton maantiellä. Katsokaa hyvät w126 -Miehet ko.varret!!!
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon

EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

Juha Stoor kirjoitti:jahhaa. Itselläni oli melkoinen ylläri keväällä katsastuksessa, kun tarkastaja polki oikein kunnolla takajarrujen kohdalla dynamomometrissä. Kuului aikamoinen kajahdus ja odottelin, että auto ajetaan pukille. Heti pukilleajon jälkeen minulle selvisi, mitä oli tapahtunut. Vasen alatukivarsi takaa oli poikki melkein puoleleenväliin asti alhaalta katsoen. Soitin Vehoon ja kysyin osan hintaa ; 1875 E. Paniikki iski. Ei tarvinnut onneksi hakea Vehosta ko. osaa. Ajattelinkin vastaisuudessa tehdä aina rikosilmoitukesn havaitessani suola-auton maantiellä. Katsokaa hyvät w126 -Miehet ko.varret!!!
Samanlailla oli mullakin w123:sta ruostunut, vielä kun olisi vähän matkaa lahonnut, niin olisi pyörä irronnut .shock: Eikös w126:n takatukivarsi ollutkin juuri samanlainen kuin w123:n?
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
JussiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ti 08.04.2003 14:32
Paikkakunta: Uusikaupunki ja Nli

Viesti Kirjoittaja JussiS »

Joo, käsittääkseni sama osa kyseessä.
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon

EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Mikä ei ole rikki, sitä ei tarvitse korjata..

Etujousitus:

http://www.performanceproducts.com/BitM ... d+Steering

Takajousitus:

http://www.performanceproducts.com/BitM ... Suspension

Alla olevasta linkistä löytyvä ohje on kokemukseni mukaan totta:

http://business.baylor.edu/Richard_Easl ... sframe.htm
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Kiitti!

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tänks, hemmetin hyvä saitti, räjäytyskuvista saa tosi hyvin selkoa, mitä masiina on syönyt ja mitä palikoita pitää kysellä. Muutamien tsekattujen hintojen valossa näyttää, että taaloina pyydetyt jenkkihinnat ovat aika tavalla linjassa kotimaan hintojen kanssa - ja onhan taala muutenkin kuin euro konsanaan.

Se, että nämä osuivat silmään vasta nyt on oma juttunsa - taisin vahingossa merkata "kaikki aiheet luetuiksi" ennen aikojaan. Mutta parempi myöhään kuin vielä myöhemmin :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Kiitti!

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Jukka N. kirjoitti:Tänks, hemmetin hyvä saitti, räjäytyskuvista saa tosi hyvin selkoa, mitä masiina on syönyt ja mitä palikoita pitää kysellä. Muutamien tsekattujen hintojen valossa näyttää, että taaloina pyydetyt jenkkihinnat ovat aika tavalla linjassa kotimaan hintojen kanssa - ja onhan taala muutenkin kuin euro konsanaan.
No huh!! Ainakin minusta hinnat on selvästi korkeammat, kun esim. KL:ssä.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Juha Stoor kirjoitti:jahhaa. Itselläni oli melkoinen ylläri keväällä katsastuksessa, kun tarkastaja polki oikein kunnolla takajarrujen kohdalla dynamomometrissä. Kuului aikamoinen kajahdus ja odottelin, että auto ajetaan pukille. Heti pukilleajon jälkeen minulle selvisi, mitä oli tapahtunut. Vasen alatukivarsi takaa oli poikki melkein puoleleenväliin asti alhaalta katsoen. Soitin Vehoon ja kysyin osan hintaa ; 1875 E. Paniikki iski. Ei tarvinnut onneksi hakea Vehosta ko. osaa. Ajattelinkin vastaisuudessa tehdä aina rikosilmoitukesn havaitessani suola-auton maantiellä. Katsokaa hyvät w126 -Miehet ko.varret!!!
Ei tainnut tulla leimaa sillä kerralla... :?:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Jaa-a

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No tuosta poimin vain pari vertailukohtaa. Bilsteinen iskarit näyttävät olevan aika lailla samaa hintaa jopa taaloina kuin KL pyytelee euroina. Samoin alatukivarsi yli tonnin pyynteineen* on samaa luokkaa. Jotkut palikat jenkeissä taas ovat ehken kalliimpiakin.
Tuolta konepuolelta esim. venaverren kumisarja oli 12 taalaa, Suomessa euron kpl eli sen 12 euroa. Samat pyynnit siis.

Saitkos KL:n mainoslehtisen, joka koskee viikkotapahtumaa 18-22.8. eli ensi viikolla? Maanantaina on ilmainen Bilstein-iskaritesti, tiistaina saa vanhoista pyyhkinjänsulista 5 € hyvityksen uusiin, keskiviikkona taisi saada 3 MANN-öjynsuodatinta 20 eurolla ja muista suodattimista -20%, 5W-50 Mobil 28€/4 litraa, istuinsuojien erikoistarjous, puoli-ilmaista poistokamaa jne.
Ainakin täällä Treella on tuollainen viikon kampanjajuttu. Onko sielläpäin? Aion hakea aimo tukun tarviketta talven turvaksi ja kunnostussession taustatueksi. :)

EDIT: * No tuossa yllä tuli kuin varkain tuli Vehon hinta alatukivarrelle, yli 1800 eunukkia. Jenkki pyytää reilun tontun taaloja ja niin taitaa pyydellä myös KL?
Viimeksi muokannut Kaapo, Ke 13.08.2003 14:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14215
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hmn, oliko mitään mainintaa W123-poistokamoista? Löytyvätkö ne nettisivuilta?

Tialsin muuten tunti sitten KL:stä takajouset ja kaikki nro. 2 kumit W123:een. Otin normaalit 14,8 mm jouset kuten edessäkin, hinta 35 e/kpl, tilaamalla saa. Vahvistetut (mitkä yleensä oli Suomeen tuoduissa W123:ssa) 15 mm jouset 40 e kpl.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Jaa-a

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Jukka N. kirjoitti:No tuosta poimin vain pari vertailukohtaa. Bilsteinen iskarit näyttävät olevan aika lailla samaa hintaa jopa taaloina kuin KL pyytelee euroina. Samoin alatukivarsi yli tonnin pyynteineen on samaa luokkaa. Jotkut palikat jenkeissä taas ovat ehken kalliimpiakin.
Tuolta konepuolelta esim. venaverren kumisarja oli 12 taalaa, Suomessa 2 euroa kpl eli sen 12 euroa. Samat pyynnit siis.

Saitkos KL:n mainoslehtisen, joka koskee viikkotapahtumaa 18-22.8. eli ensi viikolla? Maanantaina on ilmainen Bilstein-iskaritesti, tiistaina saa vanhoista pyyhkinjänsulista 5 € hyvityksen uusiin, keskiviikkona taisi saada 3 MANN-öjynsuodatinta 20 eurolla ja muista suodattimista -20%, 5W-50 Mobil 28€/4 litraa, istuinsuojien erikoistarjous, puoli-ilmaista poistokamaa jne.
Ainakin täällä Treella on tuollainen viikon kampanjajuttu. Onko sielläpäin? Aion hakea aimo tukun tarviketta talven turvaksi ja kunnostussession taustatueksi. :)
Tuli katseltua vaan, pakoputken hintoja ja noita polttoainejärjestelmän osia. Olin katsovinani, että iskarit olis ollut kpl hintoja ja sika paljon kalliimpia, kun KL:stä...taisin sitten katsoa väärin...katson uudelleen....

No, ainakin jousi on sika paljon kalliimpi. KL:ssä reilu 50€ ja tuolla yli 100$..HUH!!!
Ja on muuten billstainin iskarikin kalliimpi, kun KL:ssä... KL:ssä taakse n. 60€ ja tuolla 95$
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Timo L. kirjoitti:Hmn, oliko mitään mainintaa W123-poistokamoista? Löytyvätkö ne nettisivuilta?.
Nettisivuilla on jotain poistokamaa eriteltynä, mutta enpä tiedä koskevatko ne vuota kampanjaviikkoa. Poistovermettä kun saattaa olla hiukan eri tavalla eri toimipisteissä. Tuo kutsukirje on nyt kotosalla ja tämän aamun postissa, joten ehdin lukaista sen vain pikaisesti ja kertaalleen läpi aamutoimien lomassa.
Mutta pitää tavata läppyrä paremmin läpi, oli siinä ainakin asiaa präntyttynä parin aanelosen verran, noin normaalina konekirjoitustekstinä.....

Luulisi, että homma on valtakunnallinen ja sehän varmasti on, jos Day D. tai muut toteavat saaneensa vastaavanlaisen kirjelmän. Postitusajakohdat saattavat vaihdella alueellisesti, joten tarkkailkaa pötsiänne :shock:

PS. Tuossa kirjeessä mainittiin osoitelähteeksi ARK, joten KL:n "kanta-asiakkuudella" ei liene merkitystä.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Jaa-a

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Jukka N. kirjoitti: 5W-50 Mobil 28€/4 litraa,
Tämä on aika hyvä vitsi jo. Oikein erikseen pitää mainostaa kuinka paljon pas...a maksaa. Tuota samaa litkua saa Minimanista joka päivä n. 26€/4litraa.... Sekin on kyllä liikaa :wink:

Eikä nuo öljynsuodattimetkaan kovin halpoja ole. Normaalisti ne on maksaneet sen 7€ ja nyt olis 6,66€...En taida lähteä sen takia.

ilmansuodattimestakin on aina tullut alennusta tuon 20% muutenkin. Kai tällalailla mainostamalla saa ihmiset sitten liikkeelle??

PS. Ei ole tullut muuten yhtään KL:n lehteä postissa vielä Ässän aikana, jospa Uolevi korjaisi tilanteen...
juuso
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 170
Liittynyt: Ma 23.06.2003 15:49

Re: Jaa-a

Viesti Kirjoittaja juuso »

Jukka N. kirjoitti:No tuosta poimin vain pari vertailukohtaa. Bilsteinen iskarit näyttävät olevan aika lailla samaa hintaa jopa taaloina kuin KL pyytelee euroina. Samoin alatukivarsi yli tonnin pyynteineen on samaa luokkaa. Jotkut palikat jenkeissä taas ovat ehken kalliimpiakin.
Tuolta konepuolelta esim. venaverren kumisarja oli 12 taalaa, Suomessa euron kpl eli sen 12 euroa. Samat pyynnit siis.
Nuo kumithan (mitkä tarvitset) näyttävät olevan samoja hintoja (vrt. 80 EUR apurungon kitti, 15-20 EUR /alatukivarsi)

Minusta kannattaa vaihtaa myös alatukivarsien kumit, kun apurungon ottaa irti. Joissakin tukivarsien korjauskiteissä tulee mukana pultit, joissakin ei. Kannattaa vaihtaa pultteineen.

Minusta 126:n takapäästä kannattaa tällaisen remontin yhteydessä tsekata myös vetareiden suojakumit huolella ja vaihtaa jos vähänkin epäilyttää. Suojakumi-kitit ovat aika arvokkaita- taitaa olla luokkaa 30EUR per satsi (= vetarin pää)- mutta saattaapi vaihdolla säästyä vetariremontilta vähän myöhemmin.
Unelmilla on tapana toteutua...
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Jaa-a

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Day Downhill kirjoitti: Tämä on aika hyvä vitsi jo. Oikein erikseen pitää mainostaa kuinka paljon pas...a maksaa. Tuota samaa litkua saa Minimanista joka päivä n. 26€/4litraa.... Sekin on kyllä liikaa :wink:
Eikä nuo öljynsuodattimetkaan kovin halpoja ole. Normaalisti ne on maksaneet sen 7€ ja nyt olis 6,66€...En taida lähteä sen takia.
ilmansuodattimestakin on aina tullut alennusta tuon 20% muutenkin. Kai tällalailla mainostamalla saa ihmiset sitten liikkeelle??
Eli vedämmekö tästä johtopäätöksen, että KL kuuluu kategoriaan Kannattaa Laistaa, kas kun olen luullut, että olet ollut aina KL:ään päin kallellaan, hiukkasen Castrolin tapaan :wink:

No juu, homman takana on saada pikkuisen paremmat trabantit, kun rykäisee tuon koko ostoslistan kertalaakista tiskiin. Jos koko kakulle saa 20 pinnaa, niin ookoo. Tai kerrohan kokemuksesta, itse en ole ostellut ko. paikasta mitään suuremipa mällejä kerralla. Siis saattaisiko olla varantia kiristiää enemmänkin tällä opilla, jos listalla on:

Uudet jouset ja iskarit
Jousilimput
Kallistuksenvakaajan kumit, rajoittimet
Ylätukivarsien helasarjat
Koiranluut tai ainakin puslat
Ohjausiskari
Venavarsien kumit
Paisari- ja öljykorkit
Takaluukun tähtönen
Lasinpesurin moottorin tiiviste
Repsikan ikkunahissin katkaisin
Öljynsuodatin
Ilmansuodatin
Pyyhkijänsulat

Eihän tuosta vielä kassaan kamalia kerry, mutta joka tapauksessa enemmän kuin jääraapan ja avaimenperän ostajalta :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14215
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Jaa-a

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Day Downhill kirjoitti: PS. Ei ole tullut muuten yhtään KL:n lehteä postissa vielä Ässän aikana, jospa Uolevi korjaisi tilanteen...
Mahtaisiko johtua siitä, että sinä et osta tavaroita sieltä tilaamalla, eli heillä ei ole tietojasi tiedossa. Jos kuitenkin käyttävät omia rekistereitään.. koska kyllä minulle tuli W123-varaosakuvasto postissa aikoinaan. Isälle taas tulee "iso" luettelo (W124, W210 etc..). Tuo ajatus kyllä taistelee ARK-rekisterin käyttöä vastaan. Olkoon.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ja minä taas olen sitä mieltä, että ark:n rekisterin mukaan toimitaan.
Ensimmäinen KL-kuvaasto kun tipahti mulle jo -97, kun olin taluttanut sen 520i:n kotiin enkä taatusti ostanut ko. autoon vielä yhtään varaosaa mistään liikkeestä. Postin säännöllisesti kantamat kuvastot muuttuivat automaattisesti mersu-kataloogeiksi, kun ark:een meni tieto, että BMW on historiaa ja talossa MB.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Jaa-a

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Jukka N. kirjoitti:
Day Downhill kirjoitti: Tämä on aika hyvä vitsi jo. Oikein erikseen pitää mainostaa kuinka paljon pas...a maksaa. Tuota samaa litkua saa Minimanista joka päivä n. 26€/4litraa.... Sekin on kyllä liikaa :wink:
Eikä nuo öljynsuodattimetkaan kovin halpoja ole. Normaalisti ne on maksaneet sen 7€ ja nyt olis 6,66€...En taida lähteä sen takia.
ilmansuodattimestakin on aina tullut alennusta tuon 20% muutenkin. Kai tällalailla mainostamalla saa ihmiset sitten liikkeelle??
Eli vedämmekö tästä johtopäätöksen, että KL kuuluu kategoriaan Kannattaa Laistaa, kas kun olen luullut, että olet ollut aina KL:ään päin kallellaan, hiukkasen Castrolin tapaan :wink:

No juu, homman takana on saada pikkuisen paremmat trabantit, kun rykäisee tuon koko ostoslistan kertalaakista tiskiin. Jos koko kakulle saa 20 pinnaa, niin ookoo. Tai kerrohan kokemuksesta, itse en ole ostellut ko. paikasta mitään suuremipa mällejä kerralla. Siis saattaisiko olla varantia kiristiää enemmänkin tällä opilla, jos listalla on:

Uudet jouset ja iskarit
Jousilimput
Kallistuksenvakaajan kumit, rajoittimet
Ylätukivarsien helasarjat
Koiranluut tai ainakin puslat
Ohjausiskari
Venavarsien kumit
Paisari- ja öljykorkit
Takaluukun tähtönen
Lasinpesurin moottorin tiiviste
Repsikan ikkunahissin katkaisin
Öljynsuodatin
Ilmansuodatin
Pyyhkijänsulat

Eihän tuosta vielä kassaan kamalia kerry, mutta joka tapauksessa enemmän kuin jääraapan ja avaimenperän ostajalta :shock:
Tulosta tuo liuska ja käy kysymässä tarjous. Kun enemmän ostaa saa tosi hyviä alennuksia..
Ei tarvitse ostaa kun kaikki suodattimet ja siitäkin tippuu jo se 20%. Minulla on tietty Jyväskylän KL:ään aika hyvät suhteet, mutta kyllä mielestäni olen aina alennusta saanut, jo ihan eka käyntikerroilla.

KL rulettaa!!! Sitä ei kannata Laistaa. Sitäpaitsi siellä on sikahyvä palvelu. Olen päässyt usein takahuoneeseen tutkimaan W126-rompulta varaosa numeroita räjäytyskuvia ;)

..niin ja 240D:n aikaan vaimolle tuli KL-lehti. Kun auto vaihtui isompaan, lehden tulo loppui. ARK:sta ottavat tiedot.
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Re: Hjälppen: W126 alustan kohennusvihjettä?

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Day Downhill kirjoitti:Katsastusmies huomaa muut viat.
Kaverillani takatukivarsien helat loppu, rauta rautaa vasten ja auto puoltaa niin, että käsi kipeänä saa vääntää ratista, että auto pysyy tiellä! Katsastusmies sanoi: "Täällä näyttää olevan kaikki kunnossa". :lol: :lol:
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Re: Jaa-a

Viesti Kirjoittaja jarski »

Timo L. kirjoitti:
Day Downhill kirjoitti: PS. Ei ole tullut muuten yhtään KL:n lehteä postissa vielä Ässän aikana, jospa Uolevi korjaisi tilanteen...
Mahtaisiko johtua siitä, että sinä et osta tavaroita sieltä tilaamalla, eli heillä ei ole tietojasi tiedossa. Jos kuitenkin käyttävät omia rekistereitään.. koska kyllä minulle tuli W123-varaosakuvasto postissa aikoinaan. Isälle taas tulee "iso" luettelo (W124, W210 etc..). Tuo ajatus kyllä taistelee ARK-rekisterin käyttöä vastaan. Olkoon.
Kyllä mulle tuli KL:n kuvasto, vaikka en ole sieltä koskaan mitään tilaamalla ostanut. Eli tulisiko se sittenkin ARK:n tietojen perusteella? Ensi vuonna ei tule kenellekään w123:n kuvastoa, tämä keväällä tullut kun oli viimeinen :cry:
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Hjälppen: W126 alustan kohennusvihjettä?

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

SEV8 kirjoitti:
Day Downhill kirjoitti:Katsastusmies huomaa muut viat.
Kaverillani takatukivarsien helat loppu, rauta rautaa vasten ja auto puoltaa niin, että käsi kipeänä saa vääntää ratista, että auto pysyy tiellä! Katsastusmies sanoi: "Täällä näyttää olevan kaikki kunnossa". :lol: :lol:
Niinpä, puhuinkin muista vioista. Tarkoitin, että noita heloja/koiranluita yms. takatuennan juttuja ne ei juuri huomaakkaan. W126:ssa varsinkaan.

Kaverillasi on ilmeisesti W124?
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

OK. Kaverillani on W126. Jotenkin vaan luottamus katsastukseen varisee tällaisten tapausten jälkeen.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

SEV8 kirjoitti:OK. Kaverillani on W126. Jotenkin vaan luottamus katsastukseen varisee tällaisten tapausten jälkeen.
Toisaalta itsekkään en enään tiedä mitä niistä ajattelis. Sika hyvää palvelua olen saanut vain yhdeltä Jyväskyläläiseltä asemalta, mutta viimeksi kyllä Uolevin täysin paskana oleva vetoakseli jäi mieheltä huomaamatta....ei tuo haitannut, kun kuitenkin itse tiesin viasta. Leima tuli ilman huomautuksia.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Jaa-a

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Day Downhill kirjoitti: ilmansuodattimestakin on aina tullut alennusta tuon 20% muutenkin. Kai tällalailla mainostamalla saa ihmiset sitten liikkeelle?
Tämä nyt on jo pilkunkoinintaa, mutta lukaisin tuota tarjous/kutsukirjettä hieman lisää. Kyllähän ne jotain konkreettista etua näyttävät vilauttelevan.
20% alennukset ovat nimittäin tarjoushinnoista annettavia lisäalennuksia, eli jos saat esim. suodattimesta tiskillä tai tarjouksessa trabanttia 20%, niin tällä viikolla tuosta saa vielä 20% lisää. No, ensi viikollahan tuo käytännössä selviää.
Mutta kolme MANNea otan kyllä hyllyyn; naapurihuoltis, jossa seuraavan kerran öljyt vaihdetaan, kauppaa vain M-filteriä. Noup!
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

joo..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Ei ne kyllä katsastuksessa liikoja syynää w123:nkaan taka-akselin heloja.. Kerran oli toinen tukivarren puslista niin lopussa, että kun auto oli sopivasti loivassa mäessä parkissa toisen takapyörän varassa. (siis käsijarru pelitti kunnolla vain toisessa pyörässä) Pesin autoa ja tuli toisen takavanteen vuoro, niin olisi meikän ilme ollut varmasti ikuistamisen arvoinen, pyörä heilui edestakaisin useita senttejä! Kyllä piti vähän aikaa ihmetellä...

Tänään kilahti postilaatikkoon mullekin tuo Jyväskylän KL:n "hullutpäivät" kuvasto. En tiedä "joutuuko" sitä käymään siellä. Maanantaina kävisi haalimassa kaksinkäsin poistokorista tavaraa (tulkaa pikku Mersun osat isin luo.. :lol:) ja/tai perjantaina lisävarusteita katselemaan..
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: joo..

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

[quote="jarski"] Tänään kilahti postilaatikkoon mullekin tuo Jyväskylän KL:n "hullutpäivät" kuvasto. Maanantaina kävisi haalimassa kaksinkäsin poistokorista tavaraa (tulkaa pikku Mersun osat isin luo.. :lol:) quote]

Varustaudu sitten kunnolla, esim. luotiliiveillä, prätkäkypärällä ja maihareilla. Jos nimittäin Stokkan hullujen päivien alekorikäytöstä muistelee, niin akathan repivät toisiltaan silmät päästä jonkun puolen euron sukkahousujen takia - ja palastelevat ne housutkin siinä sivussa :shock: :lol:
No, eivät kai Mersumiehet tuollaista käytöstä harjoita...... Tai jos etupuskurin oikea kulmapintakromi tulisi vastaan vaikka 10 ekulla, niin sinnehän sukeltaisin koppaan pää edellä :wink:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Jippii

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Noniin!!

Tänään tuli sitten postiluukusta 2 kpl KL:n hullutpäivät kutsua :) Kummallekkin omat.

Huomasin, että se parempi mobil (0W40)oli kyllä edullista. Eikös se ollut jotain 35€/4 litraa. Tohon hintaan tuota Suomalaisten lottoajien unelmaöljyä ei taida muualta saadakkaan. Minua tuo tarjous ei kyllä liikauta, mutta varmaan monia kyllä.
Vastaa Viestiin