Kiinan ilmapussit (W211)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
NMu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 22.09.2019 12:40

Kiinan ilmapussit (W211)

Viesti Kirjoittaja NMu »

Selailin ebayta ja näköjään Kiinassa tehdään myös ilmapusseja mersuihin (ja miksipä ei tehtäisi): https://www.ebay.co.uk/itm/Rear-Air-Sus ... 3913566394

Hintahan on suhteessa Arnottiin ja Bilsteiniin erittäin edullinen, mutta toisaalta kiinalainen osaa jo tuohon hintaan ainakin periaatteessa tehdä todella laadukasta jälkeä. Onkohan kellään kokemuksia vastaavista?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13763
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Kiinan ilmapussit (W211)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Tuleeko pussit otsikon mukaisesti W211:een vaiko S211:een?
Jhalmari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 23.05.2017 14:10

Re: Kiinan ilmapussit (W211)

Viesti Kirjoittaja Jhalmari »

Jätä suosiollla väliin, huono paikka säästää.
Itsellä kesti 3kk kunnes alkoi osat lennellä tolpasta ja pussi repesi. Laitoin Arnotin joka on ihan ok.
Hesusnis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 30.03.2019 23:57

Re: Kiinan ilmapussit (W211)

Viesti Kirjoittaja Hesusnis »

Juu, väärä paikka säästää, tietty jos tykkää ropata ja ei laske omalle työlle hintaa, niin anna mennä.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
NMu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 22.09.2019 12:40

Re: Kiinan ilmapussit (W211)

Viesti Kirjoittaja NMu »

DBFI kirjoitti:Tuleeko pussit otsikon mukaisesti W211:een vaiko S211:een?
No sanotaan, että näin uudelle mersukuskille asia ei ollut mitenkään ihan itsestäänselvä :roll: . Aika paljon tuntuu nettikaupoissa näkyvän sitä, että viitataan sekä sedaniin että farkkuun samalla W211 koodilla, ja itselle ensimmäinen assosiaatio oli, että W=wagon, S=sedan. Mutta joo, siis farkusta eli S211 kyse, nyt kun sain asian vihdoin googlattua :oops:

Ostin siis perjantaina tuon auton ja maanantaina vein sen takaisin liikkeeseen, kun vasen takakulma oli maassa. Lisäksi siellä oli toisella puolella Arnott (tai kiinankopio siitä) ja toisella puolella ilmeisesti alkuperäinen Bilstein :thumbdown:. Tuo fiksaus menee nyt autoliikkeen piikkiin niin, että molemmilla puolilla pitää olla samanlaiset osat, eli ihan vaan jatkoa ajatellen pohdiskelua tällä hetkellä.

Vai pitäisköhän pistää sinne suosiolla seuraavan ongelman sattuessa sinne se Arnottin rautajousisarja?
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 644
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kiinan ilmapussit (W211)

Viesti Kirjoittaja jusi »

NMu kirjoitti:
DBFI kirjoitti:Tuleeko pussit otsikon mukaisesti W211:een vaiko S211:een?
Vai pitäisköhän pistää sinne suosiolla seuraavan ongelman sattuessa sinne se Arnottin rautajousisarja?
Tuleeko se edes halvemmaksi kuin ilmajousituksen korjaus? Ilmajousilla ei tarvitse välittää kuormasta tai pelätä katsastusta. Aika moni on sitä mieltä, tai ainakin minä, että takailmajouset on hyvä keksintö (ja Airmatic vielä parempi).
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
NMu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 22.09.2019 12:40

Re: Kiinan ilmapussit (W211)

Viesti Kirjoittaja NMu »

jusi kirjoitti:
NMu kirjoitti:
DBFI kirjoitti:Tuleeko pussit otsikon mukaisesti W211:een vaiko S211:een?
Vai pitäisköhän pistää sinne suosiolla seuraavan ongelman sattuessa sinne se Arnottin rautajousisarja?
Tuleeko se edes halvemmaksi kuin ilmajousituksen korjaus? Ilmajousilla ei tarvitse välittää kuormasta tai pelätä katsastusta. Aika moni on sitä mieltä, tai ainakin minä, että takailmajouset on hyvä keksintö (ja Airmatic vielä parempi).
No joo, vaikeahan se on sanoa, tuleeko se halvemmaksi. Tänne ja muuallekaan ei toki kukaan yleensä kirjoita, että ilmajousitus toimii hienosti, mutta ongelmista löytyy tekstiä vaikka miten paljon. Tuo Arnottin konversiosetti on suunnilleen saman hintainen kuin ilmapussien uusiminen molemmille puolille (tai 2/3 yhden bilsteinin pussin hinnasta marmoritiskiltä ostettuna), joten suhteellisen edullinenhan se on.

Mitä meinasit tuolla katsastuksen pelkäämisellä? Onko tuo konversio siis Suomessa laiton? Vai vaatii muutoskatsastuksen? Kyllähän sen tietysti sokeakin katsastusmies huomaa, että tuo vaihdos on tehty.
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 644
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kiinan ilmapussit (W211)

Viesti Kirjoittaja jusi »

NMu kirjoitti:
jusi kirjoitti:
NMu kirjoitti:
DBFI kirjoitti:Tuleeko pussit otsikon mukaisesti W211:een vaiko S211:een?
Mitä meinasit tuolla katsastuksen pelkäämisellä? Onko tuo konversio siis Suomessa laiton? Vai vaatii muutoskatsastuksen? Kyllähän sen tietysti sokeakin katsastusmies huomaa, että tuo vaihdos on tehty.
Justiinsa sitä. Ei ole tehty rautajousilla 211- ja 212-farmareita. Myös valojen suuntaus tulee ongelmaksi, tasonsääto kun hoitaa senkin. Ilmajousituksen kanssa on tärkeää vaihdella tai kuivata kuivaimen ryynejä ja vaihtaa suodatin säännöllisesti. Joskushan pusseja pitää vaihtaa mutta hinnat on kohtuulliset jos ei osta merkkiliikkeen tavaraa. Vaihtotyö helppoa ainakin jos on Star käytössä.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18153
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kiinan ilmapussit (W211)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos katsastuksessa hoksaavat että farkussa on takana rautajouset ja päättävät tarttua siihen niin se on sitten ainut vaihtoehto laittaa "ilmat" takaisin.
wiimax.fi
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Kiinan ilmapussit (W211)

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Olen huomannut että kinkkien panostus ainakin 220 korisen ilmajousiin (tehty myös ne jäykkyyden säädöt eikä pelkkiä kuoria) on vaikuttanut alkuperäislaatuun eli bilsteinin hintaan alentavasti.

Suosittelisin bilsteinejä. On sama kuin alkuperäinen mersun tiskillä mutta halvempi.

Uskon että sama koskee 211 korisessakin.
Viimeksi muokannut AK47, Ke 25.09.2019 23:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Kiinan ilmapussit (W211)

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

NMu kirjoitti:Tänne ja muuallekaan ei toki kukaan yleensä kirjoita, että ilmajousitus toimii hienosti
Ei, ja sanan ilmajousitus paikalle voi vaihtaa melkein minkä tahansa vastaavan substantiivin ja lause pitää edelleen paikkansa.

Mutta, ainakin minä olen, ja moni muukin on (tässäkin threadissä ja useissa muissa) kyllä kirjoittanut, että ilmajousitus on erinomainen keksintö, ja toki siihenkin tulee vikoja niin kuin kaikkeen muuhunkin tekniikkaan, ja sitten ne viat korjataan ja matka jatkuu. Ei sitä kannata ruveta pois vaihtamaan.

Bilsteineja suosittelen minäkin, varsinkin jos on airmatic. Sitten jos on pelkät takailmapussit ("perus"farkku), niin sitten voi toimia Arnottkin. Omia kokemuksia on vain Bilsteineista Airmaticissa.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
eppuli313
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 18.04.2016 09:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiinan ilmapussit (W211)

Viesti Kirjoittaja eppuli313 »

bilsteinit ei kestäneet kuin muutaman vuoden, arnotin pussien kanssa ei enää mitään pulmia
W639 -05 115
W164 -09
ex-S211 -05 270
ex-W903 -02 110
ex W638 -02 110
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Kiinan ilmapussit (W211)

Viesti Kirjoittaja AK47 »

eppuli313 kirjoitti:bilsteinit ei kestäneet kuin muutaman vuoden, arnotin pussien kanssa ei enää mitään pulmia
Mikäs niissä hajosi? Muutama=? 211 siis? farkun takajouset vai koko airmatikki? :o
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12807
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Kiinan ilmapussit (W211)

Viesti Kirjoittaja epk »

bilsteinit helppo asentaa väärin. Arnottit takapussit toimineet hienosti takana molemmissa versioissa.
eppuli313
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 18.04.2016 09:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiinan ilmapussit (W211)

Viesti Kirjoittaja eppuli313 »

On vain takapussit, kesti reilun 2 vuotta bilsteinit, sitten alkoivat vuotamaan. Arnotit olleet nyt 4 vuotta ja pelaa loistavasti, muutenkin paljon fiksumman oloiset ja jämäkämmät paikoilleen. S211.
W639 -05 115
W164 -09
ex-S211 -05 270
ex-W903 -02 110
ex W638 -02 110
NMu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 22.09.2019 12:40

Re: Kiinan ilmapussit (W211)

Viesti Kirjoittaja NMu »

tj86430 kirjoitti:
NMu kirjoitti:Tänne ja muuallekaan ei toki kukaan yleensä kirjoita, että ilmajousitus toimii hienosti
Bilsteineja suosittelen minäkin, varsinkin jos on airmatic. Sitten jos on pelkät takailmapussit ("perus"farkku), niin sitten voi toimia Arnottkin. Omia kokemuksia on vain Bilsteineista Airmaticissa.
Oma autoni ei siis ole Airmatic, vaan pelkät tyhmät pussit takana. Se, mikä tuossa hämäsi on, että siellä oli tosiaan toisella puolella oletettavasti alkuperäinen Bilstein ja toisella puolella ihan juuri asennettu Arnott (tai siltä näyttävä, kyljessä kuitenkin tarra made in china), ja se oli nimenomaan tuon Arnottin puoli, joka oli pettänyt. Käytännössä kulma nousi kyllä parkkipaikalla auton ollessa käynnissä ylös, mutta sahasi vähän ylös-alas koko ajan ja sammutettaessa se lähti saman tien tonttia kohden.

Kun kyseessä on autoliike, joka haluaa äkkiä tuon auton uudelleen pois käsistään ja kun se meni samalle pajalle, joka jo asensi sinne eripariset pussit, niin hirveää luottoa ei ole homman kuntoon tulemiseen. Siksi pitää henkisesti varautua siihen, että tuon joutuu vielä omalla rahalla laittamaan oikeasti kuntoon lopulta.

Voiko nuo eripariset ilmapussit aiheuttaa jotain vahinkoa esim. kompurassa, eli mihinkähän kokoiseen työhön pitäisi varautua oman mielenrauhansa takaamiseksi?
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Kiinan ilmapussit (W211)

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Minulla on sellainen mielikuva, että Arnottit pitäisi vaihtaa aina pareittain, eikä tuollainen Bilstein-Arnott (tai siltä näyttävä) sekasikiö olisi millään tavalla suositeltava. Mutta ehkä sekin koski vain airmaticia.

Jos minulla olisi tuollainen (ja se Bilstein ei ole viallinen), niin laittaisin toisellekin puolelle Bilsteinin ja olettaisin että tulee sillä kuntoon.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Kiinan ilmapussit (W211)

Viesti Kirjoittaja AK47 »

tj86430 kirjoitti:Minulla on sellainen mielikuva, että Arnottit pitäisi vaihtaa aina pareittain, eikä tuollainen Bilstein-Arnott (tai siltä näyttävä) sekasikiö olisi millään tavalla suositeltava. Mutta ehkä sekin koski vain airmaticia.

Jos minulla olisi tuollainen (ja se Bilstein ei ole viallinen), niin laittaisin toisellekin puolelle Bilsteinin ja olettaisin että tulee sillä kuntoon.
Juuri näin ja jos se vanha bilstein tai ihan mb leimoilla oleva bilstein hajoaa niin on valmiiksi toisella puolella bilsteini. Jos sinne joku arnotti laitetaan pariksi niin ei hyvä. Sit saisi olla molemmat samoja ja liike ei varmaan halua vaihtaa kuin yhden - joten bilstein.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
HMA
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 23.08.2021 11:16

Re: Kiinan ilmapussit (W211)

Viesti Kirjoittaja HMA »

Onko tietoa tai kokemusta, onko kiinalaisten takapussien laatu parantunut nykyään ?
Nicole_Turtiainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 11.08.2021 08:16

Re: Kiinan ilmapussit (W211)

Viesti Kirjoittaja Nicole_Turtiainen »

Halvimmat kinkkipussit alle ja myyntiin, tai vaihtoehtoisesti jos on tarkoitus pitää autoa pitempään, Arnottit alle.
Vastaa Viestiin