Kiinan ilmapussit (W211)
Kiinan ilmapussit (W211)
Selailin ebayta ja näköjään Kiinassa tehdään myös ilmapusseja mersuihin (ja miksipä ei tehtäisi): https://www.ebay.co.uk/itm/Rear-Air-Sus ... 3913566394
Hintahan on suhteessa Arnottiin ja Bilsteiniin erittäin edullinen, mutta toisaalta kiinalainen osaa jo tuohon hintaan ainakin periaatteessa tehdä todella laadukasta jälkeä. Onkohan kellään kokemuksia vastaavista?
Hintahan on suhteessa Arnottiin ja Bilsteiniin erittäin edullinen, mutta toisaalta kiinalainen osaa jo tuohon hintaan ainakin periaatteessa tehdä todella laadukasta jälkeä. Onkohan kellään kokemuksia vastaavista?
Re: Kiinan ilmapussit (W211)
Tuleeko pussit otsikon mukaisesti W211:een vaiko S211:een?
Re: Kiinan ilmapussit (W211)
Jätä suosiollla väliin, huono paikka säästää.
Itsellä kesti 3kk kunnes alkoi osat lennellä tolpasta ja pussi repesi. Laitoin Arnotin joka on ihan ok.
Itsellä kesti 3kk kunnes alkoi osat lennellä tolpasta ja pussi repesi. Laitoin Arnotin joka on ihan ok.
Re: Kiinan ilmapussit (W211)
Juu, väärä paikka säästää, tietty jos tykkää ropata ja ei laske omalle työlle hintaa, niin anna mennä.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: Kiinan ilmapussit (W211)
No sanotaan, että näin uudelle mersukuskille asia ei ollut mitenkään ihan itsestäänselväDBFI kirjoitti:Tuleeko pussit otsikon mukaisesti W211:een vaiko S211:een?


Ostin siis perjantaina tuon auton ja maanantaina vein sen takaisin liikkeeseen, kun vasen takakulma oli maassa. Lisäksi siellä oli toisella puolella Arnott (tai kiinankopio siitä) ja toisella puolella ilmeisesti alkuperäinen Bilstein

Vai pitäisköhän pistää sinne suosiolla seuraavan ongelman sattuessa sinne se Arnottin rautajousisarja?
Re: Kiinan ilmapussit (W211)
Tuleeko se edes halvemmaksi kuin ilmajousituksen korjaus? Ilmajousilla ei tarvitse välittää kuormasta tai pelätä katsastusta. Aika moni on sitä mieltä, tai ainakin minä, että takailmajouset on hyvä keksintö (ja Airmatic vielä parempi).NMu kirjoitti:Vai pitäisköhän pistää sinne suosiolla seuraavan ongelman sattuessa sinne se Arnottin rautajousisarja?DBFI kirjoitti:Tuleeko pussit otsikon mukaisesti W211:een vaiko S211:een?
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Kiinan ilmapussit (W211)
No joo, vaikeahan se on sanoa, tuleeko se halvemmaksi. Tänne ja muuallekaan ei toki kukaan yleensä kirjoita, että ilmajousitus toimii hienosti, mutta ongelmista löytyy tekstiä vaikka miten paljon. Tuo Arnottin konversiosetti on suunnilleen saman hintainen kuin ilmapussien uusiminen molemmille puolille (tai 2/3 yhden bilsteinin pussin hinnasta marmoritiskiltä ostettuna), joten suhteellisen edullinenhan se on.jusi kirjoitti:Tuleeko se edes halvemmaksi kuin ilmajousituksen korjaus? Ilmajousilla ei tarvitse välittää kuormasta tai pelätä katsastusta. Aika moni on sitä mieltä, tai ainakin minä, että takailmajouset on hyvä keksintö (ja Airmatic vielä parempi).NMu kirjoitti:Vai pitäisköhän pistää sinne suosiolla seuraavan ongelman sattuessa sinne se Arnottin rautajousisarja?DBFI kirjoitti:Tuleeko pussit otsikon mukaisesti W211:een vaiko S211:een?
Mitä meinasit tuolla katsastuksen pelkäämisellä? Onko tuo konversio siis Suomessa laiton? Vai vaatii muutoskatsastuksen? Kyllähän sen tietysti sokeakin katsastusmies huomaa, että tuo vaihdos on tehty.
Re: Kiinan ilmapussit (W211)
Justiinsa sitä. Ei ole tehty rautajousilla 211- ja 212-farmareita. Myös valojen suuntaus tulee ongelmaksi, tasonsääto kun hoitaa senkin. Ilmajousituksen kanssa on tärkeää vaihdella tai kuivata kuivaimen ryynejä ja vaihtaa suodatin säännöllisesti. Joskushan pusseja pitää vaihtaa mutta hinnat on kohtuulliset jos ei osta merkkiliikkeen tavaraa. Vaihtotyö helppoa ainakin jos on Star käytössä.NMu kirjoitti:jusi kirjoitti:NMu kirjoitti:Mitä meinasit tuolla katsastuksen pelkäämisellä? Onko tuo konversio siis Suomessa laiton? Vai vaatii muutoskatsastuksen? Kyllähän sen tietysti sokeakin katsastusmies huomaa, että tuo vaihdos on tehty.DBFI kirjoitti:Tuleeko pussit otsikon mukaisesti W211:een vaiko S211:een?
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Kiinan ilmapussit (W211)
Jos katsastuksessa hoksaavat että farkussa on takana rautajouset ja päättävät tarttua siihen niin se on sitten ainut vaihtoehto laittaa "ilmat" takaisin.
wiimax.fi
Re: Kiinan ilmapussit (W211)
Olen huomannut että kinkkien panostus ainakin 220 korisen ilmajousiin (tehty myös ne jäykkyyden säädöt eikä pelkkiä kuoria) on vaikuttanut alkuperäislaatuun eli bilsteinin hintaan alentavasti.
Suosittelisin bilsteinejä. On sama kuin alkuperäinen mersun tiskillä mutta halvempi.
Uskon että sama koskee 211 korisessakin.
Suosittelisin bilsteinejä. On sama kuin alkuperäinen mersun tiskillä mutta halvempi.
Uskon että sama koskee 211 korisessakin.
Viimeksi muokannut AK47, Ke 25.09.2019 23:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Kiinan ilmapussit (W211)
Ei, ja sanan ilmajousitus paikalle voi vaihtaa melkein minkä tahansa vastaavan substantiivin ja lause pitää edelleen paikkansa.NMu kirjoitti:Tänne ja muuallekaan ei toki kukaan yleensä kirjoita, että ilmajousitus toimii hienosti
Mutta, ainakin minä olen, ja moni muukin on (tässäkin threadissä ja useissa muissa) kyllä kirjoittanut, että ilmajousitus on erinomainen keksintö, ja toki siihenkin tulee vikoja niin kuin kaikkeen muuhunkin tekniikkaan, ja sitten ne viat korjataan ja matka jatkuu. Ei sitä kannata ruveta pois vaihtamaan.
Bilsteineja suosittelen minäkin, varsinkin jos on airmatic. Sitten jos on pelkät takailmapussit ("perus"farkku), niin sitten voi toimia Arnottkin. Omia kokemuksia on vain Bilsteineista Airmaticissa.
Re: Kiinan ilmapussit (W211)
bilsteinit ei kestäneet kuin muutaman vuoden, arnotin pussien kanssa ei enää mitään pulmia
W639 -05 115
W164 -09
ex-S211 -05 270
ex-W903 -02 110
ex W638 -02 110
W164 -09
ex-S211 -05 270
ex-W903 -02 110
ex W638 -02 110
Re: Kiinan ilmapussit (W211)
Mikäs niissä hajosi? Muutama=? 211 siis? farkun takajouset vai koko airmatikki?eppuli313 kirjoitti:bilsteinit ei kestäneet kuin muutaman vuoden, arnotin pussien kanssa ei enää mitään pulmia

Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Kiinan ilmapussit (W211)
bilsteinit helppo asentaa väärin. Arnottit takapussit toimineet hienosti takana molemmissa versioissa.
Re: Kiinan ilmapussit (W211)
On vain takapussit, kesti reilun 2 vuotta bilsteinit, sitten alkoivat vuotamaan. Arnotit olleet nyt 4 vuotta ja pelaa loistavasti, muutenkin paljon fiksumman oloiset ja jämäkämmät paikoilleen. S211.
W639 -05 115
W164 -09
ex-S211 -05 270
ex-W903 -02 110
ex W638 -02 110
W164 -09
ex-S211 -05 270
ex-W903 -02 110
ex W638 -02 110
Re: Kiinan ilmapussit (W211)
Oma autoni ei siis ole Airmatic, vaan pelkät tyhmät pussit takana. Se, mikä tuossa hämäsi on, että siellä oli tosiaan toisella puolella oletettavasti alkuperäinen Bilstein ja toisella puolella ihan juuri asennettu Arnott (tai siltä näyttävä, kyljessä kuitenkin tarra made in china), ja se oli nimenomaan tuon Arnottin puoli, joka oli pettänyt. Käytännössä kulma nousi kyllä parkkipaikalla auton ollessa käynnissä ylös, mutta sahasi vähän ylös-alas koko ajan ja sammutettaessa se lähti saman tien tonttia kohden.tj86430 kirjoitti:Bilsteineja suosittelen minäkin, varsinkin jos on airmatic. Sitten jos on pelkät takailmapussit ("perus"farkku), niin sitten voi toimia Arnottkin. Omia kokemuksia on vain Bilsteineista Airmaticissa.NMu kirjoitti:Tänne ja muuallekaan ei toki kukaan yleensä kirjoita, että ilmajousitus toimii hienosti
Kun kyseessä on autoliike, joka haluaa äkkiä tuon auton uudelleen pois käsistään ja kun se meni samalle pajalle, joka jo asensi sinne eripariset pussit, niin hirveää luottoa ei ole homman kuntoon tulemiseen. Siksi pitää henkisesti varautua siihen, että tuon joutuu vielä omalla rahalla laittamaan oikeasti kuntoon lopulta.
Voiko nuo eripariset ilmapussit aiheuttaa jotain vahinkoa esim. kompurassa, eli mihinkähän kokoiseen työhön pitäisi varautua oman mielenrauhansa takaamiseksi?
Re: Kiinan ilmapussit (W211)
Minulla on sellainen mielikuva, että Arnottit pitäisi vaihtaa aina pareittain, eikä tuollainen Bilstein-Arnott (tai siltä näyttävä) sekasikiö olisi millään tavalla suositeltava. Mutta ehkä sekin koski vain airmaticia.
Jos minulla olisi tuollainen (ja se Bilstein ei ole viallinen), niin laittaisin toisellekin puolelle Bilsteinin ja olettaisin että tulee sillä kuntoon.
Jos minulla olisi tuollainen (ja se Bilstein ei ole viallinen), niin laittaisin toisellekin puolelle Bilsteinin ja olettaisin että tulee sillä kuntoon.
Re: Kiinan ilmapussit (W211)
Juuri näin ja jos se vanha bilstein tai ihan mb leimoilla oleva bilstein hajoaa niin on valmiiksi toisella puolella bilsteini. Jos sinne joku arnotti laitetaan pariksi niin ei hyvä. Sit saisi olla molemmat samoja ja liike ei varmaan halua vaihtaa kuin yhden - joten bilstein.tj86430 kirjoitti:Minulla on sellainen mielikuva, että Arnottit pitäisi vaihtaa aina pareittain, eikä tuollainen Bilstein-Arnott (tai siltä näyttävä) sekasikiö olisi millään tavalla suositeltava. Mutta ehkä sekin koski vain airmaticia.
Jos minulla olisi tuollainen (ja se Bilstein ei ole viallinen), niin laittaisin toisellekin puolelle Bilsteinin ja olettaisin että tulee sillä kuntoon.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Kiinan ilmapussit (W211)
Onko tietoa tai kokemusta, onko kiinalaisten takapussien laatu parantunut nykyään ?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ke 11.08.2021 08:16
Re: Kiinan ilmapussit (W211)
Halvimmat kinkkipussit alle ja myyntiin, tai vaihtoehtoisesti jos on tarkoitus pitää autoa pitempään, Arnottit alle.