Käynnistysongelma väyrysessä (290 TD)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
CFU290TDT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 06.05.2004 11:06

Käynnistysongelma väyrysessä (290 TD)

Viesti Kirjoittaja CFU290TDT »

Mistä voi johtua, kun 290TD starttauttaa aamuisin kolme tai neljä kertaa ennenkuin suostuu käynnistymään? Päivän mittaan ongelmaa ei ole. Ammukäynnistykseen ei vaikuta mitään, käytänkö webastoa vai en. Sama ongelma aina. Akku on uusi, ja muutenkaan ei kuullosta siltä, että ongelma olisi heikossa startin tehossa. Mieluumminkin "kuullostaa" kuin kone ei saisi polttoainetta heti?? Voiko tällä ongelmalla olla mitään tekemistä sen kanssa, että noin kuukausi sitten jäin tielle polttoaineen loppumisen takia, ja huoltomies teki pari tuntia töitä, että sai moottorin käynnistymään? Ilmausongelmako?? Mitä pitäisi tehdä??
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Vastailinkin jo tuossa toiseen käynnistyvyysongelmaan samalla lailla,mutta katopa hehkujen johtosarjan kunto kannen etukulman kohdalta.Tuppaa kulumaan puhki ajanoloon jos ottaa kiinni kanteen.Jos on pari hehkua mykkänä joutuu kyllä sahaamaan.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Lisäyksenä vielä äskeiseen kaverin auto niin ikään 290 tdt -97.veho ostatti sillä ilmamäärämittarin ko.vian takia,olis varmaan joutavana jos satut tarviimaan.Kaverin tapauksessa 10 cm teippiä riitti.
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

ilmaa jos sama systeemi kuin220:ssä,niin vaihda o-renkaat naftaletkuihin,suodattimessa ja pumpussa.TERE
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Entäs suuttimien ylivuotoletkut?
Pumpun O-renkaat tosiaan toinen hyvä vaihtoehto.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Vanhana diesle-mersumiehenä ja nykyisen 290 TD:n omistajana sanoisin, että ilmaa pääsee systeemiin. No, mistä se ilma sinun tapauksessa tulee...? Mahdollisia paikkoja on useita, mutta siitä ne löytyy polttoainetankin ja sylinterin kannen väliseltä alueelta :?

Kun ostinm omani, niin siitä oli nämä suuttimesta toiseen menevät kumilekut kulahtaneet sen verran, että naftaa vuosi jo pihallekin. Liikkeessä eivät meinanneet saada autoa edes käyntiin. Tehtiin kaupat sillä ehdolla, että vaihtavat uudet letkun pätkät (olin niitä jo vaihdellut pienen ikäni itsekin) eikä ole sen jälkeen ollut käyntiinlähtövaikeuksia yhtään kertaa.

Jos nuo em. letkut on vaihdon tarpeessa, niin sen kyllä haistaa - nafta haiskahtaa pellin alla. Muuten ei pitäisi haiskahtaa nafta koskaan / ollenkaan.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CFU290TDT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 06.05.2004 11:06

Viesti Kirjoittaja CFU290TDT »

caddy66 kirjoitti:ilmaa jos sama systeemi kuin220:ssä,niin vaihda o-renkaat naftaletkuihin,suodattimessa ja pumpussa.TERE
Kiitos nappiin osuneesta neuvosta! Homma hoidossa! Lisäksi vaihdettiin ylivuotoletkut.
CFU290TDT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 06.05.2004 11:06

Viesti Kirjoittaja CFU290TDT »

Chili kirjoitti:Vanhana diesle-mersumiehenä ja nykyisen 290 TD:n omistajana sanoisin, että ilmaa pääsee systeemiin. No, mistä se ilma sinun tapauksessa tulee...? Mahdollisia paikkoja on useita, mutta siitä ne löytyy polttoainetankin ja sylinterin kannen väliseltä alueelta :?

Kun ostinm omani, niin siitä oli nämä suuttimesta toiseen menevät kumilekut kulahtaneet sen verran, että naftaa vuosi jo pihallekin. Liikkeessä eivät meinanneet saada autoa edes käyntiin. Tehtiin kaupat sillä ehdolla, että vaihtavat uudet letkun pätkät (olin niitä jo vaihdellut pienen ikäni itsekin) eikä ole sen jälkeen ollut käyntiinlähtövaikeuksia yhtään kertaa.

Jos nuo em. letkut on vaihdon tarpeessa, niin sen kyllä haistaa - nafta haiskahtaa pellin alla. Muuten ei pitäisi haiskahtaa nafta koskaan / ollenkaan.
Jep. Vuotoja löytyi. letkunpätkät uudet ja o-renkaat suodattimelta lähteviin letkunpäihin - ja jo lähtee!! Kiitos vinkistä!
Vastaa Viestiin