Käynnistysongelma väyrysessä (290 TD)
Käynnistysongelma väyrysessä (290 TD)
Mistä voi johtua, kun 290TD starttauttaa aamuisin kolme tai neljä kertaa ennenkuin suostuu käynnistymään? Päivän mittaan ongelmaa ei ole. Ammukäynnistykseen ei vaikuta mitään, käytänkö webastoa vai en. Sama ongelma aina. Akku on uusi, ja muutenkaan ei kuullosta siltä, että ongelma olisi heikossa startin tehossa. Mieluumminkin "kuullostaa" kuin kone ei saisi polttoainetta heti?? Voiko tällä ongelmalla olla mitään tekemistä sen kanssa, että noin kuukausi sitten jäin tielle polttoaineen loppumisen takia, ja huoltomies teki pari tuntia töitä, että sai moottorin käynnistymään? Ilmausongelmako?? Mitä pitäisi tehdä??
Vanhana diesle-mersumiehenä ja nykyisen 290 TD:n omistajana sanoisin, että ilmaa pääsee systeemiin. No, mistä se ilma sinun tapauksessa tulee...? Mahdollisia paikkoja on useita, mutta siitä ne löytyy polttoainetankin ja sylinterin kannen väliseltä alueelta
Kun ostinm omani, niin siitä oli nämä suuttimesta toiseen menevät kumilekut kulahtaneet sen verran, että naftaa vuosi jo pihallekin. Liikkeessä eivät meinanneet saada autoa edes käyntiin. Tehtiin kaupat sillä ehdolla, että vaihtavat uudet letkun pätkät (olin niitä jo vaihdellut pienen ikäni itsekin) eikä ole sen jälkeen ollut käyntiinlähtövaikeuksia yhtään kertaa.
Jos nuo em. letkut on vaihdon tarpeessa, niin sen kyllä haistaa - nafta haiskahtaa pellin alla. Muuten ei pitäisi haiskahtaa nafta koskaan / ollenkaan.

Kun ostinm omani, niin siitä oli nämä suuttimesta toiseen menevät kumilekut kulahtaneet sen verran, että naftaa vuosi jo pihallekin. Liikkeessä eivät meinanneet saada autoa edes käyntiin. Tehtiin kaupat sillä ehdolla, että vaihtavat uudet letkun pätkät (olin niitä jo vaihdellut pienen ikäni itsekin) eikä ole sen jälkeen ollut käyntiinlähtövaikeuksia yhtään kertaa.
Jos nuo em. letkut on vaihdon tarpeessa, niin sen kyllä haistaa - nafta haiskahtaa pellin alla. Muuten ei pitäisi haiskahtaa nafta koskaan / ollenkaan.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Jep. Vuotoja löytyi. letkunpätkät uudet ja o-renkaat suodattimelta lähteviin letkunpäihin - ja jo lähtee!! Kiitos vinkistä!Chili kirjoitti:Vanhana diesle-mersumiehenä ja nykyisen 290 TD:n omistajana sanoisin, että ilmaa pääsee systeemiin. No, mistä se ilma sinun tapauksessa tulee...? Mahdollisia paikkoja on useita, mutta siitä ne löytyy polttoainetankin ja sylinterin kannen väliseltä alueelta![]()
Kun ostinm omani, niin siitä oli nämä suuttimesta toiseen menevät kumilekut kulahtaneet sen verran, että naftaa vuosi jo pihallekin. Liikkeessä eivät meinanneet saada autoa edes käyntiin. Tehtiin kaupat sillä ehdolla, että vaihtavat uudet letkun pätkät (olin niitä jo vaihdellut pienen ikäni itsekin) eikä ole sen jälkeen ollut käyntiinlähtövaikeuksia yhtään kertaa.
Jos nuo em. letkut on vaihdon tarpeessa, niin sen kyllä haistaa - nafta haiskahtaa pellin alla. Muuten ei pitäisi haiskahtaa nafta koskaan / ollenkaan.