w124 250d Tärinä/resonointi tyhjäkäynnillä
w124 250d Tärinä/resonointi tyhjäkäynnillä
Alkoi yhtäkkiä normaalin ajon yhteydessä tyjäkäynnillä tärisemään, tärinä tuntuu oikein hyttiin saakka. Ei savuta tai ole käynnistysvaikeuksia.
Re: w124 250d Tärinä/resonointi tyhjäkäynnillä
Moottorin tukikumit tai suuttimissa ja pumpussa jotain pientä häiriötä.
Voit kokeilla jotain diesel laitteiston puhdistus ainetta ja koneen kumien kunnon tiedät kun heilutat sivuttain konetta...se pitää olla napakka eikä lullua...sammuttamallakin sen huomaa että se ei tärähdä tai heilauta koria...voi myös kumit pohjata ja jyrinä on kauhea...jyriseekö enemmän kiihdyttäessä vai moottori jarrulla....kardaanin tukikumikin kun rikkouuntuu jyrisee...sen huomaa heiluttamalla ja silmin tarkastamalla.
Voit kokeilla jotain diesel laitteiston puhdistus ainetta ja koneen kumien kunnon tiedät kun heilutat sivuttain konetta...se pitää olla napakka eikä lullua...sammuttamallakin sen huomaa että se ei tärähdä tai heilauta koria...voi myös kumit pohjata ja jyrinä on kauhea...jyriseekö enemmän kiihdyttäessä vai moottori jarrulla....kardaanin tukikumikin kun rikkouuntuu jyrisee...sen huomaa heiluttamalla ja silmin tarkastamalla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 250d Tärinä/resonointi tyhjäkäynnillä
Auton liikkuessa ei ole mitään tärinää tai resonointia vain kun auto pääsee tyhjäkäynnille niin se alkaa. Sivuittain konetta liikuttaessa pieni liike, mutta tärinä olisi sen mukaista että olisi metalli metalli vasten.
Re: w124 250d Tärinä/resonointi tyhjäkäynnillä
Niin voi siellä pakoputki kannattimetkin olla kampeuksissa.
Yhden näin 250 jossa tosiaan tyhjäkäynnillä koko kori värisi ja tulin tulokseen että molemmat koneen kummet vaihtoon...laatikon kumikin maksaa vain pari kymppiä niin sekin samalla.
Koneen kumi voi pohjata myös niin että se lepää melkein rauta rautaa vasten mutta yleensä ton huomaa kiihdyttäessä jolloin kone ottaa kiertyessään jo siihen mutta tasakaasulla ei...tyhjäkäynnillä taas yleensä korostuu ja sammuttaessa sitten paska kumme.
Yhden näin 250 jossa tosiaan tyhjäkäynnillä koko kori värisi ja tulin tulokseen että molemmat koneen kummet vaihtoon...laatikon kumikin maksaa vain pari kymppiä niin sekin samalla.
Koneen kumi voi pohjata myös niin että se lepää melkein rauta rautaa vasten mutta yleensä ton huomaa kiihdyttäessä jolloin kone ottaa kiertyessään jo siihen mutta tasakaasulla ei...tyhjäkäynnillä taas yleensä korostuu ja sammuttaessa sitten paska kumme.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 250d Tärinä/resonointi tyhjäkäynnillä
Pitänee varmaan todenteolla alkaa tutkimaan mistä johtuu, ilmoittelen kunhan selviää vika.
Re: w124 250d Tärinä/resonointi tyhjäkäynnillä
Tukityynyt kunnossakoneen kumien kunnon tiedät kun heilutat sivuttain konetta...se pitää olla napakka eikä lullua...

Tukityyny tai molemmat rikki

wiimax.fi