212 perä korkealla
212 perä korkealla
Renkaitten vaihdon yhteydessä jäi toinen takanurkka tosi korkealle, mistä tommonen vois johtua? 212 farmari on kyseessä ja autossa tavallinen alusta eli vain takana ilmajouset.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: 212 perä korkealla
[quote="jjk270cdi"]Renkaitten vaihdon yhteydessä jäi toinen takanurkka tosi korkealle, mistä tommonen vois johtua? 212 farmari on kyseessä ja autossa tavallinen alusta eli vain takana ilmajouset.[/
Kun et enempää kerro, vähän arvaukseksi menee.
Kun pakkaskausi on alkanut, luultavasti kompressorin ilmankuivaus on tukossa, eli märkä. Ei ole kallis eikä hankala. Mutta
mersun virallinen huolto ei osaa huoltaa. Joutuu itse tekemään. Kustannus 20-30 kymppiä ja 1-2 tuntia ekalla kertaa. Virallinen huolto tarjoaa kompuran vaihtoa, joka kustantaa 1200+€
Kun et enempää kerro, vähän arvaukseksi menee.
Kun pakkaskausi on alkanut, luultavasti kompressorin ilmankuivaus on tukossa, eli märkä. Ei ole kallis eikä hankala. Mutta
mersun virallinen huolto ei osaa huoltaa. Joutuu itse tekemään. Kustannus 20-30 kymppiä ja 1-2 tuntia ekalla kertaa. Virallinen huolto tarjoaa kompuran vaihtoa, joka kustantaa 1200+€
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: 212 perä korkealla
Jos johtuis ilmankuivaimesta niin eikö sillon olis molemmat puolet ylhäällä? Kuivaako se ulospuhaltavaa ilmaa myös? Itelle tuli mieleen tasoanturi mutta pystyykö tuota testaamaan mitenkään?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: 212 perä korkealla
Tässä olisi hyvä ollut tietää simosamin kyselemiä säätietoja. Jos auto oli lämpimässä tallissa niin ei tarvitse jäätymistä arvailla.
Tasoantureissa nivelet saattaa jumittaa. W/S212:ssa taitaa olla molemmin puolin tasoanturi takanakin, ainakin Airmaticissa on.
Jousituksesta ulos puhallettavaa ilmaa ei kuivata vaan sillä kuivataan kuivainta.
Tasoantureissa nivelet saattaa jumittaa. W/S212:ssa taitaa olla molemmin puolin tasoanturi takanakin, ainakin Airmaticissa on.
Jousituksesta ulos puhallettavaa ilmaa ei kuivata vaan sillä kuivataan kuivainta.
Re: 212 perä korkealla
Jotenkin on tullut sellainen fiilis, että pähkäily ei auta airmatic jousissa.
Vesi ja pakkanen=> magneettiventtiilit lakkaa toimimasta. Ymmärtääkseni liki kaikilla, jotka ovat ryynit vaihtaneet, ovat ne olleet märät. Jos auto on 3v, niin on aika huoltaa kompura ja ryynit uusia tai kuivata.
Takapään korkeus tangot ovat tosiaan ongelma monilla, kannattaa voidella niiden nivelet.
Onko xenonit? Jos on, niin samat tangot säätää niiden korkeuden. Eli ovatko oikein suunnatut?
Vesi ja pakkanen=> magneettiventtiilit lakkaa toimimasta. Ymmärtääkseni liki kaikilla, jotka ovat ryynit vaihtaneet, ovat ne olleet märät. Jos auto on 3v, niin on aika huoltaa kompura ja ryynit uusia tai kuivata.
Takapään korkeus tangot ovat tosiaan ongelma monilla, kannattaa voidella niiden nivelet.
Onko xenonit? Jos on, niin samat tangot säätää niiden korkeuden. Eli ovatko oikein suunnatut?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: 212 perä korkealla
Yhdessä oli just samanlainen vika että jäi ylös ja säätö tanko li mennyt poikki kun muovia on .....ja renkaan vaihdossa .
Se oli kyllä yhdellä anturilla.
Se oli kyllä yhdellä anturilla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 212 perä korkealla
Kyllä säätötanko on ehjä ja muutenkin näyttää olevan ok. Kyllä siinä on xsenonit. Auto on ollut pihalla mutta renkaanvaihto tehty sisällä ja ollut siinä noin tunnin ja sitte takasi pihalle. Tänään ollut koko päivän sisällä eli luulis sulaneen paikat, mutta silti vaan on ylhäällä tuo toinen puoli.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: 212 perä korkealla
Säätötanko? Näyttäisi 212:ssa olevan kaksi anturia myös perusfarkussa, kumman anturin säätötankoja tarkoitat?jjk270cdi kirjoitti:Kyllä säätötanko on ehjä ja muutenkin näyttää olevan ok. Kyllä siinä on xsenonit. Auto on ollut pihalla mutta renkaanvaihto tehty sisällä ja ollut siinä noin tunnin ja sitte takasi pihalle. Tänään ollut koko päivän sisällä eli luulis sulaneen paikat, mutta silti vaan on ylhäällä tuo toinen puoli.
Pähkäilyn sijasta olisi hyvä jos tutkisi testerillä.
Re: 212 perä korkealla
Oikeaa puolta vain tutkailtu kun se on se puoli joka on ylhäällä.... ei viitti aina mennä starin päähän jos onkin joku helppo vika, ja muuten vaan kiinnostaa kovasti tuonkin järjestelmän toiminta 

M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: 212 perä korkealla
No se "helppo vika" juuri löytyy parhaiten staarilla...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: 212 perä korkealla
Palataan asiaan, kauan se isä jaksoi ajaa perä korkealla
tänään starilla koitin tutustua xentryllä ekaa kertaa perän korkeusprobleemaan. Vikakoodina oli "oikean tasoanturin alijännite" tai jotain sinne päin.
Anturin arvo muuttuu kun autoa laskee ja nostaa starilla, mutta säädön jälkeen tietoa ei pysty tallentamaan, koska anturin antama korkeus on -55mm ja täten ulkona ohjearvoista. Vasen puoli näytti olevan ok. Auton ollessa suorassa vasen näytti 10mm ja oilea tuota -55mm.
Kysymys kuuluukin että onko anturi entinen vai voiko tuota anturia itsessään ohjelmoida/opettaa uudelleen?

Anturin arvo muuttuu kun autoa laskee ja nostaa starilla, mutta säädön jälkeen tietoa ei pysty tallentamaan, koska anturin antama korkeus on -55mm ja täten ulkona ohjearvoista. Vasen puoli näytti olevan ok. Auton ollessa suorassa vasen näytti 10mm ja oilea tuota -55mm.
Kysymys kuuluukin että onko anturi entinen vai voiko tuota anturia itsessään ohjelmoida/opettaa uudelleen?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5856
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 212 perä korkealla
Tarkista anturin ja tanko? niiten asenusjjk270cdi kirjoitti:Palataan asiaan, kauan se isä jaksoi ajaa perä korkeallatänään starilla koitin tutustua xentryllä ekaa kertaa perän korkeusprobleemaan. Vikakoodina oli "oikean tasoanturin alijännite" tai jotain sinne päin.
Anturin arvo muuttuu kun autoa laskee ja nostaa starilla, mutta säädön jälkeen tietoa ei pysty tallentamaan, koska anturin antama korkeus on -55mm ja täten ulkona ohjearvoista. Vasen puoli näytti olevan ok. Auton ollessa suorassa vasen näytti 10mm ja oilea tuota -55mm.
Kysymys kuuluukin että onko anturi entinen vai voiko tuota anturia itsessään ohjelmoida/opettaa uudelleen?
Mökkillä
'
'
Re: 212 perä korkealla
FinlandMerceds kirjoitti:Tarkista anturin ja tanko? niiten asenusjjk270cdi kirjoitti:Palataan asiaan, kauan se isä jaksoi ajaa perä korkeallatänään starilla koitin tutustua xentryllä ekaa kertaa perän korkeusprobleemaan. Vikakoodina oli "oikean tasoanturin alijännite" tai jotain sinne päin.
Anturin arvo muuttuu kun autoa laskee ja nostaa starilla, mutta säädön jälkeen tietoa ei pysty tallentamaan, koska anturin antama korkeus on -55mm ja täten ulkona ohjearvoista. Vasen puoli näytti olevan ok. Auton ollessa suorassa vasen näytti 10mm ja oilea tuota -55mm.
Kysymys kuuluukin että onko anturi entinen vai voiko tuota anturia itsessään ohjelmoida/opettaa uudelleen?
Jäikin kirjoittamatta että tanko ja anturi silmämääräisesti ok. Onkohan muuta tehtävissä kuin laittaa uusi anturi?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: 212 perä korkealla
No se alijännite viittaa kosketushäikkään siellä anturin piuhoissa, että niitä kannattais availla ensin..
varsinkin kun noin ilmeni se vika !
varsinkin kun noin ilmeni se vika !
ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.
Re: 212 perä korkealla
No mutta, olihan se kuitenkin jäänyt asetettuun korkeuteen, kaikki ok siis kuitenkin 

M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017