Ei ollut sorvia käytettävissä, mutta on nuo migillä hitsatut kestänyt noita tuplaturbonkin vääntöjä. Aika näyttää miten käyMJPfin kirjoitti:Tuota noin, sorvissa olisi varmaan kannattanut tuo ajaa. Näyttää siltä että smirgelillä tehty?
Mig sauma ei välttämättä tule kestämään tuossa kun rajapinta karkenemista esiintyy väkisin hitsattaessa, ainakin päästö olisi suositeltava jos et sitä ole tehnyt.
Mutta mielenkiintoista seurata miten projekti etenee, suoritusarvot kiinnostaa että mihin tulee jäämään toimintasäde.
Ja tietysti se katsastus inssin näkemys varsinkin kiinnostaa itseä miten tuohon suhtaudutaan kun on itse rakennettu.
Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Okei, no hyvä niin. Ei vain aina ole hyviä kokemuksia ollut kun karkaistuun akseliteräkseen hitsataan laippaa päähän. Voi tietysti olla että on ollut kovempaa tavaraa.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Rattorin ulosoton tumpit kestää sorvissa hitsattuna helposti 1000Nm.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Muutama kuva moottorin ekasta sovituksesta lisätty galleriaan:
https://photos.app.goo.gl/JJ9DbfApSFacZgot5" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvin mahtuu olemaan kunhan vähän siirtää tuosta taakseppäin, että saa enemmän tilaa etukardaanille. Invertteri tulee sitten tuonne konehuoneen takareunaan, kun ei mahtunut oleen tuossa moottorin päällä.
https://photos.app.goo.gl/JJ9DbfApSFacZgot5" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvin mahtuu olemaan kunhan vähän siirtää tuosta taakseppäin, että saa enemmän tilaa etukardaanille. Invertteri tulee sitten tuonne konehuoneen takareunaan, kun ei mahtunut oleen tuossa moottorin päällä.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Kivasti homma etenee, kesäksi ajoon?
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Se olisi tarkoitus.MJPfin kirjoitti:Kivasti homma etenee, kesäksi ajoon?
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Lisää kuvia:
https://photos.app.goo.gl/JJ9DbfApSFacZgot5
Eli moottori on paikoillaan etu ja taka kiinnike tehtynä. Pikkasen joutui moottorin runkoa veisteleen että mahtui kunnolla tuonne vaihteisto tunneliin. Viimeisessä kuvassa näyttää että konehuoneen puolella oleva tuki on hitsattu runkooon, mutta oikeasti on läpipulteilla kun sattui rungossa olemaan valmiit reijät. Seuraavaksi pitää viritellä väliaikaisia johdotuksia että pääsee takarenkaita vähän pyörittämään
https://photos.app.goo.gl/JJ9DbfApSFacZgot5
Eli moottori on paikoillaan etu ja taka kiinnike tehtynä. Pikkasen joutui moottorin runkoa veisteleen että mahtui kunnolla tuonne vaihteisto tunneliin. Viimeisessä kuvassa näyttää että konehuoneen puolella oleva tuki on hitsattu runkooon, mutta oikeasti on läpipulteilla kun sattui rungossa olemaan valmiit reijät. Seuraavaksi pitää viritellä väliaikaisia johdotuksia että pääsee takarenkaita vähän pyörittämään
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Mielenkiinnolla odotellaan ensimmäisiä testejä
Onko akku jo löytynyt? Millaisia hintoja norjalaiset pitää Leafin akustolla?
Onko akku jo löytynyt? Millaisia hintoja norjalaiset pitää Leafin akustolla?
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
On se pienen näköinen kokkare G:n moottorin tilalla, ihan kivaa vauhtia edistyy. Jossain kohtaa kos viitsit napata kuvan koko konehuoneesta kun sähkö suristin on tontilla. Olisi kiva nähdä kokonaisuudessaan miten pieni toi moottori oikeasti on.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Oi pentele sehän liikkuu jo kohta! Hyvältä vaikuttaa, nyt vaan akkua tontille ja lakua tiehen
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Ei ole vielä akkua 20000-40000NOK on leafin akun hinta (+toimitus noin 5000NOK), mutta en ole vielä ihan varma tuleeko tuohon alv päälle (itse jos hakee niin pakulla vaan rajan yli ku ei sillä mitään valvontaa ole ). Nykyinen suunnitelma onkin mennä alku kesästä käymään pakulla norjassa silleen että hakee akun ja kalastelee vähän samalla reissulla. Tietty jos johonkin EU alueella tulee halpa akku myyntiin ja on halua myös se toimitaa niin voi olla että tulee aiemminkin.Samuli H kirjoitti:Mielenkiinnolla odotellaan ensimmäisiä testejä
Onko akku jo löytynyt? Millaisia hintoja norjalaiset pitää Leafin akustolla?
Ehkä tuossa videossa vähän näkyy, mutta moottori menee vaihdelaatikon tilalle eli konehuoneeseen jää ohjaustehostin, alipainepumppu ja mottorin invertteri. Loppu tila täytetään akuilla niin saadaan painojakauma suurinpiirtein samaan kuin alkuperäinen. Otan kuvan kunhan saan siivottua vanhoja johdotuksia pois ja tuon invertterin väliaikaisen asennuksen, niin näkee paremmin.MJPfin kirjoitti:On se pienen näköinen kokkare G:n moottorin tilalla, ihan kivaa vauhtia edistyy. Jossain kohtaa kos viitsit napata kuvan koko konehuoneesta kun sähkö suristin on tontilla. Olisi kiva nähdä kokonaisuudessaan miten pieni toi moottori oikeasti on.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Jotain siitä sai selville ihan hyvältä vaikuttaa systeemit. Mikä sulla on pwm lähtötaajuus kun vinkuu jonkin verran tuo.
Voisi hiljentyä jos saa taajuutta nostettua. Näin ainakin taajuusmuuttajissa.
Voisi hiljentyä jos saa taajuutta nostettua. Näin ainakin taajuusmuuttajissa.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Taajuudet on ihan leafin vakiot koska komennan invertteriä can viesteillä samoin ku leafin oma ecu.MJPfin kirjoitti:Jotain siitä sai selville ihan hyvältä vaikuttaa systeemit. Mikä sulla on pwm lähtötaajuus kun vinkuu jonkin verran tuo.
Voisi hiljentyä jos saa taajuutta nostettua. Näin ainakin taajuusmuuttajissa.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Okei selkis, se sitten vaan on hieman äänekäs pienillä kierroksilla. Eipä tuosta mitään haittaa ole jos ei häiritse, ja tuskin kuuluu kuitenkaan kun auto valmis ja ajossa.
Itsellä vaan kummallinen taipumus takertua epäoleellisuuksiin.
Itsellä vaan kummallinen taipumus takertua epäoleellisuuksiin.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Mittaristo testiä https://youtu.be/CwGV-TqsKfw" onclick="window.open(this.href);return false;
Pikkasen on kardaani kulmissa hieromista ku on kovemmilla kierroksilla havaittavissa pientä värinää
Pikkasen on kardaani kulmissa hieromista ku on kovemmilla kierroksilla havaittavissa pientä värinää
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Ai ai, nyt on hienoa oikein lcd dash. Hivenen tuo kuulostaisi värräävän mutta sehän on vain sitten pientä hipostelua.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
JSJ kirjoitti: Ei ole vielä akkua 20000-40000NOK on leafin akun hinta (+toimitus noin 5000NOK), mutta en ole vielä ihan varma tuleeko tuohon alv päälle ...
EFTA maa Norja niin ei mitään erityistä olle.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Hyvin näkyy kaasupoljinta tottelevan
Voisin kuvitella että tullit joutuisi maksamaan kun tulee EU:n ulkopuolelta.
20000NOK tosin on jo edullinen joten siitä kestäisi rahdit ja muut kulut maksaa.
Voisin kuvitella että tullit joutuisi maksamaan kun tulee EU:n ulkopuolelta.
20000NOK tosin on jo edullinen joten siitä kestäisi rahdit ja muut kulut maksaa.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Mittaristoon range ja kulutus tietoja:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Nopeusmittarin kestää jo hitusen padalin painamistakin....
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Hieno projekti
Oliko tuo mittaristo toteutettu millä kombolla?
(En ihan ole kerennyt koko projektia seuraamaan jos info oli aikaisemmin mainittu...)
Oliko tuo mittaristo toteutettu millä kombolla?
(En ihan ole kerennyt koko projektia seuraamaan jos info oli aikaisemmin mainittu...)
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Android tablettiin realdash softa ja siihen data menee sit bluetoothilla ohjainpurkista tällä tyylillä:Berglund kirjoitti:Hieno projekti
Oliko tuo mittaristo toteutettu millä kombolla?
(En ihan ole kerennyt koko projektia seuraamaan jos info oli aikaisemmin mainittu...)
http://realdash.net/manuals/customizing ... ations.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
taky kirjoitti:Nopeusmittarin kestää jo hitusen padalin painamistakin....
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Nopeudet fiksattu järkevälle tasolle:taky kirjoitti:Nopeusmittarin kestää jo hitusen padalin painamistakin....
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Paljonko tuosta sähkömoottoripaketista irtoaa vääntömomenttia?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Kolmensadan paikkeilla:S202 kirjoitti:Paljonko tuosta sähkömoottoripaketista irtoaa vääntömomenttia?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Kuinkahan se riittää maastossa, 240d koneella mikä mulla on, ei tosiaankaan ole voimalla pilattu ja 1. vaihteen välityssuhteen ollessa 4,628 sieltä tulee 634Nm
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Sepä jää nähtäväksi tietty polttomoottorin vääntö on vain huippuvääntö jollain tietyillä kierroksilla. Sähkömoottori vääntää tuom 280Nm heti 0rpm alkaen.S202 kirjoitti:Kuinkahan se riittää maastossa, 240d koneella mikä mulla on, ei tosiaankaan ole voimalla pilattu ja 1. vaihteen välityssuhteen ollessa 4,628 sieltä tulee 634Nm
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Eikös tuossakin ole niin että tietyillä kierroksilla 0 alkaa ja sitten ennen 3000 laskeeJSJ kirjoitti:Sepä jää nähtäväksi tietty polttomoottorin vääntö on vain huippuvääntö jollain tietyillä kierroksilla. Sähkömoottori vääntää tuom 280Nm heti 0rpm alkaen.S202 kirjoitti:Kuinkahan se riittää maastossa, 240d koneella mikä mulla on, ei tosiaankaan ole voimalla pilattu ja 1. vaihteen välityssuhteen ollessa 4,628 sieltä tulee 634Nm
(selvästi rajoitetulta näytää käyrän alkupää)
Mökkillä
'
'