W123 240dieselturbo ruosteenkorjausta
Re: w123 300tdt täysremontti
Hei, sorry kun nyt lainaan tätä topicia, mutta ainakin tässä on yhteinen mielenkiinnon kohde
Chryslerin flekti vaikutti kiinnostavalta koska pikaisen tarkastelun perusteella leikkaamalla ylimääräiset osuudet sen omasta tuulitunnelista olus flektin kehä mennyt W123 tunnelin sisään. Mutta tarkempi mittailu jäi vielä tekemättä... 2 nopeutta oli syslerissä ymmärtääkseni ilmastoinnin takia. Eli samaa flektiä käyttäen hoidettu lisätarve ilmastoinnin osalta.
TJ
Chryslerin flekti vaikutti kiinnostavalta koska pikaisen tarkastelun perusteella leikkaamalla ylimääräiset osuudet sen omasta tuulitunnelista olus flektin kehä mennyt W123 tunnelin sisään. Mutta tarkempi mittailu jäi vielä tekemättä... 2 nopeutta oli syslerissä ymmärtääkseni ilmastoinnin takia. Eli samaa flektiä käyttäen hoidettu lisätarve ilmastoinnin osalta.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: w123 300tdt täysremontti
Ilman muuta tänne saa kirjoitellaMaastis kirjoitti:Hei, sorry kun nyt lainaan tätä topicia, mutta ainakin tässä on yhteinen mielenkiinnon kohde
Chryslerin flekti vaikutti kiinnostavalta koska pikaisen tarkastelun perusteella leikkaamalla ylimääräiset osuudet sen omasta tuulitunnelista olus flektin kehä mennyt W123 tunnelin sisään. Mutta tarkempi mittailu jäi vielä tekemättä... 2 nopeutta oli syslerissä ymmärtääkseni ilmastoinnin takia. Eli samaa flektiä käyttäen hoidettu lisätarve ilmastoinnin osalta.
TJ
Re: w123 300tdt täysremontti
Ei kannata kiinteitä siipiä poistaa, jos se ei ole ihan pakko sen vuoksi, että konehuoneessa on oikeasti ahdasta. Paljon huolettomampi ja paremmin jäähdyttää kiinteillä siivillä. Jonkin verran kokemusta aiheesta...
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: w123 300tdt täysremontti
Voitko selittää syyn miksi? Olen ostanut tänään 16tuuman sähkötuulettimen jota tulee ohjaamaan 92asteen termokytkin. Vai olisiko 95 asteinen parempi, ,meneekö liian aikasin päälle 92 asteiseilla?Heavy kirjoitti:Ei kannata kiinteitä siipiä poistaa, jos se ei ole ihan pakko sen vuoksi, että konehuoneessa on oikeasti ahdasta. Paljon huolettomampi ja paremmin jäähdyttää kiinteillä siivillä. Jonkin verran kokemusta aiheesta...
Re: w123 300tdt täysremontti
Vähän on tullut touhuttua eilen ja tänään WG venttiilille tein pidikkeen ja ilmafiltteri on paikallaan nyt.
Sain vaihtaa wg venttiilin koska se joka tuli turbon mukana aukesi jo 0,6baarissa. Nyt on säädettävä wg ja aukasupaineen voi säätää 0,7-1,7baariin.
Alkaa tapahtua jotain
Seuraavaksi alan pakoputkea tekemään ja sitten vaihdan paisuntasäiliön jäähdytysjärjestelmään. Ostin uuden säiliön mutta siinä oli ulosotto anturille jota minulla ei ole autossa, näyttää siltä että noita missä ei ole anturille reikää, niitä ei enään myydä uutena?
Sain vaihtaa wg venttiilin koska se joka tuli turbon mukana aukesi jo 0,6baarissa. Nyt on säädettävä wg ja aukasupaineen voi säätää 0,7-1,7baariin.
Alkaa tapahtua jotain
Seuraavaksi alan pakoputkea tekemään ja sitten vaihdan paisuntasäiliön jäähdytysjärjestelmään. Ostin uuden säiliön mutta siinä oli ulosotto anturille jota minulla ei ole autossa, näyttää siltä että noita missä ei ole anturille reikää, niitä ei enään myydä uutena?
Re: w123 300tdt täysremontti
Aloitin pakoputken hitsaamista. Laitan originaaliputkiston autoon, vaihdoin vaan viimeisen äänenvaimentajan koska siinä oli reikää. Sattui olemaan vaimennin hyllyllä jonka laitoin passaamaan
Tässä olen tehnyt ensimmäisen putken turbosta ulos..
Vanha vaimennin oli ihan loppu,eriste oli murusina myös..
Valmista:) Hitsaan valmiiks putket vasta siytten kun oon sovitellut putkiston autoon ensin..
Tässä olen tehnyt ensimmäisen putken turbosta ulos..
Vanha vaimennin oli ihan loppu,eriste oli murusina myös..
Valmista:) Hitsaan valmiiks putket vasta siytten kun oon sovitellut putkiston autoon ensin..
Re: w123 300
Näyttää haastavalta tuo korin kunto, seuraan mielenkiinnolla projektin etenemistä.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: w123 300
Joo siinä riittää kyllä töitä, onneksi ei tarvii vielä ens kesäksi olla valmis, tämä auto tulee valmiiks silloin kun tulee valmiiksi. Eli mitään aikarajaa ei ole Auton alusta on onneksi aika hyvässä kunnossa, toki joudun lattiapeltiä johonkin sinne vaihtaan,edellisien omistajien paikkaukset alkaneet ruostumaan uudestaan..Sharedoc kirjoitti:Näyttää haastavalta tuo korin kunto, seuraan mielenkiinnolla projektin etenemistä.
Re: w123 300tdt
Tietääkö kukaan että pystyykö tähän laittamaan esim.s210 penkit? Ois kiva saada sähköpenkit tähän
Re: w123 300tdt
Nimim. pekkovee laittoi 123:een väyskän tekniikan sisustuksineen päivineen tuolla mesen puolella. En tosin tiedä yhtään millainen homma on todellisuudessa.
Mutta miksi et laittaisi cooleria turvaamaan myllyä vaikka se alkuperäinen 617a onkin?
Kuitenkin sitä syöttöä ja ahtoa tulee enemmän jossain vaiheessa.
Nyt se kävisi helpommin, varsinkin jos sähköflektin laitat.
Mutta miksi et laittaisi cooleria turvaamaan myllyä vaikka se alkuperäinen 617a onkin?
Kuitenkin sitä syöttöä ja ahtoa tulee enemmän jossain vaiheessa.
Nyt se kävisi helpommin, varsinkin jos sähköflektin laitat.
C126 500 -88
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Re: w123 300tdt
Ahaa kiitos, katson jos löydän hänet. Cooleria en laita vielä koska ahtoja ei nyt ole tarkoitus nostaa, ja sitten jos nostan yli 1baariin niin sitten tarvii cooleri olla. Toki laitan sähkötuulettimen niin että tulevaisuudessa voi coolerin laittaa ilman että tarvii jotain muita hommia tehdä uusiksi, eli cooleri on kyllä mielessä mutta just tällä hetkellä en laita sitä koska tärkeempi tässä vaiheessa on saada auto muuten mekaanisesti ensin kuntoon.Lapio kirjoitti:Nimim. pekkovee laittoi 123:een väyskän tekniikan sisustuksineen päivineen tuolla mesen puolella. En tosin tiedä yhtään millainen homma on todellisuudessa.
Mutta miksi et laittaisi cooleria turvaamaan myllyä vaikka se alkuperäinen 617a onkin?
Kuitenkin sitä syöttöä ja ahtoa tulee enemmän jossain vaiheessa.
Nyt se kävisi helpommin, varsinkin jos sähköflektin laitat.
Re: w123 300tdt
Tuli pakoputki laitettua eilen paikalleen:
https://www.youtube.com/watch?v=YwGWVY4 ... e=youtu.be
tietääkö kukaan miks moottori kylmänä vähän posahtelee ja samalla työntää sinistä putkesta? käy kuitenkin tasaisesti ja käynnistyy heti mutta välillä kylmänä kuuluu posaus ja samalla töpsähtää sinistä putkesta.. tuossa alussa näkyy ku tuppaa tulemaan:
https://www.youtube.com/watch?v=x-CbGUq ... e=youtu.be
tuossa vähän kuulee paremmin konetta, ja hyvin auto liikkuu
https://www.youtube.com/watch?v=VtNFtBH ... e=youtu.be
Sitten piti vaihtaa öljyt ja filtteri vaihteistoon mutta Olin ostanut väärän filtterin ja auton omassa filtterissä oli 126 numero. Onko siis w123 ja w126 samat laatikot? Moottori on tähän autoon vaihdettu joskus koska alkuperäinen moottorinumero ei ole sama mikä auton kortissa lukee. Moottorityyppi on kuitenkin sama eli OM617.952 . Voiko olla että moottori ja vaihteisto on otettu w126 300SD mallista?
https://www.youtube.com/watch?v=YwGWVY4 ... e=youtu.be
tietääkö kukaan miks moottori kylmänä vähän posahtelee ja samalla työntää sinistä putkesta? käy kuitenkin tasaisesti ja käynnistyy heti mutta välillä kylmänä kuuluu posaus ja samalla töpsähtää sinistä putkesta.. tuossa alussa näkyy ku tuppaa tulemaan:
https://www.youtube.com/watch?v=x-CbGUq ... e=youtu.be
tuossa vähän kuulee paremmin konetta, ja hyvin auto liikkuu
https://www.youtube.com/watch?v=VtNFtBH ... e=youtu.be
Sitten piti vaihtaa öljyt ja filtteri vaihteistoon mutta Olin ostanut väärän filtterin ja auton omassa filtterissä oli 126 numero. Onko siis w123 ja w126 samat laatikot? Moottori on tähän autoon vaihdettu joskus koska alkuperäinen moottorinumero ei ole sama mikä auton kortissa lukee. Moottorityyppi on kuitenkin sama eli OM617.952 . Voiko olla että moottori ja vaihteisto on otettu w126 300SD mallista?
Re: w123 300tdt
OM617 turbojen perässä on käsittääkseni aina 722.3 automaatti. W126 ja W123 ero on sitten nopeusmittarin "anturointi". Eli W126 on sähköinen mittari ja W123 mekaaninen. Ero on laatikon takakannessa. Kannet voi vaihdella ristiin. Eli öljynsuodattimet on ihan samat. Sellaisen olen kuullut, että oikein isokoneisten mersujen 722.3 laatikoissa olis öljynsuodatin hieman erilainen. Eli olis imut suodattimessa etu/taka reunalla... pitäis oikein selvittää...
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: w123 300tdt
Joo mulla on jotenkin erilainen tuo laatikko koska siinä on isompi öljyfiltteri kuin mitä Olin tilanut. Öljyfiltteri jonka tarviin niin se on kolmella pultilla kiinni, se minkä Olin ostanut niin siinä on vain 2. Öljyfiltterin artikkelinumero joka mulla on autossa on: 1262770295 jos se jotain auttaa.. olen yrittänyt katella mutta en oikein pääse perille että mihin vaihteistoon se on että tietäis minkä mallin laatikko mulla on..Maastis kirjoitti:OM617 turbojen perässä on käsittääkseni aina 722.3 automaatti. W126 ja W123 ero on sitten nopeusmittarin "anturointi". Eli W126 on sähköinen mittari ja W123 mekaaninen. Ero on laatikon takakannessa. Kannet voi vaihdella ristiin. Eli öljynsuodattimet on ihan samat. Sellaisen olen kuullut, että oikein isokoneisten mersujen 722.3 laatikoissa olis öljynsuodatin hieman erilainen. Eli olis imut suodattimessa etu/taka reunalla... pitäis oikein selvittää...
Re: w123 300tdt
Sulla on nyt sitte varmaan 722.1 laatikon suodatin. Tuota lootaa on ollu vapari dieseleis ja bensakoneis. Hommaa 722.3 suodatin. Se on 3:lla M6 pultilla kiinni.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: w123 300tdt
ahaa, no varaosasivustolta tullut sitten väärä filtteri. Missä noita 722.1 laatikoita on käytetty, onko vanhemmissa w123 sarjoissa? Mun auto on 1982 ja kuten kerroin aikasemmin niin kone on vaihdettu samanlaiseen ja tässä koneessa on korkeempi sarjanumero kuin mikä autossa kuuluis olla eli vähän uudempi koneMaastis kirjoitti:Sulla on nyt sitte varmaan 722.1 laatikon suodatin. Tuota lootaa on ollu vapari dieseleis ja bensakoneis. Hommaa 722.3 suodatin. Se on 3:lla M6 pultilla kiinni.
Re: w123 300tdt
722.1:stä käytettiin noin vuoteen 1983 saakka kaikissa muissa W123:ssa, paitsi turboissa väännönkeston takia. Voipi tosin olla, että sitä käytettiin tyypin loppuun saakka pikkukoneissa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w123 300tdt
ahaa, kiitosTimo L. kirjoitti:722.1:stä käytettiin noin vuoteen 1983 saakka kaikissa muissa W123:ssa, paitsi turboissa väännönkeston takia. Voipi tosin olla, että sitä käytettiin tyypin loppuun saakka pikkukoneissa.
Re: w123 300tdt
Sain kysymyksen penkkiasiassa, mullahan vaihtui pohjalevy autossa niin taakse, että meni W210 takapenkin istuinosa alkuperäsiin kiinnikkeisiinsä, selkänojana W123 alkuperäinen, johon siirrettiin W210 selkönojasta nahka, oli siinäkin ompelemista ...
mese.fi puolella jotain kuviakin taitaa olla ...
mese.fi puolella jotain kuviakin taitaa olla ...
Levannon We(l)ho
------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
Re: w123 300tdt
Ahaa, kiitos. taitaa olla meikäläiselle liian hankala homma.. Mitä tarkoitat että sun pohjalevy siirtyi taakse?pekkovee kirjoitti:Sain kysymyksen penkkiasiassa, mullahan vaihtui pohjalevy autossa niin taakse, että meni W210 takapenkin istuinosa alkuperäsiin kiinnikkeisiinsä, selkänojana W123 alkuperäinen, johon siirrettiin W210 selkönojasta nahka, oli siinäkin ompelemista ...
mese.fi puolella jotain kuviakin taitaa olla ...
Re: w123 300tdt
sähkötuuletin paikallaan:
tosin tuo lämpö nousee liian korkealle, vai mitä tykkäätte?
Tuuletin menee päälle vasta tuon viivan kohdalla ja sitten se käy hetken aikaa vaan ja lämmöt pysyy yhtä korkealla. Oisko tuo tuulettimen anturi pitänyt laittaa ylimmäiseen jäähdytysletkuun tai moottorilohkoon? 92asteen anturi on tuolle tuulettimelle mutta vaikuttaa että tarvii yli 100 astetta ennekuin se menee päälle..
Mitä tykkäätte?
tosin tuo lämpö nousee liian korkealle, vai mitä tykkäätte?
Tuuletin menee päälle vasta tuon viivan kohdalla ja sitten se käy hetken aikaa vaan ja lämmöt pysyy yhtä korkealla. Oisko tuo tuulettimen anturi pitänyt laittaa ylimmäiseen jäähdytysletkuun tai moottorilohkoon? 92asteen anturi on tuolle tuulettimelle mutta vaikuttaa että tarvii yli 100 astetta ennekuin se menee päälle..
Mitä tykkäätte?
Re: w123 300tdt
124-korimallin penkit menee ainakin kun laittaa vähän koroketta takakiinnikkeille. Etukiinnikkeet menee sellaisenaan. Vm 90 ja uudemmat penkit on parempia.
Saako öljynjäähdytin vetoa tuolla sähkötuulettajalla? Se on tärkeä osa om617A jäähdytystä.
Saako öljynjäähdytin vetoa tuolla sähkötuulettajalla? Se on tärkeä osa om617A jäähdytystä.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: w123 300tdt
Kun katsoo nimimerkin paikkakuntaa ja autojen listaa niin arvelen että pekkovee asensi Väyrysen pohjalevyn W123:een EDIT hymiö meni väärin piti tietenkin olla positiivinenpasi84 kirjoitti:Ahaa, kiitos. taitaa olla meikäläiselle liian hankala homma.. Mitä tarkoitat että sun pohjalevy siirtyi taakse?pekkovee kirjoitti:Sain kysymyksen penkkiasiassa, mullahan vaihtui pohjalevy autossa niin taakse, että meni W210 takapenkin istuinosa alkuperäsiin kiinnikkeisiinsä, selkänojana W123 alkuperäinen, johon siirrettiin W210 selkönojasta nahka, oli siinäkin ompelemista ...
mese.fi puolella jotain kuviakin taitaa olla ...
Viimeksi muokannut karra, Ti 05.02.2019 09:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: w123 300tdt
Ahaa, kiitos No tosiaan, öljynjäähdytystä en ajatellut.. voisin kyllä siirtää tuon tuulettimen niin että se ottaa öljynjäähdyttimen myös, vai kannattaisko laittaa erillinen tuuletin öljynjäähdyttimelle?Sharedoc kirjoitti:124-korimallin penkit menee ainakin kun laittaa vähän koroketta takakiinnikkeille. Etukiinnikkeet menee sellaisenaan. Vm 90 ja uudemmat penkit on parempia.
Saako öljynjäähdytin vetoa tuolla sähkötuulettajalla? Se on tärkeä osa om617A jäähdytystä.
Re: w123 300tdt
Laittaisin itse alkuperäisen propellin takaisin uudella viskokytkimellä. Itse hommasin viskon Alvadilta Virosta.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: w123 300tdt
Alkupään W123 turboissa oli tehtaalta 722.1 laatikkoa. Pari sellaista autoa olen nähnytkin. Kantakortissa oli myös tuosta merkintä.Timo L. kirjoitti:722.1:stä käytettiin noin vuoteen 1983 saakka kaikissa muissa W123:ssa, paitsi turboissa väännönkeston takia. Voipi tosin olla, että sitä käytettiin tyypin loppuun saakka pikkukoneissa.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: w123 300tdt
Tiedätkö miten takapenkki käy tähän s124 mallista? Auto on päälle 90vuosimallia mistä penkit ois tiedossa jos ne vain sais käymään..Sharedoc kirjoitti:124-korimallin penkit menee ainakin kun laittaa vähän koroketta takakiinnikkeille. Etukiinnikkeet menee sellaisenaan. Vm 90 ja uudemmat penkit on parempia.
Saako öljynjäähdytin vetoa tuolla sähkötuulettajalla? Se on tärkeä osa om617A jäähdytystä.
Re: w123 300tdt
Tilasin tänään mersulle uuden alaletkun jäähdyttimeen ja sähkötuulettimen termokytkimen siirrän lohkoon tyhjennystulpan tilalle. Jenkaus lohkon tyhjennystulpalle on M14x1,5 jos jollakin on tarvetta tietää Tilasin termokytkimen jossa on sama jenkaus ja tuuletin menee päälle kun jäähdytysnesteen lämpötila on 87 astetta ja tuuletin sammuu kun lämpötila on 82 astetta
Re: w123 300tdt
Hyvin toimii tuuletin nyt kun lohkoon laitoin tyhjennystulpan tilalle anturin. M14x1,5 on jenkaus siinä siis. Turbolle laitoin myös vesijäähdytyksen jota en ollut kytkenyt aikasemmin. Tulon turbolle otin jarrusylinterin luota t-kappaleella ja auton omien letkujen sisämitta on 18mm ja turbolle on 12mm letkut. Meno turbosta menee vesipumpulle, sama siinä että auton letkut on 18mm.
Tuossa on tulo turbolle,sähköpumpun vaihdoin uuteen myös.
Tässä näkyy meno turbosta vesipumpulle:
Sitten tein turbolle lämpöeristepellin,täytyy vaan maalata se ja laittaa letkulle kannakkeet jotka nostavat letkun pois pellin päältä.
En tiedä miks kuvat kääntyivät väärinpäin
Tuossa on tulo turbolle,sähköpumpun vaihdoin uuteen myös.
Tässä näkyy meno turbosta vesipumpulle:
Sitten tein turbolle lämpöeristepellin,täytyy vaan maalata se ja laittaa letkulle kannakkeet jotka nostavat letkun pois pellin päältä.
En tiedä miks kuvat kääntyivät väärinpäin
Re: w123 300tdt
Sähkötuulettimen kokeilua: Hyvin pysyy lämmöissä ja ei nouse lämmöt liian korkealle vaikka piiskailee konetta
https://www.youtube.com/watch?v=Y9VXC3z ... e=youtu.be
Hyvin toimii
https://www.youtube.com/watch?v=GeL0QUE ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=Y9VXC3z ... e=youtu.be
Hyvin toimii
https://www.youtube.com/watch?v=GeL0QUE ... e=youtu.be