W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri
Re: W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri
Joo vapari moniventtiileitä on kahdenlaisia veivejä. Niistä oli joskus vuosia sitten vertailu kuvatkin. Ne kestävemmät taisi vastata kapeakantisen turbon veivejä.
Re: W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri
Uuden holsetin hx35 #12 pesällä saa 450e niin en kyllä miettisi kauaa sen ja kiina ahtimien välillä.Olen miettinyt myös hx35 jollain #11-12 pakopesällä, saattaisi myös olla toimiva ratkaisu.
Jos sellainen sattuisi käytettynä jostain löytymään..
Re: W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri
Mahtaisiko tälläinen kuva vielä löytyä?jukkis. kirjoitti:Joo vapari moniventtiileitä on kahdenlaisia veivejä. Niistä oli joskus vuosia sitten vertailu kuvatkin. Ne kestävemmät taisi vastata kapeakantisen turbon veivejä.
Re: W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri
Ahtimeksi taisi valikoitua Borg warnerin K27 #12 pakopesällä.Jere97 kirjoitti:Uuden holsetin hx35 #12 pesällä saa 450e niin en kyllä miettisi kauaa sen ja kiina ahtimien välillä.Olen miettinyt myös hx35 jollain #11-12 pakopesällä, saattaisi myös olla toimiva ratkaisu.
Jos sellainen sattuisi käytettynä jostain löytymään..
Täytyy laittaa muutamat laipat tilaukseen, että saa ruveta vääntämään pakosarjaa. Taidan tehdä cummins tyylisen.
Re: W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri
Ei sitä kuvaa ainakaan minulta löydy, mutta ne vahvemmat veivit tunnistat tuosta nyppylästä joka kuvassa on ympyröity. Sitä ei nuista heikommista löydy.velis kirjoitti:Mahtaisiko tälläinen kuva vielä löytyä?jukkis. kirjoitti:Joo vapari moniventtiileitä on kahdenlaisia veivejä. Niistä oli joskus vuosia sitten vertailu kuvatkin. Ne kestävemmät taisi vastata kapeakantisen turbon veivejä.
Re: W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri
Lueskelin tässä tätä sun projektia ja itsellä 124 200d turbo jäärataproju tekeillä niin piti tulla kysymään että miten hitsasit hukkaportin kiinni? Hitsasitko suoraan siltä hukkaläpästä vai jumititko varren jotenkin?
Re: W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri
Hitsasin...henkka22 kirjoitti:Lueskelin tässä tätä sun projektia ja itsellä 124 200d turbo jäärataproju tekeillä niin piti tulla kysymään että miten hitsasit hukkaportin kiinni? Hitsasitko suoraan siltä hukkaläpästä vai jumititko varren jotenkin?
Jos nyt tekisin saman projektin en hitsaisi. Käyttäisin alkuperäistä hukkaportin ohjausta ohivirtausventtiilin kanssa, jotta saisi ahdot pysymään kurissa.
Tolla kutosen pumpulla kun syötöt on kaakossa ahdot karkailee yli kahden kilon joka aiheuttaa näin pienellä ahtimella pakopaineden kipuamisen liian suuriksi eikä vetoja ole yläkierroksilla toivotulla tavalla. 1,8 barin ahdoilla kokoonpano toimi paremmin yläkierroksilla.
No uuden turbon kanssa tulee ulkoinen hukkaportti ja saa haettua sopivat paineet.
Re: W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri
Niin no en uskoisi että 200d vakiopumpulla paineet iha mahottomaksi karkaa, vaikka syöttöjä lisäiliskin.velis kirjoitti:Hitsasin...henkka22 kirjoitti:Lueskelin tässä tätä sun projektia ja itsellä 124 200d turbo jäärataproju tekeillä niin piti tulla kysymään että miten hitsasit hukkaportin kiinni? Hitsasitko suoraan siltä hukkaläpästä vai jumititko varren jotenkin?
Jos nyt tekisin saman projektin en hitsaisi. Käyttäisin alkuperäistä hukkaportin ohjausta ohivirtausventtiilin kanssa, jotta saisi ahdot pysymään kurissa.
Tolla kutosen pumpulla kun syötöt on kaakossa ahdot karkailee yli kahden kilon joka aiheuttaa näin pienellä ahtimella pakopaineden kipuamisen liian suuriksi eikä vetoja ole yläkierroksilla toivotulla tavalla. 1,8 barin ahdoilla kokoonpano toimi paremmin yläkierroksilla.
No uuden turbon kanssa tulee ulkoinen hukkaportti ja saa haettua sopivat paineet.
Re: W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri
Tämä on tiedossa.Eetyzk kirjoitti:Varmaan kannattais hommata 605/6:n alipainepumppu ja pumpun ratas. Siitä tukitusta reiästä pitääs mennä voiteluöljy alipainepumpulle.
Vanhemman mallin vuoristoratapumpulle on vanhemmissa lohkoissa öljyreikä eri kohdassa joka tuuppaa vuoristoradalle öljyä. Saattaa rikkoa tuon vanhanmallin alipainepumpun pitkässä juoksussa, ku ei saa kunnon voitelua.
Kai se siellä jonkun aikaa pyörii noinkin.
Nopea ja helppo onneksi vaihtaa.
Re: W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri
Aivan kyse on vakiopumpusta.henkka22 kirjoitti: Niin no en uskoisi että 200d vakiopumpulla paineet iha mahottomaksi karkaa, vaikka syöttöjä lisäiliskin.
Sieltä tuskin saa syöttöä niin paljoa että ahtopaineet koituu ongelmaksi
Huomenna hakemaa 7mm pumppua