Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Otti sitten eilettäin kesken ajon varoittamatta C 350 CDI 4 Maticci ja rupes kolisemaan + puistelemaan... (lyhyt versio tarinasta).
Meni kyllä täysin ilman ennakkovaraoitusta vakkarilla 88km/h ja tänään tuli puhelu korjaamolta johon vietiin että ottivat öljynsuodattimen irti niin metelliahan sieltä tuli mukana.. PRKL.
No vaihtomoottori on tulossa ja muuan €€€€ menee.
Mitä ennakkovaroituksia nämä koneet on muille antaneet ennen hajoamistaan että osaisi kuunnella jatkossa? Vai pitääkö tässä alkaa siirtymään voimadieseleistä hybridihihhuliksi?
Öljyt vaihdettu säännöllisesti (edellinen 500km ennen hajoamista)
Ei ääniä jakopäästä
Öljynlauhuttimen tiivisteet alkuperäiset
Aukoton huoltohistoria - varmistettu
235tkm ajettu
Meni kyllä täysin ilman ennakkovaraoitusta vakkarilla 88km/h ja tänään tuli puhelu korjaamolta johon vietiin että ottivat öljynsuodattimen irti niin metelliahan sieltä tuli mukana.. PRKL.
No vaihtomoottori on tulossa ja muuan €€€€ menee.
Mitä ennakkovaroituksia nämä koneet on muille antaneet ennen hajoamistaan että osaisi kuunnella jatkossa? Vai pitääkö tässä alkaa siirtymään voimadieseleistä hybridihihhuliksi?
Öljyt vaihdettu säännöllisesti (edellinen 500km ennen hajoamista)
Ei ääniä jakopäästä
Öljynlauhuttimen tiivisteet alkuperäiset
Aukoton huoltohistoria - varmistettu
235tkm ajettu
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Etummaiset kampiakselin laakeriliuskat pyörähtäneet? Öljynvaihdon jälkeen kuulemma kultakorva havaitsee naputuksesta onko vaihtotarvetta. Eikä ole ainoa mersun moottorityyppi jossa liuskat pyörähtää joissakin yksilöissä vaikka toiset nielee kilometrejä.
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Olen kyllä 100 varma että öljynvaihdon jälkeen kone kävi eri tavalla - mutta samalla tapaa eritavalla mitä aiemmat v6 dieselit ja oma toinen v6... mutta ei siis käynyt mitenkään huonolla tapaa erilailla.DBFI kirjoitti:Etummaiset kampiakselin laakeriliuskat pyörähtäneet? Öljynvaihdon jälkeen kuulemma kultakorva havaitsee naputuksesta onko vaihtotarvetta. Eikä ole ainoa mersun moottorityyppi jossa liuskat pyörähtää joissakin yksilöissä vaikka toiset nielee kilometrejä.
Pitää nyt kuulostella ja verrata kuinka tuolla tulevalla "uudella" moottorilla käypi
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
-
- Mersumies
- Viestit: 2375
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Jos valmistaja ei tiedota tehneensä moottoriin mitään rakenteellista muutosta, käy edelleen samalla tavalla ja yhtä nopeasti. Mercedes Benz muuttuu kurpitsaksi kun kello lyö.PYY kirjoitti:Olen kyllä 100 varma että öljynvaihdon jälkeen kone kävi eri tavalla - mutta samalla tapaa eritavalla mitä aiemmat v6 dieselit ja oma toinen v6... mutta ei siis käynyt mitenkään huonolla tapaa erilailla.DBFI kirjoitti:Etummaiset kampiakselin laakeriliuskat pyörähtäneet? Öljynvaihdon jälkeen kuulemma kultakorva havaitsee naputuksesta onko vaihtotarvetta. Eikä ole ainoa mersun moottorityyppi jossa liuskat pyörähtää joissakin yksilöissä vaikka toiset nielee kilometrejä.
Pitää nyt kuulostella ja verrata kuinka tuolla tulevalla "uudella" moottorilla käypi
Toisaalta, Mercedeksen ansaintalogiikan mukaan ei muutoksia kannata tehdä koska silloin moottoreiden/osien/komponenttien myynti sakkaa ja korjaamoiden työlistat ovat tyhjillään.
Myyjän kannalta on kaikkein parasta (ja tämä ei koske pelkästään Mercedes Benz:iä) valmistaa auto josta takuuajan jälkeen hajoaa joku tai joitakin komponentteja jotka ovat erittäin kalliita ostaa ja mieluummin vielä mahdottomia vaihtaa muualla kuin merkkikorjaamon testerin äärellä.
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Voiko olla että kun suodin vaihtuu,tyhjenee kotelo ja kun uudella suotimella menee jonkin aikaa kunnes täyttyy on jo tuhoa tullut.
eli jos täyttäisi öljyllä kotelon kun suodin on paikallaan...sitten vasta kansi kiinni.
Taidan tehdä noin kaikkiin moottoreihin joissa muovi kotelo.
eli jos täyttäisi öljyllä kotelon kun suodin on paikallaan...sitten vasta kansi kiinni.
Taidan tehdä noin kaikkiin moottoreihin joissa muovi kotelo.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Noin oli tarkoitus tehdä surullisen kuuluisan OM651:n kanssa, mutta täyttö ei onnistu, koska ilman kantta öljy valuu öljypohjaan. Näyttäisi myös OM642 olevan samanlainen rakenne.atlas kirjoitti:Voiko olla että kun suodin vaihtuu,tyhjenee kotelo ja kun uudella suotimella menee jonkin aikaa kunnes täyttyy on jo tuhoa tullut.
eli jos täyttäisi öljyllä kotelon kun suodin on paikallaan...sitten vasta kansi kiinni.
Taidan tehdä noin kaikkiin moottoreihin joissa muovi kotelo.
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Tehdäänkö hajonneelle moottorille diaknoosia miksi se hajos.
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Om651 ei ole mitenkään surullisen kuuluisa, eikä tarvetta tuollaiseen kikkailuun. Se öljykalvo ei niistä laakereista ihan muutamassa sekunnissa häviä vaikkei kaataisi moottoriin öljyä ollenkaan. Kun moottoreista otetaan 3-4 kertaa enemmän voimaa kuin ennen ja insinööri sen rakenteen tietokoneen avustuksella suunnittelee niin ettei jokapaikassa ole materiaalia ns. varmanpäälle niin joskus joku hajoaa, etenkin kun moottori asennetaan isoon pakettiautoon ja välityssuhteet sellaiset että moottoria tulee vedätettyä tosi pienillä kierroksilla. Mutta pääasia on että maailma tälläkonstin pelastuuKB2 kirjoitti:Noin oli tarkoitus tehdä surullisen kuuluisan OM651:n kanssa, mutta täyttö ei onnistu, koska ilman kantta öljy valuu öljypohjaan. Näyttäisi myös OM642 olevan samanlainen rakenne.atlas kirjoitti:Voiko olla että kun suodin vaihtuu,tyhjenee kotelo ja kun uudella suotimella menee jonkin aikaa kunnes täyttyy on jo tuhoa tullut.
eli jos täyttäisi öljyllä kotelon kun suodin on paikallaan...sitten vasta kansi kiinni.
Taidan tehdä noin kaikkiin moottoreihin joissa muovi kotelo.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Ei vaikuta öljynsuodattimen "tyhjä tila" vaihdon jälkeen.
Kovin yleistä OM642 hajoaminen alakerraltaan ei ole, sehän on tiedossa että OM651 ei kannata öljynvaihtovälejä kovin pitkiksi päästää eikä pakkasista lämmittämättä käynnistellä.
Kovin yleistä OM642 hajoaminen alakerraltaan ei ole, sehän on tiedossa että OM651 ei kannata öljynvaihtovälejä kovin pitkiksi päästää eikä pakkasista lämmittämättä käynnistellä.
wiimax.fi
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Loppuviikosta pitäisi jo päästä ajelemaan uuden moottorin voimin.
Tämän moottorivaivan kanssa samaan aikaan W251stä kolaroitiin vikon sisään 2krt parkkipaikalla ja vaikka on hyvät vakuutukset niin kunnolla teettäen tulee aina itsellekkin kuluja.
Jos vielä sama tahti jatkuu loppuvuoden niin siirryn PRKL BMW kantaan. Niissä kuulemma menee VAIN 1000€ kuussa korjaamolle jos kahta pitää... ei riitä kuluvana vuonna tämä näiden tähellisten kanssa!
Tämän moottorivaivan kanssa samaan aikaan W251stä kolaroitiin vikon sisään 2krt parkkipaikalla ja vaikka on hyvät vakuutukset niin kunnolla teettäen tulee aina itsellekkin kuluja.
Jos vielä sama tahti jatkuu loppuvuoden niin siirryn PRKL BMW kantaan. Niissä kuulemma menee VAIN 1000€ kuussa korjaamolle jos kahta pitää... ei riitä kuluvana vuonna tämä näiden tähellisten kanssa!
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Huomenna noudan tämän perheenjäsenen kotiin.
Onneksi oli W212 200CDI ja Skoda Octavia 1.0 lainassa tämän episodin aikana niin ei päässyt ns #järkiautokuume yllättämään
Onneksi oli W212 200CDI ja Skoda Octavia 1.0 lainassa tämän episodin aikana niin ei päässyt ns #järkiautokuume yllättämään
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Tuskin se bemariin vaihtamalla ainakaan kulut pienene.. toki tämmönen iso moottoriremppa ketuttaa ja onhan noita isompia tyyppivikoja ollut vanhemmissakin malleissa. Siksi ostankin köyhänä autot käteisellä ja jos paukkuu isosti niin ei pahempaa murhetta tule kuin se ettei pääse töihin autolla
Lipponen = väyrynen? Se nyt riippuu niin paljon ihmisestä mitä alkaa korjailemaan, ei kaikilla tietty mene välttämättä euroakaan kahteen vuoteen jos ei pikkuasiat esim alustan kolina tms haittaasakke88 kirjoitti:PYY kirjoitti:Loppuviikosta pitäisi jo päästä ajelemaan uuden moottorin voimin.
Tämän moottorivaivan kanssa samaan aikaan W251stä kolaroitiin vikon sisään 2krt parkkipaikalla ja vaikka on hyvät vakuutukset niin kunnolla teettäen tulee aina itsellekkin kuluja.
Jos vielä sama tahti jatkuu loppuvuoden niin siirryn PRKL BMW kantaan. Niissä kuulemma menee VAIN 1000€ kuussa korjaamolle jos kahta pitää... ei riitä kuluvana vuonna tämä näiden tähellisten kanssa!
Velipojalla Lipponen ja kahden vuoden aikana mennyt 6500 euroa korjauskuluihin. Toisella veljellä Sprintteri ja korjauskuluja 0-euroa kahden vuoden aikana. Kolmannella veljelläni S202 ja korjauskuluja kahden vuoden aikana 0-euroa.
Kannattaisi siirtyä vanhempaan Mersuun niin käyttö -/ remonttikulut on vähäiset tai ostaa heti uuden Mersun.
W210 E320cdi
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
No eipä näissä vanhoissa niin suuria omaisuuksia ole kiinni. Paljon tulee ajettua niin sitä arvostaa jo aikaansa ratissa että 10v vanha tekniikka mielluummin mitä 30v vanha. Tähän 350 C nelikkoon ajattelin investoida lisää ja tilata/laittaa vielä AMG 63 jakkarat jahka sopivat tulee vastaan
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Jos se Sakke88:n velipojan Lipponen mitä korjattiin 6500 eurolla oli edellisellä omistajalla ollut 5 vuotta ja korjattu 0 eurolla.
Nää on aina hyviä heittoja annetuilla tiedoilla, joku ajaa 6000 km., joku 60 000 km vuoteen.
Korjaustarve eri.
Ja miten toiset erottelee huollon vs. korjauksen.
Nää on aina hyviä heittoja annetuilla tiedoilla, joku ajaa 6000 km., joku 60 000 km vuoteen.
Korjaustarve eri.
Ja miten toiset erottelee huollon vs. korjauksen.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Mun mielestä on korjaus jos joudutaan koko kone ns laittamaan uusiksi alle 250tkm ajettuun! kaiken muun voi selittää niinkuin itselleen parhaalta tuntuu
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Kirjoitin epäselvästi, Sakke88 velipojan touhuja ihmettely koski, ei muuta.PYY kirjoitti:Mun mielestä on korjaus jos joudutaan koko kone ns laittamaan uusiksi alle 250tkm ajettuun! kaiken muun voi selittää niinkuin itselleen parhaalta tuntuu
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Mikä on tuo "kovin pitkä" väli? Yli tehtaan ilmoittaman vaihtovälin?dealer kirjoitti:Ei vaikuta öljynsuodattimen "tyhjä tila" vaihdon jälkeen.
Kovin yleistä OM642 hajoaminen alakerraltaan ei ole, sehän on tiedossa että OM651 ei kannata öljynvaihtovälejä kovin pitkiksi päästää eikä pakkasista lämmittämättä käynnistellä.
Lämmitin on, ja kesäkuussa vaihdettu öljyt mutta 25000 km lähenee jo kovaa tahtia..
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
No eipä sitä tarkkaan voi määrittää, mutta hajonneista moottoreista valtaosa tuntuu olleen 25000-35000 ajetuilla öljyillä. Itse varmaan vaihtaisin 15000 km, viimeistään 20000 kohdalla.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2375
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Kokemusperäinen tieto moottoreista ylipäätään on ennenaikainen kuluminen jos öljynvaihtovälit ovat olleet tuolla mainitsemallasi 30tkm plus-miinus lukemissa. Vastaavasti hajoamisia ei ole koskaan tullut vastaan moottoreissa joissa öljynvaihtoväli on ollut valmistajan suositteleman vaihto-ohjelman mukainen eli kaupunki-/taajama-ajossadealer kirjoitti:No eipä sitä tarkkaan voi määrittää, mutta hajonneista moottoreista valtaosa tuntuu olleen 25000-35000 ajetuilla öljyillä. Itse varmaan vaihtaisin 15000 km, viimeistään 20000 kohdalla.
max 10 000km.
Autovalmistajathan ilmoittavat useampia öljynvaihtovälejä riippuen olosuhteista. Eräs vanhempi japanilainen auto oli öljynvaihtoväliltään 15 000km MUTTA jos ajo oli lyhyttä ja kaupunkilosuhteissa, olikin vaihtoväli muistaakseni enää 6000km.
Tuollainen toiveikas 30 000km vaihtoväli perustuu optimi-olosuhteisiin joissa kuu ja tähdet ovat oikein sekä odotettu käyttöikä moottorille jotakin muuta kuin Suomessa on totuttu pitämään käyttöikänä.
Kaikista huoltotoimenpiteistä öljynvaihto se kaikkein helpoin, halvin ja tehokkain huolto mitä voi tehdä ja lisäksi sen voi teettää pelkästään öljynvaihtofirmoissa jos ei halua maksaa muista toimenpiteistä.
Öljylaadun näkee auton ohjekirjasta ja merkki puolestaan varmuudella on hyvä jos se on keskihintainen, pitkäaikaisen valmistajan tuote. Esim. Castrol, Mobil, Teboil, Shell, yms.
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Entäpä tuollainen 906 jossa tehtaan määrittelemä öljynvaihtoväli 80 000 km/2 vuotta? Niin pieni se kokkare nokalla suhteessa koriin että se tarviikin suhteessa vähemmän huomiota?
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
itsellä oli Sprinteri vm11 ja ajoin n.220tkm uudesta lähtien tähän syksyyn mennessä. Ja öljyt vaihdatin aina huoltonäytön mukaan eli keskimäärin n.33tkm oli öljynvaihtoväli.
Huollossa nollasivat laskurin ja huoltoväli oli 40tkm aluksi ja siitä sitten laski riippuen ajotavasta jne... Ja ihan ehjän oloisena auto läksi seuraavalle omistajalle.
Henkiläautossa w212 on huomattavasti lyhyemmän öljynvaihtovälit (25tkm) vaikka voisi luulla, että paljon kevyemmällä rasituksella henkilöauto on verrattuna
pakuun.
Huollossa nollasivat laskurin ja huoltoväli oli 40tkm aluksi ja siitä sitten laski riippuen ajotavasta jne... Ja ihan ehjän oloisena auto läksi seuraavalle omistajalle.
Henkiläautossa w212 on huomattavasti lyhyemmän öljynvaihtovälit (25tkm) vaikka voisi luulla, että paljon kevyemmällä rasituksella henkilöauto on verrattuna
pakuun.
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Ei siinä montaa kertaa tarvi ölyjä vaihdella kun on laakeriliuskat päällekkäinDBFI kirjoitti:Entäpä tuollainen 906 jossa tehtaan määrittelemä öljynvaihtoväli 80 000 km/2 vuotta? Niin pieni se kokkare nokalla suhteessa koriin että se tarviikin suhteessa vähemmän huomiota?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Mersumies
- Viestit: 2375
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Öljynvaihto on vapaaehtoinen toimenpide eikä sitä kukaan pakota tekemään.DBFI kirjoitti:Entäpä tuollainen 906 jossa tehtaan määrittelemä öljynvaihtoväli 80 000 km/2 vuotta? Niin pieni se kokkare nokalla suhteessa koriin että se tarviikin suhteessa vähemmän huomiota?
Kuten ei pakota kyselemäänkään kun kone pamahtaa että onkos ne niin heikkoja.
-
- Mersumies
- Viestit: 2375
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Lainaan pätkän ketjun alkuperäistä kysymystä:MacBuggy kirjoitti:itsellä oli Sprinteri vm11 ja ajoin n.220tkm uudesta lähtien tähän syksyyn mennessä. Ja öljyt vaihdatin aina huoltonäytön mukaan eli keskimäärin n.33tkm oli öljynvaihtoväli.
Huollossa nollasivat laskurin ja huoltoväli oli 40tkm aluksi ja siitä sitten laski riippuen ajotavasta jne... Ja ihan ehjän oloisena auto läksi seuraavalle omistajalle.
Henkiläautossa w212 on huomattavasti lyhyemmän öljynvaihtovälit (25tkm) vaikka voisi luulla, että paljon kevyemmällä rasituksella henkilöauto on verrattuna
pakuun.
"...Öljyt vaihdettu säännöllisesti (edellinen 500km ennen hajoamista)
Ei ääniä jakopäästä
Öljynlauhuttimen tiivisteet alkuperäiset
Aukoton huoltohistoria - varmistettu
235tkm ajettu .."
Tuokin auto lähti ehjän oloisena viimeiselle matkalleen eikä sen uutena ostanut ollut ollenkaan tyytymätön huoltoväleihin.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
VOI päästä jopa yhden öljynvaihtovälin per moottoriS202 kirjoitti:Ei siinä montaa kertaa tarvi ölyjä vaihdella kun on laakeriliuskat päällekkäinDBFI kirjoitti:Entäpä tuollainen 906 jossa tehtaan määrittelemä öljynvaihtoväli 80 000 km/2 vuotta? Niin pieni se kokkare nokalla suhteessa koriin että se tarviikin suhteessa vähemmän huomiota?
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Unohtakaa nuo huoltonäytöt ja niiden muutuvat pyynnöt ja vaihtakaa 15000km välein öljyt ja suodatin. Ite vaihdan aina 15000km välein moottoriöljyt+suodatin, ilmansuodattimet, raikkarit, airmatic suodattimen ja polttoainesuodattimen. Samalla tulee silmäiltyä muutenkin että on paikat ok eikä ole kustannuksena kovin kova kun hommaa tarpeet muualta ku marmorilta.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
-
- Mersumies
- Viestit: 2785
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Noilla w906 316cdi Sprinttereillä tehtiin öljynvaihdot huoltonäytön mukaan ja siinä 40000km välein se öljynvaihdon halusi. 400-450tkm niihin ajettiin ennen vaihtoa, eikä kyllä yksikään om651 vielä tuossa vaiheessa antautunut, en tiedä onko v6 sitten heikompi
Onko muuten pakukäytössä moottorissa isompi öljytilavuus kuin henkilöautossa ?
Onko muuten pakukäytössä moottorissa isompi öljytilavuus kuin henkilöautossa ?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Varmaan jokatoisesta sprinteristä menee 651 kone jos tavoitteena 500tkm. Hlöautossa kuormitus sen verran pienempi että tuntuvat kestävän ok.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
hieman menee ohi aiheen tämä om651 keskustelu mutta itselläkin kaikissa työpaikan 906 sprintereissä öljynvaihtoväli huoltonäytössä ollut n. 40tkm, öljytilavuus on suurempi, noin 11 litraa muistaakseni(tästä johtuu pidempi huoltoväli vrt henkilöautot).tahtoomersun kirjoitti:Noilla w906 316cdi Sprinttereillä tehtiin öljynvaihdot huoltonäytön mukaan ja siinä 40000km välein se öljynvaihdon halusi. 400-450tkm niihin ajettiin ennen vaihtoa, eikä kyllä yksikään om651 vielä tuossa vaiheessa antautunut, en tiedä onko v6 sitten heikompi
Onko muuten pakukäytössä moottorissa isompi öljytilavuus kuin henkilöautossa ?
tiedossa on monia laakerivaurioita,itselle viimeisin 2v sitten.
läheltä seurannut kun yhdessä "epäonnen" autossa jo kolmas om651 keulilla, 5000kg kokonaismassa(kuorma-auto) kylmäkäynnistykset jatkuvasti ilman esilämmitystä,+50tkm venyneet huoltovälit ja repivä jakeluajo keskustassa kylmällä koneella lienee syynä moottorivaurioihin.
peltikorisissa 906 pakettiautoissa 35tkm huoltovälillä tuntuu pääsevän todella isoja kilometrejä +600tkm samoin henkilöautoilla joissa jo tehtaalta uudemmat päivitetyt jakopään osat.
alkuperäiseen aiheeseen:
om642 pidän erittäin kestävänä koneena jota on monessa eri korissa ollut pitkällä aikavälillä,2005-2013? moottoreiden MÄÄRÄÄN liikenteessä suhteutettuna kuulee vähän huonoa.
toki niissä on vikoja/huoltokohteita ,mutta harvoin mekaanisia täystuhoja.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
On siinä pakussa paljon isompi öljytilavuus. Sillä täytyy selittyä se ero huoltoväleissä.tahtoomersun kirjoitti:Noilla w906 316cdi Sprinttereillä tehtiin öljynvaihdot huoltonäytön mukaan ja siinä 40000km välein se öljynvaihdon halusi. 400-450tkm niihin ajettiin ennen vaihtoa, eikä kyllä yksikään om651 vielä tuossa vaiheessa antautunut, en tiedä onko v6 sitten heikompi
Onko muuten pakukäytössä moottorissa isompi öljytilavuus kuin henkilöautossa ?