Raitisilmaventtiilit kiinni, mutta vuotaa viileää

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Raitisilmaventtiilit kiinni, mutta vuotaa viileää

Viesti Kirjoittaja mc »

Onko muilla samankaltaista seikkaa havaittavissa? Talven tullen tuon kyllä huomaa :? Auto on W201.

Liekö tuo normaalia vai eikö joku luukku sulkeudu täysin kun kojelaudan keskimmäisistä raitisilmaräppänöistä tuulee ajossa hieman kylmää ilmaa vaikka kahvasta on käännetty luukut kiinni, se tässä ihmetytti kun kaverin W124 "oireili" täysin samalla lailla.
Avatar
koohoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: La 23.10.2004 16:53
Paikkakunta: Itäinen Uusimaa

Viesti Kirjoittaja koohoo »

Minulla sama ongelma 124:n kanssa :cry:
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Siitä ritilän välistä pääsee kiristämään. Kuusikoloavain ja voi kiristellä ja löysätä.
Ainakin w124 on apparinpuoleisessa ritilänalla.olisiko 5mm avain.
Lampulla vaan katsomaan helppo homma.
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Kimmo L kirjoitti:Siitä ritilän välistä pääsee kiristämään. Kuusikoloavain ja voi kiristellä ja löysätä.
Ainakin w124 on apparinpuoleisessa ritilänalla.olisiko 5mm avain.
Lampulla vaan katsomaan helppo homma.

Olisiko noin helppo ratkaisu onkelmaan. Ei ole tullut vielä tarkasteltua valon kanssa, eikä muutenkaan, mutta täytyy kokeilla, kiitos vinkistä :!:
Avatar
koohoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: La 23.10.2004 16:53
Paikkakunta: Itäinen Uusimaa

Viesti Kirjoittaja koohoo »

Pitääpä kokeilla. Kiitos neuvosta :lol:
Avatar
Tertsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 17.06.2004 20:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tertsi »

Mulla W124 samat oireet.
Rulla vaan on mennyt rikki, hyppää yli jonka vuoksi ei luukut sulkeudu. Väliaikainen patentti jeesusteipillä ritilät umpeen :lol:
Isi leasing sucks!!

MB 300D -86
Seat toledo 1.9D -96 ex.
Opel Kadett -89 ex.
Toyota corolla SE -86 ex.
Mitsubishi Galant Turbo -77 ex.
Mitsubishi lanser -83 ex.
Toyota corolla DX -82 ex.
Avatar
Pekka.A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 440
Liittynyt: Ti 29.04.2003 12:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekka.A »

Myös itselläni aikaisemmin falsasi keskiventtiilit hieman ja pidin sitä lähinnä venttiilin ominaisuutena ( :oops: ),mutta kun asiasta joskus viimevuonna oli Forumilla topikkia niin säädin venttiilin avaimella niin avot! Ei meinaan enää vuoda pätkääkään.Eli jos säädön jälkeen vielä ilmaa vuotaa niin jotain on sitten ilmeisesti tosiaan pielessä.
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

[quote="Pekka.A"]Myös itselläni aikaisemmin falsasi keskiventtiilit hieman ja pidin sitä lähinnä venttiilin ominaisuutena ( :oops: ),mutta kun asiasta joskus viimevuonna oli Forumilla topikkia niin säädin venttiilin avaimella niin avot! Ei meinaan enää vuoda pätkääkään.Eli jos säädön jälkeen vielä ilmaa vuotaa niin jotain on sitten ilmeisesti tosiaan pielessä.[/quote]

Samaa vikaa oli täälläkin. Minulla vain oli lisäksi rikki se säätöpyörän mekanismi. Mistä ne on Stuttgartissa keksineetkin laittaa muoviosia sinne mekanismiin? :evil: Piti korjata mekanismi teräsangan avulla, harmi kun ei löytynyt mustaa lankaa, nyt on kirkasta, joka näkyy turhan hyvin ja ilmoittaa, että mersuihinkin joutuu tekemään lankavirityksiä :x
Lopuksi sitten säätö, muistaakseni 4 mm kuusiokoloavaimella ritilöiden välistä, ja alkoi räppänä toimimaan kuten pitääkin. Puoli vuotta nyt pelannut ja teräslanka hyvin kestänyt..

Muuten, siinä räppänän läpässä on kumi- tai tekstiilitiivisteet, eli jos ei mene säädöllä kuntoon, saattavat tiivisteet olla rikki. Eiköhän ne saa vaikka polkupyörän sisuskumista uusittua ;)
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

juu elikkäskäännä säärulla kiinni ja pidä säätörullasta kiinni kun alat pyöritellä sitä ruuvia... kanta on 4mm kuusiokolo ja pyöritä aluksi vain parikierrosta aukipäin tuota ruuvia... avaamalla ilmaluukku menee kiinni päin... kiristämällä se avautuu.. mutta älä avaa liikaa ettei se ruuvi irtoa siitä luukusta... hankala tähdätä takaisin oikeille kierteille...
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Viesti Kirjoittaja tapioh »

Kimmo L kirjoitti:Siitä ritilän välistä pääsee kiristämään. Kuusikoloavain ja voi kiristellä ja löysätä.
Ainakin w124 on apparinpuoleisessa ritilänalla.olisiko 5mm avain.
Lampulla vaan katsomaan helppo homma.
kiitos vinkistä ....
...kauan minä siitä kärsiä sainkin.
kyllä tieto on poikaa .
AriR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 25.10.2004 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AriR »

Mika.T kirjoitti:juu elikkäskäännä säärulla kiinni ja pidä säätörullasta kiinni kun alat pyöritellä sitä ruuvia... kanta on 4mm kuusiokolo ja pyöritä aluksi vain parikierrosta aukipäin tuota ruuvia... avaamalla ilmaluukku menee kiinni päin... kiristämällä se avautuu.. mutta älä avaa liikaa ettei se ruuvi irtoa siitä luukusta... hankala tähdätä takaisin oikeille kierteille...
Kiitoksia neuvosta! Itselläni ilman vuotaminen tosin loppui tuota kuusiokoloa kiinni päin ruuvaamalla...
W212 200cdi
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

hmm mahtaa tosiaan olla niin päin... ite olen heittäny koko ilmasuuttimen metsään... ei puhalla lämmintä keskeltä vaikka onkin ilmastoitu malli...
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami S »

Auttaisikohan sama temppu W123:seen?
Vai onko siinä erilainen rakenne?
Vastaa Viestiin