Liekö tuo normaalia vai eikö joku luukku sulkeudu täysin kun kojelaudan keskimmäisistä raitisilmaräppänöistä tuulee ajossa hieman kylmää ilmaa vaikka kahvasta on käännetty luukut kiinni, se tässä ihmetytti kun kaverin W124 "oireili" täysin samalla lailla.
Raitisilmaventtiilit kiinni, mutta vuotaa viileää
Raitisilmaventtiilit kiinni, mutta vuotaa viileää
Onko muilla samankaltaista seikkaa havaittavissa? Talven tullen tuon kyllä huomaa
Auto on W201.
Liekö tuo normaalia vai eikö joku luukku sulkeudu täysin kun kojelaudan keskimmäisistä raitisilmaräppänöistä tuulee ajossa hieman kylmää ilmaa vaikka kahvasta on käännetty luukut kiinni, se tässä ihmetytti kun kaverin W124 "oireili" täysin samalla lailla.
Liekö tuo normaalia vai eikö joku luukku sulkeudu täysin kun kojelaudan keskimmäisistä raitisilmaräppänöistä tuulee ajossa hieman kylmää ilmaa vaikka kahvasta on käännetty luukut kiinni, se tässä ihmetytti kun kaverin W124 "oireili" täysin samalla lailla.
Kimmo L kirjoitti:Siitä ritilän välistä pääsee kiristämään. Kuusikoloavain ja voi kiristellä ja löysätä.
Ainakin w124 on apparinpuoleisessa ritilänalla.olisiko 5mm avain.
Lampulla vaan katsomaan helppo homma.
Olisiko noin helppo ratkaisu onkelmaan. Ei ole tullut vielä tarkasteltua valon kanssa, eikä muutenkaan, mutta täytyy kokeilla, kiitos vinkistä
Mulla W124 samat oireet.
Rulla vaan on mennyt rikki, hyppää yli jonka vuoksi ei luukut sulkeudu. Väliaikainen patentti jeesusteipillä ritilät umpeen
Rulla vaan on mennyt rikki, hyppää yli jonka vuoksi ei luukut sulkeudu. Väliaikainen patentti jeesusteipillä ritilät umpeen
Isi leasing sucks!!
MB 300D -86
Seat toledo 1.9D -96 ex.
Opel Kadett -89 ex.
Toyota corolla SE -86 ex.
Mitsubishi Galant Turbo -77 ex.
Mitsubishi lanser -83 ex.
Toyota corolla DX -82 ex.
MB 300D -86
Seat toledo 1.9D -96 ex.
Opel Kadett -89 ex.
Toyota corolla SE -86 ex.
Mitsubishi Galant Turbo -77 ex.
Mitsubishi lanser -83 ex.
Toyota corolla DX -82 ex.
Myös itselläni aikaisemmin falsasi keskiventtiilit hieman ja pidin sitä lähinnä venttiilin ominaisuutena (
),mutta kun asiasta joskus viimevuonna oli Forumilla topikkia niin säädin venttiilin avaimella niin avot! Ei meinaan enää vuoda pätkääkään.Eli jos säädön jälkeen vielä ilmaa vuotaa niin jotain on sitten ilmeisesti tosiaan pielessä.
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
W124 230kat-88
[quote="Pekka.A"]Myös itselläni aikaisemmin falsasi keskiventtiilit hieman ja pidin sitä lähinnä venttiilin ominaisuutena (
),mutta kun asiasta joskus viimevuonna oli Forumilla topikkia niin säädin venttiilin avaimella niin avot! Ei meinaan enää vuoda pätkääkään.Eli jos säädön jälkeen vielä ilmaa vuotaa niin jotain on sitten ilmeisesti tosiaan pielessä.[/quote]
Samaa vikaa oli täälläkin. Minulla vain oli lisäksi rikki se säätöpyörän mekanismi. Mistä ne on Stuttgartissa keksineetkin laittaa muoviosia sinne mekanismiin?
Piti korjata mekanismi teräsangan avulla, harmi kun ei löytynyt mustaa lankaa, nyt on kirkasta, joka näkyy turhan hyvin ja ilmoittaa, että mersuihinkin joutuu tekemään lankavirityksiä
Lopuksi sitten säätö, muistaakseni 4 mm kuusiokoloavaimella ritilöiden välistä, ja alkoi räppänä toimimaan kuten pitääkin. Puoli vuotta nyt pelannut ja teräslanka hyvin kestänyt..
Muuten, siinä räppänän läpässä on kumi- tai tekstiilitiivisteet, eli jos ei mene säädöllä kuntoon, saattavat tiivisteet olla rikki. Eiköhän ne saa vaikka polkupyörän sisuskumista uusittua
Samaa vikaa oli täälläkin. Minulla vain oli lisäksi rikki se säätöpyörän mekanismi. Mistä ne on Stuttgartissa keksineetkin laittaa muoviosia sinne mekanismiin?
Lopuksi sitten säätö, muistaakseni 4 mm kuusiokoloavaimella ritilöiden välistä, ja alkoi räppänä toimimaan kuten pitääkin. Puoli vuotta nyt pelannut ja teräslanka hyvin kestänyt..
Muuten, siinä räppänän läpässä on kumi- tai tekstiilitiivisteet, eli jos ei mene säädöllä kuntoon, saattavat tiivisteet olla rikki. Eiköhän ne saa vaikka polkupyörän sisuskumista uusittua
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
juu elikkäskäännä säärulla kiinni ja pidä säätörullasta kiinni kun alat pyöritellä sitä ruuvia... kanta on 4mm kuusiokolo ja pyöritä aluksi vain parikierrosta aukipäin tuota ruuvia... avaamalla ilmaluukku menee kiinni päin... kiristämällä se avautuu.. mutta älä avaa liikaa ettei se ruuvi irtoa siitä luukusta... hankala tähdätä takaisin oikeille kierteille...
Kiitoksia neuvosta! Itselläni ilman vuotaminen tosin loppui tuota kuusiokoloa kiinni päin ruuvaamalla...Mika.T kirjoitti:juu elikkäskäännä säärulla kiinni ja pidä säätörullasta kiinni kun alat pyöritellä sitä ruuvia... kanta on 4mm kuusiokolo ja pyöritä aluksi vain parikierrosta aukipäin tuota ruuvia... avaamalla ilmaluukku menee kiinni päin... kiristämällä se avautuu.. mutta älä avaa liikaa ettei se ruuvi irtoa siitä luukusta... hankala tähdätä takaisin oikeille kierteille...
W212 200cdi
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E





