Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen (lucky me) ongelmien kanssa. Öljynlauhduttimen tiivisteet tuli itse vaihdettua varmaan kaikille tunnetusta syystä (öljyä tippui jo aika reilusti). Kun rakkine oli viimein takaisin kasassa ja kävin pienellä testiajolla, huomasin, että jäähdytinnestettä tiputtelee jostain. No siitä imusrajojen väliputkestahan se tiputteli, kaasua painettaessa oikein mukavassa kaaressa pitkin konehuonetta. No, uudelleen auki ja vaihdoin väliputken tiivisteineen (en ensimmäisellä kerralla vaihtanut kun oli mielestäni hyvässä kunnossa). Kone takas kasaan ja uudet työt. Edelleen sama vika. Nestettä siis tulee öljynlauhduttimen päälle ja koko lauhdutin ”monttu” tietenkin ui nesteessä. Kolmas kerta todensanoo, taas auki ja nyt laitettiin vähän moottorisilikonia siihen putken ympärille. Nyt ei kuse siitä kohtaa, mutta kun kone oli käynyt muutaman minuutin, huonasin, että taas auon alta tulee solkenaan tavaraa, ja sama monttu näytti olevan sinisenä.
Olen tätä koettanut selvittää, olisko kenties ilmaa järjestelmässä. Voiko se edes aiheuttaa tuota?
Ylempää (paksumpaa) vesiletkua painellessa kuuluu suhinaa (hengitystä) liittinkohdasta imusarjan kanssa.
Kaikki tämä alkoi siis lauhduttimen tiivisteiden vaihdon jälkeen. Sitä ennen nesteet pysyi sisällä ja kaikki oli ok sen osalta.
Tästä nyt varmaan on jo käynyt selväksi, että varsinainen mekaanikko en ole, vaan enemmänkin kiinnostunut toheltaja.

Alkaa usko loppumaan tuon kanssa. Vinkkejä? Lohduttavia sanoja? Purkutuomioita?
EDIT: Auto on 211 280CDI -06