722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
tsipi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 23.11.2017 11:16

722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tsipi »

Tältä foorumilta löytyy varmasti asiantuntijoita, jotka ovat kyseisiä laatikoita availleet ja parannelleet. Mistä porukka on ylipäätään ostanut kytkinlevyjä ja ohuempia välilevyjä? Jos jollain löytyy suoraan määriä mitä on saanut pakoille mahtumaan milläkin välilevyjen paksuuksilla, niin helpottaisi kummasti remonttiin valmistautumista, jos osia on järkevämpää tilailla kauempaa. Jos osat saa samalla viikolla vielä käsiin kun itse on saanut laatikon auki, niin sitten asialla ei juurikaan ole merkitystä, niin saa samalla tilattua kaiken odottamattoman heikkoon happeen menneen tavaran.

Taustaa: 1998 om606 TDT menee purkuuun kesällä ja saa luovuttaa elimensä meikäläisen makuun sopivampaan koppaan. Meininkinä laittaa om603 pumppu 7 tai 8 millin elementeillä ja kylkeen hx35 tai vastaava. Käyttöauto tulossa, joten alempaa heräävä ahdin on plussaa. Saattaa jäädä cumminssin kyljestä tuo ahdin, jos innostun sitä keväällä kiusaamaan.

Laatikkoa saa alkaa ohjaamaan varmaan ofgearin boxi. Tähänkin saa ehdottaa, jos joku toinen on aivan ylivertainen.

Yhden cumminssin perässä olevan 47re laatikon olen vahvistanut viime kesänä, ja aivan noviisina ei tarvitse tähän hommaan lähteä. Sinne sai ohuemmilla välilevyillä ja muokatuilla päätylevyillä lisää tilaa joka pakalle yhtä lukuunottamatta. Mitä nyt kuvia kattonut, niin mersun loota nyt jonkin verran erilainen, mutta työnä varmaan aika samanlainen. Eli pitää vaan huolta, että välykset pysyy toleranssissa.

Turbiinin saa vahvistaa joku toinen, kenties jn-trading tai jälleen kerran jos suositellaan jotain muuta paikkaa, niin kuuntelen mielelläni. Stalli tossa on omaan makuun ihan kohallaan, mutta en usko tuossa omassa väykyssäni olevan tällä hetkellä minkään valtakunnan turbiinilukkoa. jenkamittarissa näkyy pikku ylämäki motarilla vakkari päällä.. jenkkilootassa sentään turbiinin tuntee aika selvästi. Kai tässäkin pitäisi edes kierrosten pysyä samana?

Kerran on pitänyt ottaa jo omasta laatikosta öljypohja irti ja valvebody käteen. Hävis vaihteet kokonaan? uudelleen starttauksella pääsin liikenteeseen kunnes taas vaihteet hävisi. Onneksi tallille oli alle kilometri, mutta otti sekin matka neljä starttia. Ihan niinku pienet vaihteet olis hävinny tyystin, koska joka kerta ku joutu hidastaa ni mitään vaihdetta ei enää ollu kotona. uus suodatin ja öljyä sisään ja meno jatkunu ilman ongelmia pari tkm. Ainoa mitä tein ennen tuota häviämistemppua ni vaihdoin w asennolta s:lle. mut eipä se liikkunu tuolla W:lläkään sillon enää. mittailin ja testailin kaikki solkut, putsasin mitä pystyin ja en mitään hälyttävää löytäny. Pohjassa oli jonku verran metallihippua, mikä oli tehny pyörimistunnistimista piikkisiat, mutta mun ymmärtääkseni sen ei pitäs tehä kyllä sitä ettei mikään vaihde oo kytkeytyny. Varmaan suodatin oli nähny päiväsä.. käsittämätöntä että tuolla ei ollu minkään sortin magneettia öljypohjassa..

Ja kyllä, saa tarjota W5A 580 laatikkoa :)

Kiitoksia jo etukäteen kaikille jotka malttaa auttaa noviisia :)
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3943
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tomant »

Tervetuloa foorumille! Tuosta 722.6-laatikosta ja sen sielunelämästä on juttua ainakin täällä ja täällä, ehkä niistä löytyy apua.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5471
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

tsipi kirjoitti:
Yhden cumminssin perässä olevan 47re laatikon olen vahvistanut viime kesänä, ja aivan noviisina ei tarvitse tähän hommaan lähteä. Sinne sai ohuemmilla välilevyillä ja muokatuilla päätylevyillä lisää tilaa joka pakalle yhtä lukuunottamatta. Mitä nyt kuvia kattonut, niin mersun loota nyt jonkin verran erilainen, mutta työnä varmaan aika samanlainen. Eli pitää vaan huolta, että välykset pysyy toleranssissa.

Turbiinin saa vahvistaa joku toinen, kenties jn-trading tai jälleen kerran jos suositellaan jotain muuta paikkaa, niin kuuntelen mielelläni. Stalli tossa on omaan makuun ihan kohallaan, mutta en usko tuossa omassa väykyssäni olevan tällä hetkellä minkään valtakunnan turbiinilukkoa. jenkamittarissa näkyy pikku ylämäki motarilla vakkari päällä.. jenkkilootassa sentään turbiinin tuntee aika selvästi. Kai tässäkin pitäisi edes kierrosten pysyä samana?

Kerran on pitänyt ottaa jo omasta laatikosta öljypohja irti ja valvebody käteen. Hävis vaihteet kokonaan? uudelleen starttauksella pääsin liikenteeseen kunnes taas vaihteet hävisi. Onneksi tallille oli alle kilometri, mutta otti sekin matka neljä starttia. Ihan niinku pienet vaihteet olis hävinny tyystin, koska joka kerta ku joutu hidastaa ni mitään vaihdetta ei enää ollu kotona. uus suodatin ja öljyä sisään ja meno jatkunu ilman ongelmia pari tkm. Ainoa mitä tein ennen tuota häviämistemppua ni vaihdoin w asennolta s:lle. mut eipä se liikkunu tuolla W:lläkään sillon enää. mittailin ja testailin kaikki solkut, putsasin mitä pystyin ja en mitään hälyttävää löytäny. Pohjassa oli jonku verran metallihippua, mikä oli tehny pyörimistunnistimista piikkisiat, mutta mun ymmärtääkseni sen ei pitäs tehä kyllä sitä ettei mikään vaihde oo kytkeytyny. Varmaan suodatin oli nähny päiväsä.. käsittämätöntä että tuolla ei ollu minkään sortin magneettia öljypohjassa..

Ja kyllä, saa tarjota W5A 580 laatikkoa :)

Kiitoksia jo etukäteen kaikille jotka malttaa auttaa noviisia :)
Samanlaineen homma pää piirteissä, levyjä lisäämällä samaan tapaan

kyllä siellä mangnetti on ollut joku on vaan sen kopauttanut joskus vanhojen öljyjen mukan jäteöljyn joukkoon

hyvä turbin paikka myös on repcon
Mökkillä
'
tsipi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 23.11.2017 11:16

Re: 722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tsipi »

Juu nuo oli hyvät linkit. Vähän jäi epäselväksi, mistä kannattaa ohuempia välilevyjä ja uusia kitkoja ostaa? Onko jokin levyjen valmistaja todettu toista paremmaksi?
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1604
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: 722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Minä olen kyllä sitä mieltä että ei kannata tuohon pikkulaatikkoon laittaa rahaa vahvistukseen, ostaa isonlaatikon tai ajaa tuolla tuommoisenaan.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3943
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tomant »

jukkis. kirjoitti:Minä olen kyllä sitä mieltä että ei kannata tuohon pikkulaatikkoon laittaa rahaa vahvistukseen, ostaa isonlaatikon tai ajaa tuolla tuommoisenaan.
Kuinka paljon vääntöä esim. 270 CDI:n W5A580 laatikko käytännössä kestää vai pitääkö superiin hankkia järeämmillä sisuskaluilla oleva ja vaihtaa turbiini ja sen koppa?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
tsipi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 23.11.2017 11:16

Re: 722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tsipi »

jukkis. kirjoitti:Minä olen kyllä sitä mieltä että ei kannata tuohon pikkulaatikkoon laittaa rahaa vahvistukseen, ostaa isonlaatikon tai ajaa tuolla tuommoisenaan.
Sen verran tässä tullut jo noista "isommista" kohtuu hintaista tarjontaa, että valinta oli aika helppo. Pakkohan se on kuitenkin ottaa auki ettei tarvii sit viikon ajon jälkeen pudottaa alas, jos se nyt ei ollukkaa ihan niin hyvässä kunnossa.
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1102
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: 722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja multiviri »

tomant kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:Minä olen kyllä sitä mieltä että ei kannata tuohon pikkulaatikkoon laittaa rahaa vahvistukseen, ostaa isonlaatikon tai ajaa tuolla tuommoisenaan.
Kuinka paljon vääntöä esim. 270 CDI:n W5A580 laatikko käytännössä kestää vai pitääkö superiin hankkia järeämmillä sisuskaluilla oleva ja vaihtaa turbiini ja sen koppa?

tomant
Kaverille tein yhden tuommoisen, muutama välilevy lisää ja kaikkiin pakkoihin hyväkuntoiset kitkalevyt. 466hv/vajaa 800nm kesti luistamatta
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
tsipi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 23.11.2017 11:16

Re: 722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tsipi »

Mistä ostelette osat? Mitään rebuild kittiä, missä sais kaiken olennaisen? Mielummin laitan lodjun osiks vasta ku olis uudet levyt, laakerit, tiivisteet valmiina. Kellään suosituksia mihinkään suuntaan?
|parsakaali|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
Paikkakunta: Kajaani

Re: 722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja |parsakaali| »

tomant kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:Minä olen kyllä sitä mieltä että ei kannata tuohon pikkulaatikkoon laittaa rahaa vahvistukseen, ostaa isonlaatikon tai ajaa tuolla tuommoisenaan.
Kuinka paljon vääntöä esim. 270 CDI:n W5A580 laatikko käytännössä kestää vai pitääkö superiin hankkia järeämmillä sisuskaluilla oleva ja vaihtaa turbiini ja sen koppa?

tomant
Vajaa 700nm kestää hyvinni puolimiljoonaa ajettu laatikko. Pitäsi varmasti enemmänkin, mutta ei paljo ajettuun laatikkoon ihan mahottomasti vääntöä tohtinu laittaa. Penkissä tais olla se 650nm ja vähän lisäsin alas vääntöä sen jälkeen. Järjen kanssa käytetty tietenni.
tsipi kirjoitti:Turbiinin saa vahvistaa joku toinen, kenties jn-trading tai jälleen kerran jos suositellaan jotain muuta paikkaa, niin kuuntelen mielelläni. Stalli tossa on omaan makuun ihan kohallaan, mutta en usko tuossa omassa väykyssäni olevan tällä hetkellä minkään valtakunnan turbiinilukkoa. jenkamittarissa näkyy pikku ylämäki motarilla vakkari päällä.. jenkkilootassa sentään turbiinin tuntee aika selvästi. Kai tässäkin pitäisi edes kierrosten pysyä samana?
On siinä lukko ja kyb venttiili. Se laatikonohjain ei vain käytä sitä.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: 722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Noissa on turbiinin lukon toiminnan kannalta ainakin kahta eri versiota.
Vanhemmassa turbiinin limppu on suurempi ja siinä ei ole oikein kunnollista lukkoa, vaan luistoa on pikkuisen aina.
Uudemmissa on erimallinen turbiini ja laatikosta on aukaistu öljykanava jonka kautta turbiinin lukon ohjaus toimii, W211 korimallista alkaen.
Tämä turbiini lukittuukin jollain tavoin, mutta vakio-ohjelmalla päästää heti irti, jos vääntöä tulee reilummin.

Turbiinin lukitusventtiiliä, joka säätelee turbiinin luiston tasoa eri tilanteissa, ohjataan mootttorin ohjaimessa olevan kartan avulla.
Kartta muuttaa kaasupolkimen pyytämän vääntömomentin polttoaineen ruiskutusmääräksi, tätä arvoa käytetään myös turbiinin lukitusventtiilin ohjaukseen ja siitä saadaan myös laatikon ohjaukselle kätevästi todellinen voimansiirtoon kohdistuva rasitustieto eri tilanteissa, joka tarvitaan määritettäessä riittävää
toiminnallista öljynpainetta laatikon sisällä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3943
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tomant »

tuikku kirjoitti:.
Noissa on turbiinin lukon toiminnan kannalta ainakin kahta eri versiota.
Vanhemmassa turbiinin limppu on suurempi ja siinä ei ole oikein kunnollista lukkoa, vaan luistoa on pikkuisen aina.
Uudemmissa on erimallinen turbiini ja laatikosta on aukaistu öljykanava jonka kautta turbiinin lukon ohjaus toimii, W211 korimallista alkaen.
Tämä turbiini lukittuukin jollain tavoin, mutta vakio-ohjelmalla päästää heti irti, jos vääntöä tulee reilummin.

Turbiinin lukitusventtiiliä, joka säätelee turbiinin luiston tasoa eri tilanteissa, ohjataan mootttorin ohjaimessa olevan kartan avulla.
Kartta muuttaa kaasupolkimen pyytämän vääntömomentin polttoaineen ruiskutusmääräksi, tätä arvoa käytetään myös turbiinin lukitusventtiilin ohjaukseen ja siitä saadaan myös laatikon ohjaukselle kätevästi todellinen voimansiirtoon kohdistuva rasitustieto eri tilanteissa, joka tarvitaan määritettäessä riittävää toiminnallista öljynpainetta laatikon sisällä.
Vaatiiko turbiinin lukituksen hallinta alkuperäisen moottorin ohjaimen (ECUn?) käyttöä ja sen karttojen muuttamista? Saako tällaisen laatikon toimimaan, kun käytetään bensamoottoria ja sen tarvike-ECUa? Osaavatko nämä erilliset laatikon tarvikeohjaimet myös lukita turbiinin?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4714
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: 722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Näissä laatikoissa turbiinin lukittumista ei suoraan ohjata sähkötoimisella solenoidilla.
Vaan solenoidin ohjaama öljynpaine keventää jousi/kuula venttiiliä, jotta laatikon työpaine saa sokean venttiilin auki ja paine pääsee työntämään levyt yhteen.
Siksi tarvitaan se "ylimääräinen" öljykanava.
Aftermarket-ohjaimissa on tälle toiminnollekkin käsittääkseni ohjaus.

7g vaihteistossa lukittumista ohjataan suoraan (parempilaatuisella) venttiiillä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tomant kirjoitti:Saako tällaisen laatikon toimimaan, kun käytetään bensamoottoria ja sen tarvike-ECUa?
Osaavatko nämä erilliset laatikon tarvikeohjaimet myös lukita turbiinin?
tomant
Kyllä mutta jos sen haluaa toimivan sivistyneesti niin melkoinen työmaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
|parsakaali|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
Paikkakunta: Kajaani

Re: 722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja |parsakaali| »

tomant kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
Noissa on turbiinin lukon toiminnan kannalta ainakin kahta eri versiota.
Vanhemmassa turbiinin limppu on suurempi ja siinä ei ole oikein kunnollista lukkoa, vaan luistoa on pikkuisen aina.
Uudemmissa on erimallinen turbiini ja laatikosta on aukaistu öljykanava jonka kautta turbiinin lukon ohjaus toimii, W211 korimallista alkaen.
Tämä turbiini lukittuukin jollain tavoin, mutta vakio-ohjelmalla päästää heti irti, jos vääntöä tulee reilummin.

Turbiinin lukitusventtiiliä, joka säätelee turbiinin luiston tasoa eri tilanteissa, ohjataan mootttorin ohjaimessa olevan kartan avulla.
Kartta muuttaa kaasupolkimen pyytämän vääntömomentin polttoaineen ruiskutusmääräksi, tätä arvoa käytetään myös turbiinin lukitusventtiilin ohjaukseen ja siitä saadaan myös laatikon ohjaukselle kätevästi todellinen voimansiirtoon kohdistuva rasitustieto eri tilanteissa, joka tarvitaan määritettäessä riittävää toiminnallista öljynpainetta laatikon sisällä.
Vaatiiko turbiinin lukituksen hallinta alkuperäisen moottorin ohjaimen (ECUn?) käyttöä ja sen karttojen muuttamista? Saako tällaisen laatikon toimimaan, kun käytetään bensamoottoria ja sen tarvike-ECUa? Osaavatko nämä erilliset laatikon tarvikeohjaimet myös lukita turbiinin?

tomant
Ei vaadi. Esim tässä on yksi kohtuu hintainen ohjain https://ofgear.dk/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; Kohtuulliset ohjeet ja vähän tietoa laatikosta. Kaipa sen saa pelaamaan niin hyvin kuin käyttää aikaa säätämiseen.

Kyllä niissä vanhoissakin on ihan toimiva se turbiinilukko. Tuossa on vähän toimintaperiaatteesta. Tais olla, että käyttää vain isoilla vaihteilla ja isommilla kierroksilla 3, 4 ja 5 vaihteet. Turbiineissa on tosiaan eroja ja ihan syystäkin ei käytä vanhoissa matalilla kierroksilla sitä lukkoa. Wis:stä löytyy tietoa lukosta paljonkin. Tosin nämähän perustuu omiin kokemuksiin.
Kuva

Tuossa on sitten ihan keskustelua laatikosta ja niiden ohjaimista. Muutama esimerkki myös mitä se pikkulaatikko kestää. Onko teholukemilla tekemistä todellisuuden kanssa niin siitä en osaa sanoa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 9&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3943
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tomant »

Voitko, |parsakaali|, laittaa suoran linkin tuohon mbworldin juttuun, kun tuon liitekuvan kautta en sitä löytänyt, kiitos. Miten WISistä löytyy tuollainen GF27.20 -alkuinen dokumentti, en löytänyt sieltäkään tietoa?

EDIT: mbworldin juttu löytyi tuolta ja kuva saattaa liittyä C32 AMG-malliin?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
racer123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: 722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja racer123 »

tomant kirjoitti:Voitko, |parsakaali|, laittaa suoran linkin tuohon mbworldin juttuun, kun tuon liitekuvan kautta en sitä löytänyt, kiitos. Miten WISistä löytyy tuollainen GF27.20 -alkuinen dokumentti, en löytänyt sieltäkään tietoa?

EDIT: mbworldin juttu löytyi tuolta ja kuva saattaa liittyä C32 AMG-malliin?

tomant
Itse löysin omasta 2016-vuoden WISsistäni tuon dokkarin ihan vain hakemalla termillä GF27.20*
Tuossapa se pdf-muodossa:
https://mega.nz/#!KIIASZBY!wVmF2VaU_P16 ... X9PIwt9ohw" onclick="window.open(this.href);return false;
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3943
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tomant »

racer123 kirjoitti:Itse löysin omasta 2016-vuoden WISsistäni tuon dokkarin ihan vain hakemalla termillä GF27.20*
Tuossapa se pdf-muodossa:
https://mega.nz/#!KIIASZBY!wVmF2VaU_P16 ... X9PIwt9ohw" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos, nyt löytyi WISistä ja siellä näkyy muissa dokumenteissa mm., että vanhemmissa malleissa (mm. W202, W203, W210) turbiinin lukitus toimii vain vaihteilla 3, 4 ja 5, kun W211 lukitus toimii vaihteilla 1-5. Ilmeisesti ero on vain ohjelmallinen ja tarvike-controllerilla saanee samat toiminnot kaikkiin 722.6-laatikoihin, eikö niin?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tomant kirjoitti:
racer123 kirjoitti:Itse löysin omasta 2016-vuoden WISsistäni tuon dokkarin ihan vain hakemalla termillä GF27.20*
Tuossapa se pdf-muodossa:
https://mega.nz/#!KIIASZBY!wVmF2VaU_P16 ... X9PIwt9ohw" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos, nyt löytyi WISistä ja siellä näkyy muissa dokumenteissa mm., että vanhemmissa malleissa (mm. W202, W203, W210) turbiinin lukitus toimii vain vaihteilla 3, 4 ja 5, kun W211 lukitus toimii vaihteilla 1-5. Ilmeisesti ero on vain ohjelmallinen ja tarvike-controllerilla saanee samat toiminnot kaikkiin 722.6-laatikoihin, eikö niin?

tomant
Mekaaniseti kun vaan on sama niin
ohjaus lähtöjä ottaa siitä tarvike purkista käyttön saman
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
|parsakaali|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
Paikkakunta: Kajaani

Re: 722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja |parsakaali| »

tomant kirjoitti:
racer123 kirjoitti:Itse löysin omasta 2016-vuoden WISsistäni tuon dokkarin ihan vain hakemalla termillä GF27.20*
Tuossapa se pdf-muodossa:
https://mega.nz/#!KIIASZBY!wVmF2VaU_P16 ... X9PIwt9ohw" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos, nyt löytyi WISistä ja siellä näkyy muissa dokumenteissa mm., että vanhemmissa malleissa (mm. W202, W203, W210) turbiinin lukitus toimii vain vaihteilla 3, 4 ja 5, kun W211 lukitus toimii vaihteilla 1-5. Ilmeisesti ero on vain ohjelmallinen ja tarvike-controllerilla saanee samat toiminnot kaikkiin 722.6-laatikoihin, eikö niin?

tomant
Kyllä saa. Ainoana erona, että turbiinin saa lukittua kokonaan näillä ohjaimilla ja vaihdon aikana tapahtuvaa voiman rajoitusta et saa suoraan pelaamaan. Valmiin johtosarjankin saat hankittua -> plug and play. Tarkoitus oli tämmöinen hankkia omaan w210 300td projektiin, mutta cdi:n ohjelmoinnin helppouden takia jäi ostamatta (ofgear ohjain).

Katselin ihan mielenkiinnosta 722.9 laatikon turbiinista ja sen toiminnasta. Sekään ei näytä lukitsevan sitä missään tilanteessa. Sivulla 29 on saman tyyppinen kaavio kuin 722.6 laatikosta. Tosin en kyllä w211 autossa ole sitä koskaan saanut tilaan lukittu, kun sitä aikanaan tuli testailtua. Laatikon käyttätymisen muutos tapahtuu muuttamalla laatikolle meneviä tietoja, eli periaatteessa huijataan laatikkoa. Näin ainakin tämän ymmärsin kun testailin sitä joku aika sitten.

https://www.atsg.us/atsg/skin/frontend/ ... 0722-9.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Pe 14.06.2019 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1218
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

ei ole ihan noin yksinkertaista, siis "pikkuloota"/"isoloota".
Kitka ja välilevyjen määriä kun kattoo taulukosta, saa jotain osviittaa, variaatioita on paljon enemmän kuin 2.

Lisäksi nuo merkinnät W5A330 ja -580 on joissain vähän hassusti.
mm. ML270 on W5A330, olikohan 722.661? Vakionakin vääntöä 400Nm, ohjelmoituna lähelle 500 ja hienosti kestää. Levyjä siellä on vakionakin niin paljon kun mahtuu...

Koitan etsiä taulukon levymääristä, laitan jatkoksi jos löydän..
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3943
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tomant »

Risto113 kirjoitti:...Koitan etsiä taulukon levymääristä, laitan jatkoksi jos löydän..
Katso tuosta. Taulukosta tosin puuttuu esim. 722.640.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1218
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 722.6 W5A330 vahvistaminen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Niin, toisaalta taas korjausmanuaalin sivuilla 57 ja 58 levymäärätaulukossa taas 722.661 (joka on "pieni" w5A330) on suurimmat levymäärät;
shop.ukrtrans.biz/wp-content/uploads/catalogs/722.6.pdf

Ota tästä nyt sitten selvää...
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Vastaa Viestiin