Taustaa: 1998 om606 TDT menee purkuuun kesällä ja saa luovuttaa elimensä meikäläisen makuun sopivampaan koppaan. Meininkinä laittaa om603 pumppu 7 tai 8 millin elementeillä ja kylkeen hx35 tai vastaava. Käyttöauto tulossa, joten alempaa heräävä ahdin on plussaa. Saattaa jäädä cumminssin kyljestä tuo ahdin, jos innostun sitä keväällä kiusaamaan.
Laatikkoa saa alkaa ohjaamaan varmaan ofgearin boxi. Tähänkin saa ehdottaa, jos joku toinen on aivan ylivertainen.
Yhden cumminssin perässä olevan 47re laatikon olen vahvistanut viime kesänä, ja aivan noviisina ei tarvitse tähän hommaan lähteä. Sinne sai ohuemmilla välilevyillä ja muokatuilla päätylevyillä lisää tilaa joka pakalle yhtä lukuunottamatta. Mitä nyt kuvia kattonut, niin mersun loota nyt jonkin verran erilainen, mutta työnä varmaan aika samanlainen. Eli pitää vaan huolta, että välykset pysyy toleranssissa.
Turbiinin saa vahvistaa joku toinen, kenties jn-trading tai jälleen kerran jos suositellaan jotain muuta paikkaa, niin kuuntelen mielelläni. Stalli tossa on omaan makuun ihan kohallaan, mutta en usko tuossa omassa väykyssäni olevan tällä hetkellä minkään valtakunnan turbiinilukkoa. jenkamittarissa näkyy pikku ylämäki motarilla vakkari päällä.. jenkkilootassa sentään turbiinin tuntee aika selvästi. Kai tässäkin pitäisi edes kierrosten pysyä samana?
Kerran on pitänyt ottaa jo omasta laatikosta öljypohja irti ja valvebody käteen. Hävis vaihteet kokonaan? uudelleen starttauksella pääsin liikenteeseen kunnes taas vaihteet hävisi. Onneksi tallille oli alle kilometri, mutta otti sekin matka neljä starttia. Ihan niinku pienet vaihteet olis hävinny tyystin, koska joka kerta ku joutu hidastaa ni mitään vaihdetta ei enää ollu kotona. uus suodatin ja öljyä sisään ja meno jatkunu ilman ongelmia pari tkm. Ainoa mitä tein ennen tuota häviämistemppua ni vaihdoin w asennolta s:lle. mut eipä se liikkunu tuolla W:lläkään sillon enää. mittailin ja testailin kaikki solkut, putsasin mitä pystyin ja en mitään hälyttävää löytäny. Pohjassa oli jonku verran metallihippua, mikä oli tehny pyörimistunnistimista piikkisiat, mutta mun ymmärtääkseni sen ei pitäs tehä kyllä sitä ettei mikään vaihde oo kytkeytyny. Varmaan suodatin oli nähny päiväsä.. käsittämätöntä että tuolla ei ollu minkään sortin magneettia öljypohjassa..
Ja kyllä, saa tarjota W5A 580 laatikkoa

Kiitoksia jo etukäteen kaikille jotka malttaa auttaa noviisia
