W124 moottorin ylim.äänet
W124 moottorin ylim.äänet
kyseessä on 300TDT vm.90 moottorista kuuluu "nakutus" tyhjäkäynnillä
ääni ei ole säännöllinen vaan kuuluu ensi aivan hiljaa ja kovenee sitten selvästi kuuluvaksi "takomiseksi" sitten se vaan lakkaa ja 5sekunnin päästä se sama alkaa uudestaan
ääni ei ole säännöllinen vaan kuuluu ensi aivan hiljaa ja kovenee sitten selvästi kuuluvaksi "takomiseksi" sitten se vaan lakkaa ja 5sekunnin päästä se sama alkaa uudestaan
ML W164
Oiskohan?
Venttilin nostimet Voi olla et näytin tyhmyyteni mut itellä oli ainaki samanlainen ja kun vaihdoin hydr. venttilinnostimet ni ääni lakkas! Ootko millo vaihtanu öljyt, meinaan et joku pajalla sano saattaa ruveta naputtaa jos o kovin vanhat öljyt....
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Niin joo!
sullahan on diesel, oisko niissä sama juttu tai sit ne jotain dieselin omia juttuja josta ei oo hajuakaan!
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
No itsellä kyllä tuo nakuttelee jo päivät pitkät tyhjäkäynnillä. Joskus suostuu olemaan hiljaa. Ilmeisesti ihan mersun ominaisuus. Ja sitten vasta pitää huolestua, kun elämä on suunnaton.
Se, että tulee 5 sekunnin jaksoissa on outoa. Kyllä se minulla tulee silloin kun sitä itteä huvittaa. Tietysti jos tyhjäkäynti vaeltelee samassa tahdissa, niin voisi selittää. Koska tuo nakutushan häviää, kun nostat kierroksia. Silloin hydraulinostajille riittää painetta, ja turhat välykset katoaa.
Edit: Ja vikahan siis on nostajissa, eli ne vaihtamalla nakutus häviää. Joku on tosin sanonut, että nakuttaisi siksi, että nostajat takertelee, koska olisivat nokeentuneet. Ja tuohon auttaisi siten niiden puhdistaminen (ainakin alkuvaiheessa). Mitäs kokeneemmat sanovat tähän?
Se, että tulee 5 sekunnin jaksoissa on outoa. Kyllä se minulla tulee silloin kun sitä itteä huvittaa. Tietysti jos tyhjäkäynti vaeltelee samassa tahdissa, niin voisi selittää. Koska tuo nakutushan häviää, kun nostat kierroksia. Silloin hydraulinostajille riittää painetta, ja turhat välykset katoaa.
Edit: Ja vikahan siis on nostajissa, eli ne vaihtamalla nakutus häviää. Joku on tosin sanonut, että nakuttaisi siksi, että nostajat takertelee, koska olisivat nokeentuneet. Ja tuohon auttaisi siten niiden puhdistaminen (ainakin alkuvaiheessa). Mitäs kokeneemmat sanovat tähän?
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
öljyt on kokeiltu vaihtaa pariinkin kertaan eikä vaikutusta tuo naputushan kestää n.20 sek ajan ja lakkaa sitten 5sekunniks ja alkaa taas uudelleen
korvakuulolla se tuntuis kuuluvan vent.kopan keskivaiheilta.
pitää ruuvata vent.koppa poies kuhan kerkeää ja katella sieltä näkyykö mitään epämääräistä
itse epäilen kanssa hydraulisia vent.nostimia,jännä vaan tuo nakutuksen koveneminen--->hiljeneminen-->koveneminen-->hiljeneminen
korvakuulolla se tuntuis kuuluvan vent.kopan keskivaiheilta.
pitää ruuvata vent.koppa poies kuhan kerkeää ja katella sieltä näkyykö mitään epämääräistä
itse epäilen kanssa hydraulisia vent.nostimia,jännä vaan tuo nakutuksen koveneminen--->hiljeneminen-->koveneminen-->hiljeneminen
ML W164
itse epäilen kanssa hydraulisia vent.nostimia,jännä vaan tuo nakutuksen koveneminen--->hiljeneminen-->koveneminen-->hiljeneminen [/quote]
Mulla siis teki aivan samalla lailla, vaik onki bensa, niin kuitenki "vian" luulis olevan samassa osassa!
Mulla siis teki aivan samalla lailla, vaik onki bensa, niin kuitenki "vian" luulis olevan samassa osassa!
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Re: W124 moottorin ylim.äänet
Kyllä ne on nostimet jotka siellä napsuttelee. Omassani oli aivan täsmälleen samanlainen vika, joka korjaantui Forte-käsittelyllä ja Mobilin öljyillä. Omassani siis oli nostimet sen verran pikeentyneet että toi Forte-puhdistus auttoi... kuluneisiin nostimiin toi käsittely ei tietenkään auta, vaan silloin pitää nostimet vaihtaa.satakaskolmonen kirjoitti:kyseessä on 300TDT vm.90 moottorista kuuluu "nakutus" tyhjäkäynnillä
ääni ei ole säännöllinen vaan kuuluu ensi aivan hiljaa ja kovenee sitten selvästi kuuluvaksi "takomiseksi" sitten se vaan lakkaa ja 5sekunnin päästä se sama alkaa uudestaan
Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
lieköhän kyseessä sama vika (tai ominaisuus), jota olen itsekin tyhjäkäynnillä kuulostellut? kutsuisin kylläkin ääntä "rohinaksi", vähän kuulostais niinku olis jotain irti... lakkaa heti kun vähän kaasua painaa.
oon tässä just arponut, että pitäisköhän tuotakin käydä näyttämässä.
EDIT: tuokin ääni tosin kuuluu vaan kylmällä koneella, voipi kai kuulua asiaankin...
oon tässä just arponut, että pitäisköhän tuotakin käydä näyttämässä.
EDIT: tuokin ääni tosin kuuluu vaan kylmällä koneella, voipi kai kuulua asiaankin...
Viimeksi muokannut mr, Ti 23.11.2004 15:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
autona: m-b c180 esprit -96, automatic
Milläs kilometrilukemilla näissä mersun dieseleissä alkaa nuo nostimet yleensä naputtaa? Mulla ne naputtavat juuri samalla lailla kun tuossa aiemmin kirjoittaneilla, eli joskus naputtelee ja joskus taas ei... Ja ihan sama onko kone kylmä vai lämmin. Autossa on mittarissa 212tkm, en ole ihan varma pitääkö paikkaansa. Voisi kyllä testata sitä Forte-ainetta, josko nuo nostimet olisivat vaan paskaiset. Ei ole mitään haisua millaista öljyä tuossa on Saksassa käytetty.
itselläni on myös jokin täysin ihmeellinen raaka rakutus tyhjäkäynnillä, josta en osaa sanoa tarkkaan mistä tulisi
kun kylmänä laittaa käyntiin, niin ei mitään ääntä n.10sek. käy kun kello!! sitten alkaa semmoinen ilkeä rakrakrak.. ihan kuin olisi w123 moottori laitettu konehuoneeseen.
ei ole nostimista johtuva, se ollaan katottu, mutta koneen keskeltä se kuuluu.
ääni kyllä häipyy kokonaan kun kierrokset nostaa 1500rpm ja yli, mutta vaikka kuinka "lämmin" kone on, niin aina raaka rakutus tulee tyhjäkäynnillä.
onko kellään villejä arvauksia asiasta?
kun kylmänä laittaa käyntiin, niin ei mitään ääntä n.10sek. käy kun kello!! sitten alkaa semmoinen ilkeä rakrakrak.. ihan kuin olisi w123 moottori laitettu konehuoneeseen.
ei ole nostimista johtuva, se ollaan katottu, mutta koneen keskeltä se kuuluu.
ääni kyllä häipyy kokonaan kun kierrokset nostaa 1500rpm ja yli, mutta vaikka kuinka "lämmin" kone on, niin aina raaka rakutus tulee tyhjäkäynnillä.
onko kellään villejä arvauksia asiasta?
koneella on ajettu 190tkm.. tai olen ainakin 50% varma siitä, ettei pitäis kyllä ihan loppu olla
toi suutin juttu alkoi kiinnostaa, koska yks mekaanikko kaveri sanoi, että dieselauton huoltotöihin kuuluu 80tkm välein tarkastaa suuttimien "narina"
jota ei kuullemma käytännössä ikinä tehdä, eli kattoa ettei suutin kuse
on kuulemma nähnyt kaikista dieselautojen männistä mitä on purkanut, että männän päällä on syöpymää, joskus hienoa halkeilua, joskus ISOMPAA halkeilua, juuri suuttimen alapuolella.
vaikka pelit ollu muuten täysin kunnossa, hajonnu jostain muusta syystä, miksi on purkanut. esim.hihna,hihnapyörä,wolkkarin kuuluisat kansihuollot
toi suutin juttu alkoi kiinnostaa, koska yks mekaanikko kaveri sanoi, että dieselauton huoltotöihin kuuluu 80tkm välein tarkastaa suuttimien "narina"
jota ei kuullemma käytännössä ikinä tehdä, eli kattoa ettei suutin kuse
on kuulemma nähnyt kaikista dieselautojen männistä mitä on purkanut, että männän päällä on syöpymää, joskus hienoa halkeilua, joskus ISOMPAA halkeilua, juuri suuttimen alapuolella.
vaikka pelit ollu muuten täysin kunnossa, hajonnu jostain muusta syystä, miksi on purkanut. esim.hihna,hihnapyörä,wolkkarin kuuluisat kansihuollot
Naapurilla ~270 tkm ajettu S124 300TD, nostajat uusittiin, naputukset loppui vasta kansipahvin vaihdolla, vuoti jakopään ja ykkösen välistä se öljykanava.Tomperi kirjoitti:Nostimethan ne siellä naputtaa. Myös vuotava kannentiiviste (öljyä) laskee nostajille menevää painetta jonka vuoksi myös kunnossa olevat nostajat naputtaa.
Kyllä Mersu on aina Mersu
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
tämäkin tiputtelee hieman öljyä jostain syöttöpumpun takaa ääni erottuu selvästi vielä 1000 kierroksen kohdalla!luulisi niillä kierroksilla öljyä piisaavan vaikka vuotais vähän jostain
kerkesin tilata KL:stä uudet nostajat,pitää vaihtaa ne ja toivoa että nakutus loppuisi
mites tuo nokkaketjun kiristys muuten tuossa moottorissa tapahtuu,onko jokin erillinen kiristin vai hoitaako öljynpaine homman?
kerkesin tilata KL:stä uudet nostajat,pitää vaihtaa ne ja toivoa että nakutus loppuisi
mites tuo nokkaketjun kiristys muuten tuossa moottorissa tapahtuu,onko jokin erillinen kiristin vai hoitaako öljynpaine homman?
ML W164
Täällä sama homma OM603:n kanssa. P...kele!dansku kirjoitti:itselläni on myös jokin täysin ihmeellinen raaka rakutus tyhjäkäynnillä, josta en osaa sanoa tarkkaan mistä tulisi
kun kylmänä laittaa käyntiin, niin ei mitään ääntä n.10sek. käy kun kello!! sitten alkaa semmoinen ilkeä rakrakrak.. ihan kuin olisi w123 moottori laitettu konehuoneeseen.
ei ole nostimista johtuva, se ollaan katottu, mutta koneen keskeltä se kuuluu.
ääni kyllä häipyy kokonaan kun kierrokset nostaa 1500rpm ja yli, mutta vaikka kuinka "lämmin" kone on, niin aina raaka rakutus tulee tyhjäkäynnillä.
onko kellään villejä arvauksia asiasta?
Kansi laitettu keväällä, nostimet vaihdettu ja suutinkärjet vaihdettu. Ajoitusta olen säädellyt, muttei auta mitään. Mutta ei, ylimääräinen elämä jatkuu aina vaan Tuntuisi kuuluvan 1. sylinteristä ääni.
Tuo ihmetyttää, kun se ääni on tosiaan poissa hetken aikaa käynnistyksen jälkeen. Ja häviää kun kierroksia on vajaa 1500..
Pakkasesta kun lyö käyntiin, niin ensin käy nätisti. Sitten alkaa pätkiä tyhjäkäynnillä ja kuuluu tupsauksia putkesta, hyvä kun ei lieskaa lyö sieltä. Ja savu täyttää pihan. Savu haisee sellaiselta kitkerältä. Hehkut olen testannut siitä johtimen päästä varmuuden vuoksi kahteen kertaan..
Noo, onneksi kone on w123:ssa, niin ei äänet haittaa ihan niin paljoa Mutta olisi tuo ääni kiva saada pois. Muuten kone toimii hyvin. Öljyä ei syö, käynnistyy -15:sta avainta näyttämällä.
w115,123,124,126,210 yms.
Mulla on sama homma.. Koneen tyhjäkäynti aaltoilee, kone naputtaa.. Mutta toimii silti luotettavasti ja varmasti.
Mut olen kuullut et blondeilla on ihan samanlaiset ongelmat:
- alkaa naputtaa iän myötä.
- aaltoileva mieli.
- imee helvetisti satasella.
- kaikki haluaa koeajaa.
Mut olen kuullut et blondeilla on ihan samanlaiset ongelmat:
- alkaa naputtaa iän myötä.
- aaltoileva mieli.
- imee helvetisti satasella.
- kaikki haluaa koeajaa.
MB 220 D "Väykky" -96
Aiemmin:
W124 230 CE Sportline -90
W124 300 TDT -91 automatic.
W123 300D -80 automatic
W126 280SE -81manual
+ pari portteria, hiace, Mitsu, Bedford, GMC, Mazdoja, Lada,
Aiemmin:
W124 230 CE Sportline -90
W124 300 TDT -91 automatic.
W123 300D -80 automatic
W126 280SE -81manual
+ pari portteria, hiace, Mitsu, Bedford, GMC, Mazdoja, Lada,
Jep, ja kannattaakin. Tulee paljon mukavampi ajella. Oma kone pyörinyt jo yli 900 000 mutta käy todella siistiä tyhjäkäyntiä tuon pumpun säädön jälkeen. Säädössä kuluneet elementit säädettiin tasan tyhjäkäynnillä joten yläpäässä tuli heittoa, mitä ei kylläkään käytännössä huomaa ollenkaan.jarski kirjoitti:Siinähän vois samalla tarkastaa säätöjäKaurmi kirjoitti:Pumppu penkki hommia
Tyhjäkäynnin vaeltelu voi myös johtua pumpusta (kuluneesta keskipakosäätimestä)