7mm elementit pumpussa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tomperi kirjoitti:Mitäs se sitten katsastusmies sanoo asiasta jos jostain kummasta saisi selville että autossa onkin puhtia vaikka kuinka? Eikös lastukin pitäis muutoskatsastaa säännösten mukaan. Voisi varmaan rinnastaa jotenkin kauttarantain lastutukseen 7mm elementti homman... vai? :oops:
Juu ja ihan tuo ruuvimeisselitemppukin on kielletty...siis syötön säätö :roll: Herra Katsastus Jumala on hyvä ja käy mittaamaan ne elementit :P

...mutta oikeasti, kun siellä on se savutuksen estopiiri, kukaan ei aja 'rikastus' päällä katsastukseen, tällöin niissä mitään ihmetehoja ole.

Se mitä tässä vielä itse pohdin on tuo pumpun kierroslukurajoitus. No se selviää aikanaan miten sen kanssa käy, lyökö diesel paja leiman päästölappuun vaiko ei lyö...ja jollei lyö niin miten sitä helpoiten rajoittaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Re: ..

Viesti Kirjoittaja Aki P »

jarski kirjoitti:Kuinkas käy kulutukselle noilla isommilla elementeillä?

Jos sitä vaikka itekki joskus... :twisted:
Omassa ainakin huomasi revityksen vaikuttavan kulutukseen huomattavasti enemmän. Normaali seka-matka-ajolla ~6L/100km.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

NYT TOIMII!!!

Kun elementtien vaihdon jälkeen ensimmäisen kerran käynnistin n. 21 asteen ajoituksella, huono käynti todennäköisesti johtuikin polttoaineessa olevasta ilmasta. Käänsin vähän turhan hätäisesti (vanhasta muistista) ruiskutusta myöhäisemmälle ja kun ei auttanut, vielä myöhäisemmälle. Lopulta merkki oli 25 asteessa :oops:

Kun olin jo ehtinyt tarkistaa nokka-akselinkin ajoituksen, en keksinyt enää muuta kuin aloittaa alusta. Säädin pumppumestarin ohjeiden mukaan uudelleen 20 asteeseen ja yllätys yllätys: Nyt käy mersu niinkuin mersun kuuluukin käydä! :D

Toki käynti on himpun verran terävämpi kuin orkkis-tapeilla, mutta soundi on täysin hyväksyttävä.

Oppia ikä kaikki :?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

:D
Kylmänä joutuu vähän katsomaan missä käynnistää, kun tahtoo päät kääntyillä..... Käy kuin transportteri ja volsua ei näy missään :?

Mutta lämpimänä käy ihan normaalisti
Joku mersupurkaamo??
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Kaurmi kirjoitti:Niin uudet keskipako painot tais maksaa yli 300 egee ja nehän ne uusii kuitenkin kun ne on kuitenkin kuluneet.
Eikös noista kulu ne pienet holkit joista limput on nivelöity. Meinaan toi 300e on minusta kohtuullisen kova summa niiden holkkien takia. Saiskos niihin sorvattua uudet ettei koko mötikkää tarvii ostaa. Tulis vaan pirun paljon halvemmaksi :roll:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kyllä ne korjaamaan pystyy kun vaan tekee helat .mutta monesti on myös ne tapit kuluneet mutta pätevä koneistaja tekee nekin
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Esko R kirjoitti:Täytyy käydä ensin penkittään vakio elementeillä ja sitten toisen kerran kun on seiskat pumpussa, notta näkee millaista vaikutusta isommilla elementeillä saa aikaseksi :twisted:
Juu tehkääs joku toi homma monivenaan! Periaatteessa pitäs olla 200 hv lähellä :twisted:
Mutta minä kun olen aina vähän skeptinen eli uskon kun näen :roll:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Tomperi kirjoitti:Eräs ammattikoneistaja sanoi kerran ettei se moni venttiilinen juurikaan paremmin hengitä... venttiilit on aikasta pienet.
Tuohon en usko..venat on kyllä pienet mutta niitä on myös tuplamäärä :wink:
ei mersu turhanpäiten ole monivenakantta tehnyt, kyllä se toimii kaikin tavoin paremmin ja on kestävämpi. Pakosarjakin on melkosen avaraa mallia varsinki primäärien alusta.
Tietysti virtauspenkissähän sen näkis :roll:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Vastaa Viestiin