ABS, ASR, BAS ja ESP -järjestelmissä itsessään ei tarvitse olla mitään vikaa, mutta jos jarruvalokatkaisin on rikki niin sieltä tulee virheellinen signaali ECU:lle, jolloin ECU hämmentyy ja luulee että noissa järjestelmissä on muka jotain häikkää vaikka ne olisivat kunnossa ja sitten tiputtaa pois päältä ASR:n / ESP:n ja BAS:n ja sytyttää vikavalon, näin W202:ssa, W203:ssa ja R170:ssa ainakin. Hämmentävää kyllä se jarruvalo toimii silti normaalisti. Nollaamalla vikakoodit vikavalot sammuvat, mutta painaessa jarrua seuraavan kerran ne syttyvät taas mittaristoon, näillä keinoin asian voi testatakin helposti. Kannattaa se jarruvalokatkaisin katsoa, osa maksaa muutaman euron ja on yleisin syy näiden vikavalojen syttymiseen kuitenkin. Samalla vakionopeudensäädin ei enää toimi vaikka siinäkään itsessään ei mitään vikaa olisikaan. Voihan se vika toki olla muuallakin kuin jarruvalokatkaisijassa tietysti.dealer kirjoitti:BAS /ABS valo syttyy silloin kun kyseisissä järjestelmissä on jommassakummassa jotain vikaa. Voihan se vika olla jarruvalokatkaisimessakin, tai missä tahansa muualla.
W202: ja nyt syttyilee BAS/ESP-valo...
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: W202: ja nyt syttyilee BAS/ESP-valo...
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: W202: ja nyt syttyilee BAS/ESP-valo...
Jarruvalo kytkin on kaksi toiminen...eli toinen valoille ja toinen eculle...näin olen käsittänyt mutten ole itse nähnyt sitä...vain vanhemman yksiosaisen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202: ja nyt syttyilee BAS/ESP-valo...
Jarruvalokatkaisin kuuluu toki osana mainittuihin järjestelmiin, eli jos se on rikki järjestelmässä nimenomaan on vikaa.Simo M. A. kirjoitti:ABS, ASR, BAS ja ESP -järjestelmissä itsessään ei tarvitse olla mitään vikaa, mutta jos jarruvalokatkaisin on rikki niin sieltä tulee virheellinen signaali ECU:lle, jolloin ECU hämmentyy ja luulee että noissa järjestelmissä on muka jotain häikkää vaikka ne olisivat kunnossa ja sitten tiputtaa pois päältä ASR:n / ESP:n ja BAS:n ja sytyttää vikavalon, näin W202:ssa, W203:ssa ja R170:ssa ainakin. Hämmentävää kyllä se jarruvalo toimii silti normaalisti. Nollaamalla vikakoodit vikavalot sammuvat, mutta painaessa jarrua seuraavan kerran ne syttyvät taas mittaristoon, näillä keinoin asian voi testatakin helposti. Kannattaa se jarruvalokatkaisin katsoa, osa maksaa muutaman euron ja on yleisin syy näiden vikavalojen syttymiseen kuitenkin. Samalla vakionopeudensäädin ei enää toimi vaikka siinäkään itsessään ei mitään vikaa olisikaan. Voihan se vika toki olla muuallakin kuin jarruvalokatkaisijassa tietysti.dealer kirjoitti:BAS /ABS valo syttyy silloin kun kyseisissä järjestelmissä on jommassakummassa jotain vikaa. Voihan se vika olla jarruvalokatkaisimessakin, tai missä tahansa muualla.
Kuten atlas edellä kertoi kytkimessä on kaksi toimintoa, avaava ja sulkeva kytkin, jos ne ei toimi yhtaikaa tai jompikumpi ei lainkaan syttyy vikavaloja. Ei siinä mitään outoa ole että jarruvalot toimivat vaikka toinen piiri katkaisijasta on rikki, kun se ei valoja ohjaakaan.
wiimax.fi