KE-Jetronic apuja
KE-Jetronic apuja
Nyt meni sormi suuhun ton KE:n kanssa. Koittanu ettiä vastausta ulkomaanfoorumeita myöden eikä oiken tahdo löytyä. Autona siis w124 230 -88.
Alotetaan lämpötila anturista (0 280 130 044), diagnostiikka pistoke herjas virrat päällä pulssisuhdetta 30% ja vastusten mittailujen jälkeen todettiin että risahan se on.
No ei muutakun uutta tulemaan ja kiinni, mut edelleen herjaa 30%. Huomasin että kun otan liittimet irti niin näyttää 70%, eikös se tarkoita sitä että kaikki olis kunnossa? Liittimet takas kiinni ni taas tulee ruutuun 30%, mut jos kierrän anturin poist lohkosta ja liittimet kiinni niin ettei anturi kosketa maihin ni taas tulee 70%.
Sitte ihmetyttää kun ehasta ei tule mitään milliamppeereja mittariin. Tosin tähän saattaa vaikuttaa rikkinäinen lambda? Seosta seuratessa pistokkeen kautta luku pysyy koko ajan 50%, vaikka on poljettu lämpöseks.
Seokset vaan on nyt perseellään ja pitäs leimalle mennä, muutenkin olis kyllä kiva saada auto pelaamaan kunnolla ja kulutus kohdalleen.
Apuna on ollut tämä -> http://www.landiss.com/mixture.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Alotetaan lämpötila anturista (0 280 130 044), diagnostiikka pistoke herjas virrat päällä pulssisuhdetta 30% ja vastusten mittailujen jälkeen todettiin että risahan se on.
No ei muutakun uutta tulemaan ja kiinni, mut edelleen herjaa 30%. Huomasin että kun otan liittimet irti niin näyttää 70%, eikös se tarkoita sitä että kaikki olis kunnossa? Liittimet takas kiinni ni taas tulee ruutuun 30%, mut jos kierrän anturin poist lohkosta ja liittimet kiinni niin ettei anturi kosketa maihin ni taas tulee 70%.
Sitte ihmetyttää kun ehasta ei tule mitään milliamppeereja mittariin. Tosin tähän saattaa vaikuttaa rikkinäinen lambda? Seosta seuratessa pistokkeen kautta luku pysyy koko ajan 50%, vaikka on poljettu lämpöseks.
Seokset vaan on nyt perseellään ja pitäs leimalle mennä, muutenkin olis kyllä kiva saada auto pelaamaan kunnolla ja kulutus kohdalleen.
Apuna on ollut tämä -> http://www.landiss.com/mixture.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: KE-Jetronic apuja
Jos lukema asettuu paikalleen viittaa se vika tilaan..kai olet tutkimut sen vikakoodi taulukon?
Jokin osa linjastosta mykkä niin kone siirtyy mekaaniselle käytölle eli kaikki lambdaa myöten on toimittava.
Jokin osa linjastosta mykkä niin kone siirtyy mekaaniselle käytölle eli kaikki lambdaa myöten on toimittava.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: KE-Jetronic apuja
Taulukon mukaan toi 30% olis just lpt anturi. Käyn tänään hakemassa uuden lambdan ni katotaa muuttuuko mikään.
edit. Niin ja siis toi 30% ja 70% tulee kun on virrat päällä mut auto ei käynnissä. Tasan 50% tulee kun auto on tyhjäkäynnillä, joka puolestaan viittais lambdaan.
edit2. Tosiaan onko tuo mekaanisella kuitenkaan kun yj releen sulakkeen ottaa käynnissä ollessa irti niin käynti muuttuu...
edit. Niin ja siis toi 30% ja 70% tulee kun on virrat päällä mut auto ei käynnissä. Tasan 50% tulee kun auto on tyhjäkäynnillä, joka puolestaan viittais lambdaan.
edit2. Tosiaan onko tuo mekaanisella kuitenkaan kun yj releen sulakkeen ottaa käynnissä ollessa irti niin käynti muuttuu...
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: KE-Jetronic apuja
Uudella lambdalla tärähtää mittariin käynnissä pulssi 80% (80% Interrupted data exchange between ECU and ignition control unit (EZL).) käy edelleen aivan helvetin rikkaalla.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: KE-Jetronic apuja
Sorry, turha postaus
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
![Kuva](http://images.spritmonitor.de/715370.png)
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: KE-Jetronic apuja
Ehan säätö kun on kohdillaan eli mekaanisen seos ole älyttömän kaukana toisistaan jos ei ole ryyppy suutin vuotava tai määränjakajan tappi vuoda bensaa..tällöin tulee ihan mustana kun kaasuttaa.
Ennen lambdaa jos vuotaa putki alkaa seos rikastumaan..
Muutenkin ensin tyhjäkäynti seos kohdalleen ja sitten vasta ehaa sörkkimään.
Ennen lambdaa jos vuotaa putki alkaa seos rikastumaan..
Muutenkin ensin tyhjäkäynti seos kohdalleen ja sitten vasta ehaa sörkkimään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: KE-Jetronic apuja
Ei se mustaa putkesta työnnä, eli ei nii rikkaalla. Tuli huomattua että pakosarja on halki noin 7cm matkalta, vetääkö sieltä happea niin paljon että alkaa rikastamaan? Onko 2.0 ja 2.3 m102 koneissa sama pakosarja? Ja onko esim w201 sama pakosarja ?
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: KE-Jetronic apuja
Samat pakosarjat on kaikissa m102 koneissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: KE-Jetronic apuja
Ei muuten ole. Ainakin w201 kaasarissa oli yhdellä lähdöllä pakosarja.atlas kirjoitti:Samat pakosarjat on kaikissa m102 koneissa.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: KE-Jetronic apuja
Niin ja joissakin on lambda pakosarjassa ja toisissa ei ole edes paikkaa sille eli on ekan putken yhteen jälkeen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: KE-Jetronic apuja
Noniin, nyt ehkäpä saatu jotenkuten kohalleen. Ainaki päästölappu saatiin hyväksytyksi about 2h huuattamisen jälkeen.
Tyhjäkäynnillä: 2000rpm:
Lambda 1.02
CO 0.09 0.26
HC 69 85
CO2 14.35 14.31
O2 0.52 0.66
Nyt siis tuli vaihdettua lambda(tarvike), eha, tulpat, pakosarja ja lämpötilananturi.
Päästös meni kierroksilla melko heittämällä kohalleen mut tyhjäkäynnillä joutu hieromaan ja hieromaan että sai hc arvon tarpeeks alas. Sitte ihanku tyhjästä se tipahti kohalleen. Mittaaja epäili josko tarvike lambda vois olla syynä tai lambdan lämmitys pelais satunnaisesti?
Tyhjäkäynnillä: 2000rpm:
Lambda 1.02
CO 0.09 0.26
HC 69 85
CO2 14.35 14.31
O2 0.52 0.66
Nyt siis tuli vaihdettua lambda(tarvike), eha, tulpat, pakosarja ja lämpötilananturi.
Päästös meni kierroksilla melko heittämällä kohalleen mut tyhjäkäynnillä joutu hieromaan ja hieromaan että sai hc arvon tarpeeks alas. Sitte ihanku tyhjästä se tipahti kohalleen. Mittaaja epäili josko tarvike lambda vois olla syynä tai lambdan lämmitys pelais satunnaisesti?
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: KE-Jetronic apuja
Vaihdoito uuden vai käytetyn ehan ja pitikö sitä säätää?
Jos se ei vuoda niin myytkö sen vanhan?
Jos se ei vuoda niin myytkö sen vanhan?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: KE-Jetronic apuja
Käytetty eha. Säädin siitä paine eron 0,45 baariin. en vieläkään oo saanu mitään mA siitä liittimestä. Vanha eha vuotaa.
Onks mitään ajatuksia mikä vois olla vielä pielessä kun ei tyhjäkäynnillä hc meinannut tippua? Mulle noi päästölaput on aivan sama ellei olis pakolliset, olis vaan pirun kiva juttu saada auto pelaamaan kunnolla.
Onks mitään ajatuksia mikä vois olla vielä pielessä kun ei tyhjäkäynnillä hc meinannut tippua? Mulle noi päästölaput on aivan sama ellei olis pakolliset, olis vaan pirun kiva juttu saada auto pelaamaan kunnolla.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce