Minkäslaiset talvikummit 124:seen?
Kylläpä itsekin conteja suosittelen. Itse ostin juuri uudet contin kitkat alle ensi talveksi. Ei ole vielä kokemusta, mutta isä ukon autolla tullut joskus sen verran ajettua (alla contin kitkat) että pakko oli sellaset itsellekkin hankkia.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Laita ehdottomasti sen kokoiset renkaat mitä ohjekirjassa sanotaan. 200D on 185/65 x 15. Leveämmistä renkaista ei hyödy yhtikäs mitään. Edullisimminhan saat renkaat KM Däckserviisistä siitä Haapa-Ruottista. Bridgestone Noranza taitaa olla edullisin "laaturengas" siellä. Bridgestonet on toimineet mulla kyllä hyvin.
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
------------------------------------------------
Noita kokeillut mutta viime talvena alla oli Nokian ykköset ja väitän että ne on paljon paremmat kuin nuo kakkoset.Marko M kirjoitti:Omassani on ollut 3 talvee Nokian Hakkapeliitta kakkoset, pito on kyllä erinomainen, mutta kohtuullisen äänekkäät ovat kyllä. Veljellä on puolestaan 124 200 D:ssä GoodYear UG500:set, pito ja ajettavuus tosi hyvä, eivätkä laulakkaan niin lujaa kun Nokialaiset...
Jos noita ykkösiä saa vielä uusia niin sellaiset laittaisin alle ilman muuta.
Alla on ollut myös Michelin 200, 260 ja Ivalot samoin Hakkapeliitta kakkoset noista ei mikään pärjää noille vanhoille ykkösille.
Hämmennetääs vielä. Allekirjoittanut sai (siis todella sai, nimelliseen 6 oluen hintaan) farkun alle talven ajetut 185/65 misukat tässä. Jotenkin tuon nelivedon kanssa on tullut entistä vähemmän krantuksi, mitä siellä alla pyörii; ajokäytös on kuitenkin takavetoista vakaampaa loskakeleissä ja eteenpäin mennään vaikka suvikumeilla -- isoimmaksi valintakriteeriksi on noussut hiljaisuus ja jarrutusteho. Joita kumpaakaan ei männätalvena vielä alla olleissa Kelly Steelmark-nastakiekoissa ollut...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Viime talvena ostin tohon cee farkkuun GY UG 500 renkaat ja mitään eroa vanhoihin täysin nastattomiin Dunloppeihin joissa oli 4mm pintaa en huomannut, ainoastaan hitaissa jarrutuksissa ABS jurisi vähän vähemmän. Automaatti, ABS, BAS ja EPS antaa kyllä täysin väärän kuvan renkaiden oikeasta pidosta ääritilanteissa.
Kevyissä jarrutuksissa ja kiihdytyksissä huonotkin renkaat toimivat automaatin( ei luista ), ABS:n ja ESP:n kanssa OK. Kovemmissa nopeuksissa ja ääritilanteissa renkaiden ominaisuudet korostuvat kun elektroniikka ei pysty enää korjaamaan esim. sivuluisua.
Eli ajajasta tuntuu että kuluneillakin renkailla pärjää.
Kevyissä jarrutuksissa ja kiihdytyksissä huonotkin renkaat toimivat automaatin( ei luista ), ABS:n ja ESP:n kanssa OK. Kovemmissa nopeuksissa ja ääritilanteissa renkaiden ominaisuudet korostuvat kun elektroniikka ei pysty enää korjaamaan esim. sivuluisua.
Eli ajajasta tuntuu että kuluneillakin renkailla pärjää.
N. 340€/ sarja nastoitettuna ja asennettuna kierrätysmaksuineen.keef kirjoitti:Minkäs hintaset noi testihäviäjät on. Noin suunnilleen. TM listahinnat on vähän kalliit.Aki P kirjoitti:Pistinpä sitten tilaten TM:n testejä uhaten nuo nastarenkaiden testihäviäjät Nyt kokeillaan sopivuutta mersun alle.
Tuskin ne niin huonot voi olla
Aika luotettavaa testiä kun testiautona "Alfaromu", jota ei ole suunniteltukaan käytettäväksi talvirengas olosuhteissa
Joku mersupurkaamo??
Takavetoisista ei voi hirveästi vielä sanoa, mutta alla olevat uuden näköiset HP4:t eivät ole oikein vakuuttaneet, mutta liekö nastat ehtineet pyöristyä kun ehti ajella vähemmän lumisillakin teillä.
Jonkin verran pitää kuitenkin ääneen kommentoida noita rengasmerkkejä..
Viime talvena alla olleissa UG500:ssa oli ilmeisesti (edellisten kehujen perusteella) jotain vikaa kun tuollaisessa 1300 kg etuvetoisessa ei ollut minkäänlaista sivuttaispitoa takarattaissa Liikenneympyrässä lähes poikkeuksetta lähti perä luistamaan, mutta kiihdytyksissä oli aina uskomattoman hyvä pito, mikä vähensi sivulle vetelyäkin. Mielestäni renkaan pitkittäis ja sivuttaispidoissa oli liian suuri ero, vaikkei se sinänsä ollut mikään ongelma kunhan asiaan tottui. Tietenkin asia hieman muuttuu kun takapyörät työntävät ja se hyvä pitkittäispito taas vähentää sitä vetelyä sivulle..
Nord Frostit olen todennut hyviksi renkaiksi etuvetoisissani, enkä voi sanoa HP2:stakaan kovin huonoa (ko. autossa oli enemmän vikaa kuin renkaissa). Winter Vikingit ovat olleet myös sopivan tasapainoiset, mutta kuten sanottua kokemusta on lähinnä etuvedoista ja itsekin kuuntelen mikä olisi sopiva rengasmerkki ja koko w202:een seuraavaa talvea ajatellen..
Bemarissa oli aikanaan kitkat, mutta itse ajoin tuolla autolla vähän ja ehkä olen näin ollen hieman huono moittimaan kitkoja
Jonkin verran pitää kuitenkin ääneen kommentoida noita rengasmerkkejä..
Viime talvena alla olleissa UG500:ssa oli ilmeisesti (edellisten kehujen perusteella) jotain vikaa kun tuollaisessa 1300 kg etuvetoisessa ei ollut minkäänlaista sivuttaispitoa takarattaissa Liikenneympyrässä lähes poikkeuksetta lähti perä luistamaan, mutta kiihdytyksissä oli aina uskomattoman hyvä pito, mikä vähensi sivulle vetelyäkin. Mielestäni renkaan pitkittäis ja sivuttaispidoissa oli liian suuri ero, vaikkei se sinänsä ollut mikään ongelma kunhan asiaan tottui. Tietenkin asia hieman muuttuu kun takapyörät työntävät ja se hyvä pitkittäispito taas vähentää sitä vetelyä sivulle..
Nord Frostit olen todennut hyviksi renkaiksi etuvetoisissani, enkä voi sanoa HP2:stakaan kovin huonoa (ko. autossa oli enemmän vikaa kuin renkaissa). Winter Vikingit ovat olleet myös sopivan tasapainoiset, mutta kuten sanottua kokemusta on lähinnä etuvedoista ja itsekin kuuntelen mikä olisi sopiva rengasmerkki ja koko w202:een seuraavaa talvea ajatellen..
Bemarissa oli aikanaan kitkat, mutta itse ajoin tuolla autolla vähän ja ehkä olen näin ollen hieman huono moittimaan kitkoja
[img]http://img5.imgspot.com/u/04/311/15/911gt3.gif[/img]
C230K (W202) + muut lelut
C230K (W202) + muut lelut
Tuttu rengaskauppias tässä juuri totesi, että jos Hakkapeliittaa myy niin mieluummin kakkosta. Käytännön ominaisuudet on kuulemma jokseenkin samat mutta hintaa ainakin kymppejä vähemmän kuin nelosessa.MaQe kirjoitti:Takavetoisista ei voi hirveästi vielä sanoa, mutta alla olevat uuden näköiset HP4:t eivät ole oikein vakuuttaneet, mutta liekö nastat ehtineet pyöristyä kun ehti ajella vähemmän lumisillakin teillä.
"Mut täytyy tätä nelostakin pitää varastossa, kun jollain pitää aina olla viimeistä mallia renkaatkin..."
Omat kokemukset Hkpl 2:sta W123:n alla ovat, että mainio rengas on kyseessä. Pitoa on niin maan julumetusti ja kehtaa noilla ajaa päätielläkin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
195-60-15?epk kirjoitti:itse ostin nastacontit, ne testivoittajat, pitoa on hiton hyvin, on hiljaiset ja muutenkin asiallisen oloiset.
195-60-15 koko, 390 alle asennettuna
piti ostaa nuo ug500:set mutta olis joutunut oottaa kuukauden , joten ostin nuo. Ug:t olis ollu vielä 30 halvemmatkin.
Ettei vaan olisi 65?
Hyvät on perät.......
Auti
TD250 farkussa ollut kolme talvea alla Hakkapeliitta 2 nastarenkaat 195/65/15 ja nyt samat alla neljättä kautta ja vaihtoon heti pian hopi hopi.
Pito oli hyvä pari ekaa talvea, kolmantena alkoi jumputusääni kun tuli pystyheitttoa, ilmeisesti jarrutin sököksi. Pito heikkenee perstuntumalla kahden kauden jälkeen, johtuuko kumin kovettumisesta vai mistä. Ehkä vähän äänekäs paljaalla, sikakuormalla tukeva. Ehkä myös vähän uraherkkä.
Lähiseudun kauppiaat pyytää uusista Hkpl2 srj 479,- euroa ja Hkpl4-sarjasta 548,- . 185/65/15 Hkpl 2 sarjaa tarjottu 413,- ja Hkpl 4 sarjaa 472,- ja 424,-. Eli soittamalla pari puhelua voi säästää 50 euroa, mutta vaihtamalla merkkiä vielä enemmän.
Eukon 200D:ssä vuosirenkaat Hkpl 1, jotka ostin vanteiden takia ja myyjä sanoi, että myyn kun ne ei pidä hyvin -eikä ihme, kaiketi aika pilaa renkaat vaikka ei ajaisi yhtään ja nastojakin on paikallaan.
300D W123:ssa oli taannoin 185 UG300 nastoilla ja ne olivat hyvät.
Kitkoista ei ole omaa kokemusta. Niin tai näin mersun ominaisuudet eivät salli huonoja renkaita ja kilometreistä on paljon kiinni mitä kannattaa ostaa. Jos ajaa tosi vähän talvella, niin seisoohan se auto pihassa vaikka pinnatuilla, mutta jos on ajoa niin kannattaa maksaa hyvistä hintaakin. Tasapainotus ja ilmanpaine on myös tärkeää.
Pito oli hyvä pari ekaa talvea, kolmantena alkoi jumputusääni kun tuli pystyheitttoa, ilmeisesti jarrutin sököksi. Pito heikkenee perstuntumalla kahden kauden jälkeen, johtuuko kumin kovettumisesta vai mistä. Ehkä vähän äänekäs paljaalla, sikakuormalla tukeva. Ehkä myös vähän uraherkkä.
Lähiseudun kauppiaat pyytää uusista Hkpl2 srj 479,- euroa ja Hkpl4-sarjasta 548,- . 185/65/15 Hkpl 2 sarjaa tarjottu 413,- ja Hkpl 4 sarjaa 472,- ja 424,-. Eli soittamalla pari puhelua voi säästää 50 euroa, mutta vaihtamalla merkkiä vielä enemmän.
Eukon 200D:ssä vuosirenkaat Hkpl 1, jotka ostin vanteiden takia ja myyjä sanoi, että myyn kun ne ei pidä hyvin -eikä ihme, kaiketi aika pilaa renkaat vaikka ei ajaisi yhtään ja nastojakin on paikallaan.
300D W123:ssa oli taannoin 185 UG300 nastoilla ja ne olivat hyvät.
Kitkoista ei ole omaa kokemusta. Niin tai näin mersun ominaisuudet eivät salli huonoja renkaita ja kilometreistä on paljon kiinni mitä kannattaa ostaa. Jos ajaa tosi vähän talvella, niin seisoohan se auto pihassa vaikka pinnatuilla, mutta jos on ajoa niin kannattaa maksaa hyvistä hintaakin. Tasapainotus ja ilmanpaine on myös tärkeää.
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
jee
Uudet Nokia Hakapeliitta 2 ja koko 205/65/15 ajettu jo 2 päivää ..
hyvältä tuntuu .. (ensimmäiset uudet renkaat elämässäni)
En tiedä mitä Ovh: hinta on (ilmeisesti paljon) ,itse sain tarjouksen näistä josta ei voinut kieltäytyä !!
Entiset t.renkaat oli Hancook 195/65/15 ja hyvät ne muuten oli ,mutta vähän liukkaat ja olihan niillä jo yli 10 vuotta ikääkin !!
hyvältä tuntuu .. (ensimmäiset uudet renkaat elämässäni)
En tiedä mitä Ovh: hinta on (ilmeisesti paljon) ,itse sain tarjouksen näistä josta ei voinut kieltäytyä !!
Entiset t.renkaat oli Hancook 195/65/15 ja hyvät ne muuten oli ,mutta vähän liukkaat ja olihan niillä jo yli 10 vuotta ikääkin !!
Viimeksi muokannut Automatic260E, La 20.11.2004 01:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Pakko vastata!
Oli kyl pakko vastata vaikka talvihan on jo tullu ja kaikilla on varmaan keski-suomea myöten talvikumit alla, mut kuitenki!
Ite ostin kaks talvea sitte Michelin Ivalot 195/65/15 ja ollu aivan loistorenkaat! Takarenkaat on sutinu kiitettävästi ja nastat löytyy vielä ja pinta on melkein ku uus! Ajettu niillä on suht paljon! Micheliä on haukuttu täällä aika paljon, mut ite meinaan kyl ostaa seuraavanki kerran misukat alle pyörimään!
Porukoilla on C180 ja isä osti siihen kaks talvea sitte kans uudet talvitöppöset merkkiä nokia hakkapelittat 185/65/15 ja niillä ko mersu oli kuin vetelää laavaa kuivemmalla kelillä... Ehdotin sitte et ostaa nuo 195:set ja Ivalot... Ajo muuttu kuin taikaiskusta ja nyt ei enää ole suo siellä vetelä täällä...
En tiiä vaikuttiko renkaat pelkästään, mut uskoisin näin koska muuta autolle ei ole tehty sen jälkeen! Eli annan kyllä ääneni misukoille vaikka se vastarintaa saakin aikaan!
Ite ostin kaks talvea sitte Michelin Ivalot 195/65/15 ja ollu aivan loistorenkaat! Takarenkaat on sutinu kiitettävästi ja nastat löytyy vielä ja pinta on melkein ku uus! Ajettu niillä on suht paljon! Micheliä on haukuttu täällä aika paljon, mut ite meinaan kyl ostaa seuraavanki kerran misukat alle pyörimään!
Porukoilla on C180 ja isä osti siihen kaks talvea sitte kans uudet talvitöppöset merkkiä nokia hakkapelittat 185/65/15 ja niillä ko mersu oli kuin vetelää laavaa kuivemmalla kelillä... Ehdotin sitte et ostaa nuo 195:set ja Ivalot... Ajo muuttu kuin taikaiskusta ja nyt ei enää ole suo siellä vetelä täällä...
En tiiä vaikuttiko renkaat pelkästään, mut uskoisin näin koska muuta autolle ei ole tehty sen jälkeen! Eli annan kyllä ääneni misukoille vaikka se vastarintaa saakin aikaan!
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Kävin äskettäin ensimmäistä kertaa kokeilemassa isän 124:ää talvikelillä
(tiet ennestään lumiset ja jäiset, viime yönä satoi 10 cm lisää lunta),
alla nuo aiemmin mainitsemani uudet continentalit.
Kolmenkymmenen kilometrin ajon perusteella sanoisin, että nuo renkaat ovat hyvät satakaksnelkkuun, ja miksei mihin tahansa muuhunkin autoon.
Sulalla kelillä olivat hiljaiset, paljon hiljaisemmat kuin Gislavedit, jotka "jollottavat" jonkin verran.
Pitoa tuntuu olevan joka suuntaan - kiinnosti varsinkin tuo liikkeellelähtökyky, joka ei tunnetusti kyseisellä automallilla ole parasta luokkaa - ja hyvin puraisi.
Johtuneeko sitten siitä ovaalin muotoisesta nastasta ?
No, talven mittaan pitää kokeilla vielä uraisilla teillä / todella liukkaalla kelillä.
Löpösen "Hkpl4-sarjasta 548,- ." kuulostaa ryöstöyritykseltä.
(tiet ennestään lumiset ja jäiset, viime yönä satoi 10 cm lisää lunta),
alla nuo aiemmin mainitsemani uudet continentalit.
Kolmenkymmenen kilometrin ajon perusteella sanoisin, että nuo renkaat ovat hyvät satakaksnelkkuun, ja miksei mihin tahansa muuhunkin autoon.
Sulalla kelillä olivat hiljaiset, paljon hiljaisemmat kuin Gislavedit, jotka "jollottavat" jonkin verran.
Pitoa tuntuu olevan joka suuntaan - kiinnosti varsinkin tuo liikkeellelähtökyky, joka ei tunnetusti kyseisellä automallilla ole parasta luokkaa - ja hyvin puraisi.
Johtuneeko sitten siitä ovaalin muotoisesta nastasta ?
No, talven mittaan pitää kokeilla vielä uraisilla teillä / todella liukkaalla kelillä.
Löpösen "Hkpl4-sarjasta 548,- ." kuulostaa ryöstöyritykseltä.
wiimax.fi
Michelineissä ei pysy nastat.
Henri Junkkala kirjoitti:Kitkoja en voi suositella tämän painoiseen autoon haja-asutusalueelle enkä kyllä suosittele kitkoja mihinkään muuhunkaan käyttöön. Ajoin viime talvena W124sella muutaman viikon kitkoilla ja meinasin hengestäni päästä. Yhdessä BMW:ssä oli jo yhden talven ajetut kitkat alla ostettaessa ja meno oli kuin kesärenkailla olisi liukastellut.
Fakta on että vaikka kitkarenkaan väitetään toimivan useimmilla keleillä ihan nastarenkaan veroisesti - ja kuivalla asfaltilla luonnollisesti paremmin - niin aika ajoin on niitä päiviä jolloin keli on aivan perseestä ja kyllä minun TÄYTYY päästä silloinkin liikkumaan turvallisesti. Etenkin kun vaimokin ajaa joskus Lumikilla perheen muksut kyydissään. Ja siitä syystä vaimonkin autossa on aina kunnolliset nastat alla.
Eli nastaa alle. Hakka2 olisi varmaan paras mutta on hinnoiteltu aivan metsään. Yhden renkaan hinnalla ostaa koko kierroksen Scasonin pinnoitettuja. Joskin niissä voi käydä niin että 3 rengasta on samanlaiselle vyörenkaalle tehty ja neljäs mikälie kiinalainen pyörylä. Eivätkä suostu vaihtamaan edes tehtaalla, nimimerkillä kokemusta on.
Michelineissä ei pysy nastat.
Gislavedit pitävät sivuttain tosi hyvin mutteivät pitkittäin yhtään.
Ainoa hinta/laatu -suhteeltaan passeli rengas johon olen törmännyt oli saksalainen Kleber ja ensi talveksi saattavat hyvin sellaiset ilmestyä Lumikin alle, Misukoitten ropisteltua nastat ympäri kymppitietä.
Älä yleistä Misukoitten nastojen ropistelua....
Duuni autossani Sprinter -96 misukoitten "Agiliss C"
renkaissa nimenomaan pysyy nastat kiinni riipumatta
onko vetävissä vai ei !
Olen kokeillut eri valmistajien nastarenkaita, toki
nastojen kiinni pysyminen on ollut silmiin pistävä
ja sitä kautta pitoon vaikuttava asia.
Ajan vuodessa n.50-70tkm eli sen verran löytyy testi
kokemusta, pkw renkaissa saattaa olla nastojen irtoaminen
eri juttu....tiedä häntä?
T.Jukka
Henkka
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Tuota samaa mietin joskus rellun kanssa. Ykköset toimivat paremmin kuin kakkoset. Nyt Mersussa Kleber kapnor neloset alla, ja tuntuvat ainakin alkutalven pitäneen hyvin. Toivotaan samaa jatkossa. Autohan ei ole 124, valitettavasti.Petri K kirjoitti:Marko M kirjoitti:Noita kokeillut mutta viime talvena alla oli Nokian ykköset ja väitän että ne on paljon paremmat kuin nuo kakkoset.
C180T (S202) -99
205/65R15 HP4:set Euromasterilta töineen + maksuineen 520€ / satsi ja on muuten ihan über-renkaat W126:seen (ainakin verrattuna kivikoviin ja nastattomiin HP Kymppeihin). Lumikelillä saa kakkosella kiihdyttää täydellä kaasulla, ei sudi. Menee kuin juna, rengasmelu olematonta, nastojen rapinaa ei juurikaan kuulu. Suosittelen.
Uudenveroisissa Ivaloissa ei sen sijaan ole nimeksikään pitoa 300CE:n alla, liekö madalluksella jotain merkitystä asiaan, ei ne nimittäin ihan yhtä liukkaat vielä viime talvena olleet. Lähtee lähes kävelyvauhdista mielettömiin luisuihin ja klappaa tyhjää 6-kympissä puolikaasulla. Joku voi olla vielä ojassa tämän talven aikana, jahka ne tosiliukkaat tulee...
Uudenveroisissa Ivaloissa ei sen sijaan ole nimeksikään pitoa 300CE:n alla, liekö madalluksella jotain merkitystä asiaan, ei ne nimittäin ihan yhtä liukkaat vielä viime talvena olleet. Lähtee lähes kävelyvauhdista mielettömiin luisuihin ja klappaa tyhjää 6-kympissä puolikaasulla. Joku voi olla vielä ojassa tämän talven aikana, jahka ne tosiliukkaat tulee...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Älä lähe!
Ei sinne ojaan kannata mennä menee peltiä ruttuun!
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Kyllä varmaan vaikuttaa jäykempi alusta pitoon.Pasi M. kirjoitti:Uudenveroisissa Ivaloissa ei sen sijaan ole nimeksikään pitoa 300CE:n alla, liekö madalluksella jotain merkitystä asiaan, ei ne nimittäin ihan yhtä liukkaat vielä viime talvena olleet. Lähtee lähes kävelyvauhdista mielettömiin luisuihin ja klappaa tyhjää 6-kympissä puolikaasulla. Joku voi olla vielä ojassa tämän talven aikana, jahka ne tosiliukkaat tulee...
Mulla tuppaa puskemaan pienissä nopeuksissa.
Sitten vähän kaasua, niin kylki edelle
Viime talvena ei vakioalustalla tuota tehnyt, ainakaan niin selvästi.
Täytyisi koittaa uusia renkaita, ei tunnu 2 talven jälkeen enää kovin pitäviltä nuo UG500:set
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Kävin viikolla liukkaan radalla autokoulun kakkosvaiheen takia. Ja kaikki ihmettelivät Mersun loistavia pito-ominaisuuksia. Väistö jarrutukseen 58 lasissa (enempää ei kerennyt kiihdyttää) ja auto oli kuin liimattu tiehen.
Renkaina kolmatta talvea Gislaved NordFrost 3 185/65-15 ja autona vakio W124 250D.
Isällä oli mersussaan aikaisemmin HKPL1, vinkkinä: älkää ostako niitä Mersuun, jos haluatte pois pihastanne (todella huono pito kiihdyttäessä).
Renkaina kolmatta talvea Gislaved NordFrost 3 185/65-15 ja autona vakio W124 250D.
Isällä oli mersussaan aikaisemmin HKPL1, vinkkinä: älkää ostako niitä Mersuun, jos haluatte pois pihastanne (todella huono pito kiihdyttäessä).
W124 250D automat -90
Sprinter 313CDI -05, 211CDI -00, 508 -84
Sprinter 313CDI -05, 211CDI -00, 508 -84
No täytyypä kommentoida omia kumeja...öööhhh,mites ton oikein sanois ne on VIROLAISET uusio nastarenkaat ja kun on 30km/h taulussa ulina on jo hirvittävä ja auto vispaa koko ajan puolelta toiselleAku P kirjoitti:Ylen radiouudistuksen jälkeen tekisi mieli sanoa, että osta Kelly-talvirenkaat. Mallia en muista mutta hyvän pidon vastapainoksi ko. kumit pitävät niin hirveää meteliä, että siinä on radiota turha yrittääkään kuunnella. Ja kukapa kanavauudistuksen jälkeen muutenkaan yrittäisi...
Ilmeisesti ent.omistaja oli vaan laittanu ne myynti renkaiksi,mutta ostan kyllä paremmat kun lompakko sallii,joten varmaan noi kellytkin on paremmat kun nää...
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
ex.W124 300D-86
Ostin Ivalot vuosikerta -Hkpl 1:n tilalle sedaniin. Ainakin pito parani valtavasti. Hkpl 2 farkussa vaihdoin uuteen sarjaan Hpkl 2:a . Ainakin farkkua ja sedania verraten ( voiko niitä verratakaan?) Hkpl 2 tuntui vakaammalta.
Valtakunnallisessa ketjussa Hämeenlinnassa pyydettiin muuten 195/65/15 Hkpl 4 sarjasta nauramatta 550,- euroa, minun puolesta renkaat ovat siellä vieläkin. Aiemmin mainittu 548,- on myös oikea tarjous. Molemmat kyllä suosittelivat 124-mersuun Hkpl 4:sta.
Kannattaa myös varata aikaa kumikorjaamolle mennessä. Minulta saatiin valikoitua vararenkaalle yksi peltivanne jossa oli sivuheittoa. Ulospäin ei näy mitään, mutta tasapainokoneessa erottuu pelkällä silmällä. Vaati toki sen, että on aikaa asentaa, painottaa, purkaa ja asentaa uudestaan tarvittaessa.
Valtakunnallisessa ketjussa Hämeenlinnassa pyydettiin muuten 195/65/15 Hkpl 4 sarjasta nauramatta 550,- euroa, minun puolesta renkaat ovat siellä vieläkin. Aiemmin mainittu 548,- on myös oikea tarjous. Molemmat kyllä suosittelivat 124-mersuun Hkpl 4:sta.
Kannattaa myös varata aikaa kumikorjaamolle mennessä. Minulta saatiin valikoitua vararenkaalle yksi peltivanne jossa oli sivuheittoa. Ulospäin ei näy mitään, mutta tasapainokoneessa erottuu pelkällä silmällä. Vaati toki sen, että on aikaa asentaa, painottaa, purkaa ja asentaa uudestaan tarvittaessa.
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
Harmillista 70 sarjan harvinaistuminen
Minusta on valitettavaa kun 70 sarjan renkaat on vähenemässä. Esim. 205/70/15" rengasta olen pitänyt w123 Mersun alla hyvänä kompromissina.
Hakkapeliitta 4:sta ei ole 70 sarjalaisia kuin
175/70R13 82 T
185/70R14 88 T
Nyt alla pyörii
215/65R15 100 T XL
ja sekin ok. Veikkaan, että vielä parempi ja mukavampi olisi 70 sarjalaisena, mutta muuten samankokoisena.
Hakkapeliitta 4:sta ei ole 70 sarjalaisia kuin
175/70R13 82 T
185/70R14 88 T
Nyt alla pyörii
215/65R15 100 T XL
ja sekin ok. Veikkaan, että vielä parempi ja mukavampi olisi 70 sarjalaisena, mutta muuten samankokoisena.