Elikkä avain ei käänny virtalukossa. Tänään kävin yhden mutkan ajamassa, lähtiessä ei mitään ongelmaa mutta takaspäin tullessa eikalla yrityksellä avain ei kääntynytkään, noh parin kokeilun jälkeen kääntyi. Kotipihassa kokeilin uudestaa eikä avain nyt enää käänny millään.
Onko virtalukko nyt sitten sökö? Tuo kosketuspinta virtalukossa oli aika paskanen mutta puhdistus ei auttanut mitää. Mitä tämmöiselle kannatta tehä?
Yritä vielä renkata avainta kääntelemällä sitä eri suuntiin samalla kun kierrät sitä. Jos on toinen avain, niin sitäkin kannattaa kokeilla. Jos saat sen vielä kääntymään, niin älä käännä takaisin vaan jätä ykkös-asentoon! Sitten käyt ostamassa esim. KL:stä uuden lukkopesän ja sarjoitat halutessasi vanhalle avaimelle. Kaulus lähti muistaakseni vähän kiertämällä ja kampeamalla samoin kuin pesä(jos muistan oikein, kun tosta on jo aikaa kun omaani ton tein). Jos sitä ei enää saa kääntymään, niin pitää ilmeisesti rattilukko purkaa/porata että saa pesän vaihdettua. Jos siihen joutuu, niin siitä voi joku sen tehnyt varmaan kertoa enemmän. Haullakin taitaa löytyä juttua.
toozi kirjoitti:Yritä vielä renkata avainta kääntelemällä sitä eri suuntiin samalla kun kierrät sitä. Jos on toinen avain, niin sitäkin kannattaa kokeilla. Jos saat sen vielä kääntymään, niin älä käännä takaisin vaan jätä ykkös-asentoon! Sitten käyt ostamassa esim. KL:stä uuden lukkopesän ja sarjoitat halutessasi vanhalle avaimelle. Kaulus lähti muistaakseni vähän kiertämällä ja kampeamalla samoin kuin pesä(jos muistan oikein, kun tosta on jo aikaa kun omaani ton tein). Jos sitä ei enää saa kääntymään, niin pitää ilmeisesti rattilukko purkaa/porata että saa pesän vaihdettua. Jos siihen joutuu, niin siitä voi joku sen tehnyt varmaan kertoa enemmän. Haullakin taitaa löytyä juttua.
Just tossa soittelin paikalliset korjaamot ja KL:än läpi. Kaikki nostivat kätensä ja sanoi, että merkkihuolto pystyy vain auttamaan . Tässä mallissa jo siis se uudempi avain ja lukko jossa varkaudenesto. Huoltokaveri sano, että lähemmäs 1000e saattaa mennä korjaus... pakko kai se on yrittää jostain purkuautosta löytää koko lukkosysteemi.
jonkkaaa kirjoitti:Elikkä avain ei käänny virtalukossa. Tänään kävin yhden mutkan ajamassa, lähtiessä ei mitään ongelmaa mutta takaspäin tullessa eikalla yrityksellä avain ei kääntynytkään, noh parin kokeilun jälkeen kääntyi. Kotipihassa kokeilin uudestaa eikä avain nyt enää käänny millään.
Onko virtalukko nyt sitten sökö? Tuo kosketuspinta virtalukossa oli aika paskanen mutta puhdistus ei auttanut mitää. Mitä tämmöiselle kannatta tehä?
Alkuun tarkista että avain on ehjä helponta kokeilla toisella,
tai sitten tukii sen että onko kaikki osat avaimen sisällä ehjiä
jonkkaaa kirjoitti:Elikkä avain ei käänny virtalukossa. Tänään kävin yhden mutkan ajamassa, lähtiessä ei mitään ongelmaa mutta takaspäin tullessa eikalla yrityksellä avain ei kääntynytkään, noh parin kokeilun jälkeen kääntyi. Kotipihassa kokeilin uudestaa eikä avain nyt enää käänny millään.
Onko virtalukko nyt sitten sökö? Tuo kosketuspinta virtalukossa oli aika paskanen mutta puhdistus ei auttanut mitää. Mitä tämmöiselle kannatta tehä?
Alkuun tarkista että avain on ehjä helponta kokeilla toisella,
tai sitten tukii sen että onko kaikki osat avaimen sisällä ehjiä
Siinä onkin ongelma, ei ole kuin yksi aivain, ei löydy edes sitä koodausavainta
...pakko kai se on yrittää jostain purkuautosta löytää koko lukkosysteemi.
Ei toimi toisen auton lukolla, pitää vaihtaa muutakin ajonestoon liittyvää.
Okei kiitos, eli tuo purkuautohomma kannattaa kokonaan unohtaa? Tuo 1000e korjauasarvio merkkiliikeessä kuulostaa kyllä niin suolaselta. En kyllä tiedä mitä tehdä..
Onkos kukaan täällä käyttänyt itse tuota virtalukkoa huollossa? esim. http://elehuolto.fi/30-virtalukot-kat/1 ... lk-vito-ym" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko minkälainen homma purkaa itse irti, en mikään kovin kokenut auton purkaja ole.
jonttu_ kirjoitti:Kato nyt ensin että avain on kunnossa ennen ku purat mitään virtalukkoja
Virtalukko on jo irti ja pakattu lähtee maanantaina elehuoltoon korjaukseen avaimen kanssa.
Pakko sanoa, että nyt alkaa olla mitta täynä ainakin tätä johtotähteä. Toukokuussa tuli alle ja kohta saman verran laitettu korjauksiin kun autoon itsessään, vaikka piti olla "hyvässä kunnossa".
Noi avain ongelmat nyt ei ainakaan kerro mitään auton kunnosta. Täällä tai mesen puolella on kuvat siitä avaimen kelasta, joka nyt olisi kannattanut katsoa ainakin koska on yleinen vika. Tosin selvinnee se siellä elehuollossakin, mutta itsekkin korjattavissa usein...