Nyt on tullut koko ikä ajettua vanhoilla Neoneilla, Ibizoilla ja viimeiset 2 vuotta uudehkolla vm 2014 Yariksella ja tavoite päivittää auto semmoiseen että ei tarvetta vaihtaa käytön puolesta 5 vuoden aikana ja ajaminen olisi nautintoa ilman nykyistä rengasmelua kun työpäivän jälkeen hyppää rattiin. Jälikasvua ei vielä ole ja sedania puolison kanssa mietitty. Sedan saattaa mukuloiden kanssa olla ahdas mutta se on sen ajan murhe. Lähinnä tässä painaa puolison mielipide että farkut on rumia. Vetokoukku on plussaa mutta sille ei juuri ole käyttöä.
W204 facelift diesel 180-220 koneella 2012-2013 on ollut haussa kevään aikana. Appiukolla autona 2012 w204 200 koneella automaattina jota olen ajanut ja ihastuin autoon. Nykyinen auto yaris niin uskon pärjääväni ilman kulttuurishokkia 180 koneen tehoilla, varsinkin jos sen käyttää ohjelmoinnissa, omissa ajoissa. Ajoa vuodessa tullut 26 tkm, joista 9-10 tkm työajoa kilsakorvauksilla ja loput omaa. Vuotuiset kilometrit varmaan nousee auton vaihdon myötä. Auto on ainut taloudessa kun asutaan Hesassa niin puoliso pääsee töihin julkisilla. Laskin että polttoainekulut nykyisessä yariksessa ja w204 diesel 180-200 koneella veroineen menevät nykyajoilla melko yksiyhteen. Yariksen keskikulutus 6 l bensakoneella.
Omat kriteerit autolle on automaatti, kun ajelen paljon ruuhkissa pk seudulla ja en rupea enään keppiä veivaamaan siellä. Vaateena myös että auto on vähän ajettu, jolloin käyttökulut pienenee lähivuosina. Kilometrihaarukka n 50-80 tkm. Myös lohko+pistoke pakollinen. Webastollisen auton hinnat karkaa noilla kilsoilla. Väreissä puolisolle ei jostain syystä kelpaa musta. Molemmilla meiilä mielipide että valkoinen on turhan karvalakkimainen. Tutkat edessä ja takana pakolliset. Navi ei ole minulle pakollinen. Pärjään puhelimen sovelluksilla kun spotifyä käytän sen kautta kuitenkin. Puolinahkapenkit käy minulle hyvin. Avantgarde paketti myös oltava autossa keulatähden takia.
Tätä viestiketjua lukiessa totesin että ILS/xenonit varmaankin autossa myös oltava. Onko nuo facelift mallissa vakiona vai tuleeko lisävarusteena/avantgarden mukana?
Tässä Hangossa yksi mitä olen katsellut.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/8584993" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tässä Veholla myynnissä vastaava.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/8657727" onclick="window.open(this.href);return false;
Autoissa erona että Hangossa myytävää on ajettu 5 tkm vähemmän, ils/xenonit, siinä on vetokoukku ja se on vehoa 1 000 € halvempi.
Vehon myytävässä ei ollut mainintaa xenoinesta. Tulkitsen että niitä ei ole. Veholla saa ostettavaan autoon hyvän takuun. Hangossa myyvä liike on taas vissiin pienjobbari. Kokemuksia kellään? Budjettini on suurinpiirtein ylläolevien autojen mukainen. Tulihan paljon tekstiä.
Kokeneempien mersumiesten mielipiteet kiinnostaa kun ensimmäinen mese itsellä hakusessa.